Ο Λογαριασμός μου

Δωρεάν αποστολή για αγορές άνω των 30€ | Δωρεάν αντικαταβολή | Έως 24 άτοκες δόσεις | Έως -85% χαμηλότερες τιμές σε πάνω από 300.000 τίτλους

ΘΡΥΛΟΣ ΑΛΚΗΣ

Ταξινόμηση κατά:   
ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ (ΠΡΩΤΟΣ ΤΟΜΟΣ)
1927-1933
Κωδ. Πολιτείας: 1998-0085

Η Διοικούσα Ειδική Επιτροπή τον υπό την αιγίδα της Ακαδημίας Αθηνών "Ιδρύματος Κώστα και Ελένης Ουράνη" αποφάσισε να εκδώσει σε δύο τόμους τη σειρά των θεατρικών κριτικών τον Άλκή Θρύλου-φιλολογικό ψευδώνυμο, όπως είναι γνωστό, της αείμνηστης Ελένης Ουράνη. Η υψηλοστόχαστη και μεγαλόδωρη δημιουργός του Ιδρύματος περαιώνει τη διαθήκη της (15 Ιουνίου 1969) με την εξής τελευταία παράγραφο: " Ίσως μια έκδοση των κριτικών μου που αφορούν το θέατρο και παρουσιάζουν την ελληνική θεατρική ζωή πολλών ετών να μπορούσε να είναι εξυπηρετική και ωφέλι...
Διαβάστε περισσότερα...
ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ (ΕΒΔΟΜΟΣ ΤΟΜΟΣ)
1956-1958
Κωδ. Πολιτείας: 1998-0113

Η Διοικούσα Ειδική Επιτροπή τον υπό την αιγίδα της Ακαδημίας Αθηνών "Ιδρύματος Κώστα και Ελένης Ουράνη" αποφάσισε να εκδώσει σε δύο τόμους τη σειρά των θεατρικών κριτικών τον Άλκή Θρύλου-φιλολογικό ψευδώνυμο, όπως είναι γνωστό, της αείμνηστης Ελένης Ουράνη. Η υψηλοστόχαστη και μεγαλόδωρη δημιουργός του Ιδρύματος περαιώνει τη διαθήκη της (15 Ιουνίου 1969) με την εξής τελευταία παράγραφο: " Ίσως μια έκδοση των κριτικών μου που αφορούν το θέατρο και παρουσιάζουν την ελληνική θεατρική ζωή πολλών ετών να μπορούσε να είναι εξυπηρετική και ωφέλι...
Διαβάστε περισσότερα...
ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ (ΕΝΔΕΚΑΤΟΣ ΤΟΜΟΣ)
1967-1969
Κωδ. Πολιτείας: 1998-0116

1 Ιανουαρίου 1967 Θέατρο-Θίασος Βεργή: Μάρ. Σίγκαλ, «Ο τίγρης». Π. Σάφφερ, «Μαύρη κωμωδία». - Θέατρο «Όρβο» (Θίασος Κατερίνας): Φρ. Μάρκους, «Ο σκοτωμός της αδελφής Τζωρτζ». - Θέατρο Μπουρνέλλη (Θίασος Β. Διαμαντόπουλου-Μ. Αλκαίου): Αλ. Πάρνη, «Λευκή κηλίδα». - Θέατρο Δήμου Καλλιθέας (Θίασος «Νέα Αττική Σκηνή»): Κ. Γούντερχάουζ, «Έρχεται ο ψεύτης». - Θέατρο «Διάνα» (Θίασος Λ. Κωνσταντάρα-Μ. Κοντού-Ν. Ρίζου): Α. Γιαλαμά-Κ. Πρετεντέρη, «Κάτι κουρασμένα παλικάρια». - Θέατρο «Διονύσια» (Θίασος Έλλης Λαμπέτη): Π. Μπρυνό, «Μαμζέλ Πέπσυ». - Θέατρ...
Διαβάστε περισσότερα...
ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ (ΔΕΥΤΕΡΟΣ ΤΟΜΟΣ)
1934-1940
Κωδ. Πολιτείας: 1998-0115

1 Ιανουαρίου 1934 Εθνικό Θέατρο: Γ. Ντανούντσιο, "Η κόρη του Γιόριου". - Π. Χορν, "Το Φιντανάκι" 1 Φεβρουαρίου 1934 Εθνικό Θέατρο: Γκολντόνι, "Η Λοκαντιέρα" 15 Φεβρουαρίου 1934 Εθνικό Θέατρο: Ίψεν, "Βρυκόλακες" 1 Μαρτίου 1934 Εθνικό Θέατρο: Μπέρναρντ Σω, "Ο άνθρωπος του Διαβόλου" 15 Μαρτίου 1934 Θέατρο Κοτοπούλη: Steve Passeur, "Η παλιογυναίκα" 1 Απριλίου 1934 Εθνικό Θέατρο: Αλ. Λιδωρίκη, "Λόρδος Βύρων" 1 Μαΐου 1934 Εθνικό Θέατρο: Ντοστογέβσκι, διασκευή Βεάκη, "Ταπεινοί και καταφρονεμένοι". - Θέατρο Κοτοπούλη: Ντοστογέβσκι, διασκευή Μπατύ,...
Διαβάστε περισσότερα...
ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ (ΔΩΔΕΚΑΤΟΣ ΤΟΜΟΣ)
1970-1971
Κωδ. Πολιτείας: 1998-0121
Το ελληνικό θέατρο (τρίτος τόμος)
1941-1944
Κωδ. Πολιτείας: 1998-0124

Σήμερα που όλο το Έθνος, ενωμένο και σύμφωνο όσο ποτέ άλλοτε, έχει, μόνο μια σκέψη κι έναν πόθο, να διαφυλάξει την ελευθερία του, την κύρια αξία της ζωής, σήμερα που όλοι παλεύουν και εργάζονται για να εξελιχθεί ο αγώνας που άρχισε αμυντικός σε έναν ολοκληρωτικό θρίαμβο της ελληνικής ψυχής, οφείλει και η Τέχνη να υπηρετήσει την κοινή, τεράστια προσπάθεια. Είναι γνωστό πως έδωσα πάντα πρωταρχική σημασία στην Τέχνη, πως υποστήριξα πάντα ότι η Τέχνη πρέπει να είναι ανεξάρτητη, ότι η Τέχνη πρέπει ν' αναζητεί τις νέες κατευθύνσεις και να καθοδη...
Διαβάστε περισσότερα...
Το ελληνικό θέατρο (τέταρτος τόμος)
1945-1948
Κωδ. Πολιτείας: 1998-0125

Ο νεοσύστατος Θίασος Μανωλίδου-Αρώνη-Χορν φιλοδόξησε, κι αυτό τον τιμά και προδιαγράφει ευοίωνα τη σταδιοδρομία του, ν' αρχίσει την εργασία του με μια παράσταση πρώτης ποιότητας, να μεταδώσει μιαν έντονη πνευματική και αισθητική συγκίνηση, την οποία τα θέατρα, που συχνά παραμελούν το καθήκον τους... και το συμφέρον τους (η συρροή του κοινού στο "Πάνθεον" υπήρξε μοναδική και πολύ διαφωτιστική με τις αξιώσεις που έχει πια διαμορφώσει), δεν προσφέρουν παρά σ' αραιότατα διαστήματα. Ο Θίασος Μανωλίδου-Αρώνη-Χορν μετέφερε το κοινό στους κόσμους ...
Διαβάστε περισσότερα...
Το ελληνικό θέατρο (πέμπτος τόμος)
1949-1951
Κωδ. Πολιτείας: 1998-0126

Διάβασα αρκετά από τα θεατρικά γαλλικά έργα της τελευταίας παραγωγής. Είτε το θέλω είτε δεν το θέλω (κι ασφαλώς δεν το θέλω, γιατί δεν είναι ποτέ ευχάριστο να διαπιστώνει κανένας έκλειψη του πνεύματος), πρέπει να αναγνωρίσω ότι η εντύπωση που αποκόμισα ήταν μιας κατακόρυφης πτώσης και παρακμής. Όχι τόσο γιατί τα έργα που κάπως ξεχωρίζουν, που σταματούν τον αναγνώστη, είναι ελάχιστα· τα αριστουργήματα πάντα σπανίζουν, και η στάθμη δεν υπολογίζεται με την παρουσία ή απουσία τους. Εκείνο που έχει σημασία είναι το χαμηλότατο επίπεδο στο οποίο ...
Διαβάστε περισσότερα...
Το ελληνικό θέατρο (όγδοος τόμος)
1959-1961
Κωδ. Πολιτείας: 1998-0127

Είναι αρκετή η καλή ερμηνεία για να επιβάλει ένα έργο; Μπορεί μια εξαίρετη ερμηνεία να προσελκύσει το κοινό έτσι, ώστε να παραβλέψει ότι το έργο, για κάποιο λόγο, δικαιολογημένα ή όχι, δεν του αρέσει και δεν το κατακτά; Σ' αυτό το ερώτημα, το οποίο, καθώς καθένας το καταλαβαίνει, έχει βασική σημασία για τη θεατρική ζωή, δυο παραστάσεις τελευταία έδωσαν κατηγορηματικά αρνητική απάντηση. Ο ηθοποιός μόνος του, χωρίς τη βοήθεια, χωρίς τη συμπαράσταση του έργου, του συγγραφέα, είναι απάνω στη σκηνή αδύναμος· το ίδιο άλλωστε ισχύει και για το άλ...
Διαβάστε περισσότερα...
Το ελληνικό θέατρο (έκτος τόμος)
1952-1955
Κωδ. Πολιτείας: 1998-0128

Το "Καίσαρ και Κλεοπάτρα" είχε παιχθεί τον καιρό της Κατοχής από το Θίασο Κατερίνας. Αυτό δε σημαίνει ότι το "Εθνικό Θέατρο" παρουσίασε μιάν επανάληψη. Η παράσταση του "Καίσαρ και Κλεοπάτρα" ήταν, ανάμεσα σε πολλές καλές ερμηνείες του Θιάσου Κατερίνας, μια κατηγορηματική αποτυχία του. Έτσι το έργο παρέμενε άγνωστο σε όσους δεν το έχουν διαβάσει. Το "Εθνικό Θέατρο" τουναντίον, με την εξαίρετή του παράσταση -ίσως ποτέ έως τώρα να μην είχε φθάσει σε μια τέτοια αρτιότητα- το αξιοποίησε όσο είναι δυνατό περισσότερο. [...] (Από την έκδοση)...
Διαβάστε περισσότερα...
Το ελληνικό θέατρο (δέκατος τόμος)
1964-1966
Κωδ. Πολιτείας: 1998-0129

Πολύ γρήγορα υποχρεώνονται τα θέατρα, σχεδόν όλα τα θέατρα, ν' αλλάξουν πρόγραμμα, να παρουσιάσουν ένα δεύτερο έργο. Το ότι ο βεντετισμός, που είχε για επακόλουθο το σχηματισμό πάρα πολλών θιάσων (οι οποίοι δεν ήταν δυνατό ούτε να βρουν και να παρουσιάσουν μόνο καλά έργα, ούτε να συμπεριλάβουν στα στελέχη τους μόνο δυναμικούς ηθοποιούς), ήταν επικίνδυνος για το Θέατρο, όσοι το αγαπούμε, το είχαμε από καιρό επισημάνει. Κτυπήσαμε τον κώδωνα του κινδύνου. Δεν εισακουσθήκαμε. Εν τούτοις, και οι πιο απαισιόδοξοι δεν είχαμε φανταστεί ότι η κρίση...
Διαβάστε περισσότερα...
ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ (ΕΝΑΤΟΣ ΤΟΜΟΣ)
1962-1963
Κωδ. Πολιτείας: 1998-0114

1 Ιανουαρίου 1962 «Θέατρο Αθηνών» (Θίασος Δ. Μυράτ): Λ. Πιραντέλλο, «Απόψε αυτοσχεδιάζουμε». - «Θέατρο Τέχνης» (Θίασος Κ. Κουν): Μπ. Μπρεχτ, «Η άνοδος του Αρτούρο Ούι». - «Νέο Θέατρο» (Θίασος Β. Διαμαντόπουλου): Μπ. Μπρεχτ, «Γαλιλαίος». - Ίρβιν Σώου, «Όμορφος κόσμος». - Θέατρο Καλουτά (Θίασος «Ελληνικό Λαϊκό Θέατρο» Μ. Κατράκη): Μ. Σκουλούδη, «Οδύσσεια». - Μιούρα, «Η Μιραμπέλ και η παράξενη οικογένεια». - Θέατρο Κοτοπούλη (Θίασος Ντ. Ηλιόπουλου-Άν. Φόνσου): Δ. Ευαγγελίδη και Γ. Μαρή, «Ο Κύριος 5%». - Θέατρο «Αμιράλ» (Θίασος Μ. Φωτόπουλου-...
Διαβάστε περισσότερα...
ΚΡΙΤΙΚΗ
ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ, ΠΟΙΗΣΗ, ΔΟΚΙΜΙΟ (1945-1965)
Κωδ. Πολιτείας: 1998-0086

Ο Άλκης Θρύλος (φιλολογικό ψευδώνυμο της Ελένης Νεγρεπόντη-Ουράνη) γεννήθηκε στην Αθήνα τον Ιούνιο του 1896 τη χρονιά πού γεννήθηκε και ο Κ. Γ. Καρυωτάκης, η ποίηση του οποίου δεν πρέπει να ανταποκρινόταν στις ποιητικές της προτιμήσεις, αν κρίνει κανείς από το γεγονός ότι ελάχιστα ή, εν πάση περιπτώσει, παρεμπιπτόντως, ασχολήθηκε μ' αυτήν. Καταγόμενη από παλιά και ιδιαιτέρως ευκατάστατη οικογένεια, είχε τη δυνατότητα και την ελευθερία να αναπτύξει πρόωρα τις ασυνήθιστες, για την εποχή και για το φύλο της, πνευματικές της ικανότητες. Ο πα...
Διαβάστε περισσότερα...
ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ (ΔΩΔΕΚΑΤΟΜΟ)
Κωδ. Πολιτείας: 1998-0030

Η Διοικούσα Ειδική Επιτροπή τον υπό την αιγίδα της Ακαδημίας Αθηνών "Ιδρύματος Κώστα και Ελένης Ουράνη" αποφάσισε να εκδώσει σε δύο τόμους τη σειρά των θεατρικών κριτικών τον Άλκή Θρύλου-φιλολογικό ψευδώνυμο, όπως είναι γνωστό, της αείμνηστης Ελένης Ουράνη. Η υψηλοστόχαστη και μεγαλόδωρη δημιουργός του Ιδρύματος περαιώνει τη διαθήκη της (15 Ιουνίου 1969) με την εξής τελευταία παράγραφο: " Ίσως μια έκδοση των κριτικών μου που αφορούν το θέατρο και παρουσιάζουν την ελληνική θεατρική ζωή πολλών ετών να μπορούσε να είναι εξυπηρετική και ωφέλι...
Διαβάστε περισσότερα...

Πλοήγηση

Θεματική ενότητα
Θεματική κατηγορία
Υποκατηγορία

Φίλτρα

Ελληνικές / Ξένες Εκδόσεις
Ημερομηνία Έκδοσης
Διαθεσιμότητα
Περιοχή Τιμών
Συγγραφέας / Δημιουργός
Εκδότης / Κατασκευαστής

Podcast – Βίος και Πολιτεία

Προσφορές ΒιβλίωνΠερισσότερα

Η ΒΑΣΙΛΙΣΣΑ ΤΟΥ ΝΟΤΟΥ
PEREZ-REVERTE ARTURO
€19.90 €9.95
(-50%)
Κερδίζετε €9.95
ΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ
ΑΞΕΛΟΣ ΚΩΣΤΑΣ
€25.00 €12.50
(-50%)
Κερδίζετε €12.50

Βρείτε μας στο...

X
Verisign Eurobank EFG
Paypal IRIS