Ο Λογαριασμός μου

Δωρεάν αποστολή και αντικαταβολή για αγορές άνω των 30€ | Έως 24 άτοκες δόσεις | Χαμηλές τιμές σε πάνω από 350.000 τίτλους

ΙΔΡΥΜΑ ΓΟΥΛΑΝΔΡΗ ΧΟΡΝ

Ταξινόμηση κατά:   
Η ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΟΥ ΡΟΛΟΥ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΒΑΛΚΑΝΙΩΝ
Η ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΒΑΛΚΑΝΙΚΗ ΚΡΙΣΗ ΚΑΙ ΤΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΤΗΣ ΥΠΟΒΑΘΡΟ
Κωδ. Πολιτείας: 1996-0046

Η κατάρρευση του υπαρκτού σοσιαλισμού, σε συνδυασμό με την έκδηλη ανυπομονησία των χωρών, που ανήκαν σ' αυτόν, να εξασφαλίσουν πρόσβαση στην οικονομία της αγοράς, υπογράμμισε προς στιγμήν τον πολύ σημαντικό ρόλο, που θα μπορούσε να διαδραματίσει η Ελλάδα, στην νέα τάξη των Βαλκανίων. Ωστόσο, η κρίση και ο διαμελισμός της πρώην Γιουγκοσλαβίας, που οφείλεται κυρίως στην επιθυμία της Γερμανίας να πετύχει διείσδυση στα Βαλκάνια, μεγαλύτερης εμβέλειας αυτής, που θα είχε οπωσδήποτε και με την ιδιότητά της ως μέλους της Ευρωπαϊκής Κοινότητας, πρ...
Διαβάστε περισσότερα...
ΟΙ ΒΥΖΑΝΤΙΝΟΙ ΣΤΟ ΦΡΑΓΚΙΚΟ ΠΡΙΓΚΙΠΑΤΟ ΤΗΣ ΑΧΑΙΑΣ
Κωδ. Πολιτείας: 1996-0107

Θέμα της σημερινής ομιλίας αποτελεί η προσέγγιση στα προβλήματα της κοινωνικής ιστορίας του φραγκικού πριγκιπάτου της Αχαΐας κατά το 13ο και 14ο αιώνα, ιδιαίτερα η "συμβίωση" των Βυζαντινών με τους νέους εποίκους και η διερεύνηση των εσωτερικών σχέσεων και δομών, όπως αυτές απεικονίζονται σε δυτικές πηγές. Ας μου επιτραπεί κατ' αρχή μια εισαγωγή για το ιστορικό πλαίσιο της εποχής. Στα τέλη του 11ου αιώνα η πολιτική και κοινωνικοοικονομική κατάσταση στη δυτική Ευρώπη είχε λάβει σταθερή μορφή. Οι βαρβαρικές επιδρομές είχαν ανακοπεί, τα κράτη...
Διαβάστε περισσότερα...
ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΚΕΣ ΚΑΙ ΗΓΕΜΟΝΙΚΕΣ ΔΩΡΕΕΣ ΠΡΟΣ ΞΕΝΟΥΣ ΚΑΙ ΑΠΟ ΞΕΝΟΥΣ ΣΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΝΟ ΧΩΡΟ (12ος-15ος αι.)
Κωδ. Πολιτείας: 1996-0119

Στην ίδια σειρά ομιλιών έγινε ήδη λόγος για Δυτικούς σταυροφόρους και κατακτητές, για Γότθους, Άραβες, Σέρβους και Τούρκους πολεμιστές και για τις συγκρούσεις ή τις σχέσεις τους γενικότερα με τους Βυζαντινούς μέσα στον ευρύτερο βυζαντινό χώρο και στα κατά καιρούς όριά του. Με τη σημερινή ομιλία θα προσδιορίσουμε κατ' άλλον τρόπο τις επαφές Βυζαντινών και ξένων στον ίδιο γεωγραφικό χώρο και θα δούμε αφ' ενός ξένους εγκατεστημένους στη βυζαντινή επικράτεια και αφ' ετέρου Βυζαντινούς, Ρωμαίους πολίτες δηλαδή, σαν «ξένους» μέσα στο κατακτημένο...
Διαβάστε περισσότερα...
ΦΥΣΙΚΟ ΚΑΙ ΔΟΜΗΜΕΝΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΣΤΙΣ ΒΥΖΑΝΤΙΝΕΣ ΝΟΜΙΚΕΣ ΠΗΓΕΣ
ΥΛΙΚΟ, ΦΥΣΙΚΟ ΚΑΙ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΣΤΟΝ ΒΥΖΑΝΤΙΝΟ ΚΑΙ ΜΕΤΑΒΥΖΑΝΤΙΝΟ ΚΟΣΜΟ 12
Κωδ. Πολιτείας: 1996-0006

Οι δύο αυτές διαλέξεις παρουσιάσθηκαν στο Ίδρυμα Γουλανδρή-Χορν τον Μάιο του 1993, στα πλαίσια του κύκλου ομιλιών «Υλικό, φυσικό και πνευματικό περιβάλλον στον βυζαντινό και μεταβυζαντινό κόσμο». Οι συντάκτες προέκριναν την από κοινού έκδοση του κειμένου των δύο διαλέξεων, λόγω της θεματικής τους σαφήνειας και του, κατά κάποιον τρόπο, «συμπληρωματικού» χαρακτήρα τους. (. . .) (ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ)...
Διαβάστε περισσότερα...
ΟΥΝΝΟΙ, ΒΥΖΑΝΤΙΟ ΚΑΙ ΕΥΡΩΠΗ
Ο ΚΟΣΜΟΣ ΤΩΝ ΠΡΩΙΜΩΝ ΤΟΥΡΚΩΝ
Κωδ. Πολιτείας: 1996-0108

Το πρώτο και σημαντικότερο από τα ασιατικά τουρκόφωνα φύλα της στέππας κατά την ύστερη αρχαιότητα -ή τον πρώιμο μεσαίωνα- που έπληξαν την ανατολική και κεντρική Ευρώπη από τα τέλη του τέταρτου μεταχριστιανικού αιώνα, υπήρξαν οι Ούννοι. Οι ασιατικής προέλευσης αυτοί επιδρομείς επέκτειναν μέσα σε λίγες δεκαετίες τις κατακτήσεις τους σε τεράστιες εκτάσεις της ανατολικής και της κεντρικής ευρωπαϊκής ηπείρου, έως τα μέσα του πέμπτου αιώνα. Τότε, ο μεγαλύτερος από τους ηγεμόνες τους, ο περιβόητος Αττίλας, συγκρούστηκε με τις συνασπισμένες δυνάμε...
Διαβάστε περισσότερα...
Ο ΑΚΑΘΙΣΤΟΣ ΥΜΝΟΣ ΚΑΙ ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΤΟΥ
ΔΙΑΛΕΞΗ 8/4/1992
Κωδ. Πολιτείας: 1996-0023

Ο Ακάθιστος Ύμνος είναι ίσως το λαμπρότερο δημιούργημα της βυζαντινής υμνογραφίας. Για δεκατρείς και περισσότερο αιώνες ο ύμνος αυτός εξακολουθεί να ψάλλεται στους ναούς της ελληνικής Ορθοδοξίας και να γεμίζει τις καρδιές των πιστών με ευφροσύνη και κατάνυξη. Εγκώμιο και δοξολογία και ικεσία μαζί στη Μητέρα του Θεού, την ιερότερη και δημοφιλέστερη μορφή του χριστιανικού εορτολογίου, ο Ακάθιστος Ύμνος ηχεί μέσα στην ευωδιαστή ατμόσφαιρα του ελληνικού ανοιξιάτικου δειλινού ως νότα χαράς και ανακουφίζει το πένθιμο και αυστηρό κλίμα των ακολου...
Διαβάστε περισσότερα...
ΒΥΖΑΝΤΙΟ ΚΑΙ ΣΕΡΒΙΑ
ΜΙΜΗΣΗ ΚΑΙ ΠΡΩΤΟΠΟΡΙΑ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΙΑ ΤΩΝ ΕΚΠΡΟΣΩΠΩΝ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ (ΑΡΧΗ 13ου ΑΙΩΝΑ - ΜΕΣΑ 14ου ΑΙΩΝΑ)
Κωδ. Πολιτείας: 1996-0117

Ο Άγιος Συμεών, ο πρώην μέγας ζουπάνος Στέφανος Νέμανια (Nemanja), ο μεγάλος ηγεμόνας των Σέρβων από το έτος 1165 ως το 1196, είναι ο δημιουργός του σερβικού κράτους και ο ιδρυτής της δυναστείας των Νεμανιδών. Γεννήθηκε το έτος 1114 στην πόλη Ρίμπνιτσα της Ζέτα, το σημερινό Μαυροβούνιο, όπου έλαβε το λατινικό βάφτισμα. Όταν ο πατέρας του ξαναγύρισε στη Ρας (Ras), την πρωτεύουσα της Ράσκα (Raska), βαφτίστηκε ξανά από τον ορθόδοξο αρχιερέα στο ναό του Αγίου Πέτρου. Ο Στέφανος Νέμανια έκτισε πολλούς ναούς με σημαντικότερο εκείνο της Παναγίας ...
Διαβάστε περισσότερα...
ΟΙ ΙΔΕΟΛΟΓΙΚΟΙ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΙ ΤΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟΥ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΕΩΣ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΑΛΩΣΗ
Κωδ. Πολιτείας: 1996-0059

ΤΟΥΣ "ΙΔΕΟΛΟΓΙΚΟΥΣ", δηλαδή τους κοσμικούς προσανατολισμούς του Πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως μετά την Άλωση μου ζήτησαν να σας παρουσιάσω απόψε. Αναδέχθηκα την τιμή και συναισθάνομαι το βάρος της ευθύνης να αναπτύξω ένα θέμα λεπτό και δύσκολο στα χρονικά όρια μιας διάλεξης. Το αποτολμώ ωστόσο επειδή πρόκειται να σας παρουσιάσω μια σημαντική στιγμή στην ιστορία αυτού του θεσμού -θα παρακολουθήσουμε πώς διαμορφώθηκαν οι κοσμικοί προσανατολισμοί του Πατριαρχείου την πρώτη περίοδο αμέσως μετά την Άλωση της Κωνσταντινούπολης- και ακόμα, επει...
Διαβάστε περισσότερα...
ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΑΝΑΤΟΛΗΣ ΚΑΙ ΔΥΣΗΣ ΣΤΑ ΕΔΑΦΗ ΤΗΣ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑΣ
ΟΙ ΑΠΟΨΕΙΣ ΤΩΝ ΒΥΖΑΝΤΙΝΩΝ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΣΤΑΥΡΟΦΟΡΟΥΣ
Κωδ. Πολιτείας: 1996-0069

Το έτος 476, έτος κατάρρευσης της ρωμαϊκής κυριαρχίας στο δυτικό τμήμα της Αυτοκρατορίας λόγω της επικράτησης των γερμανικών φύλων, αποτελεί ορόσημο για την ευρωπαϊκή ιστορία. Από τη μια μεριά οριοθετεί -σύμφωνα με πολλούς ερευνητές- την έναρξη του Μεσαίωνα και από την άλλη τη χωριστή πλέον πορεία των δύο τμημάτων της μέχρι τότε ενιαίας Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας. Το δυτικό τμήμα μη δυνάμενο να αντισταθεί στα πλήγματα των "βαρβαρικών" επιδρομών κατακερματίζεται σε διάφορες μικρότερες δυνάμεις που αγωνίζονται για την επιβίωσή τους για αρκετούς ...
Διαβάστε περισσότερα...
Ο ΚΗΠΟΥΡΟΣ ΚΑΙ Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΚΟΥΖΙΝΑ ΣΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΟ
Κωδ. Πολιτείας: 1996-0021

Ο καθένας από μας, που τρώει στο εστιατόριο ή και απλώς αγοράζει συχνά τρόφιμα, ξέρει ότι το κρέας κάθε λογής είναι σχετικά ακριβό και τα λαχανικά εποχής και τα όσπρια θεωρούνται, σε σύγκριση με άλλα τρόφιμα, πιο διαδεδομένα, πιο συνηθισμένα, και συνεπώς πιο κατάλληλα για την καθημερινή κουζίνα. [...] (Από την έκδοση)...
Διαβάστε περισσότερα...
"ΠΡΟΟΔΟΣ" ΚΑΙ "ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ" ΣΤΟ ΠΕΔΙΟ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗΣ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗΣ
Η ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΤΟΥ 18ΟΥ ΑΙΩΝΑ
Κωδ. Πολιτείας: 1996-0041

Τρεις ημέρες πριν, την Κυριακή της Ορθοδοξίας, απαγγέλθηκε στην Εκκλησία το Συνοδικόν της Ορθοδοξίας, κείμενο υψηλού πάθους, που σφράγισε τον ενάμιση περίπου αιώνα της Εικονομαχίας με την αναστήλωση των εικόνων (726-843 μ.Χ.). Στο κείμενο τούτο θα προσαρτηθούν πέντε αιώνες αργότερα τα κατά τον Βαρλαάμ και Ακινδύνου κεφάλαια, μεστά θεολογικής έντασης, που θέτουν τελεία και παύλα στις έριδες του Ησυχασμού τον 14ο αιώνα. Τα δύο κείμενα έχουν μεγάλη εσωτερική συγγένεια και σημάδεψαν αμετάκλητα την πορεία της βυζαντινής και μεταβυζαντινής τέχνη...
Διαβάστε περισσότερα...
ΒΥΖΑΝΤΙΝΑ ΒΑΣΙΛΙΚΑ ΣΥΝΟΙΚΕΣΙΑ "ΜΕΤ' ΑΛΛΟΦΥΛΩΝ ΚΑΙ ΑΛΛΟΓΛΩΣΣΩΝ"
(7ος - 11ος ΑΙΩΝΑΣ)
Κωδ. Πολιτείας: 1996-0110

Το φθινόπωρο του 927 η Κωνσταντινούπολη ήταν έτοιμη να γιορτάσει ένα μεγάλο γεγονός. Η αυτοκρατορική οικογένεια των Λακαπηνών επρόκειτο να συγγενέψει με το βασιλικό οίκο της Βουλγαρίας. Η εγγονή του αυτοκράτορα Ρωμανού Α', Μαρία, και ο Πέτρος, γιος του νεκρού πια Συμεών της Βουλγαρίας, θα ενώνονταν με τα δεσμά του γάμου. Στις 8 Οκτωβρίου μια λαμπρή πομπή ξεκίνησε από το παλάτι. Ο πατριάρχης Στέφανος Β', ο πρωτοβεστιάριος Θεοφάνης και σύσσωμη η σύγκλητος οδηγούσαν τη νεαρή πριγκίπισσα στο ναό της Υπεραγίας Θεοτόκου της Πηγής για την τελετή....
Διαβάστε περισσότερα...
Η ΘΕΣΗ ΤΟΥ ΝΟΜΙΚΟΥ/ΔΙΚΑΣΤΗ ΣΤΗ ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Κωδ. Πολιτείας: 1996-0028

«Το θέμα που σήμερα έχω την τιμή να σας παρουσιάσω εμφανίζει πολλές δυσκολίες. Ο κύριος λόγος είναι ότι ο όρος "νομικός" στο Βυζάντιο δεν έχει σαφές και συγκεκριμένο εννοιολογικό περιεχόμενο. (...) Αυτοί που παρουσιάζονταν ως "νομικοί" ήταν άνθρωποι με μεγαλύτερη ή μικρότερη εμπειρία στο πεδίο του Δικαίου». (...) (ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΣΗ ΕΚΔΟΣΗΣ)...
Διαβάστε περισσότερα...
ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΙΚΟΥΣ ΟΔΗΓΟΥΣ ΣΤΑ ΣΧΕΔΙΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΤΩΝ ΜΕΤΑΒΥΖΑΝΤΙΝΩΝ ΖΩΓΡΑΦΩΝ
ΤΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΥΠΟΒΑΘΡΟ ΤΗΣ ΒΥΖΑΝΤΙΝΗΣ ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΙΑΣ
Κωδ. Πολιτείας: 1996-0057

ΕΝΑ ΕΡΩΤΗΜΑ που συχνά απασχολεί τους μελετητές της βυζαντινής τέχνης είναι το αν οι βυζαντινοί ζωγράφοι διέθεταν κάποια σχέδια ή οδηγίες για να μπορούν να απεικονίσουν μια παράσταση ή μια μεμονωμένη μορφή. Το ερώτημα γίνεται ιδιαίτερα εύλογο στην περίπτωση που δεν μιλάμε για συνηθισμένες και γνωστότατες παραστάσεις, όπως είναι μια σκηνή Γεννήσεως ή Σταυρώσεως, που ο κάθε βυζαντινός ζωγράφος μπορούσε και από μνήμης να απεικονίσει, αλλά για παραστάσεις πιο ασυνήθιστες. Για παράδειγμα, θεωρούμε λογικό ένας ζωγράφος να ήταν σε θέση, χωρίς καμι...
Διαβάστε περισσότερα...
ΕΡΓΑ ΚΑΙ ΗΜΕΡΕΣ ΔΥΤΙΚΩΝ ΑΠΕΣΤΑΛΜΕΝΩΝ ΣΤΗΝ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗ
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΗΣ ΕΙΚΟΝΟΜΑΧΙΑΣ ΩΣ ΤΟ ΣΧΙΣΜΑ (726-1054)
Κωδ. Πολιτείας: 1996-0109

Σε μια μικρή φράση του αυτοκράτορα Κωνσταντίνου Πορφυρογέννητου, στο έργο του Έκθεσις της Βασιλείου Τάξεως, συμπυκνώνεται η αντίληψη των Βυζαντινών για την υπεροχή του αυτοκράτορά τους απέναντι σε όλους τους ηγεμόνες της εποχής: και ότε δόξη τω βασιλεί δέξασθαι αυτόν... οι επίσημοι απεσταλμένοι ηγεμόνων και Εκκλησίας θα έπρεπε να περιμένουν υπομονετικά στην Κωνσταντινούπολη μέχρι να έλθει η ώρα που θα γίνονταν επιτέλους δεκτοί από τον ανώτατο άρχοντα της Οικουμένης, το βυζαντινό αυτοκράτορα. Σε ένα ταξίδι στο χρόνο θα περιγραφούν όσα σοβ...
Διαβάστε περισσότερα...
ΟΙ ΑΛΑΝΟΙ ΤΟΥ ΚΑΥΚΑΣΟΥ ΚΑΙ ΟΙ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΕΙΣ ΤΟΥΣ
ΣΤΗΝ ΥΣΤΕΡΗ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΣΤΟ ΜΕΣΑΙΩΝΑ
Κωδ. Πολιτείας: 1996-0115

Θεωρούμενοι ως οι πρόγονοι των νεότερων Οσσετών (Οσσετίων) του Καύκασου, οι ιρανόφωνοι Αλανοί διέγραψαν μια εντυπωσιακή πορεία από την εποχή της πρώτης τους μετανάστευσης από τις νοτιοδυτικές ρωσσικές στέππες ως το Βυζάντιο, τη νοτιοδυτική Ευρώπη (Γαλατία και Ιβηρική Χερσόνησο) και, από εκεί, ως τη βόρεια Αφρική, στις πρώτες δεκαετίες του κρίσιμου πέμπτου αιώνα μ.Χ., όπου σημαντικό τμήμα τους ενσωματώθηκε (χωρίς όμως να «απορροφηθεί») στο γνωστό κράτος των Βανδάλων της Καρχηδόνας. Οι πολεμικές τους περιπλανήσεις κατά την ύστερη αρχαιότητα ...
Διαβάστε περισσότερα...
Ο ΘΡΗΝΟΣ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΣΟΦΙΑΣ
ΘΡΥΛΟΣ Η' ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ;
Κωδ. Πολιτείας: 1996-0103

-...
Διαβάστε περισσότερα...
ΦΥΣΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ ΚΑΙ ΜΟΝΑΧΙΣΜΟΣ
Η ΔΙΑΤΗΡΗΣΗ ΤΗΣ ΒΥΖΑΝΤΙΝΗΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ ΣΤΟ ΑΓΙΟΝ ΟΡΟΣ
Κωδ. Πολιτείας: 1996-0049

(...) Αποτελεί αναμφισβήτητη πεποίθηση ότι ο μοναχισμός είναι μια κλήση ευαγγελική στην τελειότητα, που συνεπάγεται την αποδοχή του μαρτυρίου δια της αενάου ασκήσεως, ταυτίζεεται απόλυτα με την αποστολική ζωή, με την χαρισματική έννοια του όρου και όχι της αποστολικής διαδοχής, και προτυποί την ερχόμενη βασιλεία του Θεού, η οποία εντός ημών εστί. "Το πρότυπόν της", γράφει χαρακτηριστικά ο Καθηγούμενος της Σιμωνόπετρας, "είναι η περί τον θρόνον και τον ουράνιον κόσμον του Θεού ζωή των αγγέλων, προ της δημιουργίας ακόμη του αισθητού κόσμου. ...
Διαβάστε περισσότερα...
ΝΙΚΟΣ ΕΓΓΟΝΟΠΟΥΛΟΣ: ΩΡΑΙΟΣ ΩΣ ΕΛΛΗΝΑΣ
Κωδ. Πολιτείας: 1996-0066

Στις 6 και 7 Δεκεμβρίου 1994 πραγματοποιείται στο Ίδρυμα Γουλανδρή-Χόρν (ύστερα από πρόταση του Γιώργη Γιατρομανωλάκη) διήμερο Αφιέρωμα στον Ποιητή Νίκο Εγγονόπουλο με θέμα "Νίκος Εγγονόπουλος: Ωραίος σαν Έλληνας. 50 χρόνια από την έκδοση του Μπολιβάρ". Σκοπός του Αφιερώματος ήταν, σύμφωνα με το Πρόγραμμα, "να αποτιμηθεί (50 χρόνια μετά) η αξία του Μπολιβάρ και να τιμηθεί η μνήμη και το έργο του ποιητή". Για τον σκοπό αυτό καλούνται να καταθέσουν τις απόψεις τους οι Αλέξανδρος Αργυρίου, Ιάκωβος Βούρτσης, Γιώργης Γιατρομανωλάκης, David Conn...
Διαβάστε περισσότερα...
ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΣΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΟ ΚΑΙ ΣΤΗ ΔΥΣΗ
Κωδ. Πολιτείας: 1996-0116

Η κορυφαία αρχαιοελληνική δραματική ποίηση ανήκει σε μια συγκεκριμένη ιστορική περίοδο, τότε που ανθούσε και ο θεσμός της πόλης-κράτους. Από την ελληνιστική εποχή παρατηρείται μια διάσπαση των επί μέρους τεχνών, που απαρτίζουν την τέχνη του θεάτρου. Σε τοπικούς αγώνες εμφανίζονται πλέον επώνυμα οι υποκριτές κωμωδίας ή τραγωδίας, κωμωδοί και τραγωδοί, χορευτές και χοροδιδάσκαλοι, αυλωδοί, κιθαριστές, κροταλίστριες και τυμπανίστριες, φωνασκοί μίμοι και ορχηστές - παντόμιμοι. Αυτός ο θίασος των σκηνικών τεχνιτών αποκτά υπόσταση με το άνοιγμα ...
Διαβάστε περισσότερα...

Πλοήγηση

Θεματική ενότητα
Θεματική κατηγορία
Υποκατηγορία

Φίλτρα

Ελληνικές / Ξένες Εκδόσεις
Ημερομηνία Έκδοσης
Διαθεσιμότητα
Περιοχή Τιμών
Συγγραφέας / Δημιουργός
Εκδότης / Κατασκευαστής

Podcast – Βίος και Πολιτεία

Βρείτε μας στο...

X
Verisign Eurobank EFG
Paypal IRIS