Ο Λογαριασμός μου

Δωρεάν αποστολή για αγορές άνω των 30€ | Δωρεάν αντικαταβολή | Έως 24 άτοκες δόσεις | Έως -85% χαμηλότερες τιμές σε πάνω από 300.000 τίτλους

ΔΩΔΩΝΗ

Ταξινόμηση κατά:   
Μπραντ
Δράμα σε πέντε πράξεις
Εκδότης: ΔΩΔΩΝΗ
Κωδ. Πολιτείας: 1250-0640

Μπραντ είναι ένα όνομα που συναντάται συχνά στη Σκανδιναβία όπως και στη Γερμανία. Νορβηγικά σημαίνει δαυλός, πυρκαγιά. Ο Ίψεν το διάλεξε όχι μονάχα για να συμβολίσει τη θερμή πίστη του ήρωά του, μα ακόμα για να δείξει τον σκοπό του: να φλογίσει τις ψυχές, όπως λέει, σε πολλά μέρη. Ο Μπραντ είναι ένας νεαρός ιερέας που μάχεται με αυτοθυσία να εφαρμόσει το χριστιανικό ιδεώδες σ' ένα ζοφερό, σκοτεινό περιβάλλον παρά τις αντιξοότητες. Το άτομο που σηκώνει κεφάλι και ζητάει την ανεξαρτησία του ? νά τι είναι ο Μπραντ και το σύμβολο που αντιπροσ...
Διαβάστε περισσότερα...
ΕΞΩ ΑΠ' ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ
Εκδότης: ΔΩΔΩΝΗ
Κωδ. Πολιτείας: 1250-0896

Το "Έξω από την πόρτα" έχει παιχτεί στις κυριότερες γερμανικές σκηνές και σε πολλές ευρωπαϊκές και άλλες χώρες του κόσμου. Στη Γερμανία γυρίστηκε επίσης και σε ταινία, από τον σκηνοθέτη Λίμπενάινερ, με τον τίτλο "Αγάπη 47". Στην Ελλάδα, η τιμή για την παρουσίαση του Μπόρχερτ στο θεατρικό και αναγνωστικό κοινό ανήκει στο περιοδικό "Θέατρο" και στη θεατρική ομάδα "Θέατρο της Νέας Ιωνίας". Στην Ελλάδα και στην παρούσα μετάφραση παίχτηκε στο Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος τη θεατρική περίοδο 1980 - 1981, από το Πειραματικό Θέατρο Δάφνης "Διάθλ...
Διαβάστε περισσότερα...
ΕΜΙΓΚΡΕΔΕΣ
Εκδότης: ΔΩΔΩΝΗ
Κωδ. Πολιτείας: 1250-0615
Λοκαντιέρα
Εκδότης: ΔΩΔΩΝΗ
Κωδ. Πολιτείας: 1250-0312

Λοκάντα είναι το ξενοδοχείο ύπνου και φαγητού, κάτι σαν τις δικιές μας πανσιόν. Σε μια τέτοια λοκάντα παίζεται η κωμωδία: σκηνικό που μας θυμίζει τη "Βαβυλωνία" του Βυζαντίου. Μόνο που εδώ το κύριο πρόσωπο είναι γυναίκα, η γεμάτη τσαχπινιά και χάρες Μιραντολίνα (τ' όνομά της σημαίνει «θαυμαστούτσικη») και γύρω απ' το πρόσωπό της πλέκεται όλη η δράση. Όλα σχεδόν τ' ανδρικά πρόσωπα της κωμωδίας μ' αυτήν έχουν να κάνουν, ενώ οι δυο θεατρίνες μπαίνουν για να διευκολύνουν τη δράση· δίνουν την ευκαιρία οι δυο ερωτοχτυπημένοι άντρες ν' απομακρυνθ...
Διαβάστε περισσότερα...
ΑΓΩΓΗ ΤΟΥ ΛΟΓΟΥ
ΟΡΘΟΦΩΝΙΑ
Εκδότης: ΔΩΔΩΝΗ
Κωδ. Πολιτείας: 1250-0919

Μια βασική προϋπόθεση για την κοινωνική συμβίωση οποιασδήποτε ανθρώπινης ομάδας είναι η δυνατότητα επικοινωνίας ανάμεσα στα μέλη της. Όσο ανετότερα επικοινωνούν τόσο συνεκτικότερη είναι η κοινωνία τους. Στις αναπτυγμένες κοινωνίες η ουσιαστικότερη επαφή των μελών τους πραγματοποιείται όταν επικοινωνεί το ανώτερο χαρακτηριστικό τους, αυτό που τα κάνει να ξεχωρίζουν από τα άλλα ζώα, η προηγμένη λογική τους. Αυτή η επικοινωνία εκφράζεται άμεσα με τον προφορικό λόγο, και έμμεσα με το γραπτό. Ο προφορικός λόγος, που φορέας του είναι η φωνή, προ...
Διαβάστε περισσότερα...
Η κρίση του σύγχρονου κόσμου (χαρτόδετη έκδοση)
Εκδότης: ΔΩΔΩΝΗ
Κωδ. Πολιτείας: 1250-0893

Όταν λένε πως ο σύγχρονος κόσμος υφίσταται κρίση, αυτό που συνήθως εννοούν είναι ότι έφτασε σε ένα κρίσιμο σημείο, ή, με άλλα λόγια, ότι επίκειται μια μεταμόρφωση λίγο ή πολύ βαθειά, ότι μια αλλαγή προσανατολισμού οφείλει αναπόφευκτα να συμβεί πολύ σύντομα, εκούσια ή ακούσια, με έναν τρόπο λίγο ή πολύ απότομο, με ή χωρίς καταστροφή. Όμως, μέσα στην ίδια τη λέξη κρίση περιέχονται και άλλες σημασίες, που την καθιστούν ακόμη πιο κατάλληλη να εκφράσει αυτό που θέλουμε να πούμε. Η φάση που μπορεί να ειπωθεί αληθινά κρίσιμη, για την οποιαδήποτε ...
Διαβάστε περισσότερα...
ΛΕΥΤΕΡΟ ΖΕΥΓΑΡΙ - ΓΥΡΙΣΑ ΣΠΙΤΙ
Εκδότης: ΔΩΔΩΝΗ
Κωδ. Πολιτείας: 1250-0064

Το εσωτερικό ενός διαμερίσματος. Πόρτες. Παράθυρο. Έπιπλα. Ένας άντρας χτυπάει με απελπισία την πόρτα του μπάνιου. O: Αντωνία!... Μην κάνεις τρελαμάρες!... βγες αποκεί μέσα!... Μίλα μου!... Τι πας να κάνεις;... Άκου... μπορεί να 'χεις δίκιο... Εγώ... εγώ φταίω για όλα... Βγες όμως... σε παρακαλώ... Άνοιξε την πόρτα... Να μιλήσουμε σαν άνθρωποι!... Γιατί τα κάνεις τραγωδία όλα, δεν καταλαβαίνω! Αχ, Θεέ μου! Πώς είναι δυνατόν να μην μπορούμε να λύσουμε τα προβλήματά μας με τη λογική; (Σκύβει και κοιτάει απ ' την κλειδαρότρυπα.) Τι κάνεις εκε...
Διαβάστε περισσότερα...
Η αγριόπαπια
Δράμα σε πέντε πράξεις
Εκδότης: ΔΩΔΩΝΗ
Κωδ. Πολιτείας: 1250-0223

Αν πιάσουμε να αναλύσουμε την υπόθεση της Αγριόπαπιας δεν θα βγει τίποτα. Το θέμα, το τι λέει κανείς, δεν έχει μεγάλη σημασία στο θέατρο, όπως και σε όλη την τέχνη. Τη σημασία την έχει το πώς το λέει. Και μπορεί ένα ασήμαντο πραγματάκι να γίνει αιώνιο αριστούργημα όταν του εμφυσήσει την πνοή της μια μεγάλη δημιουργική ψυχή, όπως μπορεί και να μείνουμε ασυγκίνητοι και νυσταγμένοι από το τραγικότερο θέμα, όταν μας το παρουσιάζουν μετριότητες. Ειδικά για την Αγριόπαπια αξίζει να αναφερθεί το εξής περιστατικό: Ο σκηνοθέτης ενός θεάτρου, που επ...
Διαβάστε περισσότερα...
Οι μύγες
Εκδότης: ΔΩΔΩΝΗ
Κωδ. Πολιτείας: 1250-0333

"Οι Μύγες και η Οδύσσεια της Ελευθερίας": Στα 1943 Οι Μύγες φανερώνουν τη βαθιά αλλαγή που ο πόλεμος, η αιχμαλωσία και η αντίσταση έφεραν στη σκέψη του Σαρτρ. Μέχρι τότε πίστευε απόλυτα, ότι η ελευθερία του ατόμου μπορεί μεν να απόδιωχνε την ψευτιά που την παγιδεύει και την καταπνίγει, δεν μπορούσε όμως να προσδιορίσει το δρόμο της πνευματικής αναζήτησης. Η θέση του ήταν μόνο μια πνευματική εγρήγορση που κινδύνευε να παραμείνει κριτική, αρνητική και στην πραγματικότητα μάταιη. Γιατί πόσο μπορούμε να είμαστε σίγουροι ότι δεν παίζουμε κάποιο...
Διαβάστε περισσότερα...
ΤΑ ΡΟΜΠΟΤ
Εκδότης: ΔΩΔΩΝΗ
Κωδ. Πολιτείας: 1250-0899

Τα "Ρομπότ" εκδίδονται για πρώτη φορά στην παρούσα ελληνική μετάφραση, που έγινε από τα γερμανικά, όχι από τα τσέχικα. Ο μεταφραστής θα αποφύγει να τονίσει την πρωτοτυπία και να αναφερθεί στις αρετές του έργου, που έκανε παγκοσμίως γνωστό και διάσημο τον συγγραφέα του, καθώς και την προφητική σύλληψη μιας πραγματικότητας που έμελλε να παρουσιαστεί μισόν αιώνα αργότερα, στον κόσμο που ζούμε, απειλώντας τον με καταστροφή του. Θέλει μόνο να σημειώσει ότι διακρίνει μια αμηχανία και μία χαλάρωση στην τελευταία πράξη, χωρίς βέβαια αυτό να αναιρε...
Διαβάστε περισσότερα...
ΟΙ ΔΙΑΛΟΓΟΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΧΑΛΚΟΥ
Εκδότης: ΔΩΔΩΝΗ
Κωδ. Πολιτείας: 1250-0389

Για να διαπιστώσει κανείς νομοτέλειες θα πρέπει να δεχτεί τα φυσικά γεγονότα με απορία μ' άλλα λόγια, θα πρέπει να διαλύσει τον "αυτονόητο" χαρακτήρα τους για να φτάσει στην κατανόησή τους. Για να ανακαλύψει κανείς τη νομοτέλεια στην περίπτωση ενός εκσφενδονιζόμενου σώματος θα πρέπει να ενεργοποιηθούν στη φαντασία του διάφορες πιθανές ερμηνείες γι' αυτό ανάμεσα σ' αυτές τις υποθετικές πιθανότητες, η φυσική, πραγματική πιθανότητα θα είναι η σωστή και τότε οι άλλες θα αποδειχτούν αναληθείς. Το θέατρο, μέσω των δικών του εφέ-Α, μπορεί να παρ...
Διαβάστε περισσότερα...
ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΣΤΗ ΒΡΕΜΗ
Εκδότης: ΔΩΔΩΝΗ
Κωδ. Πολιτείας: 1250-0371

Η Γκέσε δηλητηριάζει τον άντρα της γιατί είναι βάναυσος και εξουσιαστικός. Δηλητηριάζει τη μάνα της γιατί δεν αντέχει τις κούφιες ηθικολογικές παρατηρήσεις της. Δηλητηριάζει τα παιδιά της γιατί οι τσιρίδες τους διώχνουν από το σπίτι κάθε καινούργιο σύντροφο. Ζητά από τον ερωμένο της να την παντρευτεί γιατί περιμένει παιδί. Η γκροτέσκα τελετουργία πραγματοποιείται μετά από βάσανα, όταν το δηλητήριο έχει ήδη αρχίσει να ενεργεί. Τον ύστερο φόνο της θα τον κάνει από συμπόνοια: «Ήθελα να σε προστατέψω από το να συνεχίσεις να ζεις τη ζωή που ζει...
Διαβάστε περισσότερα...
Αχ, αυτά τα φαντάσματα
Φρικιαστικές οπτασίες σε πράξεις τρεις
Εκδότης: ΔΩΔΩΝΗ
Κωδ. Πολιτείας: 1250-0060

ΡΑΦΑΕΛΕ, από μέσα: Τράβα μπροστά!... Μπράβο, έτσι: εσύ τραβάς μπροστά κι εγώ σου φέγγω από πίσω. Έτσι κάναμε όταν φέραμε και τ' άλλα πράγματα. Εγώ πρέπει να στέκω πάντα πίσω... Αυτό βαλ' το καλά στο κεφάλι σου... (Μπαίνει ένας αχθοφόρος κουβαλώντας δύο καρέκλες, μια βαλίτσα, και πολλά ανδρικά καπέλα, το ένα μέσα στ' άλλο, που μόλις κατορθώνει να τα ισορροπήσει στο κεφάλι του. Ο Ραφαέλε που τον ακολουθεί του φωνάζει.) Περίμενε, στάσου! Δεν ήρθε ακόμα το φως, τα πράγματα είναι όλα μέσ' στη μέση και κινδυνεύουμε να σπάσουμε τα μούτρα μας. Μια...
Διαβάστε περισσότερα...
Οι μικροαστοί
Εκδότης: ΔΩΔΩΝΗ
Κωδ. Πολιτείας: 1250-0270

Οι "Μικροαστοί" είναι ένα έργο ρεαλιστικό και μαζί αλληγορικό. Εκφράζει ιδέες και κοινωνικές ζυμώσεις και ανακατατάξεις που είχαν αρχίσει να φουντώνουν από το τέλος του περασμένου αιώνα και να καταχτούν τα πλατιά στρώματα του λαού. Αποκαλύπτει τη σύγκρουση ανάμεσα στις παλιές γενιές και τις καινούργιες, ανάμεσα στους μικροαστούς νοικοκυραίους με τα παλιά μυαλά και τους νέους μέσ' από τη διανόηση και το αναπτυσσόμενο βιομηχανικό προλεταριάτο. Οι ήρωες είναι πρόσωπα της καθημερινής ζωής αλλά και σύμβολα. Ταξικές δυνάμεις της κοινωνίας σε αντ...
Διαβάστε περισσότερα...
Έξι πρόσωπα ζητούν συγγραφέα
Εκδότης: ΔΩΔΩΝΗ
Κωδ. Πολιτείας: 1250-0276

Τώρα που οι τολμηρές καινοτομίες του Λουίτζι Πιραντέλλο δεν σκανδαλίζουν πια το κοινό και η θέση του μέσα στη θεατρική ιστορία του αιώνα μας έχει στερεωθεί, μπορούμε να καταλάβουμε καλύτερα πού βρίσκεται, εκτός από την πρωτοτυπία, η βαθύτερη αξία αυτού του έργου. Η κυριότερη αρετή του είναι, χωρίς αμφιβολία, ο τρόπος, ο γνήσια θεατρικός τρόπος, με τον οποίο κατόρθωσε να ερμηνεύσει από τη σκηνή ένα οξύ για τη σκέψη και για το αίσθημα του σύγχρονου ανθρώπου πρόβλημα: τη ριζική αβεβαιότητα, την έλλειψη ενότητας, τη ρευστότητα και τις αντιφάσε...
Διαβάστε περισσότερα...
ΟΡΓΙΣΜΕΝΑ ΝΙΑΤΑ
ΕΝΑ ΕΡΓΟ ΣΕ ΤΡΕΙΣ ΠΡΑΞΕΙΣ
Εκδότης: ΔΩΔΩΝΗ
Κωδ. Πολιτείας: 1250-0335

Τα "Οργισμένα Νιάτα" επέδρασαν για πολλά χρόνια, στο αγγλικό θέατρο, γιατί για πολλά χρόνια, αυτοί που εκφράζανε τη μεσαία και την κάτω τάξη, παρουσιάζονταν σαν άνθρωποι που τους έλειπε το καλό γούστο, που υποκρίνονταν για να μοιάσουν με την ανώτερη τάξη στην κοινωνία κτλ. Ο Τζων Όσμπορν, έφερε καινούριο αέρα μ' έναν άνθρωπο, που ανήκε στην εργατική τάξη αλλά ήτανε απαιτητικός, μορφωμένος, μπλαζέ, κυνικός και είχε ευφράδεια λόγου. Ο Τζίμμυ Πόρτερ, μιλούσε με πεποίθηση για το δίκιο του και ήτανε σε θέση να εκφράσει αυτό που τον βασανίζει. Μ...
Διαβάστε περισσότερα...
ΗΛΕΚΤΡΑ
ΤΡΑΓΩΔΙΑ
Εκδότης: ΔΩΔΩΝΗ
Κωδ. Πολιτείας: 1250-0678
ΗΠΕΙΡΩΤΙΚΟΣ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΔΙΑΦΩΤΙΣΜΟΣ
Εκδότης: ΔΩΔΩΝΗ
Κωδ. Πολιτείας: 1250-0807

Η εργασία αυτή πρέπει να εκληφθεί ως ιστορική αναδρομή σε γεγονότα, καταστάσεις και πρόσωπα που με την πολύμορφη παρέμβασή τους στη μακραίωνη πορεία της τουρκοκρατούμενης Ηπείρου σε ρόλο πρωταγωνιστικό, δημιούργησαν συνθήκες συνέχειας ελληνικής παιδείας και πνευματικής άνθησης, τον Ηπειρωτικό Διαφωτισμό. (Από την έκδοση)...
Διαβάστε περισσότερα...
ΠΟΙΗΤΙΚΗ ΑΝΘΟΛΟΓΙΑ (ΟΓΔΟΟΣ ΤΟΜΟΣ)
Η ΓΕΝΙΑ ΤΟΥ 1930 ΚΑΙ Ο ΣΕΦΕΡΗΣ
Εκδότης: ΔΩΔΩΝΗ
Κωδ. Πολιτείας: 1250-0214

Η Ποιητική Ανθολογία του Λίνου Πολίτη είναι διαρθρωμένη ιστορικά. Ακολουθώντας την πορεία της νεοελληνικής λογοτεχνίας και της ποίησης ειδικότερα, μοιράζει το υλικό σε οχτώ βιβλία, που το καθένα τους αποτελεί έναν κύκλο αυτοτελή. Τα τρία πρώτα αντιπροσωπεύουν την πρώτη φάση της νεοελληνικής ποίησης, που ξεκινώντας από το επικό ποίημα του Διγενή Ακρίτα και περνώντας από τα λυρικότερα μυθιστορήματα του 14ου και του 15ου αιώνα καταλήγει στην ακμή του κρητικού θεάτρου και στον Ερωτόκριτο. Τα υπόλοιπα βιβλία (αφήνοντας έξω τον αντιποιητικό 18ο...
Διαβάστε περισσότερα...
ΚΑΨΕ ΤΟ ΣΠΙΤΙ
ΓΙΑ ΤΗ ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ ΚΑΙ ΤΗ ΔΡΑΜΑΤΟΥΡΓΙΑ
Εκδότης: ΔΩΔΩΝΗ
Κωδ. Πολιτείας: 1250-0977

Το Κάψε το σπίτι, Για τη Σκηνοθεσία και τη Δραματουργία είναι ο απολογισμός της ζωής και του έργου του Εουτζένιο Μπάρμπα. Είναι μια μεγάλη αναδρομή στις μεθόδoυς δουλειάς του, στις τεχνικές πρακτικής του και στις εμπειρίες ζωής που τροφοδότησαν τη θεατρική του ταυτότητα. Το Κάψε το σπίτι, Για τη Σκηνοθεσία και τη Δραματουργία είναι μια πηγή έμπνευσης, είναι η δραματουργία των δραματουργιών και η επαγγελματική αυτοβιογραφία ενός από τους πιο σημαντικούς και με μεγάλη επιρροή σκηνοθέτες και θεωρητικούς του σύγχρονου θεάτρου. Το βιβλίο αυτό π...
Διαβάστε περισσότερα...
ΟΙ ΚΥΝΗΓΗΜΕΝΟΙ (ΤΟ ΟΝΕΙΡΟ ΤΟΥ ΛΟΦΟΥ ΓΚΕΛΛΕΡΤ)
Εκδότης: ΔΩΔΩΝΗ
Κωδ. Πολιτείας: 1250-0947

Ο Ούγγρος Ferenc Karinthy, γνωστώς διεθνώς για το μυθιστόρημα "Epepe" ("Metropole"), στο έξοχο αυτό θεατρικό του έργο για δύο ηθοποιούς και οβίδες που ακούγονται να πέφτουν εκτός και να προκαλούν μπλακ-άουτ στη σκηνή, περιγράφει με ιδιαίτερα κωμικοτραγικό τρόπο τα τεχνάσματα των εγκλωβισμένων στη φρίκη του πολέμου προκειμένου να αποφύγουν το θάνατο της ψυχής και την απενεργοποίηση των κυκλώματος του εγκεφάλου τους. Η γυναίκα αντιδρά αλλιώς. Είναι πιο ευεπίφορη στα φανταστικά παιχνίδια, πλέον ευέλικτη (και σωματικώς), περισσότερο δεκτική. Ο...
Διαβάστε περισσότερα...
Ιστορία της ινδικής φιλοσοφίας
Από τη βεδική ως την σύγχρονη εποχή
Εκδότης: ΔΩΔΩΝΗ
Κωδ. Πολιτείας: 1250-0182

Στο βιβλίο του ο συγγραφεύς περιγράφει την γένεση και την εξέλιξη της ινδικής σκέψεως σε μια περίοδο που εκτείνεται από το 1500 π.Χ. ως τα σήμερα. Σκέφθηκε ότι εκείνο που έχουν περισσότερο ανάγκη οι ενδιαφερόμενοι για το θέμα, Έλληνες αναγνώστες, είναι ένα ευρύ διάγραμμα της ινδικής φιλοσοφίας που να χρησιμεύη σα σύστημα συντεταγμένων και όργανο προσανατολισμού. Χωρίς αυτό είναι δύσκολη, αν μη αδύνατη, η κατανόηση έργων πάνω σε πιο ειδικευμένα θέματα. Ο συγγραφεύς όμως δεν θέλησε να περιορισθή σ' αυτό τον αντικειμενικό σκοπό. Επεδίωξε, ανά...
Διαβάστε περισσότερα...
ΤΑΥΤΟΤΗΤΕΣ ΚΑΙ ΕΤΕΡΟΤΗΤΕΣ
ΣΥΜΒΟΛΑ, ΣΥΓΓΕΝΕΙΑ, ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ - ΒΑΛΚΑΝΙΑ
Εκδότης: ΔΩΔΩΝΗ
Κωδ. Πολιτείας: 1250-0328

«Κοινός τόπος είναι τώρα ότι η Εθνολογία και η Ανθρωπολογία έχουν αντικείμενο το "άλλο", το "διαφορετικό", θα έλεγα το "εξωτικό". Πώς καθορίζεται όμως το άλλο; Ποια είναι τα χαρακτηριστικά του; Πρόκειται για λαούς απομακρυσμένους από μας γεωγραφικά; Πρόκειται για εθνότητες των οποίων ο τρόπος ζωής δεν έχει τίποτα κοινό με το δικό μας; Η επικρατούσα σήμερα άποψη είναι ότι η έννοια του "διαφορετικού", της "ετερότητας" είναι πολύ σχετική. Το πρόβλημα έχει επανατοποθετηθεί ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια που οι εθνολόγοι και οι κοινωνικοί ανθρ...
Διαβάστε περισσότερα...
Η ΑΜΑΞΑ
ΚΩΜΙΚΗ ΣΚΗΝΗ 1829
Εκδότης: ΔΩΔΩΝΗ
Κωδ. Πολιτείας: 1250-0639

Αυτός ο νέος, (που, όντας ρομαντικός, δεν έχασε ποτέ την ισορροπία, που, όντας ευαίσθητος, κρυβόταν πίσω απ' την απάθεια και τον κυνισμό), σήκωσε τη σημαία εναντίον του κλασικισμού, πριν απ' το θορυβώδη "Κρόμγουελλ" του Ουγκώ. Διασκεδάζοντας, όμως, ακόμα και με το "πιστεύω" του, πήρε τη μορφή της Κλάρας Γκαζούλ (το "πορτρέτο" της ηθοποιού στο βιβλίο έχει τα χαρακτηριστικά του Μεριμέ!) και "μετάφρασε" τον εαυτό του με τ' όνομα "Λετράνζ", δηλ. "ο παράδοξος". Τα δύο γνωστότερα θεατρικά του έργα, ωστόσο, "Η Καρότσα των αχράντων μυστηρίων" (όπω...
Διαβάστε περισσότερα...
ΣΟΛΟΥΝΑ
Εκδότης: ΔΩΔΩΝΗ
Κωδ. Πολιτείας: 1250-0080

Η υπόθεση εκτυλίσσεται στη Γουατεμάλα. Κεντρική Αμερική. Εποχή σύγχρονη. Δωμάτιο ευρύχωρο, ήσυχο και άνετο εξοχικού σπιτιού. Στο βάθος, από μια ορθάνοιχτη πόρτα φαίνονται τα καταπράσινα βουνά, γεμάτα πουλιά, μυρωδάτα αγριολούλουδα, μέλι και φρούτα. Δεξιά, ένα τζάκι και πάνω σ' αυτό μια εγχώρια μάσκα ξεχωρίζει καθαρά. Έχει φυσικό μέγεθος περισσότερο οβάλ παρά στρογγυλό. Η μισή είναι πορτοκαλιά, η άλλη κίτρινη. Στην πορτοκαλιά μεριά, ο κύκλος του ματιού και το μισό στόμα είναι μαύρα. Απέναντι απ' το τζάκι μια πολυθρόνα. Όχι μακριά απ' την πο...
Διαβάστε περισσότερα...
ΜΠΑΓΚΑΒΑΤ ΓΚΙΤΑ
ΤΟ ΘΕΙΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ
Εκδότης: ΔΩΔΩΝΗ
Κωδ. Πολιτείας: 1250-0191

Η «Μπαγκαβάτ Γκίτα» είναι ένα κείμενο με παγκόσμια ακτινοβολία που έχει μεταφρασθεί σε πολλές ευρωπαϊκές γλώσσες και η βιβλιογραφία που αναφέρεται στην ερμηνεία του, είναι πλουσιότατη. Στην ελληνική, έχουμε δύο μεταφράσεις. Η μία, του Δημητρίου Γαλανού (1848), και δυσεύρετη είναι και δυσνόητη. Η άλλη, του Τ. Βρατσάνου, που κυκλοφόρησε πριν από αρκετά χρόνια, έχει κι' αυτή εξαντληθεί. Έτσι, ήταν πια επιτακτική ανάγκη να προσφέρουμε στο Ελληνικό κοινό, μια νέα μετάφραση, σε αντιπαραβολή με τη μετάφραση του Δ. Γαλανού. Μια εκτενέστατη εισαγωγ...
Διαβάστε περισσότερα...
Το φεγγάρι των καταραμένων
Εκδότης: ΔΩΔΩΝΗ
Κωδ. Πολιτείας: 1250-0644

Το έργο διαδραματίζεται στο Κονέκτικατ, στο σπίτι του σέμπρου (ενοικιαστή γης) Φιλ Χόγκαν, απ’ το μεσημέρι κάποιας μέρας, στις αρχές Σεπτέμβρη 1923, ως τα ξημερώματα της επομένης. Το σπίτι δεν είναι -για να το πούμε απλά- κανένα σπουδαίο δείγμα αρχιτεκτονικής της Νέας Αγγλίας -τόσο τέλεια τοποθετημένο στο φυσικό του περιβάλλον ώστε να φαντάζει ως αρμονικό τμήμα του τοπίου, ριζωμένο στη γη-, μα έχει εμφυτευτεί στην τωρινή του θέση και την εποπτεύει. Ένα πράμα παλιοκαιρισμένο, φτιαγμένο με τάβλες, σαν κουτί, με σανιδένια στέγη και καπνοδόχο...
Διαβάστε περισσότερα...
ΡΑΦΤΗΣ ΚΥΡΙΩΝ
ΚΩΜΩΔΙΑ ΣΕ ΤΡΕΙΣ ΠΡΑΞΕΙΣ
Εκδότης: ΔΩΔΩΝΗ
Κωδ. Πολιτείας: 1250-0761

Ο Μουλινώ, επιφανής γιατρός και -κατόπιν παρεξηγήσεων- ράφτης κυριών, είναι παντρεμένος με την Υβόν. Διατηρεί όμως σχέση με τη Σουζάν, σύζυγο του Ωμπέν. Ο Ωμπέν απατά τη γυναίκα του με τη Ρόζα, σύζυγο του Μπασινέ. Ο Μουλινώ, προκειμένου να ζήσει ανενόχλητος τον έρωτά του, νοικιάζει από τον Μπασινέ ένα διαμέρισμα που μέχρι πρότινος λειτουργούσε ως ραφτάδικο. Από το διαμέρισμα περνούν όλοι: νόμιμοι σύζυγοι, παράνομοι εραστές, η υποψιασμένη πεθερά, πελάτισσες της ράφτρας, που εγκατέλειψε τον χώρο, προκαλώντας με την παρουσία τους συνεχείς παρ...
Διαβάστε περισσότερα...
Η Οφηλία δεν πέθανε
Παγκόσμιο θέατρο 195
Εκδότης: ΔΩΔΩΝΗ
Κωδ. Πολιτείας: 1250-1029

Στην Οφηλία δεν πέθανε πρωταγωνιστούν δύο πρόσωπα, δύο ηθοποιοί, δύο ρόλοι· πρόκειται για δύο σαιξπηρικούς ήρωες, τον Άμλετ και τον Μάκβεθ. Οι δύο άντρες είναι παράλυτοι σωματικά, αφού όπως λέει ο Άμλετ, «Παραλύω το κορμί μου για να μη μου δημιουργήσει κανένα κακό η συνείδησή μου». Ωστόσο, η σκέψη τους παραμένει διεισδυτική και εναργής, παρόλο που συχνά μοιάζει συγκεχυμένη ή θολή. Μέσα από έναν παραληρηματικό διάλογο αναφέρονται στη διαχρονικά ιμπεριαλιστική πολιτική των ανθρώπων από την αρχαιότητα και τους ρωμαϊκούς χρόνους μέχρι τον Χίτλ...
Διαβάστε περισσότερα...
ΕΝΑΣ ΕΧΘΡΟΣ ΤΟΥ ΛΑΟΥ
Εκδότης: ΔΩΔΩΝΗ
Κωδ. Πολιτείας: 1250-0387

«ΕΝΑΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΣ ΖΩΗΣ»: Ο σίφουνας που θάβει σε σκόνη ή και γκρεμίζει αξίες του παρελθόντος είναι κάποτε νόμος ζωής, αλλά και συχνά αναρχία, χάος. Υπάρχουν εποχές, που κανένας δεν είναι, -ή δε θέλει να είναι- βέβαιος για τίποτα. Θρασομανά τότε η άγνοια, η απιστία και τα πάντα παίρνουνε μια μορφή ρευστή, θολή. Η εποχή μας περνά από ένα τέτοιο κρίσιμο στάδιο. Αδιαφορούμε ή αμφισβητούμε -από σύγχυση ή από άγχος- κάθε αξία, κάθε έργο ζωής του παρελθόντος. Το φαινόμενο εκδηλώθηκε τούτες τις μέρες και με τον Ερρίκο Ίψεν. Έφτασε ένα του δράμα -απ...
Διαβάστε περισσότερα...
ΠΟΙΗΤΙΚΗ ΑΝΘΟΛΟΓΙΑ (ΕΒΔΟΜΟΣ ΤΟΜΟΣ)
ΚΑΒΑΦΗΣ, ΣΙΚΕΛΙΑΝΟΣ ΚΑΙ Η ΠΟΙΗΣΗ ΩΣ 1930
Εκδότης: ΔΩΔΩΝΗ
Κωδ. Πολιτείας: 1250-0213

Τα ίδια χρόνια που κυριαρχούσε στη νεοελληνική ποίηση ο Παλαμάς, σε μια άλλη περιοχή του Ελληνισμού, στην Αλεξάνδρεια, ο Καβάφης, σύγχρονός του σχεδόν (τέσσερα μόνο χρόνια νεώτερος) δημιουργούσε μια ποίηση ολότελα διαφορετική. Σπάζοντας τα καθιερωμένα σχήματα, στη γλώσσα, στο στίχο, στα θέματα, με μια λιτότητα σχεδόν αποσιωπητική, έφτανε σε μια προσωπική ολότελα έκφραση, δημιουργώντας μια ιδιαίτερη υποβολή και γοητεία. Η φωνή του, αινιγματική για τους συγχρόνους, αρχίζει να βρίσκη ανταπόκριση κυρίως ύστερ' από το 1930 και επηρεάζει από τότ...
Διαβάστε περισσότερα...
Ευρυδίκη
Εκδότης: ΔΩΔΩΝΗ
Κωδ. Πολιτείας: 1250-0121

Τα χρόνια της Κατοχής, ο Ζαν Ανουίγ στρέφεται ξαφνικά στους αρχαίους ελληνικούς μύθους. Οχτώ έργα του είχαν κιόλας παιχτεί στην παρισινή σκηνή, με θέματα ζοφερά ή ρόδινα, όλα όμως παρμένα από τον σύγχρονο κόσμο. [...] Όπως ο αρχαίος μύθος του Ορφέα, έτσι και η Ευρυδίκη του Ανουίγ είναι η τραγωδία του Έρωτα και του Θανάτου. Μόνο που η Ευρυδίκη του γάλλου δραματουργού δεν είναι Δρυμαία Νύμφη, αλλά ηθοποιός σ' ένα θλιβερό "μπουλούκι". Έτσι κι αλλιώς, σε κανένα του άλλο έργο ο Ανουίγ δε δείχνεται τόσο λυρικός, ποιητικά απελπισμένος, όπως στην...
Διαβάστε περισσότερα...
PLAN B
ΕΝΑ ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΚΟΜΙΚ ΣΕ ΔΥΟ ΠΡΑΞΕΙΣ
Εκδότης: ΔΩΔΩΝΗ
Κωδ. Πολιτείας: 1250-0992

Ένας ένοχος. Ένας κυνηγημένος ένοχος. Ένας κυνηγημένος ένοχος που φυγαδεύεται. Πού άραγε μπορεί να κρυφτεί; Ένα χωριό. Ένα ανυπότακτο χωριό. Ένα ανυπότακτο χωριό που γλεντά. Πού άραγε μπορεί να κρύβεται; Ένας ένοχος και ένα χωριό. Ένας κυνηγημένος ένοχος και ένα ανυπότακτο χωριό. Πώς άραγε να κρυφτεί ένας κυνηγημένος ένοχος ΣΕ ένα ανυπότακτο χωριό; Πώς άραγε να κρυφτεί ένας κυνηγημένος ένοχος ΑΠΟ ένα ανυπότακτο χωριό; Πάντα υπάρχει ένα Plan B... (Από την παρουσίαση στο οπισθόφυλλο του βιβλίου)...
Διαβάστε περισσότερα...
ΓΝΩΣΤΑ ΚΑΙ ΑΓΝΩΣΤΑ ΤΟΥ ΧΩΡΟΥ - ΧΡΟΝΟΥ
Εκδότης: ΔΩΔΩΝΗ
Κωδ. Πολιτείας: 1250-0903

Ο Ταξιάρχης Τσιόγκας, ταξιδευτής του διαστήματος, μας χαρίζει ένα ακόμη καταπληκτικό βιβλίο του, φανερώνοντας από τις διαστάσεις του σύμπαντος τα καλά κρυμμένα μυστικά του. Αυτή τη φορά, ψάχνοντας για θέματα που απασχολούν τον σκεπτόμενο άνθρωπο, φέρνοντας γνώσεις από το άγνωστο (υπερπέραν), προβληματίζοντας τον αναγνώστη για τους άγνωστους κόσμους, για το πού φτάνει ο κόσμος μας, πώς φτιάχτηκε, από ποιον φτιάχτηκε, πότε φτιάχτηκε, και από τι αποτελείται. Τι είναι ο αιθέρας, το μποζόνιο, το φως, πότε έζησαν οι Θεοί, οι ημίθεοι και οι θεότη...
Διαβάστε περισσότερα...
Φάουστ (δεύτερος τόμος)
Εκδότης: ΔΩΔΩΝΗ
Κωδ. Πολιτείας: 1250-0607

Ο Φάουστ λαχταρώντας την εκπλήρωση των ευγενικών σκοπών της ζωής, δέχεται να τον βοηθήσει ο Σατανάς σ' αυτήν. Δέχεται να του πάρει ο Μεφιστοφελής την ψυχή τη στιγμή που θα έχουν πια εκπληρωθεί οι σκοποί του. Ο Μεφιστοφελής φυσικά δεν έχει στον νου να τον βοηθήσει στην επιδίωξη κανενός ευγενικού σκοπού, μα μόνο να τον κυλήσει στον βούρκο. Τον γνωρίζει με ένα αγνό κορίτσι, τη Μαργαρίτα. Και, μολονότι ο Φάουστ νιώθει στην αρχή τον ευγενικό παλμό του καθάριου έρωτα, με την επίδραση του Μεφιστοφελή, τα λησμονεί όλα για να ριχτεί μόνο στην αισθη...
Διαβάστε περισσότερα...
Φάουστ (πρώτο μέρος)
Μετά 17 εικόνων Χανς Βίλδερμαν
Εκδότης: ΔΩΔΩΝΗ
Κωδ. Πολιτείας: 1250-0619

Ο Φάουστ, ως πραγματικό πρόσωπο που γεννήθηκε μεταξύ 1460 και 1470, ήταν γερμανός μάγος που εμφανιζόταν άλλοτε ως γιατρός, άλλοτε ως αστρονόμος ή αλχημιστής. Η φήμη του εξαπλώθηκε γρήγορα καθώς περιγράφονταν σκηνές με τα κατορθώματα του στις οποίες εμφανιζόταν μαζί με τον Διάβολο με το οποίο, όπως έλεγαν οι θρύλοι, είχε συνάψει "σύμφωνο αμοιβαίας υποστήριξης και συμφωνίας". Το 1587, ο τυπογράφος Johan Spiess κυκλοφόρησε μια λαϊκή φυλλάδα με τίτλο Ιστορία του Δόκτορα Ιωάννου Φάουστ, θαυματοποιού και τεχνίτη της μαύρης μαγείας. Η επιτυχία αυ...
Διαβάστε περισσότερα...
Ο πατέρας
Εκδότης: ΔΩΔΩΝΗ
Κωδ. Πολιτείας: 1250-0284

Ο Λοχαγός Αδόλφος Λάσσεν βρίσκεται σε διαμάχη με τη γυναίκα του Λάουρα σχετικά με την ανατροφή και μόρφωση της κόρης τους Βέρθας. Ο Λοχαγός πιστεύει πως δεν αρκεί να 'χει δώσει στο παιδί του ζωή, πρέπει να του δώσει και τη ψυχή του. Αυτή είναι ίσως κι η μόνη πίστη του για τη ζωή μετά θάνατον. Εμπόδια όμως σ' αυτό είναι, εκτός από τη γυναίκα του, κι άλλα πρόσωπα δικά του, μ' ένα σωρό σκουριασμένες ιδέες, παλιές αντιλήψεις και θρησκευτικές πεποιθήσεις που κάνουν την επιθυμία του Λοχαγού ανεκπλήρωτη. Η υπόθεση παίρνει σοβαρή τροπή όταν η Λάου...
Διαβάστε περισσότερα...
Η ΔΥΝΑΜΗ ΤΟΥ ΣΚΟΤΑΔΙΟΥ
ΣΕ ΕΞΙ ΠΡΑΞΕΙΣ
Εκδότης: ΔΩΔΩΝΗ
Κωδ. Πολιτείας: 1250-0288

Τα έξι θεατρικά έργα που άφησε, τελειωμένα ή ατέλειωτα, ο επικός συγγραφέας του "Πόλεμος και Ειρήνη" δεν αντέχουνε βέβαια τη σύγκριση με τα μυθιστορήματά του, ούτε μπορούν να συναγωνιστούν επάξια τη δραματική παραγωγή του Γκόγκολ, του Οστρόφσκι και του Τσέχοφ. Παρ' όλα αυτά η "Δύναμη του σκοταδιού" (ή "Κράτος του ζόφου", όπως μεταφραζότανε παλιότερα) κρατάει ακόμα και σήμερα την ιστορική σημασία της πιο ρωμαλαίας αγροτικής τραγωδίας που γέννησε η περίοδος του νατουραλισμού και το Ζωντανό πτώμα χαρακτηρίστηκε απ' το Λένιν σαν μια "υπέροχα δ...
Διαβάστε περισσότερα...
Η όπερα της πεντάρας
Εκδότης: ΔΩΔΩΝΗ
Κωδ. Πολιτείας: 1250-0242

"Η όπερα της πεντάρας" γράφει ο Brecht εκείνη την εποχή "είναι κάτι σαν διάλεξη πάνω στη ζωή όπως ο θεατής θέλει να την βλέπει στο θέατρο. Επειδή όμως, βλέπει και μερικά πράγματα που δεν θα ήθελε να δει, δηλαδή τις επιθυμίες του, που όχι μόνο θα πραγματοποιούνται, αλλά θα γίνονται αντικείμενο κριτικής, θα είναι σε θέση, θεωρητικά τουλάχιστον, να αναγνωρίσει στο θέατρο έναν καινούριο ρόλο..." [...] Η ειρωνεία και η αντίφαση είναι ενσωματωμένα σε κάθε πράξη του έργου, με αποτέλεσμα της απεριόριστης χρήσης τους, τα πάντα να μοιάζουν διφορούμε...
Διαβάστε περισσότερα...
Το διαμάντι των Ιωαννίνων
Αλή πασάς 1741-1822 (3η έκδοση)
Εκδότης: ΔΩΔΩΝΗ
Κωδ. Πολιτείας: 1250-0185

Η ιστορία του Αλή Πασά αναμφισβήτητα αποτελεί μια περίοδο άξια για περαιτέρω μελέτη και στάθμιση παραγόντων και ενεργειών και από τις δυο μεριές, τουρκική κι ελληνική. Η ιστορία αυτή είναι τόσο δεμένη με την Ήπειρο, όσο και οι κάτοικοί της με τα κακοτράχαλα βράχια της. [...] Παρόλο που έχουν περάσει τόσα χρόνια, ο θρύλος τού Αλή, στην άμοιρη την Ήπειρο, μολογιέται ακόμα από στόμα σε στόμα θυμίζοντας στους επίγονους την ακατάβλητη δύναμη της φυλής μας να επιβιώνει και ν' ανδρειεύεται έστω και με κατακτητές σαν τον Αλή. Εγώ μην μπορώντας να ...
Διαβάστε περισσότερα...
Κυρία Μαργαρίτα
Εκδότης: ΔΩΔΩΝΗ
Κωδ. Πολιτείας: 1250-0183

Ο Ροβέρτο Χοζέ Αουστρεζεσίλο Ντε Ατάϋντε γεννήθηκε το 1949 στη Βραζιλία. Οι πρώτες του σπουδές στο Ρίο ντε Τζανέϊο έγιναν με συχνές διακοπές, αφού από όλα τα σχολεία που φοιτούσε τον απέβαλαν συστηματικά. Στα 17 του χρόνια πηγαίνει στις Ηνωμένες Πολιτείες για να ερευνήσει τα προβλήματα της νεολαίας. Αμέσως μετά πηγαίνει στη Σορβόννη για να σπουδάσει Γαλλική φιλολογία. Εγκαταλείπει όμως στα μισά τις σπουδές του και πηγαίνει στο πανεπιστήμιο του Μίτσιγκαν, όπου παρακολουθεί μαθήματα μουσικολογίας. Τελικά αφήνει κάθε προσπάθεια για μόρφωση κα...
Διαβάστε περισσότερα...
Ο ΕΛΒΙΣ ΕΦΥΓΕ
Εκδότης: ΔΩΔΩΝΗ
Κωδ. Πολιτείας: 1250-0945

Κατά τη διάρκεια ενός πάρτυ σε σπίτι γνωρίζουμε πέντε από τους παρευρισκομένους μέσα από ένα ηθογραφικό κείμενο, όπου ενώνονται πραγματικότητες, διασκέδαση και συνειδητοποίηση. Ο καθένας με τις δικές του ανησυχίες και κάτω από τις ασφυκτικές πιέσεις της ενήλικης ζωής, βιώνει άγρια την εποχή του. Οι ήρωες ξεγυμνώνονται σε ένα πάρτυ που δεν πρέπει και δεν μπορεί να τελειώσει ποτέ. Εκεί που συμβαίνουν τα πάντα και ταυτόχρονα τίποτα. (Από την έκδοση)...
Διαβάστε περισσότερα...
ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΜΟΝΟΛΟΓΟΙ
Εκδότης: ΔΩΔΩΝΗ
Κωδ. Πολιτείας: 1250-0394

Αρχή βασική της γραφής του Μπέννετ είναι ότι ο θεατρικός μονόλογος δεν αναπτύσσει και δεν "φτιάχνει" γεγονότα, παρά τα παραθέτει απλώς ως έχουν, κυριολεκτικά αφτιασίδωτα, ώστε ο μυστικός εσωτερικός διάλογος μεταξύ τους ν' αποτελεί την ουσία της γραφής. Στα πλαίσια μιας τόσο αυστηρής θεώρησης των υποχρεώσεων απέναντι στο κείμενο και στο θεατή, κάθε θεατρικός μονόλογος του Μπέννετ απαιτεί μεγάλη υπευθυνότητα στη δόμηση εκ μέρους του συγγραφέα και σε βάθος κατανόηση των δρώμενων επί σκηνής εκ μέρους του θεατή. Ο Μπέννετ ανάγει την έκφραση σε ...
Διαβάστε περισσότερα...
Ο ποιητικός λόγος και η αλήθεια
Μελετήματα και προσεγγίσεις
Εκδότης: ΔΩΔΩΝΗ
Κωδ. Πολιτείας: 1250-0464

Ο Λόγος, ως η αιτία και το αποτέλεσμα της Δημιουργίας, έχει ουσία μεταφυσική. Η μεταφυσική ουσία του Λόγου είναι στη βάση της μυστική η καλύτερα μυθική. Ο Μύθος αποτελεί το θεμέλειο του ποιητικού λόγου. Λόγος, Μύθος, Είναι και Αλήθεια αποτελούν μία άρρηκτη ενότητα που είναι το κέντρο της ύπαρξής μας ή καλύτερα η πραγματική μας πραγματικότητα. Ο ποιητικός Λόγος αποκαλύπτει την Αλήθεια παραμυθητικά και Είναι η Αλήθεια ως η βεβαιότητα για την ύπαρξη. Είναι το πλήρωμα και το στερέωμα του Όντος, διότι μέσα στην μυθική - ποιητική ουσία του Λόγου...
Διαβάστε περισσότερα...
ΤΟ ΣΠΙΤΙ ΤΗΣ ΜΠΕΡΝΑΡΝΤΑ ΑΛΜΠΑ
(ΑΝΑΘΕΩΡΗΜΕΝΗ ΕΚΔΟΣΗ 2020)
Εκδότης: ΔΩΔΩΝΗ
Κωδ. Πολιτείας: 1250-0331

"Ο Πατριάρχης της οικογένειας Μπεναβίντες μόλις έχει οδηγηθεί στην τελευταία του κατοικία. Μετά από πολλά χρόνια πατάνε πάλι το πόδι τους συγγενείς και γείτονες στο σπίτι της Μπερνάρντα, το σπίτι, όπου θα παιχτεί η τραγωδία. Η Μπερνάρντα, γυναίκα του, μάνα πέντε κοριτσιών, περιφρονεί χωρίς προσκόμματα -περήφανη και αυθάδης καθώς είναι-, όλους όσοι έρχονται να τη συλλυπηθούν, και τους κάνει λιανά: Μετά το θάνατο του κύρη της, στέκεται πια μόνη σ' αυτή τη ζωή, με τα πέντε κορίτσια της γεμάτα φόβο και μίσος απέναντί της, περιφρονημένα απ' όλο...
Διαβάστε περισσότερα...
Ο ΔΟΥΡΕΙΟΣ ΙΠΠΟΣ
Η ΕΘΝΙΚΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΡΙΣΙΣ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΚΑΤΟΧΗ
Εκδότης: ΔΩΔΩΝΗ
Κωδ. Πολιτείας: 1250-0539

"....Ωστόσο ή πιό ισχυρά καί ή πιό δυναμική προσωπικότης μεταξύ τής τριανδρίας τού ΕΛΑΣ (Βελουχιώτης, Σαράφης, Τζήμας) ήταν ό Άρης Βελουχιώτης. Ο Βελουχιώτης ήταν ό κατ' εξοχήν ανεγνωρισμένος καί ό δυναμικός αρχηγός τού ΕΛΑΣ. Αυτός επέβαλε τή σιδηρά πειθαρχία στά τμήματα τού ΕΛΑΣ, προ παντός στή Ρούμελη. Ήταν πανταχού παρών, εμπνέων τόν θαυμασμό καί τόν φόβο, μεταδίδων εμπιστοσύνη καί αισιοδοξία στους αντάρτες του καί άπογοήτευσι στους άλλους. Χωρίς κανένα ενδοιασμό έπαιρνε τίς πιό τολμηρές καί τίς πιό επικίνδυνες αποφάσεις. Πολλές φορές ή...
Διαβάστε περισσότερα...
ΝΟΥΒΕΛΕΣ ΚΑΙ ΔΙΗΓΗΜΑΤΑ
Εκδότης: ΔΩΔΩΝΗ
Κωδ. Πολιτείας: 1250-0204

...Η Ρωσία της εποχής εκείνης δεν αγάπησε τον Τσέχωφ όσο εμείς. Γιατί πέθανε τόσο πρόωρα, που ούτε μπόρεσε να πενθήσει το θάνατό του όπως του άξιζε. Ευτύχημα όμως, που αρκετοί φίλοι της κλασικής τριάδας Τολστόη - Γκόρκι - Τσέχωφ βρίσκουνται ακόμα μαζί μας και συνεχίζουν, μ' ακούραστην ενεργητικότητα, το έργο τους... Ωστόσο, εμείς οι ίδιοι ποτέ δε νιώσαμε τη χαρά της άμεσης πνευματικής και σωματικής επαφής με τον Άντον Παύλοβιτς Τσέχωφ. Η αναστάτωση που έφερε στην παγκόσμια λογοτεχνία ο Τσέχωφ εξακολουθεί και στις μέρες μας ακόμα. Το ανένδο...
Διαβάστε περισσότερα...
ΑΡΧΑΙΟΘΕΜΟΙ ΜΟΝΟΛΟΓΟΙ ΤΟΥ 21ου ΑΙΩΝΑ
ΣΗΜΕΙΑ ΚΑΙ ΔΙΑΚΕΙΜΕΝΑ
Εκδότης: ΔΩΔΩΝΗ
Κωδ. Πολιτείας: 1250-1012

Σύμφωνα με τον ακαδημαϊκό και ελληνιστή Francois Jouan «Το κοινό, μέσα σε έναν κόσμο όλο και λιγότερο βιώσιμο, έχει διαιρεθεί ανάμεσα σε δύο επιθυμίες: αναζητά στο θέατρο τη νοσταλγία και το όνειρο, και θέλει να του μιλούν για τον εαυτό του. Κινείται μεταξύ κόπωσης και έλξης για την ίδια του την εποχή. Δεν είναι λοιπόν από αδυναμία που οι καλύτεροι σύγχρονοι δραματουργοί στρέφονται στον αρχαίο μύθο. Η μυθική παρωδία τούς επιτρέπει να πηγαίνουν ως το βάθος των αγωνιωδών ερωτημάτων που θέτουν οι άνθρωποι, από τη στιγμή που βλέπουν την ανατρο...
Διαβάστε περισσότερα...
ΟΙ ΥΦΑΝΤΕΣ
Εκδότης: ΔΩΔΩΝΗ
Κωδ. Πολιτείας: 1250-0592

...Στους "Υφαντές" δεν υπάρχει ούτε μία λέξη πού να δίνει σε ένα ορισμένο κόμμα το δικαίωμα, να ορκίσει τον ποιητή στη σημαία του. Και δεν υπάρχει ούτε μια λέξη πού να μην προκύπτει απ ' τη βία των καταστάσεων και να μην προφέρεται μόνο απ ' το στόμα του ποιητή. Ό ποιητής εξαφανίζεται πίσω από το έργο τέχνης. Και το μόνο θέμα πού πρέπει να εξετασθεί είναι αν αυτό το έργο είναι πραγματικά ένα έργο τέχνης, ένα όραμα. Ένα δράμα είναι ένα ποιητικό έργο πού ενεργεί στη σκηνή. Αυτή την ενέργεια την πέτυχαν οι "Υφαντές" μπροστά στο κοινό του "Γερ...
Διαβάστε περισσότερα...
Έντα Γκάμπλερ
Παγκόσμιο θέατρο 67
Εκδότης: ΔΩΔΩΝΗ
Κωδ. Πολιτείας: 1250-0275

Η Έντα Γκάμπλερ του Χένρικ Ίψεν είναι ένα ρεαλιστικό έργο χωρίς έκδηλο κοινωνικό προβληματισμό. Αναφέρεται πριν απ' όλα και πάνω απ' όλα σ' έναν άνθρωπο, όχι σε μια ιδέα: σ' έναν άνθρωπο που είναι καμωμένος από μυστήριο, από το κακό αυτό καθαυτό, και που συνάμα σκορπίζει απλόχερα γοητεία και χάρη. Ωστόσο, το κοινωνικό υπόστρωμα του έργου, η κριτική της κοινωνίας, είναι παρόντα και τα δύο σαν στοιχεία μέσα στο έργο, αρκεί να δει κανείς κάτω από την επιφάνεια. Γιατί η Έντα Γκάμπλερ είναι και μια διεισδυτική εξερεύνηση του βασικού κοινωνικού ...
Διαβάστε περισσότερα...

Πλοήγηση

Θεματική ενότητα
Θεματική κατηγορία
Υποκατηγορία

Φίλτρα

Ελληνικές / Ξένες Εκδόσεις
Ημερομηνία Έκδοσης
Διαθεσιμότητα
Περιοχή Τιμών
Συγγραφέας / Δημιουργός
Εκδότης / Κατασκευαστής

Podcast – Βίος και Πολιτεία

Προσφορές ΒιβλίωνΠερισσότερα

ΜΑΡΚΟΣ, Ο ΜΗΔΕΝΙΣΤΗΣ
GONCHAROV ALEXANDROVICH IVAN
€15.90 €5.56
(-65%)
Κερδίζετε €10.34
Οι τελευταίες σελίδες από το ημερολόγιο μιας γυναίκας
BRYUSOV VALERY
€10.60 €4.77
(-55%)
Κερδίζετε €5.83

Βρείτε μας στο...

X
Verisign Eurobank EFG
Paypal IRIS