Ο Λογαριασμός μου

Δωρεάν αποστολή για αγορές άνω των 30€ | Δωρεάν αντικαταβολή | Έως 24 άτοκες δόσεις | Έως -85% χαμηλότερες τιμές σε πάνω από 300.000 τίτλους

ΔΑΙΔΑΛΟΣ (ΖΑΧΑΡΟΠΟΥΛΟΣ Ι.)

Ταξινόμηση κατά:    Εκδόσεις:
ΤΕΧΝΗ ΜΟΥΣΙΚΗΣ
Κωδ. Πολιτείας: 1010-0432

Πολλά και σημαντικά έχουν λεχθεί για τη σημασία που απέδιδαν οι αρχαίοι Έλληνες στη μουσική. Εξαίρετες σύγχρονες μελέτες έχουν μεταφρασθεί στη γλώσσα μας, που δίνουν την ευκαιρία να προσεγγίσουμε τη μουσική της αρχαίας Ελλάδας και να αισθανθούμε το μεγαλείο της. Διαθέτουμε όμως λιγότερες πληροφορίες για τη θεωρία αυτής της μουσικής, αφού ελάχιστα έχουν γίνει γνωστά για την πλουσιότατη αυτή γραμματεία, που αφορά στην αρμονική (περισσότερο) και στη ρυθμική (λιγότερο) επιστήμη. Υπάρχουν τέσσερα είδη πηγών, από τα οποία μπορούμε να αντλήσουμε ...
Διαβάστε περισσότερα...
ΜΥΘΟΣ ΚΑΙ ΣΚΕΨΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ (ΠΡΩΤΟΣ ΤΟΜΟΣ)
Κωδ. Πολιτείας: 1010-0216

Αποφασίσαμε να συγκεντρώσουμε σ' έναν τόμο μερικές μελέτες, που τα θέματά τους κινδυνεύουν να φανούν αρκετά ανόμοια, γιατί θεωρήσαμε ότι αποτελούν συστατικά στοιχεία της ίδιας έρευνας. Εδώ και χρόνια, προσπαθούμε να εφαρμόσουμε στον ελληνικό χώρο τις έρευνες της ιστορικής ψυχολογίας, που πρωτεργάτης τους στη Γαλλία είναι ο I. Meyerson. Οι μελέτες μας έχουν για υλικό τους τα κείμενα και μνημεία που ερευνούν οι ειδικοί, φιλόλογοι και ιστορικοί της αρχαιότητας. Η προοπτική μας πάντως είναι διαφορετική. Τα θρησκευτικά δεδομένα (μύθους, τελετου...
Διαβάστε περισσότερα...
ΜΥΘΟΣ ΚΑΙ ΣΚΕΨΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ (ΜΕΡΟΣ Β')
Κωδ. Πολιτείας: 1010-0217

Το τελευταίο βιβλίο του L. Sechan μας κάνει να προσέξουμε ορισμένα προβλήματα που θέτει ο μύθος και το πρόσωπο του Προμηθέα. Ποιες είναι οι σχέσεις του Προμηθέα με την τεχνική της φωτιάς, με τις τέχνες της φωτιάς -μεταλλουργία και αγγειοπλαστική- με την τεχνική γενικά λειτουργία; Ποια είναι η σημασία της σύγκρουσής του με τον Δία; Υπάρχει άραγε κάποιος δεσμός ανάμεσα στη φιλονικία του με τον ύπατο των θεών και στην ιδιότητα που έχει ως τεχνίτης της φωτιάς; Στην ελληνική μυθολογία, ο Προμηθεύς δεν παρουσιάζεται ως ο εφευρέτης της τεχνικής τ...
Διαβάστε περισσότερα...
Ο ΟΜΗΡΟΣ
Κωδ. Πολιτείας: 1010-0201

Η Ιλιάδα και η Οδύσσεια κατέχουν εξέχουσα θέση στη λογοτεχνία εν γένει. Είναι τα πρώτα γραπτά έργα που δημιούργησε η Ελλάδα. Ευθύς εξ αρχής προκάλεσαν το γενικό θαυμασμό. Οι Έλληνες λυρικοί και τραγικοί ποιητές, οι ιστορικοί τράφηκαν απ' αυτά και τα μιμήθηκαν. Το κείμενό τους αποτέλεσε τη βάση της παροχής παιδείας στην αρχαία Ελλάδα. Οι ήρωες των δύο ποιημάτων πέρασαν εν συνεχεία στο σύγχρονο κόσμο, στα πλαίσια του οποίου λειτούργησαν ως πηγή έμπνευσης για τη δημιουργία νέων έργων, για τη διαμόρφωση υπαινιγμών, ποιητικών οραμάτων, ηθικών σ...
Διαβάστε περισσότερα...
ΠΑΥΣΑΝΙΑΣ: ΦΩΚΙΚΑ
Κωδ. Πολιτείας: 1010-0090

Οι γνώσεις μας για το πρόσωπο του Παυσανία είναι ελάχιστες και προέρχονται από το έργο του μόνο. Ο Παυσανίας έχει το νου του, όχι στη μορφή ενός καλλιτεχνικού έργου αλλά στο θέμα, στο μύθο του. Κατόρθωσε να συγκεντρώσει και να καταγράψει με άκρα ευσυνειδησία ένα πλήθος λαϊκών δοξασιών και πληροφοριών ανεκτίμητων για τη θρησκειολογική, τη μυθολογική και τη λαογραφική έρευνα. Ο Παυσανίας, βέβαια, γράφει σε μια γλώσσα που στην εποχή του δεν ήταν ζωντανή, γι' αυτό και η έκφρασή του είναι ιδιόρρυθμη και συχνά ασαφής. Επίσης η αγάπη του στις π...
Διαβάστε περισσότερα...
ΕΥΡΙΠΙΔΗΣ: ΙΠΠΟΛΥΤΟΣ - ΙΩΝ
Κωδ. Πολιτείας: 1010-0036

Ο Ιππόλυτος "στεφανηφόρος" ή "στεφανίας" ή δεύτερος θεωρείται ως ένα απ' τα καλύτερα έργα του Ευριπίδη και ολόκληρης της αρχαίας ελληνικής δραματικής ποιήσεως. Σύγχρονοι του ποιητή, Αλεξανδρινοί και Ρωμαίοι διανοούμενοι, μεσαιωνικοί μελετητές των αρχαίων κειμένων και νεώτεροι φιλόλογοι και τεχνοκρίτες ομολογούν αδίσταχτα την αξία της τραγωδίας αυτής και την εκτιμούν ως πραγματικό αριστούργημα. Οι σύγχρονοι του ποιητή, τόσο επιφυλακτικοί για την κρίση τους σχετικά με τον Ευριπίδη, του έδωσαν για τον "Ιππόλυτο" τη μία απ' τις τέσσερες όλες-ό...
Διαβάστε περισσότερα...
ΠΛΑΤΩΝ: ΦΙΛΗΒΟΣ - ΚΡΙΤΩΝ
Κωδ. Πολιτείας: 1010-0102

Ο "Φίληβος" ανήκει στην τελευταία περίοδο της πλατωνικής δημιουργίας και η χρονική του τοποθέτηση είναι σχεδόν βεβαία. Είναι διάλογος υστερώτερος οπωσδήποτε από το "Σοφιστή" και τον "Πολιτικό" και νεώτερος από το τελευταίο έργο του Πλάτωνα, τους "Νόμους". Δεν είμαστε μόνο βέβαιοι αν γράφηκε πριν ή μετά από τον "Τίμαιο". Πολλοί πιστεύουν πώς γράφηκε μετά και μάλιστα γύρω στα 354 π.Χ., το έτος δηλαδή που πέθανε ο φιλόσοφος Εύδοξος ο Κνίδιος, ο αρχηγός της Σχολής της Κυζίκου. Ίσως, λένε, ο θάνατος αυτός να στάθηκε η αφορμή για να γραφή ο διάλ...
Διαβάστε περισσότερα...
ΠΛΑΤΩΝ: ΚΡΑΤΥΛΟΣ - ΕΥΘΥΔΗΜΟΣ
Κωδ. Πολιτείας: 1010-0100

Πρόλογος (383α-384β). Εδώ προβάλλεται το θέμα του διαλόγου. Ο διάλογος αρχίζει αμέσως χωρίς να προηγηθή περιγραφή του τόπου και του χρόνου, κατά τον οποίο διεξάγεται ή συζήτηση. Μπαίνουν στη σκηνή τρία πρόσωπα : ό Ερμιογένης, ό Κρατύλος και ό Σωκράτης. Πρώτα συνδιαλέγονται ό Ερμογένης και ό Κρατύλος και, με την άφιξη του Σωκράτη, διακόπτουν τη συζήτησή τους. Τότε ό Ερμογένης προτείνει να πάρη μέρος στη συζήτηση και ό Σωκράτης. Το θέμα που τους απασχολεί παρουσιάζει δυο απόψεις κατά τον Κρατύλο υπάρχει από τη φύση για κάθε πράγμα ορθότητα ...
Διαβάστε περισσότερα...
Η ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ
Κωδ. Πολιτείας: 1010-0417

(...) Σήμερα περισσότερο από ποτέ άλλοτε διαθέτουμε, πράγματι, πολλές πληροφορίες και για άλλα οικοδομήματα εκτός από τους ναούς, όπως οικίες και οχυρώσεις, ενώ ποικίλες κατασκευές, για παράδειγμα στην ταφική αρχιτεκτονική, εμφανίζονται ως χαρακτηριστικές μίας περιοχής σε μια συγκεκριμένη περίοδο. Θα παρουσιάσουμε τα οικοδομήματα αυτού του είδους, κυρίως στο τοπικό πλαίσιο που ανήκουν, και θα δώσουμε έμφαση στη σχέση που έχουν μεταξύ τους και γενικότερα στην πολεοδομική αντίληψη των Ελλήνων, ένα θέμα με πολλές προεκτάσεις σήμερα. (...) Θεω...
Διαβάστε περισσότερα...
ΜΑΓΓΕΛΑΝΟΣ
Ο ΠΡΩΤΟΣ ΘΑΛΑΣΣΟΠΟΡΟΣ ΤΟΥ ΕΙΡΗΝΙΚΟΥ
Κωδ. Πολιτείας: 1010-0229

Τα βιβλία γεννιούνται κάτου από το σπηρούνισμα των πιο ποικίλων συναισθημάτων. Μερικοί μπορεί να γράψουν βιβλία που να τα χρωστούν στην έξαψη του ενθουσιασμού ή στις υπαγορεύσεις της ευγνωμοσύνης από την άλλη, η πικρία, η οργή ή η ανία μπορούν να διεγείρουν το απαιτούμενο πνευματικό πάθος. Συχνά επίσης η περιέργεια χορηγεί την ενόρμηση - την ψυχολογική εκείνη αναγάλλιαση που απορρέει από τον τρόπο που, γράφοντας κανείς για τους ανθρώπους ή για τα έργα των, τους εξηγεί στον εαυτό του. Συχνά, επίσης, παράγοντες που αξίζουν λιγότερην εμπιστο...
Διαβάστε περισσότερα...
ΘΕΑΤΡΟ ΚΑΙ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
Κωδ. Πολιτείας: 1010-0438

"ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ ΚΑΙ ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ": Το θέατρο αποτελεί σύνθετο διαπολιτισμικό φαινόμενο, πολύ πριν η συγκεκριμένη έννοια καθιερωθεί και αποτελέσει σύστημα αναφοράς και μεθοδολογία προσέγγισης και ερμηνείας στα σύγχρονα κοινωνικά, καλλιτεχνικά και παιδαγωγικά δεδομένα. Αρχής γενομένης από τη δημιουργό συνείδηση του συγγραφέα και το δραματικό κείμενο, γίνεται αντιληπτό ότι το θέατρο, ως λογοτεχνικό είδος, συνιστά μια σύνθεση ποικίλων, ετερόκλητων κάποτε, στοιχείων, που προέρχονται από την ίδια ή ενδεχομένως διαφορετική πολιτι...
Διαβάστε περισσότερα...
ΠΛΟΥΤΑΡΧΟΥ ΒΙΟΙ ΠΑΡΑΛΛΗΛΟΙ: ΘΕΜΙΣΤΟΚΛΗΣ - ΚΑΜΙΛΛΟΣ - ΠΕΡΙΚΛΗΣ - ΦΑΒΙΟΣ ΜΑΞΙΜΟΣ
Κωδ. Πολιτείας: 1010-0107

Ο Πλούταρχος είναι ένας από τους σπουδαιότερους της μετακλασσικής εποχής. Γεννήθηκε στη Χαιρώνεια της Βοιωτίας το 46 μ.Χ. και πέθανε το 125 μ.Χ. Το παιδικά του χρόνια τα πέρασε στην πατρίδα του, όπου επήρε τα πρώτα μαθήματα από τον σοφό και πνευματώδη πάππο του Λαμπρία, ο οποίος πολύ επέδρασε στην ηθική του αγωγή. Αργότερα επήγε στας Αθήνας και έγινε μαθητής του πλατωνικού φιλοσόφου Αμμωνίου, σχολάρχου της Ακαδημείας. Στας Αθήνας εσπούδασε εκτός από τη φιλοσοφία και ρητορική. Στη Ρώμη ταξίδεψε πολλές φορές και έμεινε στην πρωτεύουσα αυτή τ...
Διαβάστε περισσότερα...
ΠΛΑΤΩΝ: ΝΟΜΟΙ (ΔΕΥΤΕΡΟΣ ΤΟΜΟΣ-ΒΙΒΛΙΟΔΕΤΗΜΕΝΗ ΕΚΔΟΣΗ)
ΒΙΒΛΙΑ Β-Γ-Δ
Κωδ. Πολιτείας: 1010-0459

ΚΕΙΜΕΝΟ - ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ Βιβλίο Β' Βιβλίο Γ' Βιβλίο Δ' ΣΧΟΛΙΑ Βιβλίο Β' Βιβλίο Γ' Βιβλίο Δ'...
Διαβάστε περισσότερα...
ΠΛΑΤΩΝ: ΝΟΜΟΙ (ΤΡΙΤΟΣ ΤΟΜΟΣ-ΒΙΒΛΙΟΔΕΤΗΜΕΝΗ ΕΚΔΟΣΗ)
Κωδ. Πολιτείας: 1010-0461

Στο μεγαλύτερο μέρος τους οι "Νόμοι" είναι κατά κύριον λόγο θεωρία του δικαίου -η πρώτη στην ιστορία της ανθρωπότητας- και μόνο κατά το ένα τρίτο περίπου αποτελούν έναν κώδικα ή κώδικες δικαίου, ένα σύνολο δηλαδή νομικών κανόνων, διάσπαρτοι κατά τα αλλά από το βιβλίο Ε' και εξής. Σε περιγραφική μορφή ως επί το πλείστον, χωρίς αυστηρή δηλαδή από τεχνική άποψη διατύπωση, σε μίαν ορολογία, μάλιστα, που δεν χαρακτηρίζεται πάντοτε από απόλυτη σαφήνεια και τη διακριτική ικανότητα - και ασφαλώς χωρίς τη λογική τάξη, την οποία διεκδικεί η σύγχρονη...
Διαβάστε περισσότερα...
ΑΡΙΣΤΟΦΑΝΗΣ: ΒΑΤΡΑΧΟΙ
Κωδ. Πολιτείας: 1010-0019

Η κωμωδία αυτή του Αριστοφάνη, που φέρνει το όνομα Βάτραχοι, διδάχτηκε από την αθηναϊκή σκηνή κατά τα Λήναια στα 405, όταν ήταν άρχων ο Καλλίας. Οι "Βάτραχοι" έχουν πολύ ενδιαφέρον, γιατί παίχτηκαν σε μιαν εποχή πολύ ανώμαλη. Όχι μόνο είχαν καταδικασθή σε θάνατο οι δέκα στρατηγοί (αρχηγοί του στόλου), που νίκησαν στις Αργινούσες -και από την καταδίκη αυτή αναμοχλεύτηκαν πάλι τα πάθη-, αλλά και οι πολιτικοί αρχηγοί (δημαγωγοί) έκαναν ό, τι μπορούσαν για να διατηρούν την κομματική τους δύναμη και να κρατούν έτσι την πολιτική εξουσία στα χέρι...
Διαβάστε περισσότερα...
ΠΛΑΤΩΝ: ΑΛΚΙΒΙΑΔΗΣ - ΠΟΛΙΤΙΚΟΣ
(ΒΙΒΛΙΙΟΔΕΤΗΜΕΝΗ ΕΚΔΟΣΗ)
Κωδ. Πολιτείας: 1010-0398
ΚΡΙΤΙΚΗ ΤΩΝ ΚΕΙΜΕΝΩΝ ΚΑΙ ΤΕΧΝΙΚΗ ΤΩΝ ΕΚΔΟΣΕΩΝ
ΟΠΩΣ ΕΦΑΡΜΟΖΟΝΤΑΙ ΣΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΛΑΤΙΝΟΥΣ ΣΥΓΓΡΑΦΕΙΣ
Κωδ. Πολιτείας: 1010-0220

Το βιβλίο αυτό γράφτηκε ύστερα από την πρόσκληση του εκδοτικού οίκου Β. G. Teubner, που επιθυμούσε ένα εγχειρίδιο για να αντικαταστήσει την Textkritik του Paul Maas (3η έκδ., 1957) και την Editionstechnik του Ο. Stahlin (2η έκδ., 1914). Το έργο του Stahlin, η μόνη λεπτομερειακή πραγμάτευση της εκδοτικής τεχνικής που υπάρχει, στάθηκε υπέροχο στις μέρες του, οι εκδότες όμως έχουν πάψει να ακολουθούν πολλές από τις πρακτικές συμβουλές και υποδείξεις που περιέχει. Το έργο του Maas δεν πρόκειται να παλιώσει με παρόμοιο τρόπο, γιατί οι γενικές α...
Διαβάστε περισσότερα...
ΠΛΑΤΩΝ: ΠΟΛΙΤΕΙΑ (ΠΡΩΤΟΣ ΤΟΜΟΣ)
Κωδ. Πολιτείας: 1010-0093

Στα κατάλοιπα του ποιητού Ιωάννη Ν. Γρυπάρη βρέθηκε ανέκδοτη νέα δική του μετάφραση της "Πολιτείας" του Πλάτωνος, σε ζωντανό δημοτικό λόγο, καμωμένη (όπως συνεπάγεται από τις χρονολογίες που ο ίδιος έχει σημειώσει απάνω σε μερικές σελίδες των χειρογράφων του) λίγον καιρό πριν από το θάνατό του (10 Μαρτίου 1942). (. . .) Από τη διαφορά όμως της γραφής, της πάντοτε κομψής και καθαρής του ποιητού, φαίνεται ότι η εργασία είχε αρχίσει πρίν από τον πόλεμο, αλλά την ξανάπιασε ο Γρυπάρης το φθινόπωρο του 1941, για να την τελειώση. Δεν την ετελείωσ...
Διαβάστε περισσότερα...
ΑΙΣΧΥΛΟΣ: «ΑΓΑΜΕΜΝΩΝ» (ΠΡΩΤΟΣ ΤΟΜΟΣ)
ΕΙΣΑΓΩΓΗ - ΚΕΙΜΕΝΟ - ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ
Κωδ. Πολιτείας: 1010-0305

Η «Ορέστεια» είναι η μόνη τριλογία του Αισχύλου που μας σώθηκε. Χάρη σ' αυτή μπορούμε να σχηματίσουμε σαφή αντίληψη του τρόπου με τον οποίο ο ποιητής συνέδεε σε οργανική ενότητα έναν πολύπλευρο μύθο, πώς ανέπτυσσε μία κεντρική ιδέα σε τρία συνεχόμενα δράματα, πώς συλλάμβανε, δηλαδή, και πώς πραγμάτωνε την ποιητική του έμπνευση. Η διάσωση της τριλογίας αυτής είναι από τα ευτυχέστερα γεγονότα της φιλολογίας, όχι μόνο γιατί βρισκόμαστε μπροστά στο πιο ρωμαλέο, το πιο βαθύ, το πιο συγκλονιστικό έργο της αρχαίας τραγωδίας -το τελειότερο δημιούρ...
Διαβάστε περισσότερα...
Η ΟΙΚΟΔΟΜΗΣΗ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ, ΧΩΡΟΣ, ΙΣΧΥΣ
Κωδ. Πολιτείας: 1010-0313

(...) Η πρωτοτυπία του παρόντος έργου δεν έγκειται μόνο στην επιχειρούμενη μετακένωση γνώσεων, αλλά και στη συλλογιστική μέθοδο που ακολουθεί. Αν, ορισμένες φορές, οι οικονομικές επιστήμες χαρακτηρίζονται «ψευδοεπιστήμες», αυτό συμβαίνει γιατί θέτουν αρχές εξαιρετικά απλές στη σύλληψή τους. Αντίθετα, η εφαρμογή τους είναι πάντοτε δυσχερής. Η απόδοση ενός οικονομικού μοντέλου δεν είναι ποτέ δυνατή άμεσα στην πραγματικότητα, και η ευρωπαϊκή οικονομία, η οποία περιλαμβάνει πολλούς επιμέρους τομείς από την ίδια της τη λογική, βρίσκεται σε άμεσ...
Διαβάστε περισσότερα...

Πλοήγηση

Θεματική ενότητα
Θεματική κατηγορία
Υποκατηγορία

ΠροσφορέςΠερισσότερα

VELAZQUEZ
BRUNO SILVIA
€10.00 €3.00
(-70%)
Κερδίζετε €7.00
ΥΠΕΡΗΦΑΝΕΙΑ ΚΑΙ ΠΡΟΚΑΤΑΛΗΨΗ
AUSTEN JANE
€15.00 €7.50
(-50%)
Κερδίζετε €7.50

ΣελιδοδείκτηςΠερισσότερα

Virginia Woolf: Κολυμπήσαμε στο Αιγαίο, με αχινούς και ανεμώνες Ποτέ μου δεν είδα τόσα πολλά λουλούδια – στην Αίγινα χτες ολόκληρο το βουνό ήτανε κόκκινο από τα ηλιάνθεμα και τις παπαρούνες – έκοψα μία, αλλά τα πέτ...

Βρείτε μας στο...

Verisign Eurobank EFG
Paypal IRIS