Ο Λογαριασμός μου

Δωρεάν αποστολή για αγορές άνω των 30€ | Δωρεάν αντικαταβολή | Έως 24 άτοκες δόσεις | Έως -85% χαμηλότερες τιμές σε πάνω από 300.000 τίτλους

ΔΑΙΔΑΛΟΣ (ΖΑΧΑΡΟΠΟΥΛΟΣ Ι.)

Ταξινόμηση κατά:   
Ο ΟΜΗΡΟΣ
Κωδ. Πολιτείας: 1010-0201

Η Ιλιάδα και η Οδύσσεια κατέχουν εξέχουσα θέση στη λογοτεχνία εν γένει. Είναι τα πρώτα γραπτά έργα που δημιούργησε η Ελλάδα. Ευθύς εξ αρχής προκάλεσαν το γενικό θαυμασμό. Οι Έλληνες λυρικοί και τραγικοί ποιητές, οι ιστορικοί τράφηκαν απ' αυτά και τα μιμήθηκαν. Το κείμενό τους αποτέλεσε τη βάση της παροχής παιδείας στην αρχαία Ελλάδα. Οι ήρωες των δύο ποιημάτων πέρασαν εν συνεχεία στο σύγχρονο κόσμο, στα πλαίσια του οποίου λειτούργησαν ως πηγή έμπνευσης για τη δημιουργία νέων έργων, για τη διαμόρφωση υπαινιγμών, ποιητικών οραμάτων, ηθικών σ...
Διαβάστε περισσότερα...
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
Κωδ. Πολιτείας: 1010-0014

(. . .) Το έργο απευθύνεται κατ' αρχήν σε φοιτητές των πανεπιστημίων, αν και ελπίζεται ότι θα είναι χρήσιμο και σ' ένα ευρύτερο, μη ειδικό, αναγνωστικό κοινό που ενδιαφέρεται για την ιστορία και τον πολιτισμό της αρχαίας Ελλάδας. Επιχειρεί να καλύψει μιαν ανάγκη πολύ γνωστή σε όλους εκείνους που έχουν να διδάξουν αρχαία ελληνική ιστορία στα πανεπιστήμια. (. . .) (ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΡΟΛΟΓΟ ΤΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ)...
Διαβάστε περισσότερα...
ΗΣΙΟΔΟΣ: ΘΕΟΓΟΝΙΑ - ΕΡΓΑ ΚΑΙ ΗΜΕΡΑΙ - ΑΣΠΙΣ ΗΡΑΚΛΕΟΥΣ - ΗΟΙΑΙ
Κωδ. Πολιτείας: 1010-0050

Η μόνη αυθεντική πηγή πληροφοριών δια το πρόσωπον και τον βίον του ενδόξου Βοιωτού ποιητού, εις τον οποίον απεδόθη ολόκληρος ο μέγας κύκλος της ιερατικής αφ' ενός και αφ' ετέρου της ηθικής και διδακτικής ποιήσεως, ήτις, εις αντίρροπον της εποποιίας, ανεπτύχθη εις την Κεντρικήν Ελλάδα, είναι μόνον το ανά χείρας και υπό το όνομά του περισωθέν ποίημα, το τιτλοφορούμενον "Έργα καί Ημέραι" . Και τούτο, διότι το έτερον υπό το όνομά του παραδοθέν ποίημα, η Θεογονία, είναι έργον προγενεστέρας εποχής, παντελώς δε κατά τον χαρακτήρα και το ύφος αυτ...
Διαβάστε περισσότερα...
Η ΟΜΟΦΥΛΟΦΙΛΙΑ
Κωδ. Πολιτείας: 1010-0320

Η πρόσβαση στην αντικειμενική κατανόηση της ομοφυλοφιλίας απαιτεί να προσκολληθεί κανείς σε συγκεκριμένες θέσεις. Η πρώτη, φυσικά, συνίσταται στην απομάκρυνση οποιασδήποτε κριτικής αξιών από την αντίληψη των πραγμάτων. Αναφερόμαστε στην πιο δυσμενή στάση, αυτήν κατά την οποία ο συγγραφέας δεν μπορεί να αποστασιοποιηθεί από τη δική του αποστροφή. Συχνότατα, εξάλλου, η ομο-φυλοφιλία προσεγγίζεται για να δικαιολογήσει μια ηθική καταδίκη που έχει προηγηθεί και, εκ του μακρόθεν, για να εξετασθεί το πρόβλημα. Είναι προφανές ότι τέτοια εγχειρήματ...
Διαβάστε περισσότερα...
ΠΛΑΤΩΝ: ΠΟΛΙΤΕΙΑ (ΔΕΥΤΕΡΟΣ ΤΟΜΟΣ)
Κωδ. Πολιτείας: 1010-0094

Η βάση και το θεμέλιο της "Πολιτείας" του Πλάτωνος είναι ναποδειχτή πώς συνταυτίζουνται και αποτελούν ένα πράγμα η ευτυχία και η δικαιοσύνη. Το περιεχόμενο δηλαδή του πολυφημισμένου αυτού έργου είναι καθαρά ηθικό, και μολαταύτα από τους δύο τίτλους, που μας διέσωσε η αρχαιοτάτη παράδοση: "Πολιτεία ή περί δικαίου", επεκράτησε ο πρώτος κ' έτσι ξεχωρίστηκε μ' αυτόν πιό αποκλειστικά το πολιτικό και κοινωνικό περιεχόμενο του διαλόγου. [...] (Από τον πρόλογο της έκδοσης)...
Διαβάστε περισσότερα...
Ο ΠΛΗΘΥΣΜΟΣ ΣΤΗΝ ΚΛΑΣΙΚΗ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ
Κωδ. Πολιτείας: 1010-0403

Η μελέτη της αρχαίας δημογραφίας, ωστόσο, δεν περιορίζεται στον καθορισμό του επιπέδου του πληθυσμού και στην εξέλιξή του. Εξίσου σημαντικές είναι και οι δομές του πληθυσμού, όπως είναι για παράδειγμα αυτές που αποκαλύπτουν το είδος της κοινωνίας και του πολιτισμού του υπό εξέταση δείγματος ή τις αντιλήψεις απέναντι στη ζωή και στον θάνατο. Ο πληθυσμός της αρχαίας Ελλάδας και της Ρώμης, ακόμη και εάν θεωρηθεί ότι καταλαμβάνει μία σημαντική θέση μεταξύ των πληθυσμών αρχαίου τύπου, δεν θα πρέπει να συγχέεται με τους πληθυσμούς των μεσαιωνικώ...
Διαβάστε περισσότερα...
Ο ΙΠΠΟΚΡΑΤΗΣ
Κωδ. Πολιτείας: 1010-0292

Η πρώιμη φήμη του Ιπποκράτη του έδωσε μια μυθική διάσταση, η οποία σύντομα επισκίασε την ιστορική πραγματικότητα. Γνωρίζουμε λοιπόν, παραδόξως, λίγα πράγματα για τη ζωή του. Γεννήθηκε στο νησί της Κω περίπου το 460 π.Χ., κληρονόμος μιας ιατρικής παράδοσης, αφού ανήκε στο γένος των Ασκληπιαδών. Οι Ασκληπιάδες, που υποστήριζαν ότι κατάγονταν από το θεό της ιατρικής, τον Ασκληπιό, κληρονομούσαν από πατέρα σε γιο την ιατρική τέχνη. Ένας κλάδος του γένους εγκαταστάθηκε στο δωρικό νησί της Κω, ένας άλλος στο ακρωτήριο της Μικράς Ασίας, το οποίο ...
Διαβάστε περισσότερα...
ΠΛΑΤΩΝ: ΠΟΛΙΤΕΙΑ (ΠΡΩΤΟΣ ΤΟΜΟΣ)
Κωδ. Πολιτείας: 1010-0093

Στα κατάλοιπα του ποιητού Ιωάννη Ν. Γρυπάρη βρέθηκε ανέκδοτη νέα δική του μετάφραση της "Πολιτείας" του Πλάτωνος, σε ζωντανό δημοτικό λόγο, καμωμένη (όπως συνεπάγεται από τις χρονολογίες που ο ίδιος έχει σημειώσει απάνω σε μερικές σελίδες των χειρογράφων του) λίγον καιρό πριν από το θάνατό του (10 Μαρτίου 1942). (. . .) Από τη διαφορά όμως της γραφής, της πάντοτε κομψής και καθαρής του ποιητού, φαίνεται ότι η εργασία είχε αρχίσει πρίν από τον πόλεμο, αλλά την ξανάπιασε ο Γρυπάρης το φθινόπωρο του 1941, για να την τελειώση. Δεν την ετελείωσ...
Διαβάστε περισσότερα...
ΜΥΘΟΣ ΚΑΙ ΤΡΑΓΩΔΙΑ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ (ΠΡΩΤΟΣ ΤΟΜΟΣ)
Κωδ. Πολιτείας: 1010-0218

Σε αυτόν εδώ τον τόμο -που θα τον ακολουθήσει όσο γίνεται γρηγορότερα κι ένας δεύτερος- αποφασίσαμε να συγκεντρώσουμε εφτά μελέτες, δημοσιευμένες στη Γαλλία και στο εξωτερικό, γιατί αυτές ακριβώς οι εργασίες εντάσσονται στα πλαίσια μιας κοινής έρευνας, που γίνεται εδώ και πολλά χρόνια κι έχει γι' αφετηρία της τη διδασκαλία του Louis Gernet. Τι εννοούμε ακριβώς με τον τίτλο Μύθος και τραγωδία; Οι τραγωδίες, βέβαια, δεν είναι μύθοι. Αντίθετα μάλιστα, μπορεί κανείς να υποστηρίξει πως το τραγικό είδος εμφανίζεται στο τέλος του 6ου π.Χ. αιώνα, ...
Διαβάστε περισσότερα...
ΠΛΑΤΩΝ: ΘΕΑΙΤΗΤΟΣ - ΑΝΤΕΡΑΣΤΑΙ - ΘΕΑΓΗΣ
Κωδ. Πολιτείας: 1010-0101

Δεν είναι δύσκολο να προσδιορίσωμε σε ποια χρονολογία τοποθετεί ο Πλάτων τον "Θεαίτητό" του. Ο Πρωταγόρας δεν ζει πια (168c και, το σπουδαιότερο, στο τέλος του διαλόγου ο Σωκράτης μάς πληροφορεί ότι πρέπει να πάη "εις την του βασιλέως στοάν" για την καταγγελία που του έκαμεν ο Μέλητος (210a). Βρισκόμαστε κοντά στη δίκη του Σωκράτη. Τότε λοιπόν "ολίγον προ του θανάτου" (142d) γνώρισεν ο Σωκράτης τον Θεαίτητο και συζήτησε μαζί του "περί επιστήμης". [...] (Από την εισαγωγή της έκδοσης)...
Διαβάστε περισσότερα...
ΟΙ ΕΟΡΤΕΣ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΑΘΗΝΑ
Κωδ. Πολιτείας: 1010-0301

«Πάνε πάνω από 10 χρόνια από τότε που ο καθηγητής Η. Η. Scullard, λίγο αφότου είχε αναλάβει τη διεύθυνση αυτής της σειράς ("Aspectes of Greek and Roman Life"), μου πρότεινε να γράψω ένα βιβλίο για τις αθηναϊκές εορτές. Η πρόταση αυτή ήταν ιδιαίτερα ελκυστική για κάποιον που είχε ήδη εργασθεί για πολύν καιρό πάνω σε μια άλλη πλευρά της αλληλεπίδρασης ελληνικής θρησκείας και κοινωνίας: τα αρχαία μαντεία. Χρειάστηκε όμως τότε να του εξηγήσω ότι ήμουν πολύ απασχολημένος με τα διοικητικά ζητήματα του πανεπιστημίου και δεν θα μπορούσα να αφιερώσ...
Διαβάστε περισσότερα...
ΜΥΘΟΣ ΚΑΙ ΤΡΑΓΩΔΙΑ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ (ΔΕΥΤΕΡΟΣ ΤΟΜΟΣ)
Κωδ. Πολιτείας: 1010-0219

Όταν το 1972 συγκεντρώσαμε και παρουσιάσαμε τις εφτά μελέτες, που αποτέλεσαν τον πρώτο τόμο του Μύθος και τραγωδία (Mythe et tragedie), τον οποίο δέχτηκε να εκδώσει ο Francois Maspero, γράψαμε, με κάποια απερισκεψία ίσως, ότι αυτόν τον πρώτο τόμο θα τον ακολουθούσε "όσο γινόταν συντομότερα κι ένας δεύτερος". Είχαμε μάλιστα την ιδέα, χωρίς όμως να την εκφράσουμε, ότι κι ένας τρίτος τόμος δεν θα ήταν, στο κάτω κάτω, κάτι το ανέφικτο. Έχουμε λοιπόν τώρα μπροστά μας τον δεύτερο τόμο του Μύθος και τραγωδία. Άλλα όσον αφορά την ταχύτητα, χρειαστ...
Διαβάστε περισσότερα...
Η ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΡΩΜΗ
ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΞΕΡΩ
Κωδ. Πολιτείας: 1010-0253

[...] Οι άνθρωποι στην αρχαιότητα είχαν κι εκείνοι ανακαλύψει τη χρυσή εποχή. Αντί να την προβάλουν όμως στο μέλλον, τη θρηνούσαν ως ένα παρελθόν που πέρασε ανεπιστρεπτί. Και η εργασία τούς φαινόταν μια καταδίκη στην οποία δεν αποδιδόταν καμιά λυτρωτική αξία. Εξ ου και η μικρή σημασία που της απέδιδαν οι συγγραφείς και οι στοχαστές και η αφανής θέση που επεφύλασσε η κοινωνία στους εργάτες. Η νωχέλεια δεν ήταν ελάττωμα αλλά ιδανικό, στο οποίο προσέβλεπαν οι έντιμοι άνθρωποι και το οποίο επεδίωκαν οι νουνεχείς. Αντιλαμβάνεται κανείς μέσα σ' ...
Διαβάστε περισσότερα...
Η ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ
Κωδ. Πολιτείας: 1010-0417

(...) Σήμερα περισσότερο από ποτέ άλλοτε διαθέτουμε, πράγματι, πολλές πληροφορίες και για άλλα οικοδομήματα εκτός από τους ναούς, όπως οικίες και οχυρώσεις, ενώ ποικίλες κατασκευές, για παράδειγμα στην ταφική αρχιτεκτονική, εμφανίζονται ως χαρακτηριστικές μίας περιοχής σε μια συγκεκριμένη περίοδο. Θα παρουσιάσουμε τα οικοδομήματα αυτού του είδους, κυρίως στο τοπικό πλαίσιο που ανήκουν, και θα δώσουμε έμφαση στη σχέση που έχουν μεταξύ τους και γενικότερα στην πολεοδομική αντίληψη των Ελλήνων, ένα θέμα με πολλές προεκτάσεις σήμερα. (...) Θεω...
Διαβάστε περισσότερα...
ΟΜΗΡΟΣ: ΟΔΥΣΣΕΙΑ (ΔΕΥΤΕΡΟΣ ΤΟΜΟΣ)
ΡΑΨΩΔΙΕΣ Λ-Ω
Κωδ. Πολιτείας: 1010-0082

Η αρχαία ελληνική ποίηση αρχίζει από τήν Ιλιάδα καί τήν Οδύσσεια. Τά δύο αυτά μεγάλα έπη, πού θαυμάζουν οι αιώνες καί παίρνουν τήν πρώτη θέση μέσα στά αριστουργήματα τού έμμετρου λόγου τής παγκόσμιας γραμματολογίας, θεωρούνται η πρώτη "γραπτή" πηγή της ελληνικής ιστορίας. (Από την παρουσίαση της έκδοσης)...
Διαβάστε περισσότερα...
ΜΥΘΟΣ ΚΑΙ ΣΚΕΨΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ (ΠΡΩΤΟΣ ΤΟΜΟΣ)
Κωδ. Πολιτείας: 1010-0216

Αποφασίσαμε να συγκεντρώσουμε σ' έναν τόμο μερικές μελέτες, που τα θέματά τους κινδυνεύουν να φανούν αρκετά ανόμοια, γιατί θεωρήσαμε ότι αποτελούν συστατικά στοιχεία της ίδιας έρευνας. Εδώ και χρόνια, προσπαθούμε να εφαρμόσουμε στον ελληνικό χώρο τις έρευνες της ιστορικής ψυχολογίας, που πρωτεργάτης τους στη Γαλλία είναι ο I. Meyerson. Οι μελέτες μας έχουν για υλικό τους τα κείμενα και μνημεία που ερευνούν οι ειδικοί, φιλόλογοι και ιστορικοί της αρχαιότητας. Η προοπτική μας πάντως είναι διαφορετική. Τα θρησκευτικά δεδομένα (μύθους, τελετου...
Διαβάστε περισσότερα...
ΟΙ ΤΕΛΕΤΟΥΡΓΙΚΕΣ ΠΡΑΞΕΙΣ
Κωδ. Πολιτείας: 1010-0451

(. . .) Οι επιστημονικές εργασίες που αφορούν τα τελετουργικά είναι πολυάριθμες, αλλά τα συγγράμματα που τους έχουν αφιερωθεί καθ' ολοκληρίαν είναι σχετικά σπάνια. Ίσως αυτό οφείλεται, όπως θα δούμε, στις θεωρητικές δυσκολίες αναφορικά με την ερμηνεία τους. Όμως το πεδίο είναι ευρύτατο, εφόσον αφορά τόσο τις ιστορικές όσο και τις αρχαϊκές κοινωνίες, κι αυτό ως τις μέρες μας, παρά τη μικρότερη επίδραση και "ορατότητά" τους. Χωρίς να τα εξαντλήσουμε, θα προσπαθήσουμε εδώ να περιγράψουμε τις λειτουργίες τους, τα είδη τους και τις γενικές θεωρ...
Διαβάστε περισσότερα...
ΑΥΡΗΛΙΟΣ ΜΑΡΚΟΣ: ΤΑ ΕΙΣ ΕΑΥΤΟΝ
Κωδ. Πολιτείας: 1010-0072

Ένας νεαρός πατρίκιος που ζη ήσυχα εις το σπίτι της μητρός του. Υιοθετείται υπό του θείου του, ο οποίος πάλιν υιοθετείται υπό του αυτοκράτορος, υπό τον όρον να υιοθετήση τον ανεψιόν του. Μία φοβερά αγωνία του εφήβου όταν μανθάνη τα της ανυψώσεώς του από ανθρώπου εις παντοδύναμον, σχεδόν ημίθεον. Προτιμά να μείνη άνθρωπος. Μετ' ολίγον γίνεται ο θείος αυτοκράτωρ και ο νεαρός, που είναι τώρα διάδοχος, ζη επί είκοσι έτη εις το σπίτι του θείου του, μανθάνων κατά βάθος την δύσκολον τέχνην του βασιλεύειν. [...] (Από την εισαγωγή της έκδοσης)...
Διαβάστε περισσότερα...
Η ΔΙΚΗ ΤΟΥ ΣΩΚΡΑΤΗ (ΧΑΡΤΟΔΕΤΗ ΕΚΔΟΣΗ)
Κωδ. Πολιτείας: 1010-0472

«Κυβερνιόμαστε δηλαδή με πολίτευμα, που δεν ζηλεύει τους θεσμούς των άλλων, αλλά είμαστε μάλλον εμείς παράδειγμα για πολλούς, παρά που ξεσηκώνομε τα συνήθειά τους. Και λέγεται με τ' όνομα δημοκρατία, γιατί δεν κυβερνιέται για το συμφέρον των ολίγων, αλλά για τους πολλούς, κι έχουν όλοι τα ίδια δικαιώματα σύμφωνα με τους νόμους ως προς τις ιδιωτικές διαφορές μεταξύ τους ως προς τα δημόσια αξιώματα όμως, για όποιαν ικανότητα εκτιμάται ο καθένας, δεν φτάνει σε θέση πολιτική εξ αιτίας της τάξης όπου ανήκει παρά από την αξιωσύνη του κι ούτε ε...
Διαβάστε περισσότερα...
ΑΝΤΙΦΩΝ: ΛΟΓΟΙ
Κωδ. Πολιτείας: 1010-0010

Αντιφών ο Ραμνούσιος είναι ο αρχαιότερος από τους δέκα Αττικούς ρήτορες και πιθανώτατα ο πρώτος, που έγραψε ρητορικό δικανικό λόγο. Οι πληροφορίες που μας άφησαν οι σύγχρονοι για την προσωπικότητα και για τη ζωή του, όσο κι αν μιλούν σαν για ένα πολύ σοβαρό πρόσωπο, είναι λίγες, κι αυτές που μας δίνουν οι μεταγενέστεροι είναι εκτενέστερες, αλλ' αρκετά συγκεχυμένες, ώστε ν' αποτελή σήμερα δύσκολο έργο μία πλήρης και χωρίς αμφιβολίες μελέτη για τον Αντιφώντα, μέχρι του σημείου μάλιστα να τίθεται πρόβλημα στη φιλολογική επιστήμη, αν ένας ή δύ...
Διαβάστε περισσότερα...

Πλοήγηση

Θεματική ενότητα
Θεματική κατηγορία
Υποκατηγορία

Φίλτρα

Ελληνικές / Ξένες Εκδόσεις
Ημερομηνία Έκδοσης
Διαθεσιμότητα
Περιοχή Τιμών
Συγγραφέας / Δημιουργός
Εκδότης / Κατασκευαστής

Προσφορές ΒιβλίωνΠερισσότερα

ΔΩΣΤΕ ΘΑΡΡΟΣ ΣΤΟ ΠΑΙΔΙ
HADINGER BOGLARKA
€11.00 €3.85
(-65%)
Κερδίζετε €7.15
ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΤΗΣ ΣΤΑΖΙ
YOUNG DAVID
€15.50 €7.75
(-50%)
Κερδίζετε €7.75

Βρείτε μας στο...

Verisign Eurobank EFG
Paypal IRIS