Ο Λογαριασμός μου

Δωρεάν αποστολή για αγορές άνω των 30€ | Δωρεάν αντικαταβολή | Έως 24 άτοκες δόσεις | Έως -85% χαμηλότερες τιμές σε πάνω από 300.000 τίτλους

PRINCIPIA

Ταξινόμηση κατά:    Εκδόσεις:
ΔΕΡΝΟΥΝ ΕΝΑ ΠΑΙΔΙ
ΣΥΜΒΟΛΗ ΣΤΗΝ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ ΤΗΣ ΓΕΝΕΣΗΣ ΤΩΝ ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΩΝ ΔΙΑΣΤΡΟΦΩΝ
Εκδότης: PRINCIPIA
Κωδ. Πολιτείας: 3362-0012

Αυτού του είδους η φαντασίωση, σύμφωνα με όσα γνωρίζουμε σήμερα, παρουσιάζεται στην πρώτη παιδική ηλικία, ίσως τυχαία και διατηρείται με σκοπό την αυτοερωτική ικανοποίηση θεωρείται πρώιμο χαρακτηριστικό διαστροφής. Μία από τις συνιστώσες της σεξουαλικής λειτουργίας θα αναπτύχθηκε ταχύτερα από τις άλλες, θα αυτονομήθηκε πρώιμα, θα παγιώθηκε και επομένως διέφυγε από τις μεταγενέστερες εξελίξεις της ανάπτυξης, δίνοντας, όμως, με τον τρόπο αυτό, μια μαρτυρία της ιδιαίτερης και ανώμαλης σύστασης της προσωπικότητας. Γνωρίζουμε ότι μια τέτοια π...
Διαβάστε περισσότερα...
E. HUSSERL: Η ΦΑΙΝΟΜΕΝΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΠΕΡΑΣ ΤΗΣ ΜΕΤΑΦΥΣΙΚΗΣ
Εκδότης: PRINCIPIA
Κωδ. Πολιτείας: 3362-0017

Στο κείμενο του Jacques Derrida, διαπιστώνεται μια θετικότερη αντιμετώπιση ολόκληρου του έργου του Husserl. Εδώ, συνοψίζονται οι μέχρι τότε αποτιμήσεις του Derrida της χουσερλιανής φαινομενολογίας, αναγνωρίζοντας τις δυσκολίες που αντιμετώπισε ο Husserl οι οποίες ανάγονται στην υπερβατολογική υποκειμενικότητα. Το κείμενο διαρθρώνεται γύρω από την προϊστορία της φαινομενολογίας, την εποχή και τη στατική συγκρότηση και τη γενετική φαινομενολογία. Ο Derrida ξετυλίγει τη διαδρομή της χουσερλιανής φαινομενολογίας στο πλαίσιο των θεωριών που αντ...
Διαβάστε περισσότερα...
ΝΕΕΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ ΠΑΝΩ ΣΤΙΣ ΨΥΧΟΝΕΥΡΩΣΕΙΣ ΑΜΥΝΑΣ
Εκδότης: PRINCIPIA
Κωδ. Πολιτείας: 3362-0018

Στο παρόν κείμενο που αποτελεί, ουσιαστικά, την πρώτη συνολική διατύπωση, μετά το κείμενο του 1894, των ψυχονευρώσεων άμυνας, ο Φρόιντ συνεχίζει την ψυχιατρική παράδοση της εποχής του καθώς και τις θεωρίες του Πιερ Ζανέ για τη διάκριση των νευρώσεων. Εδώ, δεν ενδιαφέρεται να κάνει μια διάκριση ανάμεσα στη νεύρωση και την ψύχωση, αλλά να προσδιορίσει με σαφήνεια το μηχανισμό της υστερίας, της ιδεοψυχαναγκαστικής νεύρωσης, καθώς και της παράνοιας. Και οι τρεις περιπτώσεις υπάγονται στις ψυχονευρώσεις άμυνας σε αντιδιαστολή με τις ενεστώσες ν...
Διαβάστε περισσότερα...
Η ΓΥΝΑΙΚΕΙΑ ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΟΤΗΤΑ
Εκδότης: PRINCIPIA
Κωδ. Πολιτείας: 3362-0019

Τι λέει η ψυχανάλυση για τη γυναίκα; Ο Φρόιντ, στην αλληλογραφία του με τη Μαρία Βοναπάρτη, σημείωνε: "Το μεγάλο ερώτημα έμεινε χωρίς απάντηση. Ένα ερώτημα στο οποίο εγώ ο ίδιος δεν μπόρεσα να απαντήσω, ακόμα κι αν τριάντα χρόνια μελετώ τη γυναικεία ψυχή. Αυτό είναι: Τι θέλει η γυναίκα;" Ο Φρόιντ, μέσα από το ύφος και τα ερωτήματα που θέτει στο κείμενο, περιγράφει την dark continent (τη μαύρη ήπειρο) της γυναικείας σεξουαλικότητας. Η Σιμόν ντε Μποβουάρ έγραφε ότι δεν γεννιέσαι γυναίκα, αλλά γίνεσαι. Το ίδιο θεωρεί και ο Φρόιντ, αφού αυτό π...
Διαβάστε περισσότερα...
ΚΕΙΜΕΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΝΟΙΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΨΥΧΩΣΕΙΣ
Εκδότης: PRINCIPIA
Κωδ. Πολιτείας: 3362-0020

Τα κείμενα για την παράνοια και τις ψυχώσεις που φιλοξενούνται στον παρόντα τόμο, χρονικά καλύπτουν μία μεγάλη περίοδο, από το 1915 μέχρι το 1938. Στόχος του είναι να κατανοηθούν οι ασθένειες αυτές ψυχαναλυτικά. Για τον Φρόιντ κατανόηση σημαίνει να αντιληφθούμε τους ιδιαίτερους ψυχικούς μηχανισμούς γένεσής τους, τα αίτια που τις προκάλεσαν, την πορεία τους μέσα στο χρόνο, και τελικά να τις συνδέσουμε με στοιχεία του παρελθόντος που υπήρξαν συγκρουσιακά γι' αυτές. Μέσα από το στοχασμό του, η παράνοια και η ψύχωση παύουν να είναι μία terra i...
Διαβάστε περισσότερα...
ΓΙΑ ΤΟΝ ΝΑΡΚΙΣΣΙΣΜΟ
ΜΙΑ ΕΙΣΑΓΩΓΗ
Εκδότης: PRINCIPIA
Κωδ. Πολιτείας: 3362-0009

Καθίσταται, προφανές ότι ο ναρκισσισμός ενός ατόμου αναπτύσσει μεγάλη έλξη σε εκείνους που έχουν απαλλαγεί από κάθε ίχνος ναρκισσισμού και βρίσκονται σε αναζήτηση ερωτικού αντικειμένου. Η γοητεία του παιδιού βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στο ναρκισσισμό του, στο γεγονός ότι αρκείται στον εαυτό του, στο ότι είναι απρόσιτο. Παρόμοια, η γοητεία ορισμένων ζώων που δείχνουν να μην νοιάζονται για μας, όπως οι γάτες και τα μεγάλα κυνηγετικά ζώα, ακόμη και ο μεγάλος εγκληματίας και ο χιουμορίστας εκβιάζουν το ενδιαφέρον μας, όταν τους απεικονίζει η πο...
Διαβάστε περισσότερα...
ΠΕΝΘΟΣ ΚΑΙ ΜΕΛΑΓΧΟΛΙΑ
Εκδότης: PRINCIPIA
Κωδ. Πολιτείας: 3362-0016

Για τον Καντ, ο μελαγχολικός συνδέεται με την απουσία της παράστασης, την αδυναμία να την παραστήσουμε, μολονότι μπορούμε να τη σκεφτούμε. Στον Φρόιντ, δεν μπορούμε καν να τη σκεφτούμε. Ο καντιανός μελαγχολικός, ο μπωντλερικός αναρρωνύων, η φροϋδική διατύπωσή του στο Πένθος και μελαγχολία συνδέονται σε ένα πράγμα: η σχέση με την παράσταση είναι προβληματική, δεν μπορεί, πλέον, να στοιβάζεται στην adequatio rei et intellectus. Η νεωτερικότητα βρίσκεται μπροστά σε μία λευκή παράσταση και το φόβο που απορρέει από αυτή. Σε αυτή τη μεγάλη παράδ...
Διαβάστε περισσότερα...
ΣΥΜΒΟΛΗ ΣΤΗΝ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΡΩΤΙΚΗΣ ΖΩΗΣ
Εκδότης: PRINCIPIA
Κωδ. Πολιτείας: 3362-0021

Μέχρι σήμερα είχαμε αφήσει τους ποιητές να περιγράψουν «τις συνθήκες του ερωτεύεσθαι», με βάση τις οποίες οι άνθρωποι επιλέγουν το ερωτικό αντικείμενο, και τον τρόπο που εναρμονίζουν τις απαιτήσεις της φαντασίας τους με την πραγματικότητα... ΠΕΡΙ ΕΝΟΣ ΙΔΙΑΙΤΕΡΟΥ ΤΥΠΟΥ ΕΚΛΟΓΗΣ ΕΡΩΤΙΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΝΔΡΑ Όταν ερωτάται ο ψυχαναλυτής ποια είναι η πάθηση για την οποία του ζητούν συχνότερα τη βοήθειά του, μια απάντηση έχει να δώσει, αν εξαιρέσει το άγχος στις διάφορες μορφές του: η ψυχική ανικανότητα... ΠΕΡΙ ΤΟΥ ΓΕΝΙΚΕΥΜΕΝΟΥ ΥΠΟΒΙΒΑΣΜΟΥ...
Διαβάστε περισσότερα...
ΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ
ΚΑΙ ΟΙ ΧΩΡΟΙ ΤΟΥ ΕΝ ΔΥΝΑΜΕΙ
Εκδότης: PRINCIPIA
Κωδ. Πολιτείας: 3362-0004

Πολλές αναγνώσεις μπορούν να πραγματοποιηθούν πάνω στο θεσμό του μουσείου. Μπορούμε να τον αντιληφθούμε ως ένα χώρο φύλαξης των αντικειμένων αλλά και ως ένα χώρο άρρηκτα συνδεδεμένο με τον κρατικό εθνικισμό και με την επικράτηση ενός θριαμβευτικού παρόντος για τα κράτη που το δημιούργησαν. Το πρόγραμμα υπέρβασης του μουσείου που έθετε η πρωτοπορία απέτυχε. Μάλιστα, στις σύγχρονες κοινωνίες η αντίθετη τάση είναι παρούσα: η μουσειοποίηση των πάντων. Ο χώρος του μουσείου συγκροτείται ιστορικά. Όμως, επιφυλάσσει για τον εαυτό έναν τόπο που δεν...
Διαβάστε περισσότερα...
ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΤΩΝ ΜΟΥΣΕΙΩΝ
Εκδότης: PRINCIPIA
Κωδ. Πολιτείας: 3362-0000

Το πρόβλημα των μουσείων δημοσιεύτηκε στην επιθεώρηση "Le Gaulois", τον Απρίλιο του 1923. Ο συγγραφέας επαναλαμβάνει την εμπειρία του ανθρώπου της νεωτερικότητας για τον οποίο το έργο τέχνης δίνει την υπόσχεση μίας αισθητικής απόλαυσης, την οποία όμως δεν κρατάει όταν αυτός εισέρχεται στο μουσείο. Γιατί η απόλαυση, μας επισημαίνει εξαρχής, είναι αντίθετη με τις απαγορεύσεις. Η απόλαυση είναι ξένη με τις ταξινομήσεις, τα αξιώματα, τις υποθέσεις της ιστορίας. Αντίθετα, το μουσείο αποτελεί μία απεριόριστη βιβλιοθήκη. Η Αφροδίτη μετατρέπεται σ...
Διαβάστε περισσότερα...
Η ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΤΟΥ ΧΟΡΟΥ
Εκδότης: PRINCIPIA
Κωδ. Πολιτείας: 3362-0013

Ο Πωλ Βαλερύ έχει γράψει σημαντικά κείμενα πάνω στο χορό. Κυρίως, γνωρίζουμε την "Ψυχή και ο χορός" (1921) και τη "Φιλοσοφία του χορού" (1936). Το πρώτο αποτελεί, παίρνοντας αφορμή το χορό, ένα διαρκή διάλογο με τη φιλοσοφία και ιδιαίτερα τον Πλάτωνα. Το δεύτερο, έχοντας πάλι ως θέμα αποκλειστικά το χορό, συνοψίζει ολόκληρη τη φιλοσοφία του Βαλερύ. Εξού και η μεγάλη σπουδαιότητά του. Ο συγγραφέας δείχνει μια ιδιαίτερη ευαισθησία απέναντι στην τέχνη του χορού αλλά γιατί συμβαίνει κάτι τέτοιο; Το ενδιαφέρον του για το χορό απορρέει από την ...
Διαβάστε περισσότερα...
ΓΕΝΙΚΗ ΕΝΝΟΙΑ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ
Εκδότης: PRINCIPIA
Κωδ. Πολιτείας: 3362-0006

Ο στοχασμός του Πωλ Βαλερύ μας ξαφνιάζει τα κείμενα του παρόντος βιβλίου προαναγγέλλουν μία Αισθητική. Διακρίνουμε ότι έχουμε να κάνουμε με μία φιλοσοφική θεώρηση πάνω στην τέχνη η οποία, όμως, δεν πραγματοποιείται. Ενώ περιμένουμε ένα λόγο περί της Αισθητικής, βρισκόμαστε σε ένα κείμενο πάνω στην αίσθηση. Στο κείμενό του "Ο Λεονάρδος και οι φιλόσοφοι" τονίζει ότι αυτοί που ασχολούνται με την τέχνη νοιώθουν τον μεγάλο πειρασμό να κάνουν Αισθητική να περάσουν από την αίσθηση στην Αισθητική. Όμως, ο Βαλερύ στη "Γενική έννοια της τέχνης" κά...
Διαβάστε περισσότερα...
ΘΑΝΑΤΟΣ Ή ΠΑΡΑΚΜΗ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ
Εκδότης: PRINCIPIA
Κωδ. Πολιτείας: 3362-0008

Ο Τζιάννι Βάττιμο αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους εκπροσώπους της μεταμοντέρνας συνθήκης. Θεωρεί ότι η νεωτερικότητα με την πίστη στις "μεγάλες αφηγήσεις" έχει φτάσει στο τέλος της. Αναφέρεται στο "τέλος της ιστορίας", με την έννοια ότι πλέον δεν υπάρχει ένας ενιαίος μίτος που να οδηγεί την ανθρώπινη δράση σε κάποιο σκοπό. Ο ίδιος θεωρεί ότι η μετάβαση από τη νεωτερικότητα στη μετα-νεωτερικότητα διαμορφώνεται ως το πέρασμα από μία "ισχυρή", σκέψη σε μια "αδύναμη". Στην ισχυρή ή μεταφυσική σκέψη, το υποκείμενο σκέφτεται και μιλάει στ...
Διαβάστε περισσότερα...
ΠΛΑΓΙΟΙ ΤΡΟΠΟΙ
Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΗΣ ΑΝΑΜΝΗΣΗΣ ΣΤΟΝ ΦΡΟΙΝΤ
Εκδότης: PRINCIPIA
Κωδ. Πολιτείας: 3362-0007

Η ψυχανάλυση είναι αναμνημόνευση. Σε αντιστοιχία με την πλατωνική πίστη, δεν απαρνήθηκε ποτέ το ιδεώδες μίας πλήρους αναμνημόνευσης. Ο Φρόιντ τονίζει ότι: "Όλα τα ουσιώδη διασώζονται, ακόμη και αυτό που φαίνεται ότι είναι εντελώς ξεχασμένο υπάρχει με κάποιο τρόπο και σε κάποιο μέρος, αλλά είναι απλά καταχωνιασμένο και δεν βρίσκεται στη διάθεση του ατόμου. Είναι απλά ζήτημα της αναλυτικής τεχνικής αν μπορεί να επιτευχθεί η πλήρης ανάδυσή του μέσα στη μνήμη". Στο λεξιλόγιο της ψυχανάλυσης απουσιάζει η λέξη λήθη. Δεν υπάρχει ο ορισμός της δε...
Διαβάστε περισσότερα...
ΚΕΙΜΕΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΕΧΝΗ
Εκδότης: PRINCIPIA
Κωδ. Πολιτείας: 3362-0014

...Ιδιαίτερα σε ό,τι αφορά στην τέχνη οφείλουμε να είμαστε προσεκτικοί. Μολονότι η πρόοδος των γνώσεών μας για τον φυσικό κόσμο και τα κοινωνικά φαινόμενα είναι σημαντική, ο προσωπικός χώρος της έκφρασης με καλλιτεχνικά μέσα εξακολουθεί να διατηρεί -ευτυχώς θα έλεγα- τις σκοτεινές του πτυχές. Η ατομική ευαισθησία, η ψυχική κατάσταση, το πολιτισμικό περιβάλλον καθορίζουν τη συμπεριφορά του καλλιτέχνη και κατά προέκταση τη μορφή των έργων του, κατάσταση που απαιτεί και επιβάλλει τη διεπιστημονική διερεύνησή της. Και ελπίζουμε ότι ίσως έτσι θ...
Διαβάστε περισσότερα...
Η ΕΓΓΥΤΗΤΑ
Εκδότης: PRINCIPIA
Κωδ. Πολιτείας: 3362-0005

Το έργο των ιντιμιστών ζωγράφων προσδιορίζεται ως μία απόσυρση από την κοινωνία, ως μία επιστροφή στον ιδιωτικό χώρο. Τα χαρακτηριστικά αυτής της στροφής παρατηρούνται κυρίως τον 19° αιώνα. Η "εφεύρεση της ατομικότητας" αποτελεί ένα προϊόν αυτού του αιώνα. Τότε, δεν πραγματοποιείται απλά ένας διαχωρισμός ανάμεσα στο δημόσιο χώρο και τον ιδιωτικό. Αυτή η διάκριση είναι, άλλωστε, ένα συστατικό στοιχείο της αστικής κοινωνίας και προλέγεται αιώνες πριν. Η διάκριση του δημόσιου / ιδιωτικού γίνεται, τώρα, μέσα από την προβολή ενός καινούργιου στ...
Διαβάστε περισσότερα...
ΕΞΑΓΓΕΛΙΕΣ ΚΥΡΙΑΡΧΙΑΣ ΣΤΟΝ ΦΡΟΙΝΤ
Εκδότης: PRINCIPIA
Κωδ. Πολιτείας: 3362-0022

Ο Φρόιντ μπορεί να λέει ότι έβγαλε τη μάσκα στην αλαζονική συμπεριφορά του "εγώ", μία συμπεριφορά που διατηρεί με πόνο, αλλά δεν μας λέει τι βρήκε ακριβώς βγάζοντας αυτήν τη μάσκα. Όντως, το εγώ δεν είναι τίποτα περισσότερο από ένας αδύναμος μεσολαβητής μεταξύ των απαιτήσεων του "αυτό" και των απειλών του "υπερεγώ". Το υποκείμενο του "λόγον διδόναι" είναι απροφύλακτο έναντι εχθρικών και αλλότριων δυνάμεων. Έχουμε λοιπόν μπροστά μας ένα νάνο της βούλησης; Όμως ήρθε η ώρα να αντιστρέψουμε τα ερωτήματα. Μήπως δεν έχουμε ένα αποκεντρωμένο υποκ...
Διαβάστε περισσότερα...
Ο ΦΙΛΟΣΟΦΟΣ ΚΑΙ Ο ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΣ
ΕΝΑΣ ΔΙΑΛΟΓΟΣ ΜΕ ΤΟΝ ΖΑΝ-ΦΡΑΝΣΟΥΑ ΛΥΟΤΑΡ
Εκδότης: PRINCIPIA
Κωδ. Πολιτείας: 3362-0003

Αυτό που μου κάνει εντύπωση, αν μπορούμε να ξεκινήσουμε από τον Ντυσάν, είναι ότι, από μια ορισμένη άποψη, φαίνεται δύσκολο να είναι κανείς καλλιτέχνης, αν δεν είναι ταυτόχρονα φιλόσοφος. Δεν εννοώ ότι ο καλλιτέχνης θα πρέπει να διαβάσει Πλάτωνα ή Αριστοτέλη, εννοώ ότι πρέπει να θέτει το ερώτημα του τι διακυβεύεται, πρέπει να αναρωτηθεί για την ουσία αυτού που κάνει. Αυτό ακριβώς το ερώτημα είναι το πιο ενδιαφέρον που μπορεί να αναζητηθεί στα έργα τέχνης που σήμερα είναι τα πιο ισχυρά είναι το γεγονός το οποίο καθιστά αυτά τα έργα πιο ενδ...
Διαβάστε περισσότερα...
LEXICON - Η ΓΡΑΜΜΗ, ΤΟ ΧΡΩΜΑ, ΤΟ ΓΡΑΜΜΑ
ΕΝΑΣ ΔΙΑΛΟΓΟΣ ΤΟΥ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ Σ. ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ ΜΕ ΤΗ ΜΑΡΙΑ Ε. ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ
Εκδότης: PRINCIPIA
Κωδ. Πολιτείας: 3362-0015

"Η γραμμή περιέχει κάτι που είναι εντελώς ριζοσπαστικό και με κάποιο τρόπο οντολογικό τραβώντας μια γραμμή πάνω σε μία επιφάνεια, οποιοδήποτε είδος γραμμής, παράγεις την ελάχιστη σημασία. Βρίσκει κανείς, άμεσα, τον εαυτό του στη μέση της πιο ταπεινής μορφής τέχνης... Θεωρώ ότι αυτή η φτώχεια, η οποία είναι σχεδόν μυστικιστική, είναι απολύτως γνήσια. Μία μόνο μολυβιά και το φύλλο του χαρτιού διασπάται, χωρίζεται και κάτι κατευθύνεται κάπου αλλού. Αυτό που υπάρχει εκεί είναι η πληρέστερη μορφή εξουσίας και, την ίδια στιγμή, η πληρέστερη μορ...
Διαβάστε περισσότερα...
ΤΟ ΜΠΛΕ ΤΗΣ ΠΡΩΣΙΑΣ
Εκδότης: PRINCIPIA
Κωδ. Πολιτείας: 3362-0001

Πλοήγηση

Θεματική ενότητα
Θεματική κατηγορία
Υποκατηγορία

Προσφορές ΒιβλίωνΠερισσότερα

Σ' ΑΦΗΣΑ
MACKINTOSH CLARE
€17.70 €8.85
(-50%)
Κερδίζετε €8.85
Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΖΩΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
KOLOBOVA M. K.
€21.20 €9.54
(-55%)
Κερδίζετε €11.66

ΣελιδοδείκτηςΠερισσότερα

Don Carpenter: Όπου τα λόγια καίνε, ενώ τα μάτια και οι καρδιές είναι παγωμένα Όσο και να προσπαθούσε, δεν μπορούσε να την καταλάβει, εκτός κι αν ίσχυε το προφανές, ότι απλώς είχε κουραστεί να είναι παντρεμένη μαζί του. Ίσως για ...

Βρείτε μας στο...

Verisign Eurobank EFG
Paypal IRIS