Ο Λογαριασμός μου

Δωρεάν αποστολή για αγορές άνω των 30€ | Δωρεάν αντικαταβολή | Έως 24 άτοκες δόσεις | Έως -85% χαμηλότερες τιμές σε πάνω από 300.000 τίτλους

ΤΕΧΝΗ - ΘΕΑΤΡΟ - ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ

Ταξινόμηση κατά:    Εκδόσεις:
WOODSTOCK [15-18/8/1969]
ΤΟ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΕΠΟΧΩΝ
Κωδ. Πολιτείας: 8930-0074

"Woodstock: Οι τρεις μέρες που άλλαξαν τον κόσμο": Το φεστιβάλ του Woodstock αποτελεί το διασημότερο μουσικό γεγονός στον πλανήτη, παρότι από τότε έχουμε δει μεγαλύτερες μουσικές εκδηλώσεις και με τηλεοπτική κάλυψη που θα τη ζήλευαν το 1969. Το Live Aid, στη δεκαετία του '80, από μόνο του αρκεί για να καταλάβουμε τα μεγέθη. Κι όμως, το Woodstock παραμένει στη συνείδηση των περισσότερων ως το πιο αναγνωρίσιμο μουσικό φεστιβάλ που έγινε ποτέ, για πολλούς και διαφορετικούς λόγους. Τι ήταν αυτό που μετάλλαξε μια μεγάλη συγκέντρωση νέων ανθρώπω...
Διαβάστε περισσότερα...
ΤΣΟΛΙΑΔΑΚΙΑ
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΟ ΛΕΥΚΩΜΑ
Εκδότης: ΑΓΡΑ
Κωδ. Πολιτείας: 0020-0175

Τα τσολιαδάκια και οι μικροί μακεδονομάχοι ήταν το αγαπημένο θέμα των φωτογράφων και των εκδοτών καρτ-ποστάλ. Οι περισσότερες φωτογραφίες είχαν μέγεθος επιστολικού δελταρίου, γίνονταν κάδρα στους τοίχους ή λιθογραφίες του εμπορίου. Τέτοιες είναι οι 89 φωτογραφίες που διάλεξε και παρουσιάζει στο φωτογραφικό αυτό άλμπουμ η Βέρα Πάλμα. Τσολιαδάκια του 1865, του 1900, του 1996. Από το Νοβοροσίσκ ώς την Αντίς Αμπέμπα, από τη Μασσαλία ώς το Σικάγο. Της Εθνικής Γιορτής ή του Καρναβαλιού. Τσολιαδάκια με αληθινά όπλα, γκλίτσες ή παιχνιδάκια, με τσα...
Διαβάστε περισσότερα...
ΑΠΟΜΝΗΜΟΝΕΥΜΑΤΑ ΚΑΙ Η ΤΕΧΝΗ ΤΟΥ ΚΑΡΑΓΚΙΟΖΗ
Εκδότης: ΑΓΡΑ
Κωδ. Πολιτείας: 0020-0241

Το 1950 περίπου ο Καραγκιοζοπαίχτης Σωτήρης Σπαθάρης (1892-1973) άρχισε, με την προτροπή φίλων του, να γράφει τ' Απομνημονεύματά του, που εκδόθηκαν για πρώτη φορά το 1960. Ο Άγγελος Σικελιανός θεωρεί το κείμενο αυτό μνημείο λόγου, στη σειρα των Απομνημονευμάτων του Μακρυγιάννη. Η σημερινή 4η έκδοση συμπληρώνεται με ένα κείμενο του Γιάννη Τσαρούχη για τους Σπαθάρηδες και πολλές ανέκδοτες έγχρωμες και μαυρόασπρες φωτογραφίες που παραχώρησε ειδικά ο γιος του Σωτήρη Σπαθάρη, ο Καραγκιοζοπαίχτης Ευγένιος Σπαθάρης και το Μουσείο Τσαρούχη. (Από τ...
Διαβάστε περισσότερα...
Ο ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ, ΤΟ ΣΩΜΑ ΚΑΙ Η ΜΟΝΤΕΡΝΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ
DO.CO.MO.MO. (ΔΙΓΛΩΣΣΗ ΕΚΔΟΣΗ)
Εκδότης: FUTURA
Κωδ. Πολιτείας: 4367-0102

Ο αθλητισμός είναι στενά δεμένος με τη διαμόρφωση του μοντέρνου πνεύματος και συνδυάστηκε με την εξίσου μοντέρνα εφεύρεση του ελεύθερου χρόνου, των καλοκαιρινών διακοπών, της υγείας και της ομορφιάς του γυμνασμένου σώματος. Τα νέα αθλητικά κτίρια - τα μεγάλα γήπεδα, τα κλειστά κολυμβητήρια, τα γυμναστήρια των σχολείων - είναι εξ' ορισμού "μοντέρνα" και αποτελούν παραδειγματικό πεδίο εφαρμογής των ιδανικών του αθλητισμού στην εποχή της νεωτερικότητας. Το ενδιαφέρον μας για τα κτίρια αυτά συνδυάζει τη θεωρητική προσέγγιση του αθλητισμού και ...
Διαβάστε περισσότερα...
ΕΓΩ, Ο ΣΕΡ (+CD)
ΑΥΤΟΒΙΟΓΡΑΦΙΑ - ΠΕΡΙΕΧΕΙ CD ΜΕ ΤΑ ΑΓΑΠΗΜΕΝΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑΤΟΥ ΓΡΗΓΟΡΗ
Εκδότης: ΚΟΧΛΙΑΣ
Κωδ. Πολιτείας: 2402-0027

Ολοκληρωμένος λαϊκός καλλιτέχνης ο Γρηγόρης Μπιθικώτσης, με προσωπικότητα, κύρος και πολύπλευρο ταλέντο, με αδιάκοπη παρουσία - που διαρκεί επί 55 χρόνια - στο ελληνικό τραγούδι, αποτελεί σήμερα ένα ζωντανό κομμάτι του μουσικού μας πολιτισμού. Το παράπονο της ψυχής που βγαίνει από τις χορδές της κιθάρας και του μπουζουκιού, που έπαιζε μικρός, «έδεσε» απόλυτα με τη δωρική φωνή του, που τραγούδησε από τη «Φραγκοσυριανή» μέχρι τον «Επιτάφιο» και τα «Επιφάνεια» και από το «Όλοι οι ρεμπέτες του ντουνιά» μέχρι τη «Ρωμιοσύνη» και το «Άξιον Εστί»....
Διαβάστε περισσότερα...
ΝΕΚΡΗ ΦΥΣΗ
Κωδ. Πολιτείας: 1425-0058

Ίσως θα πρέπει κανείς να αντιμετωπίσει με σκεπτικισμό την ευρέως διαδεδομένη πεποίθηση ότι η νεκρή φύση υπάρχει στην τέχνη από αμνημονεύτων χρόνων. Γνωρίζουμε ένα μεγάλο αριθμό "νεκρών φύσεων" από την τέχνη της αρχαιότητας, δεν μπορούν, ωστόσο, να αποτελέσουν μοναδικό κριτήριο για το σημερινό ορισμό της νεκρής φύσης στην ιστορία της τέχνης. [...] (Από την έκδοση)...
Διαβάστε περισσότερα...
CARAVAGGIO
Κωδ. Πολιτείας: 7865-0031

Μαζί με το πρώτο λογοτεχνικό πορτρέτο του Καραβάτζο, οφείλουμε στον Κάρελ φαν Μάντερ, ένα Βορειοευρωπαίο ζωγράφο που εξέδωσε το 1604 ένα βιβλίο για την τέχνη της ζωγραφικής και τους δημιουργούς της (το Schilderboek - Το βιβλίο των ζωγράφων), την πρώτη μαρτυρία ότι το ύφος του Καραβάτζο αποτέλεσε, ήδη τόσο πρώιμα, αντικείμενο θαυμασμού και μίμησης από τους νέους. Ο Φαν Μάντερ, ο οποίος είχε φύγει από τη Ρώμη από τη δεκαετία του 1570, διατηρούσε σχέσεις με τους συμπατριώτες του που μαθήτευαν στο εργαστήριο του Καβαλιέρ ντ' Αρπίνο. Περιέγραψ...
Διαβάστε περισσότερα...
Ο ΒΑΣΙΛΙΑΣ ΕΡΡΙΚΟΣ Ο Ε'
Εκδότης: ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
Κωδ. Πολιτείας: 1560-0005

Στο έργο τούτο, που ΄χει πρωταγωνιστή ένα βασιλιά, εθνικό ήρωα της Αγγλίας, και θέμα του την κατακτητική νικηφόρα του εξόρμηση εναντίον της Γαλλίας, ο Σαίξπηρ αποκαλύπτει και το ρόλο της Εκκλησσίας. Ο αρχιεπίσκοπος του Κάντερμπρυ και ο επίσκοπος Ελύ υποβάλλουν στο νεαρό βασιλιά μια πρότασή - απαίτησή του στο γαλλικό θρόνο. Και βέβαια ο Ερρίκος ο Ε΄ εδέχθη την ... αγία πρόταση μ΄ενθουσιασμό, αφού και παλιά και τότε και τώρα οι επιτυχίες της Εξουσίας κρίνονται περισσότερο από την ικανότητά της ν΄αρπάζει τα ξένα, παρά να δημιουργεί δικά της.....
Διαβάστε περισσότερα...
ΟΝΕΙΡΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΗΣ ΝΥΧΤΑΣ
Εκδότης: ΑΓΡΑ
Κωδ. Πολιτείας: 0020-1098

Γραμμένο κατά πάσα πιθανότητα μέσα στο χειμώνα 1595-96, δηλαδή λίγο πριν ή αμέσως μετά το "Ρωμαίος και Ιουλιέττα" (οι περισσότεροι κλίνουν προς τη δεύτερη εκδοχή), το "Όνειρο καλοκαιρινής νύχτας" είναι αναμφίβολα το κορυφαίο δημιούργημα της πρώτης περιόδου του Σαίξπηρ και ένα από τα αρτιότερα του σαιξπηρικού κανόνα συνολικά. Ελάχιστα έργα του διεθνούς ρεπερτορίου, ακόμη και του ίδιου του Σαίξπηρ, μπορούν να σταθούν δίπλα στο "Όνειρο" και να το συναγωνιστούν στην τελειότητα της κατασκευής του, την πρωτοτυπία του, τη δραματουργική ευφυΐα και...
Διαβάστε περισσότερα...
ΤΟ ΦΑΝΤΑΣΤΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΤΩΝ ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ
Εκδότης: ΕΚΚΡΕΜΕΣ
Κωδ. Πολιτείας: 1360-0053

Το βιβλίο που άλλαξε τον τρόπο που μιλάμε για τη μουσική κατέκτησε σχετικά γρήγορα τον τίτλο του κλασικού. Μετά το 1992, που κυκλοφόρησε το "Φανταστικό μουσείο των μουσικών εννοιών", η έννοια του μουσικού έργου βρέθηκε στο προσκήνιο των περί μουσικής συζητήσεων μεταξύ μουσικών, μουσικολόγων αλλά και απλών φιλόμουσων. Ενώ η χρήση της έννοιας του «έργου» είναι εντελώς μη προβληματική στην περίπτωση της «Πέμπτης Συμφωνίας» του Μπετόβεν ή της «Ιεροτελεστίας της άνοιξης» του Στραβίνσκι, κατά πόσο νομιμοποιούμαστε να αναφερόμαστε με την ίδια ένν...
Διαβάστε περισσότερα...
Ο ΔΑΣΚΑΛΟΣ - Η ΕΒΡΑΙΑ
Εκδότης: ΔΩΔΩΝΗ
Κωδ. Πολιτείας: 1250-0241

Από νέος, ο Μπρεχτ είχε διαδηλώσει το σεβασμό του στην "ασέβεια" απέναντι στα κείμενα των άλλων (και μάλιστα, τα κλασικά), που τη θεωρούσε μέγιστη ευσέβεια. Γι αυτό, και τα περισσότερα έργα του είναι "διασκευές" όχι μόνον αφηγημάτων κ.λ.π., αλλά και θεατρικών έργων της παλιάς ή της πρόσφατης σκηνικής παράδοσης. Την "πνευματική ιδιοκτησία" τη θεωρούσε καθαρά "αστική αντίληψη", και λίγο πριν πεθάνει, έγραφε : "Ο αληθινός σεβασμός για τα κλασικά έργα πρέπει να στρέφεται στο μεγαλείο των ιδεών τους και στο κάλλος της μορφής τους, κι εκδηλώνετα...
Διαβάστε περισσότερα...
ΕΞΙ ΠΡΟΣΩΠΑ ΖΗΤΟΥΝ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ
Εκδότης: ΔΩΔΩΝΗ
Κωδ. Πολιτείας: 1250-0276

Τώρα που οι τολμηρές καινοτομίες του Λουΐτζι Πιραντέλλο δε σκανδαλίζουν πια το κοινό και η θέση του μέσα στη θεατρική ιστορία του αιώνα μας έχει στερεωθεί, μπορούμε να καταλάβουμε καλύτερα πού βρίσκεται, εκτός από την πρωτοτυπία, η βαθύτερη αξία αυτού του έργου. Η κυριότερη αρετή του είναι, χωρίς αμφιβολία, ο τρόπος, ο γνήσια θεατρικός τρόπος, με τον οποίο κατόρθωσε να ερμηνεύσει από τη σκηνή ένα οξύ για τη σκέψη και για το αίσθημα του σύγχρονου ανθρώπου πρόβλημα: τη ριζική αβεβαιότητα, την έλλειψη ενότητας, τη ρευστότητα και τις αντιφάσει...
Διαβάστε περισσότερα...
ΛΕΩΦΟΡΕΙΟ Ο ΠΟΘΟΣ
Εκδότης: ΗΡΙΔΑΝΟΣ
Κωδ. Πολιτείας: 1890-0365

Ο Στάνλεϋ Κοβάλσκι, ένας άξεστος Πολωνός, δεύτερη γενιά μετανάστης, και η γυναίκα του Στέλλα, που κατάγεται από ξεπεσμένη εύπορη οικογένεια του Νότου, ζουν στα Ηλύσια Πεδία, μια μίζερη παραποτάμια συνοικία της Νένας Ορλεάνης. Η αδελφή της Στέλλας, η Μπλανς Ντυμπουά, μια εύθραυστη, στολισμένη, ξεθωριασμένη καλλονή, καταδέχεται να έρθει και να ζητήσει καταφύγιο στο σπίτι του ζεύγους, όπου αρχίζει να ζει πνίγοντας τα προβλήματά της στο ποτό και μιλώντας συνέχεια για το ένδοξο παρελθόν της οικογένειάς της. (Από την παρουσίαση στο οπισθόφυλλο τ...
Διαβάστε περισσότερα...
ΕΜΠΕΙΡΙΑ 'Η ΕΡΜΗΝΕΙΑ
ΤΟ ΔΙΛΗΜΜΑ ΤΩΝ ΜΟΥΣΕΙΩΝ ΜΟΝΤΕΡΝΑΣ ΤΕΧΝΗΣ
Εκδότης: ΑΓΡΑ
Κωδ. Πολιτείας: 0020-0497

Πώς βλέπουμε την τέχνη; Πώς "παρουσιάζεται" η τέχνη; Έναν αιώνα πριν, τα έργα τέχνης εκτίθενταν με εκπαιδευτικά κριτήρια. Τα μουσεία και οι πινακοθήκες αντανακλούσαν τις αντιλήψεις των επιμελητών τους για την ιστορία της τέχνης, αγνοώντας άλλες απόψεις. Σήμερα, οι διαφορετικές προσεγγίσεις αναδεικνύονται με πανηγυρικό τρόπο, ενώ μουσεία και πινακοθήκες θεωρούν ευπρόσδεκτη τη συνεργασία των καλλιτεχνών, δημιουργώντας τις απαραίτητες "εστίες" για τα έργα τους και προωθώντας τον ενεργό διάλογο μεταξύ παρόντος και παρελθόντος. Σε μια εποχή που...
Διαβάστε περισσότερα...
ΤΟ ΣΩΜΑ ΜΙΛΑ
ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΕΡΜΗΝΕΙΑΣ ΚΑΙ ΕΚΦΡΑΣΗΣ
Εκδότης: ΚΟΑΝ
Κωδ. Πολιτείας: 2360-0072

Το σώμα μιλά κάθε στιγμή, ακόμα και αν σπανίως το συνειδητοποιούμε. Εκτός από το ότι είναι το κύριο μέσο επικοινωνίας που διαθέτουμε, είναι και το μέσο με το οποίο βιώνουμε τον κόσμο γύρω μας. Αυτό το βιβλίο καινοτομεί, αντιμετωπίζοντας το σώμα ως προσόν και όχι ως πρόβλημα που πρέπει να λυθεί, και μας ενθαρρύνει όλους - ερμηνευτές και μη - να ελευθερώσουμε τις δυνατότητές μας και να εκφραστούμε με μεγαλύτερη σαφήνεια. Οι καλοί ερμηνευτές - είτε είναι τραγουδιστές της όπερας, Σαιξπηρικοί ηθοποιοί, χορευτές του Μπούτο ή αστέρες του κινηματο...
Διαβάστε περισσότερα...
CRAVE [ΔΙΨΑ]
Εκδότης: ΚΟΑΝ
Κωδ. Πολιτείας: 2360-0121

C: Ένα ωραίο πρωινό του Μάη. B: Όχι δεν είναι αυτό. C: Θα μπορούσες να είσαι η μητέρα μου. M: Δεν είμαι η μητέρα σου. C: Κουβαλάω αυτή την ενοχή και δεν ξέρω γιατί. A: Μόνο ο Έρωτας μπορεί να με σώσει και ο Έρωτας με καταστρέφει. C: Σ' ένα λιβάδι. Σ' ένα υπόγειο. Σ' ένα κρεβάτι. Σ' ένα αυτοκίνητο....
Διαβάστε περισσότερα...
Η ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΘΕΣΗ ΤΩΝ ΓΥΝΑΙΚΩΝ (+CD)
ΣΤΑ ΡΕΜΠΕΤΙΚΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΜΕΣΟΠΟΛΕΜΟΥ (1922-1940)
Εκδότης: ΜΑΛΛΙΑΡΗΣ
Κωδ. Πολιτείας: 2640-0880

Το κεντρικό θέμα της παρούσας εργασίας είναι η Κοινωνική Θέση των Γυναικών, έτσι όπως αναδεικνύεται και αποκαλύπτεται στα Ρεμπέτικα Τραγούδια της Εποχής 1922-1940, η οποία ονομάζεται "Ελληνικός Μεσοπόλεμος". Επιπλέον, εξετάζονται κι άλλα ζητήματα που αφορούν στις διαμορφούμενες έμφυλες σχέσεις στο πλαίσιο της "ρεμπέτικης κοινωνίας", στις Γυναίκες που εντάχθηκαν σε αυτή, στη σύγκρισή τους με τις Γυναίκες της συμβατικής κοινωνίας, καθώς επίσης στην επικαιρότητα του ρεμπέτικου στη σύγχρονη εποχή. Η βιβλιογραφική επισκόπηση ακολούθησε τρεις επ...
Διαβάστε περισσότερα...
ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΕΙΣ ΤΟΥ ΘΕΑΤΡΙΚΟΥ ΧΩΡΟΥ
ΤΥΠΙΚΕΣ ΦΑΣΕΙΣ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΗΣ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗΣ ΤΩΝ ΘΕΑΤΡΩΝ ΣΤΗ ΔΥΣΗ
Εκδότης: ΝΕΦΕΛΗ
Κωδ. Πολιτείας: 2990-0727

Τρεις χιλιάδες χρόνια ιστορίας της δραματουργίας, άλλοτε άμεσα θεατρικής κι άλλοτε έμμεσα... Ανεξάντλητες οι μορφές των χώρων που τη στέγασαν ή εξακολουθούν να τη στεγάζουν... Άπειρες οι αντιδράσεις του κοινού απέναντι στα δρώμενα, την κάθε φορά, μέσα σε διαφορετικά αρχιτεκτονικά κελύφη... Ωστόσο, η ανά χείρας μελέτη αποπειράται να διακρίνει κάτι σαν απλό μοτίβο πίσω από τη χαοτική ποικιλία και να χαρτογραφήσει ένα σύστημα διαδοχής. [...] Με οδηγό τις «μεταμορφώσεις του θεατρικού χώρου», λοιπόν, η μελέτη προτείνει μιαν ευρύτερη θεατρολογικ...
Διαβάστε περισσότερα...
ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ
Κωδ. Πολιτείας: 4350-0420

Το «Τέλος του Παιχνιδιού» είναι η ιστορία ενός ανθρώπου, του Χαμ, πολύ δυνατού, πολύ τυραννικού, που βρίσκεται σε μια κατάσταση πλήρους ανασφάλειας γιατί είναι τυφλός και δεν μπορεί να περπατήσει. Ζει σε μια πολυθρόνα και εξαρτιέται από έναν σύντροφο, κάτι σαν παραγιό και υπηρέτη μαζί, τον Κλοβ. Οι γονείς του Χαμ, ο Ναγκ και η Νελ (ο καθένας μέσα σ’ έναν σκουπιδοτενεκέ που του χρησιμεύει για στήριγμα, επειδή έχασαν το πόδια τους σε ένα ποδηλατικό δυστύχημα), ζουν πλάι του σε μια κατάσταση ακόμα μεγαλύτερης ανημποριάς, σε ένα στάδιο εξάρτησ...
Διαβάστε περισσότερα...
ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΟ ΜΥΘΟ ΔΙΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΔΙΑ ΤΟΥ ΜΥΘΟΥ
Ο ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΤΟΥ ΘΟΔΩΡΟΥ ΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟΥ
Εκδότης: ΑΙΓΟΚΕΡΩΣ
Κωδ. Πολιτείας: 0080-0360

Ένα βιβλίο με τις θέσεις του Βασίλη Ραφαηλίδη για τις ταινίες του Θόδωρου Αγγελόπουλου. Όταν ένας φίλος καλείται να μιλήσει για έναν άλλο φίλο, ένας κριτικός καλείται να μιλήσει για έναν κινηματογραφιστή και τυχαίνει αυτοί οι δύο να είναι φίλοι, το πράγμα γίνεται εξ υπαρχής ύποπτο μεροληψίας, εκτός κι αν αυτός ο άλλος φίλος είναι ο Αγγελόπουλος, οπότε δεν μπαίνει πρόβλημα, βέβαια, καχυποψίας τέτοιας για ό,τι και να κάνει ο φίλος δε θα ήταν δυνατόν να τον κολακεύσει, γιατί ήδη το γεγονός καθεαυτό υπάρχει, η ποιότητα καθεαυτή υπάρχει, δε θ...
Διαβάστε περισσότερα...

Πλοήγηση

Θεματική ενότητα
Θεματική κατηγορία
Υποκατηγορία

Προσφορές ΒιβλίωνΠερισσότερα

ΠΑΝΑΘΗΝΑΙΚΟΣ: ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ - ΜΠΑΣΚΕΤ
ΣΥΛΛΟΓΙΚΟ
€9.90 €3.47
(-65%)
Κερδίζετε €6.43
ΤΡΕΞΕ, ΑΛΕΞ ΚΡΟΣ
PATTERSON JAMES
€7.00 €2.80
(-60%)
Κερδίζετε €4.20

Βρείτε μας στο...

Verisign Eurobank EFG
Paypal IRIS