Ο Λογαριασμός μου

Δωρεάν αποστολή για αγορές άνω των 30€ | Δωρεάν αντικαταβολή | Έως 24 άτοκες δόσεις | Έως -85% χαμηλότερες τιμές σε πάνω από 300.000 τίτλους

ΔΑΙΔΑΛΟΣ (ΖΑΧΑΡΟΠΟΥΛΟΣ Ι.)

Ταξινόμηση κατά:    Εκδόσεις:
ΜΥΘΟΣ ΚΑΙ ΣΚΕΨΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ (ΜΕΡΟΣ Β')
Κωδ. Πολιτείας: 1010-0217

Το τελευταίο βιβλίο του L. Sechan μας κάνει να προσέξουμε ορισμένα προβλήματα που θέτει ο μύθος και το πρόσωπο του Προμηθέα. Ποιες είναι οι σχέσεις του Προμηθέα με την τεχνική της φωτιάς, με τις τέχνες της φωτιάς -μεταλλουργία και αγγειοπλαστική- με την τεχνική γενικά λειτουργία; Ποια είναι η σημασία της σύγκρουσής του με τον Δία; Υπάρχει άραγε κάποιος δεσμός ανάμεσα στη φιλονικία του με τον ύπατο των θεών και στην ιδιότητα που έχει ως τεχνίτης της φωτιάς; Στην ελληνική μυθολογία, ο Προμηθεύς δεν παρουσιάζεται ως ο εφευρέτης της τεχνικής τ...
Διαβάστε περισσότερα...
ΜΥΘΟΣ ΚΑΙ ΤΡΑΓΩΔΙΑ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ (ΠΡΩΤΟΣ ΤΟΜΟΣ)
Κωδ. Πολιτείας: 1010-0218

Σε αυτόν εδώ τον τόμο -που θα τον ακολουθήσει όσο γίνεται γρηγορότερα κι ένας δεύτερος- αποφασίσαμε να συγκεντρώσουμε εφτά μελέτες, δημοσιευμένες στη Γαλλία και στο εξωτερικό, γιατί αυτές ακριβώς οι εργασίες εντάσσονται στα πλαίσια μιας κοινής έρευνας, που γίνεται εδώ και πολλά χρόνια κι έχει γι' αφετηρία της τη διδασκαλία του Louis Gernet. Τι εννοούμε ακριβώς με τον τίτλο Μύθος και τραγωδία; Οι τραγωδίες, βέβαια, δεν είναι μύθοι. Αντίθετα μάλιστα, μπορεί κανείς να υποστηρίξει πως το τραγικό είδος εμφανίζεται στο τέλος του 6ου π.Χ. αιώνα, ...
Διαβάστε περισσότερα...
ΜΗΤΙΣ
Η ΠΟΛΥΤΡΟΠΗ ΝΟΗΣΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
Κωδ. Πολιτείας: 1010-0222

(. . .) Σε αυτήν την έρευνα για τις πανουργίες του νου, περιοριστήκαμε αποκλειστικά στα αρχαία ελληνικά δεδομένα. Όπως είναι φυσικό για μια νοητική κατηγορία τόσο βαθιά ριζωμένη στη θρησκευτική σκέψη, αφιερώσαμε το μεγαλύτερο μέρος των αναλύσεών μας στο να καθορίσουμε τη θέση, τις λειτουργίες, τα μέσα δράσης της Μήτιδος μέσα στον μύθο, καθώς και στο να δείξουμε το πώς ακριβώς κατανέμονται οι πολλαπλές αρμοδιότητές της ανάμεσα στις διάφορες θεϊκές δυνάμεις. Η Μήτις μας επιτρέπει να θέσουμε ορισμένα γενικά προβλήματα οργάνωσης του πάνθεου. (...
Διαβάστε περισσότερα...
ΜΥΘΟΣ ΚΑΙ ΣΚΕΨΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ (ΠΡΩΤΟΣ ΤΟΜΟΣ)
Κωδ. Πολιτείας: 1010-0216

Αποφασίσαμε να συγκεντρώσουμε σ' έναν τόμο μερικές μελέτες, που τα θέματά τους κινδυνεύουν να φανούν αρκετά ανόμοια, γιατί θεωρήσαμε ότι αποτελούν συστατικά στοιχεία της ίδιας έρευνας. Εδώ και χρόνια, προσπαθούμε να εφαρμόσουμε στον ελληνικό χώρο τις έρευνες της ιστορικής ψυχολογίας, που πρωτεργάτης τους στη Γαλλία είναι ο I. Meyerson. Οι μελέτες μας έχουν για υλικό τους τα κείμενα και μνημεία που ερευνούν οι ειδικοί, φιλόλογοι και ιστορικοί της αρχαιότητας. Η προοπτική μας πάντως είναι διαφορετική. Τα θρησκευτικά δεδομένα (μύθους, τελετου...
Διαβάστε περισσότερα...
ΟΜΗΡΟΣ: ΟΔΥΣΣΕΙΑ (ΠΡΩΤΟΣ ΤΟΜΟΣ)
ΡΑΨΩΔΙΕΣ Α-Κ
Κωδ. Πολιτείας: 1010-0081

Η αρχαία ελληνική ποίηση αρχίζει από τήν Ιλιάδα καί τήν Οδύσσεια. Τά δύο αυτά μεγάλα έπη, πού θαυμάζουν οι αιώνες καί παίρνουν τήν πρώτη θέση μέσα στά αριστουργήματα τού έμμετρου λόγου τής παγκόσμιας γραμματολογίας, θεωρούνται η πρώτη "γραπτή" πηγή της ελληνικής ιστορίας. (Από την παρουσίαση της έκδοσης)...
Διαβάστε περισσότερα...
ΟΜΗΡΟΣ: ΟΔΥΣΣΕΙΑ (ΔΕΥΤΕΡΟΣ ΤΟΜΟΣ)
ΡΑΨΩΔΙΕΣ Λ-Ω
Κωδ. Πολιτείας: 1010-0082

Η αρχαία ελληνική ποίηση αρχίζει από τήν Ιλιάδα καί τήν Οδύσσεια. Τά δύο αυτά μεγάλα έπη, πού θαυμάζουν οι αιώνες καί παίρνουν τήν πρώτη θέση μέσα στά αριστουργήματα τού έμμετρου λόγου τής παγκόσμιας γραμματολογίας, θεωρούνται η πρώτη "γραπτή" πηγή της ελληνικής ιστορίας. (Από την παρουσίαση της έκδοσης)...
Διαβάστε περισσότερα...
ΕΛΕΝΗΣ ΑΡΠΑΓΗ
Κωδ. Πολιτείας: 1010-0471

Οι ελάχιστες πληροφορίες που διαθέτουμε για τον Κόλλουθο προέρχονται από το συντομότατο λήμμα της Σούδας, Κ1951, σύμφωνα με το οποίο ο ποιητής καταγόταν από τη Λυκόπολη της Αιγύπτου, την πατρίδα του νεοπλατωνιστή φιλοσόφου Πλωτίνου, ήταν "εποποιός", ήκμασε κατά την περίοδο της βασιλείας του Αναστασίου του Α' (491-518) και ανάμεσα στα έργα του συγκαταλέγονται ένα έπος με τίτλο "Καλυδωνιακά" σε έξι βιβλία, ένα ποίημα με τίτλο (ή θέμα) "Περσικά και έμμετρα Εγκώμια". Ερωτήματα εάν ήταν Έλληνας της Αιγύπτου ή Αιγύπτιος εξελληνισμένος, γραμματικ...
Διαβάστε περισσότερα...
ΜΥΘΟΣ ΚΑΙ ΤΡΑΓΩΔΙΑ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ (ΔΕΥΤΕΡΟΣ ΤΟΜΟΣ)
Κωδ. Πολιτείας: 1010-0219

Όταν το 1972 συγκεντρώσαμε και παρουσιάσαμε τις εφτά μελέτες, που αποτέλεσαν τον πρώτο τόμο του Μύθος και τραγωδία (Mythe et tragedie), τον οποίο δέχτηκε να εκδώσει ο Francois Maspero, γράψαμε, με κάποια απερισκεψία ίσως, ότι αυτόν τον πρώτο τόμο θα τον ακολουθούσε "όσο γινόταν συντομότερα κι ένας δεύτερος". Είχαμε μάλιστα την ιδέα, χωρίς όμως να την εκφράσουμε, ότι κι ένας τρίτος τόμος δεν θα ήταν, στο κάτω κάτω, κάτι το ανέφικτο. Έχουμε λοιπόν τώρα μπροστά μας τον δεύτερο τόμο του Μύθος και τραγωδία. Άλλα όσον αφορά την ταχύτητα, χρειαστ...
Διαβάστε περισσότερα...
ΑΝΤΙΦΩΝ: ΛΟΓΟΙ
Κωδ. Πολιτείας: 1010-0010

Αντιφών ο Ραμνούσιος είναι ο αρχαιότερος από τους δέκα Αττικούς ρήτορες και πιθανώτατα ο πρώτος, που έγραψε ρητορικό δικανικό λόγο. Οι πληροφορίες που μας άφησαν οι σύγχρονοι για την προσωπικότητα και για τη ζωή του, όσο κι αν μιλούν σαν για ένα πολύ σοβαρό πρόσωπο, είναι λίγες, κι αυτές που μας δίνουν οι μεταγενέστεροι είναι εκτενέστερες, αλλ' αρκετά συγκεχυμένες, ώστε ν' αποτελή σήμερα δύσκολο έργο μία πλήρης και χωρίς αμφιβολίες μελέτη για τον Αντιφώντα, μέχρι του σημείου μάλιστα να τίθεται πρόβλημα στη φιλολογική επιστήμη, αν ένας ή δύ...
Διαβάστε περισσότερα...
ΠΛΑΤΩΝ: ΛΑΧΗΣ - ΜΕΝΩΝ - ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ
Κωδ. Πολιτείας: 1010-0099

Ο "Λάχης", στενός συνεργάτης του Νικία στην ειρηνευτική του προσπάθεια, ανήκει στους Αθηναίους στρατηγούς που διακρίθηκαν στον Πελοποννησιακό πόλεμο. Δεν είναι τυχαίο ότι ο διάλογος "περί ανδρείας" πήρε το δικό του όνομα. Στον "Μένωνα", ο Πλάτων για να στηρίξη το δυνατόν της γνώσεως, φεύγει από τη λογική έρευνα και ανάλυση και προβάλλει τη θεωρία της μετεμψυχώσεως και μαζί την θεωρία της αναμνήσεως. Ο "Παρμενίδης" κατατάσσεται στους αξιολογώτερους διάλογους του Πλάτωνος και μπορεί να χαρακτηρισθή ως το πρώτο φιλοσοφικό σύγγραμμα, με το οπο...
Διαβάστε περισσότερα...
ΠΛΑΤΩΝ: ΣΥΜΠΟΣΙΟ - ΚΡΙΤΙΑΣ
Κωδ. Πολιτείας: 1010-0096

Το "Συμπόσιο" είναι από τα έργα της πνευματικής ακμής του Πλάτωνος. Η κατανόησή του απαιτεί να ρίξωμε ένα συνοπτικό βλέμμα στην εσωτερική σύνθεση της πλατωνικής φιλοσοφίας. Η επισκόπηση όμως αυτή πρέπει να γίνη από τοποθέτηση που θα ήταν κατάλληλη να μας βοηθήση στην κατανόηση του έργου που έχομε εμπρός μας. Για ένα φιλόσοφο που διαρκώς ανανεώνεται και παρουσιάζει κάθε τόσο καινούργια μοτίβα όπως ο Πλάτων είναι απαραίτητο η ερμηνεία καθενός από τα έργα του να ξεκινά από ξεχωριστή αφετηρία. Γι' αυτό είναι υποχρέωσή μας πριν προχωρήσωμε στη...
Διαβάστε περισσότερα...
Ο ΠΛΗΘΥΣΜΟΣ ΣΤΗΝ ΚΛΑΣΙΚΗ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ
Κωδ. Πολιτείας: 1010-0403

Η μελέτη της αρχαίας δημογραφίας, ωστόσο, δεν περιορίζεται στον καθορισμό του επιπέδου του πληθυσμού και στην εξέλιξή του. Εξίσου σημαντικές είναι και οι δομές του πληθυσμού, όπως είναι για παράδειγμα αυτές που αποκαλύπτουν το είδος της κοινωνίας και του πολιτισμού του υπό εξέταση δείγματος ή τις αντιλήψεις απέναντι στη ζωή και στον θάνατο. Ο πληθυσμός της αρχαίας Ελλάδας και της Ρώμης, ακόμη και εάν θεωρηθεί ότι καταλαμβάνει μία σημαντική θέση μεταξύ των πληθυσμών αρχαίου τύπου, δεν θα πρέπει να συγχέεται με τους πληθυσμούς των μεσαιωνικώ...
Διαβάστε περισσότερα...
Ο ΟΜΗΡΟΣ
Κωδ. Πολιτείας: 1010-0201

Η Ιλιάδα και η Οδύσσεια κατέχουν εξέχουσα θέση στη λογοτεχνία εν γένει. Είναι τα πρώτα γραπτά έργα που δημιούργησε η Ελλάδα. Ευθύς εξ αρχής προκάλεσαν το γενικό θαυμασμό. Οι Έλληνες λυρικοί και τραγικοί ποιητές, οι ιστορικοί τράφηκαν απ' αυτά και τα μιμήθηκαν. Το κείμενό τους αποτέλεσε τη βάση της παροχής παιδείας στην αρχαία Ελλάδα. Οι ήρωες των δύο ποιημάτων πέρασαν εν συνεχεία στο σύγχρονο κόσμο, στα πλαίσια του οποίου λειτούργησαν ως πηγή έμπνευσης για τη δημιουργία νέων έργων, για τη διαμόρφωση υπαινιγμών, ποιητικών οραμάτων, ηθικών σ...
Διαβάστε περισσότερα...
ΠΑΥΣΑΝΙΑΣ: ΚΟΡΙΝΘΙΑΚΑ
Κωδ. Πολιτείας: 1010-0086

Το βιβλίο από την "Περιήγησιν Ελλάδος", που εκδίδεται και μεταφράζεται σε τούτο τον τόμο, έχει τον τίτλο "Κορινθιακά", που δεν είναι διόλου σωστός. Θα έπρεπε να επιγράφεται Κορινθιακά και Αργολικά, γιατί ο Παυσανίας δεν περιορίζεται στο να περιγράφη μόνο τα κάθε λογής μνημεία και δημόσια ιδρύματα που είδε στην Κόρινθο, στη Σικυωνία και γενικά στην κορινθιακή περιοχή, αλλά περιγράφει με το ίδιο ενδιαφέρον και τα μνημεία και τα δημόσια ιδρύματα όλης της Αργολικής περιοχής, καθώς και της Αίγινας. Γι' αυτό και τα γραφόμενά του έχουν εξαιρετικό...
Διαβάστε περισσότερα...
Η ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΡΩΜΗ
ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΞΕΡΩ
Κωδ. Πολιτείας: 1010-0253

[...] Οι άνθρωποι στην αρχαιότητα είχαν κι εκείνοι ανακαλύψει τη χρυσή εποχή. Αντί να την προβάλουν όμως στο μέλλον, τη θρηνούσαν ως ένα παρελθόν που πέρασε ανεπιστρεπτί. Και η εργασία τούς φαινόταν μια καταδίκη στην οποία δεν αποδιδόταν καμιά λυτρωτική αξία. Εξ ου και η μικρή σημασία που της απέδιδαν οι συγγραφείς και οι στοχαστές και η αφανής θέση που επεφύλασσε η κοινωνία στους εργάτες. Η νωχέλεια δεν ήταν ελάττωμα αλλά ιδανικό, στο οποίο προσέβλεπαν οι έντιμοι άνθρωποι και το οποίο επεδίωκαν οι νουνεχείς. Αντιλαμβάνεται κανείς μέσα σ' ...
Διαβάστε περισσότερα...
ΘΥΣΙΑ ΚΑΙ ΜΑΓΕΙΡΙΚΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
Κωδ. Πολιτείας: 1010-0440

Δύο κυρίως λόγοι προέχουν για την επιλογή να εξετασθούν τα προβλήματα που θέτει η αιματηρή θυσία σε σχέση με τους Έλληνες. Καταρχήν, επειδή πρόκειται για μια κοινωνία, όπου οι βασικές τελετουργίες και πλέον καθημερινές πρακτικές εντάσσονται στον χώρο της θυσίας. Για δέκα περίπου αιώνες, υπακούοντας στις χαραγμένες σε λίθο λατρειακές ρυθμίσεις, οι Έλληνες δεν έπαυσαν να έρχονται σε επαφή με τις θεϊκές δυνάμεις, προβαίνοντας στην αυστηρά τελετουργική θυσία ζώων, τα οποία κατανάλωναν συλλογικά και με βάση συγκεκριμένους κανόνες. Σε αυτόν τον ...
Διαβάστε περισσότερα...
ΠΛΑΤΩΝ: ΚΡΑΤΥΛΟΣ - ΕΥΘΥΔΗΜΟΣ
Κωδ. Πολιτείας: 1010-0100

Πρόλογος (383α-384β). Εδώ προβάλλεται το θέμα του διαλόγου. Ο διάλογος αρχίζει αμέσως χωρίς να προηγηθή περιγραφή του τόπου και του χρόνου, κατά τον οποίο διεξάγεται ή συζήτηση. Μπαίνουν στη σκηνή τρία πρόσωπα : ό Ερμιογένης, ό Κρατύλος και ό Σωκράτης. Πρώτα συνδιαλέγονται ό Ερμογένης και ό Κρατύλος και, με την άφιξη του Σωκράτη, διακόπτουν τη συζήτησή τους. Τότε ό Ερμογένης προτείνει να πάρη μέρος στη συζήτηση και ό Σωκράτης. Το θέμα που τους απασχολεί παρουσιάζει δυο απόψεις κατά τον Κρατύλο υπάρχει από τη φύση για κάθε πράγμα ορθότητα ...
Διαβάστε περισσότερα...
ΠΛΑΤΩΝ: ΦΙΛΗΒΟΣ - ΚΡΙΤΩΝ
Κωδ. Πολιτείας: 1010-0102

Ο "Φίληβος" ανήκει στην τελευταία περίοδο της πλατωνικής δημιουργίας και η χρονική του τοποθέτηση είναι σχεδόν βεβαία. Είναι διάλογος υστερώτερος οπωσδήποτε από το "Σοφιστή" και τον "Πολιτικό" και νεώτερος από το τελευταίο έργο του Πλάτωνα, τους "Νόμους". Δεν είμαστε μόνο βέβαιοι αν γράφηκε πριν ή μετά από τον "Τίμαιο". Πολλοί πιστεύουν πώς γράφηκε μετά και μάλιστα γύρω στα 354 π.Χ., το έτος δηλαδή που πέθανε ο φιλόσοφος Εύδοξος ο Κνίδιος, ο αρχηγός της Σχολής της Κυζίκου. Ίσως, λένε, ο θάνατος αυτός να στάθηκε η αφορμή για να γραφή ο διάλ...
Διαβάστε περισσότερα...
Ο ΣΤΩΙΚΙΣΜΟΣ
Κωδ. Πολιτείας: 1010-0144

Όλο σχεδόν το έργο του Πλάτωνα, του Αριστοτέλη ή του Πλωτίνου βρίσκεται στη διάθεση εκείνου που θέλει να μελετήσει αυτούς τους φιλοσόφους δεν μένει, ωστόσο, τίποτε από τα πολυάριθμα έργα που έγραψαν οι αρχαίοι ιδρυτές της στωικής φιλοσοφίας, των οποίων διάφορες πηγές μας διέσωσαν τους τίτλους. (...) Αν μιλάμε συχνά «για» τον στωικισμό, περιλαμβάνουμε σ' αυτόν τον βολικό τίτλο τους εκπροσώπους μιας φιλοσοφικής σχολής, η ιστορία της οποίας εκτείνεται σε πέντε και περισσότερους αιώνες και της οποίας ιδέες σε πολλά λεπτομερειακά ζητήματα, δε...
Διαβάστε περισσότερα...
Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΘΕΩΡΙΩΝ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
Κωδ. Πολιτείας: 1010-0189

Οι Έλληνες επινόησαν την πολιτική. Πέρα από την ίδια την λέξη, όλοι οι όροι της σημερινής πολιτικής επιστήμης έχουν ελληνική προέλευση: δημοκρατία, αριστοκρατία, μοναρχία, πλουτοκρατία, ολιγαρχία, τυραννία. Μονάχα η δικτατορία έχει ρωμαϊκή προέλευση. Επιπλέον, δεν είχε στην αρχαία Ρώμη την έννοια με την οποία φορτίστηκε κατοπινά, όταν άνθρωποι σαν τον Σύλλα ή τον Καίσαρα έκαναν τη δικτατορία σα μια εκδοχή της ελληνικής τυραννίδας. Και κυρίως οι Έλληνες είναι εκείνοι που πρώτοι στοχάστηκαν πάνω στα προβλήματα του κράτους, της διακυβέρνησής ...
Διαβάστε περισσότερα...

Πλοήγηση

Θεματική ενότητα
Θεματική κατηγορία
Υποκατηγορία

Προσφορές ΒιβλίωνΠερισσότερα

ΕΜΕΙΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ (ΠΡΩΤΟΣ ΤΟΜΟΣ)
ΣΥΛΛΟΓΙΚΟ
€12.00 €4.20
(-65%)
Κερδίζετε €7.80
ΤΟ ΚΟΡΙΤΣΙ ΤΟΥ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟΥ
CARLAN AUDREY
€17.70 €7.08
(-60%)
Κερδίζετε €10.62

Βρείτε μας στο...

Verisign Eurobank EFG
Paypal IRIS