Ο Λογαριασμός μου

Δωρεάν αποστολή για αγορές άνω των 30€ | Δωρεάν αντικαταβολή | Έως 24 άτοκες δόσεις | Έως -85% χαμηλότερες τιμές σε πάνω από 300.000 τίτλους

ΔΑΙΔΑΛΟΣ (ΖΑΧΑΡΟΠΟΥΛΟΣ Ι.)

Ταξινόμηση κατά:    Εκδόσεις:
ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ (ΠΡΩΤΟΣ ΤΟΜΟΣ-ΒΙΒΛΙΟΔΕΤΗΜΕΝΗ ΕΚΔΟΣΗ)
ΒΑΣΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ
Κωδ. Πολιτείας: 1010-0275

Κείμενα των παλαιότερων «νεοελλήνων φιλοσόφων» θα ανθολογήσουμε σ' αυτόν εδώ τον τόμο. Το εγχείρημα δεν είναι καθόλου εύκολο. Ήδη και αυτός ακόμη ο όρος «Νεοέλληνες Φιλόσοφοι» μπορεί να προκαλέσει πολλές και σοβαρές αμφισβητήσεις. Αμφίβολο είναι και το επίθετο «νεοέλληνες» και το ουσιαστικό «φιλόσοφοι». Από πότε και σε ποιες περιπτώσεις μας επιτρέπεται να μιλούμε όχι πια για βυζαντινούς αλλά για νεοέλληνες στοχαστές και λογίους; Και πως μπορούμε μέσα σ' εκείνη τη μακρινή για το σημερινό μας αίσθημα και έθος εποχή να χαράξομε με κάποια σαφή...
Διαβάστε περισσότερα...
ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ (ΔΕΥΤΕΡΟΣ ΤΟΜΟΣ-ΒΙΒΛΙΟΔΕΤΗΜΕΝΗ ΕΚΔΟΣΗ)
ΒΑΣΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ
Κωδ. Πολιτείας: 1010-0276

Στο δεύτερο τόμο της "Νεοελληνικής Φιλοσοφίας" παρουσιάζονται φιλοσοφικά κείμενα από τη συγγραφικήν εργασία προσώπων που η ακμή τους χρονολογικά εντάσσεται μέσα στην τελευταία εκατονταετία, από το 1850 έως σήμερα (παραλείπονται, φυσικά, όσοι ζουν αυτή είναι της "Βασικής Βιβλιοθήκης" γενική αρχή.) Στα χρόνια αυτά η νεοελληνική γραμματεία έχει να επιδείξει πολλές και ποικίλες συγγραφές φιλοσοφικού περιεχομένου. Η προσεχτική εξέταση του υλικού τούτου δίνει στον ερευνητή την ακόλουθη εντύπωση : 1ο. Κατά την περίοδο που συζητούμε, το ενδιαφέρο...
Διαβάστε περισσότερα...
ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ: ΑΘΗΝΑΙΩΝ ΠΟΛΙΤΕΙΑ (ΒΙΒΛΙΙΟΔΕΤΗΜΕΝΗ ΕΚΔΟΣΗ)
Κωδ. Πολιτείας: 1010-0399

"ΠΡΟΛΕΓΟΜΕΝΑ ΣΤΗΝ "ΑΘΗΝΑΙΩΝ ΠΟΛΙΤΕΙΑ" ΤΟΥ ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗ": Ι. ΚΡΙΤΙΚΗ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΘΕΣΜΩΝ ΚΑΙ ΥΠΟΔΕΙΞΕΙΣ ΝΕΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ §1. Πολιτικολογία και πολιτειολογία. Μετά τον Πελοποννησιακό πόλεμο και τους νέους εσωελλαδικούς πολέμους που ακολούθησαν, η κρίση που εμάστιζε τις ελληνικές πολιτείες, από τη μια μεριά εδημιούργησε τους όρους της παρακμής κι από την άλλη έφερε και πάλι επί τάπητος το ζήτημα της πολιτειακής μεταβολής. Γι' αυτό η πολιτικολογία δεν ήταν πια έργο αποκλειστικά των ρητόρων αλλά και των φιλοσόφων. Έπρεπε να βρεθεί το φά...
Διαβάστε περισσότερα...
ΠΛΑΤΩΝ: ΠΟΛΙΤΕΙΑ (ΔΕΥΤΕΡΟΣ ΤΟΜΟΣ)
Κωδ. Πολιτείας: 1010-0094

Η βάση και το θεμέλιο της "Πολιτείας" του Πλάτωνος είναι ναποδειχτή πώς συνταυτίζουνται και αποτελούν ένα πράγμα η ευτυχία και η δικαιοσύνη. Το περιεχόμενο δηλαδή του πολυφημισμένου αυτού έργου είναι καθαρά ηθικό, και μολαταύτα από τους δύο τίτλους, που μας διέσωσε η αρχαιοτάτη παράδοση: "Πολιτεία ή περί δικαίου", επεκράτησε ο πρώτος κ' έτσι ξεχωρίστηκε μ' αυτόν πιό αποκλειστικά το πολιτικό και κοινωνικό περιεχόμενο του διαλόγου. (. . .) (ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΡΟΛΟΓΟ ΤΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ)...
Διαβάστε περισσότερα...
ΠΛΟΥΤΑΡΧΟΥ ΒΙΟΙ ΠΑΡΑΛΛΗΛΟΙ: ΘΕΜΙΣΤΟΚΛΗΣ - ΚΑΜΙΛΛΟΣ - ΠΕΡΙΚΛΗΣ - ΦΑΒΙΟΣ ΜΑΞΙΜΟΣ
Κωδ. Πολιτείας: 1010-0107

Ο Πλούταρχος είναι ένας από τους σπουδαιότερους της μετακλασσικής εποχής. Γεννήθηκε στη Χαιρώνεια της Βοιωτίας το 46 μ.Χ. και πέθανε το 125 μ.Χ. Το παιδικά του χρόνια τα πέρασε στην πατρίδα του, όπου επήρε τα πρώτα μαθήματα από τον σοφό και πνευματώδη πάππο του Λαμπρία, ο οποίος πολύ επέδρασε στην ηθική του αγωγή. Αργότερα επήγε στας Αθήνας και έγινε μαθητής του πλατωνικού φιλοσόφου Αμμωνίου, σχολάρχου της Ακαδημείας. Στας Αθήνας εσπούδασε εκτός από τη φιλοσοφία και ρητορική. Στη Ρώμη ταξίδεψε πολλές φορές και έμεινε στην πρωτεύουσα αυτή τ...
Διαβάστε περισσότερα...
ΠΛΟΥΤΑΡΧΟΥ ΒΙΟΙ ΠΑΡΑΛΛΗΛΟΙ: ΘΗΣΕΥΣ - ΡΩΜΥΛΟΣ - ΛΥΚΟΥΡΓΟΣ - ΝΟΥΜΑΣ
Κωδ. Πολιτείας: 1010-0111

Ο Πλούταρχος γεννήθηκε στη Χαιρώνεια της Βοιωτίας γύρω στο 46 μ.Χ. Σπούδασε στην Αθήνα φιλοσοφία, ρητορική και μαθηματικά. Ταξείδεψε πολύ στην Ελλάδα, κι' ακόμα πήγε στην Αλεξάνδρεια και στη Ρώμη. Οι συμπολίτες του στη Χαιρώνεια του ανάθεσαν πολλά δημόσια αξιώματα, έγινε «Επώνυμος Άρχων» και ίσως «Βοιωτάρχης». Το ογκώδες συγγραφικό έργο του Πλουτάρχου χωρίζεται στο ιστορικό και το φιλοσοφικό. Το ιστορικό είναι οι «Βίοι Παράλληλοι» και το φιλοσοφικό τα «Ηθικά». Οι Παράλληλοι βίοι, 50 στο σύνολό τους, είναι βιογραφίες ενδόξων πολιτικών και σ...
Διαβάστε περισσότερα...
ΞΕΝΟΦΩΝ: «ΠΕΡΙ ΙΠΠΙΚΗΣ»
Κωδ. Πολιτείας: 1010-0402

Το «Περί Ιππικής», από τα μονογραφικού χαρακτήρα έργα του Ξενοφώντος, αποτελεί ένα είδος τεχνικού εγχειριδίου. Το αντικείμενό του, εκ πρώτης όψεως ο ικανός ιππέας, η ιππευτική τέχνη, η ιππική δεξιότητα, είναι, σε τελευταία ανάλυση, ο ίππος, χωρίς ωστόσο να πρόκειται για ένα καθαρό κείμενο ιππολογίας. Το θέμα του είναι ακριβέστερα οι σχέσεις ίππου και ανθρώπου, σχέσεις που υπαγορεύονται από μια ορισμένη ψυχολογία του πρώτου και από ένα είδος ηθικής του δεύτερου. Με τελικό ζητούμενο το ωφέλιμο αποτέλεσμα, τόσο για τον ιππέα όσο και για τον ...
Διαβάστε περισσότερα...
ΑΙΣΧΥΛΟΣ : ΙΚΕΤΙΔΕΣ
Κωδ. Πολιτείας: 1010-0007

Οι "Ικέτιδες", είναι το πρώτο δράμα -το μόνο που διασώθηκε- μιας τριλογίας, που αναφερόταν στο μύθο των Δαναΐδων το δεύτερο δράμα, έφερε τον τίτλο "Αιγύπτιοι", και το τρίτο "Δαναΐδες". Ακολουθούσε το σατυρικό δράμα με τον τίτλο "Αμυμώνη". Ο Αισχύλος, δεν ήταν ο μόνος ποιητής που είχε εμπνευσθή από τον Αργείτικο αυτόν μύθο πριν από τον Αισχύλο ο Φρύνιχος είχε διαπραγματευθή δραματικά τον ίδιο μύθο. Μετά τον Αισχύλο, ο Τιμησίθεος και ο Θεοδέκτης έγραψαν αντιστοίχως τραγωδία αντλημένη από την ίδια παράδοση, και ο Αριστοφάνης και ο Δίφιλος, ...
Διαβάστε περισσότερα...
ΘΕΟΦΡΑΣΤΟΣ-ΛΟΓΓΟΣ : ΧΑΡΑΚΤΗΡΕΣ - ΠΟΙΜΕΝΙΚΑ
Κωδ. Πολιτείας: 1010-0052

Σαν αρχή στο ελληνικό μυθιστόρημα θα μπορούσαμε να θεωρήσουμε την "Κύρου Παιδεία" του Ξενοφώντα του Αθηναίου, γραμμένη γύρω στα 370 π.Χ. Μας διηγιέται τη ζωή ολόκληρη και το χαρακτήρα του Πέρση βασιλιά, αλλά κάπως ιδανικά, όπως έπρεπε να είναι, σύμφωνα με του Σωκράτη τα δασκαλέματα. Αποτελεί δηλαδή ένα διδαχτικό παιδαγωγικό ρομάντζο. Συστηματική όμως εργασία πάνω στο μυθιστόρημα βλέπουμε στους Αλεξαντρινούς χρόνους, με το έργο του Αντωνίου Διογένη Των υπέρ Θούλην απίστων. Η χρονολογία του συγγραφέα αυτού δεν είναι απόλυτα εξακριβωμένη. Στ...
Διαβάστε περισσότερα...
ΠΛΑΤΩΝ: ΠΟΛΙΤΕΙΑ (ΠΡΩΤΟΣ ΤΟΜΟΣ)
Κωδ. Πολιτείας: 1010-0093

Στα κατάλοιπα του ποιητού Ιωάννη Ν. Γρυπάρη βρέθηκε ανέκδοτη νέα δική του μετάφραση της "Πολιτείας" του Πλάτωνος, σε ζωντανό δημοτικό λόγο, καμωμένη (όπως συνεπάγεται από τις χρονολογίες που ο ίδιος έχει σημειώσει απάνω σε μερικές σελίδες των χειρογράφων του) λίγον καιρό πριν από το θάνατό του (10 Μαρτίου 1942). (. . .) Από τη διαφορά όμως της γραφής, της πάντοτε κομψής και καθαρής του ποιητού, φαίνεται ότι η εργασία είχε αρχίσει πρίν από τον πόλεμο, αλλά την ξανάπιασε ο Γρυπάρης το φθινόπωρο του 1941, για να την τελειώση. Δεν την ετελείωσ...
Διαβάστε περισσότερα...
ΠΛΑΤΩΝ: ΛΑΧΗΣ - ΜΕΝΩΝ - ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ
Κωδ. Πολιτείας: 1010-0099

Ο "Λάχης", στενός συνεργάτης του Νικία στην ειρηνευτική του προσπάθεια, ανήκει στους Αθηναίους στρατηγούς που διακρίθηκαν στον Πελοποννησιακό πόλεμο. Δεν είναι τυχαίο ότι ο διάλογος "περί ανδρείας" πήρε το δικό του όνομα. Στον "Μένωνα", ο Πλάτων για να στηρίξη το δυνατόν της γνώσεως, φεύγει από τη λογική έρευνα και ανάλυση και προβάλλει τη θεωρία της μετεμψυχώσεως και μαζί την θεωρία της αναμνήσεως. Ο "Παρμενίδης" κατατάσσεται στους αξιολογώτερους διάλογους του Πλάτωνος και μπορεί να χαρακτηρισθή ως το πρώτο φιλοσοφικό σύγγραμμα, με το οπο...
Διαβάστε περισσότερα...
ΣΤΡΑΒΩΝ: ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΑ (ΠΡΩΤΟΣ ΤΟΜΟΣ)
Κωδ. Πολιτείας: 1010-0122

Γεννήθηκε στην Αμάσεια του Πόντου το 66 π.Χ. Ανήκε σε πλούσια ελληνική οικογένεια και συνδέθηκε με επιφανείς Ρωμαίους. Από τις διδασκαλίες που από νέος άκουσε έγινε στωικός φιλόσοφος. Έκανε πολλές περιηγήσεις έφθασε μέχρι την Αρμενία, Εύξεινο Πόντο και Αιθιοπία. Ο Στράβων δεν ήταν μόνον φιλόσοφος αλλά και ιστορικός και γεωγράφος. Το σπουδαιότερο σύγγραμμά του τα "Ιστορικά Υπομνήματα" έχει χαθεί. Τα "Γεωγραφικά" του συνέταξε όπως λέει ό ίδιος για να συμπλήρωση τις γνώσεις των προηγουμένων και να διορθώσει τα τυχόν εσφαλμένα. (Από την παρου...
Διαβάστε περισσότερα...
Η ΟΜΟΦΥΛΟΦΙΛΙΑ
Κωδ. Πολιτείας: 1010-0320

Η πρόσβαση στην αντικειμενική κατανόηση της ομοφυλοφιλίας απαιτεί να προσκολληθεί κανείς σε συγκεκριμένες θέσεις. Η πρώτη, φυσικά, συνίσταται στην απομάκρυνση οποιασδήποτε κριτικής αξιών από την αντίληψη των πραγμάτων. Αναφερόμαστε στην πιο δυσμενή στάση, αυτήν κατά την οποία ο συγγραφέας δεν μπορεί να αποστασιοποιηθεί από τη δική του αποστροφή. Συχνότατα, εξάλλου, η ομο-φυλοφιλία προσεγγίζεται για να δικαιολογήσει μια ηθική καταδίκη που έχει προηγηθεί και, εκ του μακρόθεν, για να εξετασθεί το πρόβλημα. Είναι προφανές ότι τέτοια εγχειρήματ...
Διαβάστε περισσότερα...
ΑΙΣΧΥΛΟΣ: ΧΟΗΦΟΡΟΙ (ΒΙΒΛΙΟΔΕΤΗΜΕΝΗ ΕΚΔΟΣΗ)
Κωδ. Πολιτείας: 1010-0326

Η λατρεία των νεκρών είναι συνδεδεμένη στενά κατά τους αρχαίους χρόνους με τη βαθιά ριζωμένη πίστη και την ακράδαντη πεποίθηση ότι ο νεκρός και πέραν του τάφου ζει και αισθάνεται και παρακολουθεί τα εγκόσμια. Ακούει και βλέπει ο νεκρός κάτω από την υπόγεια, την καταχθόνια κατοικία του χαίρεται και λυπάται, συγκινείται και οργίζεται. Εκτός από τα "νόμιμα", τα οποία θα γίνουν κατά την ταφή του, οι ζώντες συγγενείς, και προ παντός οι του αμέσου γένους, πρέπει τακτικά να αποθέτουν επί του τάφου τα σύμβολα της μνήμης και του ιερού σεβασμού που...
Διαβάστε περισσότερα...
Η ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ
Κωδ. Πολιτείας: 1010-0162

Η "Ψυχολογία του παιδιού" μελετά την πνευματική ανάπτυξη ή, πράγμα που είναι σχεδόν το ίδιο, την εξέλιξη της διαγωγής (δηλαδή της συμπεριφοράς, στην οποία συμπεριλαμβάνεται και η συνείδηση) ως τη μεταβατική εκείνη φάση της εφηβικής ηλικίας κατά την οποία συντελείται η ένταξη του ατόμου στην κοινωνία των ενηλίκων. Η πνευματική ανάπτυξη είναι αξεχώριστη από τη φυσική ανάπτυξη του οργανισμού και, κυρίως, από την ωρίμανση του νευρικού και ενδοκρινικού συστήματος, ωρίμανση που συνεχίζεται περίπου ως την ηλικία των 16 ετών. [...] (Από την εισαγω...
Διαβάστε περισσότερα...
ΜΗΤΙΣ
Η ΠΟΛΥΤΡΟΠΗ ΝΟΗΣΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
Κωδ. Πολιτείας: 1010-0222

(. . .) Σε αυτήν την έρευνα για τις πανουργίες του νου, περιοριστήκαμε αποκλειστικά στα αρχαία ελληνικά δεδομένα. Όπως είναι φυσικό για μια νοητική κατηγορία τόσο βαθιά ριζωμένη στη θρησκευτική σκέψη, αφιερώσαμε το μεγαλύτερο μέρος των αναλύσεών μας στο να καθορίσουμε τη θέση, τις λειτουργίες, τα μέσα δράσης της Μήτιδος μέσα στον μύθο, καθώς και στο να δείξουμε το πώς ακριβώς κατανέμονται οι πολλαπλές αρμοδιότητές της ανάμεσα στις διάφορες θεϊκές δυνάμεις. Η Μήτις μας επιτρέπει να θέσουμε ορισμένα γενικά προβλήματα οργάνωσης του πάνθεου. (...
Διαβάστε περισσότερα...
Η ΡΗΤΟΡΙΚΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ
Κωδ. Πολιτείας: 1010-0427

Η λέξη «ρητορική» προέρχεται από την αρχαία ελληνική λέξη ρητορική που σημαίνει «τέχνη του λόγου»: από την ετυμολογία γίνεται ήδη αντιληπτή η συνεισφορά των Αρχαίων στον τομέα αυτόν, που αποτελεί το αντικείμενο μελέτης του παρόντος έργου. Μολονότι η ελληνορωμαϊκή αρχαιότητα δεν ήταν η μόνη που επινόησε την τέχνη του ομιλείν - άλλοι αρχαιότεροι πολιτισμοί θα μπορούσαν κάλλιστα να αξιώσουν ανάλογη τιμή - , συνέβαλε στην ανάπτυξή της και προώθησε με απαράμιλλη αυστηρότητα και πλούτο θεωρητικούς επ' αυτής προβληματισμούς. Αυτή η τέχνη κατέβαλε...
Διαβάστε περισσότερα...
ΠΛΑΤΩΝ: ΘΕΑΙΤΗΤΟΣ - ΑΝΤΕΡΑΣΤΑΙ - ΘΕΑΓΗΣ
Κωδ. Πολιτείας: 1010-0101

Δεν είναι δύσκολο να προσδιορίσωμε σε ποια χρονολογία τοποθετεί ο Πλάτων τον "Θεαίτητό" του. Ο Πρωταγόρας δεν ζει πια (168c και, το σπουδαιότερο, στο τέλος του διαλόγου ο Σωκράτης μάς πληροφορεί ότι πρέπει να πάη "εις την του βασιλέως στοάν" για την καταγγελία που του έκαμεν ο Μέλητος (210a). Βρισκόμαστε κοντά στη δίκη του Σωκράτη. Τότε λοιπόν "ολίγον προ του θανάτου" (142d) γνώρισεν ο Σωκράτης τον Θεαίτητο και συζήτησε μαζί του "περί επιστήμης". [...] (Από την εισαγωγή της έκδοσης)...
Διαβάστε περισσότερα...
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
Κωδ. Πολιτείας: 1010-0014

(. . .) Το έργο απευθύνεται κατ' αρχήν σε φοιτητές των πανεπιστημίων, αν και ελπίζεται ότι θα είναι χρήσιμο και σ' ένα ευρύτερο, μη ειδικό, αναγνωστικό κοινό που ενδιαφέρεται για την ιστορία και τον πολιτισμό της αρχαίας Ελλάδας. Επιχειρεί να καλύψει μιαν ανάγκη πολύ γνωστή σε όλους εκείνους που έχουν να διδάξουν αρχαία ελληνική ιστορία στα πανεπιστήμια. (. . .) (ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΡΟΛΟΓΟ ΤΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ)...
Διαβάστε περισσότερα...
ΑΝΘΟΛΟΓΙΟ ΥΜΝΩΝ
Κωδ. Πολιτείας: 1010-0465

Το περιεχόμενο του παρόντος τόμου είχε σχεδιασθεί ως εισαγωγή στον πρώτον τόμο της ετοιμαζομένης εκδόσεως των ύμνων του Καλλιμάχου, η οποία πρόκειται να πραγματοποιηθεί κατά τους προσεχείς μήνες. Αποφασίστηκε όμως να εκδοθεί αυτοτελώς και λόγω της εκτάσεως που πήρε και επειδή η θεματική του υπερβαίνει μία απλή εισαγωγή στους ύμνους του Καλλιμάχου. Ωστόσο η παρούσα Εισαγωγή δεν παύει να αποτελεί προάγγελο της εκδόσεως των ύμνων του Αλεξανδρινού ποιητή από τις εκδόσεις "Δαίδαλος - Ζαχαρόπουλος". Συλλέγοντας το υλικό για την παρούσα Εισαγωγή ...
Διαβάστε περισσότερα...

Πλοήγηση

Θεματική ενότητα
Θεματική κατηγορία
Υποκατηγορία

Προσφορές ΒιβλίωνΠερισσότερα

ΩΣ ΕΙΣ ΚΑΘΡΕΠΤΗΝ
ΒΟΥΤΟΥΡΗΣ ΠΑΝΤΕΛΗΣ
€15.31 €6.12
(-60%)
Κερδίζετε €9.19
Η ΖΩΗ ΤΟΥ ΓΑΛΙΛΑΙΟΥ
BRECHT BERTOLT
€10.65 €5.32
(-50%)
Κερδίζετε €5.33

ΣελιδοδείκτηςΠερισσότερα

Jaroslav Hasek:Αφού δεν θέλω να κρύψω ότι συγκαταλέγομαι στους θαυμαστές μου ... […] στην ιστορία όλης της ανθρωπότητας, μόνο ένας άνθρωπος εμφανίστηκε τόσο τέλειος απ' όλες τις απόψεις και αυτός δεν είναι άλλος από εμένα. Πάρτε γι...

Βρείτε μας στο...

Verisign Eurobank EFG
Paypal IRIS