Ο Λογαριασμός μου

Δωρεάν αποστολή για αγορές άνω των 30€ | Δωρεάν αντικαταβολή | Έως 24 άτοκες δόσεις | Έως -85% χαμηλότερες τιμές σε πάνω από 300.000 τίτλους

ΔΑΙΔΑΛΟΣ (ΖΑΧΑΡΟΠΟΥΛΟΣ Ι.)

Ταξινόμηση κατά:   
ΠΛΑΤΩΝ: ΠΟΛΙΤΕΙΑ (ΔΕΥΤΕΡΟΣ ΤΟΜΟΣ)
Κωδ. Πολιτείας: 1010-0094

Η βάση και το θεμέλιο της "Πολιτείας" του Πλάτωνος είναι ναποδειχτή πώς συνταυτίζουνται και αποτελούν ένα πράγμα η ευτυχία και η δικαιοσύνη. Το περιεχόμενο δηλαδή του πολυφημισμένου αυτού έργου είναι καθαρά ηθικό, και μολαταύτα από τους δύο τίτλους, που μας διέσωσε η αρχαιοτάτη παράδοση: "Πολιτεία ή περί δικαίου", επεκράτησε ο πρώτος κ' έτσι ξεχωρίστηκε μ' αυτόν πιό αποκλειστικά το πολιτικό και κοινωνικό περιεχόμενο του διαλόγου. [...] (Από τον πρόλογο της έκδοσης)...
Διαβάστε περισσότερα...
Η ΔΕΥΤΕΡΗ ΣΟΦΙΣΤΙΚΗ
Κωδ. Πολιτείας: 1010-0466

Η Δεύτερη Σοφιστική είναι ένας όρος που χρησιμοποιείται ευρέως, συχνά όμως με ριζικά διιστάμενες σημασίες. Αυτό το σύντομο βιβλίο αρχίζει διερευνώντας το τι εννοούν οι σύγχρονοι μελετητές με τον όρο αυτό, πριν στραφεί στην ενασχόλησή του με το φαινόμενο που επονόμασε έτσι ένας αρχαίος ρήτορας, ο Φλάβιος Φιλόστρατος. Για τον Φιλόστρατο, ο όρος Δεύτερη Σοφιστική δήλωνε μία πλειάδα λαμπρών ερμηνευτών, οι οποίοι ειδικεύονταν στην "εκπαιδευτική" ρητορεία. Οι σοφιστές αυτοί ανεμείγνυαν το θέατρο εντυπωσιασμού με μία περίπλοκη επιστημοσύνη, υποδυ...
Διαβάστε περισσότερα...
ΠΛΑΤΩΝ: ΙΩΝ - ΕΥΘΥΦΡΩΝ - ΧΑΡΜΙΔΗΣ
Κωδ. Πολιτείας: 1010-0103

Αι μέχρι τούδε εκδόσεις αρχαίων συγγραφέων υπό της Γαλλικής Association Bude και της, κατά πρότυπον ταύτης Ελληνικής βιβλιοθήκης της Ακαδημίας Αθηνών καθιστούν περιττήν την διεξοδικήν ανάλυσιν της μεθόδου, με την οποίαν εγένετο και η παρούσα έκδοσις του "Ίωνος". Επειδή όμως η φιλολογική αυτή εργασία είναι η πρώτη, που παρουσιάζω, νομίζω ότι είναι απαραίτητος η γενική έστω διατύπωσις του τρόπου με τον οποίον εργάσθην, ώστε από αυτόν μάλλον και όχι επί τη βάσει άλλων τυχόν κριτηρίων να χαρακτηρισθή και να κριθή εις τας λεπτομερείας της η έκδ...
Διαβάστε περισσότερα...
ΑΥΡΗΛΙΟΣ ΜΑΡΚΟΣ: ΤΑ ΕΙΣ ΕΑΥΤΟΝ
Κωδ. Πολιτείας: 1010-0072

Ένας νεαρός πατρίκιος που ζη ήσυχα εις το σπίτι της μητρός του. Υιοθετείται υπό του θείου του, ο οποίος πάλιν υιοθετείται υπό του αυτοκράτορος, υπό τον όρον να υιοθετήση τον ανεψιόν του. Μία φοβερά αγωνία του εφήβου όταν μανθάνη τα της ανυψώσεώς του από ανθρώπου εις παντοδύναμον, σχεδόν ημίθεον. Προτιμά να μείνη άνθρωπος. Μετ' ολίγον γίνεται ο θείος αυτοκράτωρ και ο νεαρός, που είναι τώρα διάδοχος, ζη επί είκοσι έτη εις το σπίτι του θείου του, μανθάνων κατά βάθος την δύσκολον τέχνην του βασιλεύειν. [...] (Από την εισαγωγή της έκδοσης)...
Διαβάστε περισσότερα...
ΠΛΑΤΩΝ: ΝΟΜΟΙ (ΤΡΙΤΟΣ ΤΟΜΟΣ-ΣΚΛΗΡΟΔΕΤΗ ΕΚΔΟΣΗ)
Κωδ. Πολιτείας: 1010-0461

Στο μεγαλύτερο μέρος τους οι "Νόμοι" είναι κατά κύριον λόγο θεωρία του δικαίου -η πρώτη στην ιστορία της ανθρωπότητας- και μόνο κατά το ένα τρίτο περίπου αποτελούν έναν κώδικα ή κώδικες δικαίου, ένα σύνολο δηλαδή νομικών κανόνων, διάσπαρτοι κατά τα αλλά από το βιβλίο Ε' και εξής. Σε περιγραφική μορφή ως επί το πλείστον, χωρίς αυστηρή δηλαδή από τεχνική άποψη διατύπωση, σε μίαν ορολογία, μάλιστα, που δεν χαρακτηρίζεται πάντοτε από απόλυτη σαφήνεια και τη διακριτική ικανότητα - και ασφαλώς χωρίς τη λογική τάξη, την οποία διεκδικεί η σύγχρονη...
Διαβάστε περισσότερα...
ΜΥΘΟΣ ΚΑΙ ΤΡΑΓΩΔΙΑ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ (ΔΕΥΤΕΡΟΣ ΤΟΜΟΣ)
Κωδ. Πολιτείας: 1010-0219

Όταν το 1972 συγκεντρώσαμε και παρουσιάσαμε τις εφτά μελέτες, που αποτέλεσαν τον πρώτο τόμο του Μύθος και τραγωδία (Mythe et tragedie), τον οποίο δέχτηκε να εκδώσει ο Francois Maspero, γράψαμε, με κάποια απερισκεψία ίσως, ότι αυτόν τον πρώτο τόμο θα τον ακολουθούσε "όσο γινόταν συντομότερα κι ένας δεύτερος". Είχαμε μάλιστα την ιδέα, χωρίς όμως να την εκφράσουμε, ότι κι ένας τρίτος τόμος δεν θα ήταν, στο κάτω κάτω, κάτι το ανέφικτο. Έχουμε λοιπόν τώρα μπροστά μας τον δεύτερο τόμο του Μύθος και τραγωδία. Άλλα όσον αφορά την ταχύτητα, χρειαστ...
Διαβάστε περισσότερα...
ΤΕΧΝΗ ΜΟΥΣΙΚΗΣ
Κωδ. Πολιτείας: 1010-0432

Πολλά και σημαντικά έχουν λεχθεί για τη σημασία που απέδιδαν οι αρχαίοι Έλληνες στη μουσική. Εξαίρετες σύγχρονες μελέτες έχουν μεταφρασθεί στη γλώσσα μας, που δίνουν την ευκαιρία να προσεγγίσουμε τη μουσική της αρχαίας Ελλάδας και να αισθανθούμε το μεγαλείο της. Διαθέτουμε όμως λιγότερες πληροφορίες για τη θεωρία αυτής της μουσικής, αφού ελάχιστα έχουν γίνει γνωστά για την πλουσιότατη αυτή γραμματεία, που αφορά στην αρμονική (περισσότερο) και στη ρυθμική (λιγότερο) επιστήμη. Υπάρχουν τέσσερα είδη πηγών, από τα οποία μπορούμε να αντλήσουμε ...
Διαβάστε περισσότερα...
ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ (ΠΡΩΤΟΣ ΤΟΜΟΣ)
Ο ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΚΟΣΜΟΣ
Κωδ. Πολιτείας: 1010-0457

[...] Η ιστορία της αρχαίας εκπαίδευσης ενδιαφέρει τον σύγχρονο πολιτισμό, εφόσον αποκαλύπτει τις άμεσες πηγές της παιδαγωγικής μας παράδοσης. Είμαστε Ελληνο-Λατίνοι: η πεμπτουσία του πνευματικού πολιτισμού μας είναι δημιούργημα του δικού τους πολιτισμού, γεγονός που ισχύει μέχρις ενός βαθμού και για το ίδιο το εκπαιδευτικό σύστημά μας. Ολοκληρώνοντας την παρούσα μελέτη, θα δείξω πώς η φθίνουσα πορεία του αρχαίου σχολείου, παρ’ ότι ενίοτε παρατείνεται επί μακρόν στη βάρβαρη περίοδο του ζοφερού μεσαίωνα, διακόπτεται εν τέλει στη Δύση, σε πε...
Διαβάστε περισσότερα...
Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΤΕΧΝΗ
Κωδ. Πολιτείας: 1010-0252

Όταν θέλουμε να μιλήσουμε για την ελληνική τέχνη, το πρώτο ερώτημα που τίθεται, προτού γίνει οποιαδήποτε αισθητική εκτίμηση, αφορά τα χρονολογικά όρια του θέματος: πότε πρέπει να θεωρήσουμε ότι αρχίζει η ελληνική τέχνη; Σε ποια χρονολογική στιγμή νομιμοποιούμαστε να τοποθετήσουμε το τέλος της; Ευθύς εξ αρχής επιβάλλεται να διευκρινίσουμε ότι σε αυτό το βιβλίο θα ασχοληθούμε μόνο με την αρχαία ελληνική τέχνη, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι περιφρονούμε την ελληνική τέχνη των μεταγενέστερων εποχών, συμπεριλαμβανομένης και της νεότερης. Είναι ανα...
Διαβάστε περισσότερα...
ΚΡΙΤΙΚΗ ΤΩΝ ΚΕΙΜΕΝΩΝ ΚΑΙ ΤΕΧΝΙΚΗ ΤΩΝ ΕΚΔΟΣΕΩΝ
ΟΠΩΣ ΕΦΑΡΜΟΖΟΝΤΑΙ ΣΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΛΑΤΙΝΟΥΣ ΣΥΓΓΡΑΦΕΙΣ
Κωδ. Πολιτείας: 1010-0220

Το βιβλίο αυτό γράφτηκε ύστερα από την πρόσκληση του εκδοτικού οίκου Β. G. Teubner, που επιθυμούσε ένα εγχειρίδιο για να αντικαταστήσει την Textkritik του Paul Maas (3η έκδ., 1957) και την Editionstechnik του Ο. Stahlin (2η έκδ., 1914). Το έργο του Stahlin, η μόνη λεπτομερειακή πραγμάτευση της εκδοτικής τεχνικής που υπάρχει, στάθηκε υπέροχο στις μέρες του, οι εκδότες όμως έχουν πάψει να ακολουθούν πολλές από τις πρακτικές συμβουλές και υποδείξεις που περιέχει. Το έργο του Maas δεν πρόκειται να παλιώσει με παρόμοιο τρόπο, γιατί οι γενικές α...
Διαβάστε περισσότερα...
Ο ΙΠΠΟΚΡΑΤΗΣ
Κωδ. Πολιτείας: 1010-0292

Η πρώιμη φήμη του Ιπποκράτη του έδωσε μια μυθική διάσταση, η οποία σύντομα επισκίασε την ιστορική πραγματικότητα. Γνωρίζουμε λοιπόν, παραδόξως, λίγα πράγματα για τη ζωή του. Γεννήθηκε στο νησί της Κω περίπου το 460 π.Χ., κληρονόμος μιας ιατρικής παράδοσης, αφού ανήκε στο γένος των Ασκληπιαδών. Οι Ασκληπιάδες, που υποστήριζαν ότι κατάγονταν από το θεό της ιατρικής, τον Ασκληπιό, κληρονομούσαν από πατέρα σε γιο την ιατρική τέχνη. Ένας κλάδος του γένους εγκαταστάθηκε στο δωρικό νησί της Κω, ένας άλλος στο ακρωτήριο της Μικράς Ασίας, το οποίο ...
Διαβάστε περισσότερα...
Η ΓΡΑΦΗ
Κωδ. Πολιτείας: 1010-0291

«Η ΓΡΑΦΗ ΕΚΦΡΑΣΙΣ ΤΟΥ ΛΟΓΟΥ ΔΙΑ ΓΡΑΜΜΑΤΩΝ Ή ΣΗΜΕΙΩΝ - Γραφή και πολιτισμός»: Η γραφή, σύμφωνα με τον ορισμό που δίδει ένας από τους πιο σοφούς δασκάλους μας, είναι κυρίως "ένας τρόπος που μας εξυπηρετεί σήμερα για να ακινητήσωμε, να παγιώσωμε, τον έναρθρο λόγο, ο οποίος από την ίδια την φύσι του είναι φευγαλέος". Ο πρωτόγονος άνθρωπος, επειδή είχε ανάγκη από ένα διαρκές μέσον για να εκφράζεται, κατέφυγε σε επινοητικούς συνδυασμούς συμβολικών αντικειμένων ή σε υλικά σημάδια, κόμπους, εντομές, σχέδια. Τον τελευταίο καιρό, η αναπαραγωγή με το...
Διαβάστε περισσότερα...
ΜΗΤΙΣ
Η ΠΟΛΥΤΡΟΠΗ ΝΟΗΣΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
Κωδ. Πολιτείας: 1010-0222

(. . .) Σε αυτήν την έρευνα για τις πανουργίες του νου, περιοριστήκαμε αποκλειστικά στα αρχαία ελληνικά δεδομένα. Όπως είναι φυσικό για μια νοητική κατηγορία τόσο βαθιά ριζωμένη στη θρησκευτική σκέψη, αφιερώσαμε το μεγαλύτερο μέρος των αναλύσεών μας στο να καθορίσουμε τη θέση, τις λειτουργίες, τα μέσα δράσης της Μήτιδος μέσα στον μύθο, καθώς και στο να δείξουμε το πώς ακριβώς κατανέμονται οι πολλαπλές αρμοδιότητές της ανάμεσα στις διάφορες θεϊκές δυνάμεις. Η Μήτις μας επιτρέπει να θέσουμε ορισμένα γενικά προβλήματα οργάνωσης του πάνθεου. (...
Διαβάστε περισσότερα...
ΟΙ ΣΟΦΙΣΤΕΣ
Κωδ. Πολιτείας: 1010-0455

Ο Γοργίας συνέγραψε ένα Ελένης Εγκώμιο και την Υπέρ Παλαμήδους Απολογία. Επιδίωκε με αυτόν τον τρόπο να αντιστρέψει την κακή γνώμη με την οποία είχε συνδυασθεί η ανάμνησή τους, αφού η Ελένη είχε κατηγορηθεί για μοιχεία και ο Παλαμήδης για προδοσία. Δεν θα άρμοζε, άραγε, σήμερα, χωρίς καμμία φιλοδοξία ρητορικής δεξιότητας, αλλά με την απλή βούληση για ιστορική και επιστημονική αλήθεια, να συγγράψει κανείς, αν όχι ένα Σοφιστών Εγκώμιο, τουλάχιστον ένα έργο Υπέρ Σοφιστών, Πράγματι, τα κείμενα των Σοφιστών έχουν σχεδόν στο σύνολό τους χαθεί κα...
Διαβάστε περισσότερα...
Η ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ
Κωδ. Πολιτείας: 1010-0417

(...) Σήμερα περισσότερο από ποτέ άλλοτε διαθέτουμε, πράγματι, πολλές πληροφορίες και για άλλα οικοδομήματα εκτός από τους ναούς, όπως οικίες και οχυρώσεις, ενώ ποικίλες κατασκευές, για παράδειγμα στην ταφική αρχιτεκτονική, εμφανίζονται ως χαρακτηριστικές μίας περιοχής σε μια συγκεκριμένη περίοδο. Θα παρουσιάσουμε τα οικοδομήματα αυτού του είδους, κυρίως στο τοπικό πλαίσιο που ανήκουν, και θα δώσουμε έμφαση στη σχέση που έχουν μεταξύ τους και γενικότερα στην πολεοδομική αντίληψη των Ελλήνων, ένα θέμα με πολλές προεκτάσεις σήμερα. (...) Θεω...
Διαβάστε περισσότερα...
ΕΥΡΙΠΙΔΗΣ: ΜΗΔΕΙΑ - ΚΥΚΛΩΨ - ΑΛΚΗΣΤΙΣ
Κωδ. Πολιτείας: 1010-0032

Στην εποχή του ο Ευριπίδης και κατακρίθηκε και αγαπήθηκε. Σαν μεγάλος στοχαστής που ήταν είχε και πολλούς εχθρούς και φανατικούς θαυμαστάς. (...) Ήταν, όχι μόνο μεγάλος ποιητής ανάμεσα στους μεγάλους, μα και μεγαλόπνοος και ρεαλιστής και καινοτόμος. Αυτός είναι που προώθησε τη δραματική τέχνη. Αυτός είναι που έκαμε το φιλόσοφο από την αθηναϊκή σκηνή. Αυτός είναι που άνοιξε καινούργιο δρόμο στη δραματική ποίηση και έδωσε νέα ζωή και ρεαλιστικό περιεχόμενο στο Αθηναϊκό θέατρο. Ο Ευριπίδης πήρε τους αρχαίους μύθους όχι σαν ιερή παράδοση μα σα...
Διαβάστε περισσότερα...
ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ ΤΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ
Η ΠΥΞΙΔΑ ΤΩΝ ΣΥΓΧΡΟΝΩΝ ΓΝΩΣΕΩΝ
Κωδ. Πολιτείας: 1010-0137

(. . .) Ο κινηματογράφος είναι Τέχνη κι από την άσκηση ακόμα της δραστηριότητάς του. Μένει μόνο να μάθουμε, αν στην ιστορικήν ανέλιξη η λειτουργία της Τέχνης δεν αλλάζει καθώς πάει από τον "μυθικό" στο ρεαλιστικό κόσμο, και αν ο κινηματογράφος, που γεννήθηκε τελευταία, ύστερα από τις άλλες Τέχνες, δεν έχει για μόνο προορισμό την καταγραφή του πραγματικού, πράμα που θα την διαφοροποιούσε από τις άλλες τέχνες. (. . .) (ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΤΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ)...
Διαβάστε περισσότερα...
Η ΔΙΚΗ ΤΟΥ ΣΩΚΡΑΤΗ (ΧΑΡΤΟΔΕΤΗ ΕΚΔΟΣΗ)
Κωδ. Πολιτείας: 1010-0472

«Κυβερνιόμαστε δηλαδή με πολίτευμα, που δεν ζηλεύει τους θεσμούς των άλλων, αλλά είμαστε μάλλον εμείς παράδειγμα για πολλούς, παρά που ξεσηκώνομε τα συνήθειά τους. Και λέγεται με τ' όνομα δημοκρατία, γιατί δεν κυβερνιέται για το συμφέρον των ολίγων, αλλά για τους πολλούς, κι έχουν όλοι τα ίδια δικαιώματα σύμφωνα με τους νόμους ως προς τις ιδιωτικές διαφορές μεταξύ τους ως προς τα δημόσια αξιώματα όμως, για όποιαν ικανότητα εκτιμάται ο καθένας, δεν φτάνει σε θέση πολιτική εξ αιτίας της τάξης όπου ανήκει παρά από την αξιωσύνη του κι ούτε ε...
Διαβάστε περισσότερα...
ΕΥΡΙΠΙΔΗΣ: ΙΠΠΟΛΥΤΟΣ - ΙΩΝ
Κωδ. Πολιτείας: 1010-0036

Ο Ιππόλυτος "στεφανηφόρος" ή "στεφανίας" ή δεύτερος θεωρείται ως ένα απ' τα καλύτερα έργα του Ευριπίδη και ολόκληρης της αρχαίας ελληνικής δραματικής ποιήσεως. Σύγχρονοι του ποιητή, Αλεξανδρινοί και Ρωμαίοι διανοούμενοι, μεσαιωνικοί μελετητές των αρχαίων κειμένων και νεώτεροι φιλόλογοι και τεχνοκρίτες ομολογούν αδίσταχτα την αξία της τραγωδίας αυτής και την εκτιμούν ως πραγματικό αριστούργημα. Οι σύγχρονοι του ποιητή, τόσο επιφυλακτικοί για την κρίση τους σχετικά με τον Ευριπίδη, του έδωσαν για τον "Ιππόλυτο" τη μία απ' τις τέσσερες όλες-ό...
Διαβάστε περισσότερα...
ΕΥΡΙΠΙΔΗΣ: ΗΡΑΚΛΕΙΔΑΙ - ΙΦΙΓΕΝΕΙΑ Η ΕΝ ΑΥΛΙΔΙ - ΤΑΥΡΟΙΣ
Κωδ. Πολιτείας: 1010-0035

Το θέμα του δράματος αυτού είναι "η πρώτη πράξη του θρύλου των Ηρακλειδών", όταν ορφανεμένοι από τον πατάρα καταδιώκονταν σ' όλη την Ελλάδα από το μίσος του Ευρυσθέα. Αυτός παρακολουθούσε με στρατό τα βήματά τους κι ανάγκαζε τους κατοίκους κάθε χώρας, όπου προσφεύγανε, να τους αποδιώχνουν, ως ότου καταφύγανε στην Αθήνα, που τους σεβάστηκε κ' εδέχτηκε, για να τους προστατέψει, να μπει σε πόλεμο με τον Ευρυσθέα. (Απόσπασμα από την εισαγωγή της έκδοσης)...
Διαβάστε περισσότερα...

Πλοήγηση

Θεματική ενότητα
Θεματική κατηγορία
Υποκατηγορία

Φίλτρα

Ελληνικές / Ξένες Εκδόσεις
Ημερομηνία Έκδοσης
Διαθεσιμότητα
Περιοχή Τιμών
Συγγραφέας / Δημιουργός
Εκδότης / Κατασκευαστής

Προσφορές ΒιβλίωνΠερισσότερα

ΚΑΡΔΙΑ: ΟΣΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΞΕΡΟΥΜΕ
€7.99 €3.20
(-60%)
Κερδίζετε €4.79
ΔΙΠΛΗ ΣΥΝΩΜΟΣΙΑ
BUCKLEY FIONA
€17.25 €6.90
(-60%)
Κερδίζετε €10.35

Βρείτε μας στο...

Review Widget
Verisign Eurobank EFG
Paypal IRIS