ΗΡΙΔΑΝΟΣ
ΟΙ ΜΕΡΕΣ ΤΗΣ ΚΟΜΜΟΥΝΑΣ
Εκδότης: ΗΡΙΔΑΝΟΣ Κωδ. Πολιτείας: 1890-0010
Γιατί ηττήθηκε η Παρισινή Κομμούνα; Ίσως ο Μπρεχτ δεν δίνει την απάντηση. Δίνει όμως την πολυφωνία της επανάστασης. Φταίει η αναποφασιστικότητα για επίθεση; Υποστήριξε την τακτική υποχωρήσεων, στη μπουρζουαζία. Γιατί δεν εφαρμόστηκε η τακτική: τρομοκρατία στην τρομοκρατία; Γιατί επεκράτησε η «γενναιοφροσύνη»; Πώς γράφεται η ελευθερία; Με αίμα ή με μελάνι; Ποιος φοβόταν τον εμφύλιο, η ηγεσία ή οι μάζες; Αντεκδίκηση ή συγνώμη; Υπάρχει κι άλλη ελευθερία από την ελευθερία να πολεμάς όσους σε καταπιέζουν; Μήπως ένας επαναστατικός μηχανισμός που... Διαβάστε περισσότερα... |
||||||
Ο ΣΑΚΑΤΗΣ ΤΟΥ ΝΗΣΙΟΥ
Εκδότης: ΗΡΙΔΑΝΟΣ Κωδ. Πολιτείας: 1890-0292
Στον "Σακάτη του νησιού" κυρίαρχο θέμα είναι η τρυφερή αντιμετώπιση ενός παιδιού με κινητικά προβλήματα από τις δύο γηραλέες κυρίες που το μεγάλωσαν μετά το θάνατο των φυσικών γονέων του και, σε αντίθεση, η επαίσχυντη συμπεριφορά της υπόλοιπης μικρής κοινωνίας του νησιού προς αυτό το παιδί. Από μια σχεδόν απίστευτη εύνοια της τύχης, ο νεαρός θα επιλεγεί να παίξει σε μια αμερικάνικη ταινία και στη συνέχεια να ταξιδέψει στο μυθικό Χόλλυγουντ. Η φαρισαϊκή στάση της μικρής κοινωνίας προς τον "επιτυχημένο" είναι κατάπτυστη, ιδιαίτερα μιας κοπέλ... Διαβάστε περισσότερα... |
||||||
ΛΕΝΤΣ
Εκδότης: ΗΡΙΔΑΝΟΣ Κωδ. Πολιτείας: 1890-0108
Στις 20 Ιανουαρίου ο Λεντς πέρασε τα βουνά. Ψηλά οι κορφές και τα οροπέδια χιονισμένα, πέρα ως κάτω οι κοιλάδες: σταχτιές πέτρες, πράσινα λιβάδια, βράχια και έλατα. Ήταν υγρή παγωνιά το νερό ανάβρυζε μες απ' τους βράχους και ξεχυνόταν στο δρόμο. Μέσα στο νοτισμένο αέρα τα κλαδιά από τα έλατα βάραιναν σκυφτά. Στον ουρανό βραδυπορούσαν σύννεφα σταχτιά, όμως όλα τόσο πηχτά - και τότε υψώθηκε η ομίχλη και σύρθηκε αργή και γλιστερή μες απ' τα χαμόδεντρα, μα πόσο βαριεστημένα, πόσο αδέξια. (. . .) (ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ)... Διαβάστε περισσότερα... |
||||||
ΜΙΑ ΧΕΛΩΝΑ ΕΠΟΝΟΜΑΖΟΜΕΝΗ ΝΤΟΣΤΟΓΕΦΣΚΙ
Εκδότης: ΗΡΙΔΑΝΟΣ Κωδ. Πολιτείας: 1890-0521
Στο θεατρικό έργο, Μία χελώνα επονομαζόμενη Ντοστογέφσκι, ο Αρραμπάλ εμπνέεται από τον μύθο του Ιωνά και το διήγημα Ο κροκόδειλος του Ντοστογέφσκι. Ο Μαλίκ και η γυναίκα του Λίσκα επισκέπτονται τον ζωολογικό κήπο για να δουν από κοντά μια τεράστια, ραδιενεργό χελώνα-τέρας, με κεφάλι λιονταριού, που γεννήθηκε μετά την ατομική έκρηξη του 19... Ο Μαλίκ, εντυπωσιασμένος από το θέαμα του πελώριου και παράξενου ζώου και στην προσπάθειά του να το παρατηρήσει καλύτερα, το πλησιάζει και εκείνο τον καταπίνει αμάσητο. Η Λίσκα, πανικόβλητη, καλεί για ... Διαβάστε περισσότερα... |
||||||
Ο ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΗΣ
Εκδότης: ΗΡΙΔΑΝΟΣ Κωδ. Πολιτείας: 1890-0290
Το κλασικό αριστούργημα του κορυφαίου Ρώσου δραματουργού Νικολάϊ Γκογκόλ, που πρωτοπαίχτηκε στην Αγία Πετρούπολη το 1836. Είναι στην ουσία μια αττική κωμωδία του Βορρά, όπου η ιδιωτική ίντριγκα του Μένανδρου σμίγει με τη δημόσια κριτική του Αριστοφάνη. Σε μια επαρχιακή πόλη στα βάθη της Ρωσίας, οι αρχές του τόπου νομίζουν από παρεξήγηση πως ο νεαρός Χλιεστακόφ είναι ο αναμενόμενος κρατικός Επιθεωρητής από την πρωτεύουσα. Όταν τον επισκέπτονται αρχίζουν να επιδίδονται σε ένα πρωτοφανές πανδαιμόνιο από κολακείες, αλληλοκατηγορίες και αυτοε... Διαβάστε περισσότερα... |
||||||
ΟΙ ΣΟΦΟΛΟΓΙΟΤΑΤΕΣ
Εκδότης: ΗΡΙΔΑΝΟΣ Κωδ. Πολιτείας: 1890-0326
Οι Σοφολογιότατες είναι μια σπουδή και ταυτόχρονα καταγγελία των νεόκοπων του πνεύματος, που έχουν στο κεφάλι τους έναν πολτό από κακοχωνεμένες γνώσεις, συλλεγμένες ένας Θεός ξέρει από πού, τις οποίες προβάλλουν με λάθος τρόπο σε λάθος χρόνο. Στο τέλος του έργου επέρχεται συμβιβασμός μεταξύ των δύο στρατοπέδων, όμως ο Μολιέρος δεν δείχνει ότι οι τρεις σοφολογιότατες μετανοούν ή, τουλάχιστον, συνετίζονται. Η ιστορία που άρχισε αιώνες πριν από τον μεγάλο γάλλο δημιουργό συνεχίζεται ως τις μέρες μας, αφού πάντα υπάρχουν άνθρωποι που πασαλείβο... Διαβάστε περισσότερα... |
||||||
ΚΛΩΝΤΕΛ ΚΑΙ ΚΑΦΚΑ
ΓΡΑΜΜΑ ΑΓΑΠΗΣ
Εκδότης: ΗΡΙΔΑΝΟΣ Κωδ. Πολιτείας: 1890-0474
Ο Αρραμπάλ συγκεντρώνει, με τον ζήλο του συλλέκτη, τα στιγμιότυπα εκείνα τα οποία ενισχύουν ένα εξέχον περιστατικό, που ενδιαφέρει στην υπόθεση της παραγωγής θεατρικού νοήματος. Έτσι, το παράδοξο διαπερνά συχνότατα το έργο του για να εξυμνήσει την αντιπαράθεση μεταξύ κορυφαίων προσώπων και θεματικών καταστάσεων. Οι διαθέσεις ορίζονται μέσα σε αντιτιθέμενα πεδία ηθικής υπεροχής, όπου το νόημα των πραγμάτων διχάζεται και δημιουργεί συγκεκριμένη συμπεριφορά. (Από την παρουσίαση στο οπισθόφυλλο του βιβλίου)... Διαβάστε περισσότερα... |
||||||
ΕΠΙΔΕΙΞΗ ΜΟΔΑΣ
Εκδότης: ΗΡΙΔΑΝΟΣ Κωδ. Πολιτείας: 1890-0337
Η ιστορία μεταξύ ενός straight ζευγαριού και ενός gay, όπου υπάρχουν υπόνοιες πως η γυναίκα του πρώτου ζευγαριού είχε μια εφήμερη ερωτική περιπέτεια με τον νεώτερο του δεύτερου ζευγαριού. (ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΣΤΟ ΟΠΙΣΘΟΦΥΛΛΟ ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ)... Διαβάστε περισσότερα... |
||||||
Η ΤΑΡΑΤΣΑ
Εκδότης: ΗΡΙΔΑΝΟΣ Κωδ. Πολιτείας: 1890-0553
Στην Ταράτσα ένας άντρας και μια γυναίκα χωρίζουν, γεγονός που κάποιες φορές συμβαίνει. Το ιδιαίτερο εδώ είναι ότι ο άντρας έχει μείνει κατάπληκτος από το γεγονός. Ήταν κάτι που δεν το περίμενε. Η γυναίκα έχει έτοιμη τη βαλίτσα. Περιμένει να έρθει να την πάρει ο καινούργιος της άντρας. Αλλά τα πράγματα δεν είναι τόσο απλά. Για παράδειγμα: το διαμέρισμα πρέπει να ελευθερωθεί. Άλλοι υποψήφιοι ενοικιαστές θα περάσουν για να δουν το διαμέρισμα και θα διασταυρωθούν σε ένα χώρο ουδέτερο, πριν ακόμα το εγκαταλείψουν οι προηγούμενοι ένοικοι. Μεταξ... Διαβάστε περισσότερα... |
||||||
ΦΥΣΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΗΣ ΘΥΣΙΑΣ
Εκδότης: ΗΡΙΔΑΝΟΣ Κωδ. Πολιτείας: 1890-0541
Για να θεμελιωθεί η θυσία, δύο όροι είναι αναγκαίοι. Καταρχάς, πρέπει να υπάρχουν πράγματα έξω από τον θυσιάζοντα, που τον ωθούν να βγει από τον εαυτό του και στα οποία οφείλει αυτό που θυσιάζει. Και δεύτερο, αυτά τα πράγματα πρέπει να είναι κοντά του ώστε να συσχετισθεί με αυτά, να βρει σε αυτά τη δύναμη και την ασφάλεια που χρειάζεται και να αποκτήσει από την επαφή μαζί τους τα ευεργετήματα που αναμένει από αυτές τις τελετουργίες. (Από την παρουσίαση στο οπισθόφυλλο του βιβλίου)... Διαβάστε περισσότερα... |
||||||
Ο ΔΟΝ ΖΟΥΑΝ ΣΤΗΝ ΚΟΛΑΣΗ
ΜΙΑ ΚΩΜΩΔΙΑ ΚΑΙ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ
Εκδότης: ΗΡΙΔΑΝΟΣ Κωδ. Πολιτείας: 1890-0491
Ο Δον Ζουάν ένας άνδρας αρκετά προικισμένος ώστε να μπορεί να διακρίνει μεταξύ καλού και κακού, ακολουθεί τα ένστικτά του δίχως καμία έγνοια για το κοινό ή το κανονικό δίκαιο και επομένως, μολονότι κερδίζει την αμέριστη συμπάθεια των ανυπότακτων ενστίκτων μας, έρχεται σε ηθική σύγκρουση με τους υπάρχοντες θεσμούς και υπερασπίζεται τον εαυτό του με δύναμη και δόλο, τόσο αδίστακτα, όπως ακριβώς ένας αγρότης υπερασπίζεται με τα ίδια μέσα την σοδειά του απέναντι στα παράσιτα. Ο Δον Ζουάν εφευρέθηκε στις αρχές του 16ου αιώνος από έναν Ισπανό μ... Διαβάστε περισσότερα... |
||||||
ΜΟΝΟΠΡΑΚΤΑ
Εκδότης: ΗΡΙΔΑΝΟΣ Κωδ. Πολιτείας: 1890-0327
Ο Χάρολντ Πίντερ θεωρείται ο κυριότερος εκπρόσωπος του Θεάτρου του Παραλόγου στη Βρετανία. Το 2005 τιμήθηκε με το Βραβείο Νόμπελ Λογοτεχνίας. Τα έργα του εκτυλίσσονται κυρίως σε μυστηριώδεις κλειστούς χώρους, όπου καλείται να εισχωρήσει ο θεατής και να γίνει στην αρχή κοινωνός και στη συνέχεια συμμέτοχος των καταστάσεων που βιώνουν οι ήρωες: εμμονές, φοβίες, αναπάντητα ερωτηματικά. Και αυτά όλα σε μια γλώσσα καθημερινή και ελλειπτική. Ειδικότερα στα μονόπρακτά του, οδηγεί τους ήρωές του μέσα από το ομιχλώδες παρελθόν τους στο αβέβαιο του π... Διαβάστε περισσότερα... |
||||||
ΒΡΙΚΟΛΑΚΕΣ
Εκδότης: ΗΡΙΔΑΝΟΣ Κωδ. Πολιτείας: 1890-0241
Το έργο ξεκινάει ως απλό αστικό δράμα για να εξελιχθεί σε τραγωδία. Το αδιέξοδο που βιώνουν η κυρία Άλβινγκ και ο γιος της Όσβαλντ κάνει να ξυπνήσουν μέσα τους τύψεις για το παρελθόν που ζουν ανάμεσά τους σαν «βρικόλακες». Ο Ίψεν καταγγέλλει την υποκρισία του κλήρου, τη χαλάρωση του οικογενειακού ιστού και την οικοδόμηση μιας κοινωνίας θεμελιωμένης στο ψεύδος και τη συμβατικότητα. (ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΣΤΟ ΟΠΙΣΘΟΦΥΛΛΟ ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ)... Διαβάστε περισσότερα... |
||||||
ΘΕΑΤΡΙΚΟΙ ΔΙΑΛΟΓΟΙ
ΞΕΝΟΙ ΣΥΓΓΡΑΦΕΙΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ ΕΩΣ ΤΙΣ ΜΕΡΕΣ ΜΑΣ
Εκδότης: ΗΡΙΔΑΝΟΣ Κωδ. Πολιτείας: 1890-0313
Ο παρών τόμος δεν απευθύνεται στο ευρύτερο αναγνωστικό κοινό, που επιλέγει ένα βιβλίο για να το απολαύσει στις ώρες της ραστώνης του. Είναι ένα πρακτικό βοήθημα για σπουδαστές και δασκάλους που ασχολούνται με τη σπουδή της υποκριτικής τέχνης, στο οποίο εντοπίζονται οι κορυφώσεις των ρόλων/χαρακτήρων σε κάθε θεατρικό έργο. (. . .) Στον τόμο περιλαμβάνονται αποσπάσματα έργων των κορυφαίων ξένων θεατρικών συγγραφέων από την Αναγέννηση έως τις μέρες μας. Κριτήρια για την επιλογή τους υπήρξαν η αναγνωρισιμότητα του δημιουργού και το ιδιάζον ύφο... Διαβάστε περισσότερα... |
||||||
Ο ΚΑΤΑ ΦΑΝΤΑΣΙΑΝ ΑΣΘΕΝΗΣ
Εκδότης: ΗΡΙΔΑΝΟΣ Κωδ. Πολιτείας: 1890-0264
Επηρεασμένος από τον Πλαύτο και τον Τερέντιο, αλλά και χρησιμοποιώντας τη φαρσική εφευρετικότητα της Κομμέντια Ντελλ’ Άρτε, ο Μολιέρος αναδείχτηκε ο κατ’ εξοχήν συγγραφέας που εστιάζει την προσοχή του σε έναν τύπο ανθρώπου και, μεγεθύνοντας το ελάττωμά του, τον μετατρέπει σε σύμβολο και παράδειγμα προς αποφυγήν. «Ο κατά φαντασίαν ασθενής» είναι το κύκνειο άσμα του κορυφαίου κωμωδιογράφου και εκπροσώπου του γαλλικού κλασικισμού. Το έγραψε όντας ο ίδιος άρρωστος και ταλαιπωρημένος από τους γιατρούς της εποχής. (. . .) (ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΣΤΟ... Διαβάστε περισσότερα... |
||||||
ΧΙΛΙΕΣ ΚΑΙ ΜΙΑ ΝΥΧΤΕΣ (ΤΡΙΤΟΣ ΤΟΜΟΣ)
ΣΕΒΑΧ Ο ΘΑΛΑΣΣΙΝΟΣ
Εκδότης: ΗΡΙΔΑΝΟΣ Κωδ. Πολιτείας: 1890-0111
ΤΟΜΟΣ ΠΡΩΤΟΣ Η ιστορία της Σαχραζάτ και τα πρώτα από τα μαγευτικά της παραμύθια, όπως "ο ψαράς και το τελώνιο", "οι περιπέτειες του Σιντιμπάντ" και "ο μαγεμένος πρίγκιπας", μαζί με τις απίστευτες ιστορίες του Χαλίφη Χαρούν-Ερ-Ρασσίντ. ΤΟΜΟΣ ΔΕΥΤΕΡΟΣ Οι ερωτικές περιπέτειες του χαλίφη Άλ Μουταουάκιλ, οι αφηγήσεις των τριών αστυνόμων, το παραμύθι του Κάμαρ-Εζ-Ζαμάν, και άλλες θαυμαστές ιστορίες. ΤΟΜΟΣ ΤΡΙΤΟΣ Τα επτά ταξίδια του Σεβάχ του Θαλασσινού και πολλά πικάντικα ανέκδοτα του Χαρούν Ερ Ρασσίντ, με σκλάβους, κυράδες, ποιητές, διαβόλους, ... Διαβάστε περισσότερα... |
||||||
ΑΓΑΠΗΤΗ ΓΙΛΕΝΑ ΣΕΡΓΚΕΓΕΒΝΑ
Εκδότης: ΗΡΙΔΑΝΟΣ Κωδ. Πολιτείας: 1890-0254
Το θεατρικό έργο της Λουντμίλα Ραζουμόφσκαγια «Αγαπητή Γιλένα Σεργκέγεβνα» (1980) μπορεί να χαρακτηριστεί «ιστορικό». Την εποχή που πρωτοπαρουσιάστηκε, το θέμα του - η μετωπική σύγκρουση μιας καθηγήτριας με τους μαθητές της - , αλλά κυρίως η δραματική κατάληξή του σήμαινε σαφή απόκλιση απ’ τα ειωθότα. Η ανατροπή των βασικών στοιχείων της σοσιαλ-ρεαλιστικής τέχνης, μέσα από την έλλειψη «θετικού» θριαμβευτή ήρωα, το απαισιόδοξο τέλος, τη σαφή αμφισβήτηση της σοβιετικής εκπαίδευσης, την ειρωνεία κ.λπ., έκανε το έργο ασυνήθιστα επαναστατικό. (... Διαβάστε περισσότερα... |
||||||
ΑΙΣΩΠΟΥ ΜΥΘΟΙ
(ΠΑΙΔΙΚΗ ΔΙΑΣΚΕΥΗ: ΣΤΡΑΤΗΣ ΤΣΙΡΚΑΣ)
Εκδότης: ΗΡΙΔΑΝΟΣ Κωδ. Πολιτείας: 1890-0373
Ο Αίσωπος, μαθαίνουμε από μια περικοπή του Ηροδότου, που είναι κι η αρχαιότερη μαρτυρία, έζησε τον έκτο π.Χ. αιώνα καταγόταν από τη Φρυγία κι ήταν στη Σάμο δούλος του Ιάδμονα, που του χάρισε αργότερα την ελευθερία του. Βρίσκεται με διπλωματική αποστολή στους Δελφούς εκεί όμως, άγνωστο για ποιο λόγο, τον σκότωσαν οι ντόπιοι. Φημιζόταν, φαίνεται, για τις αφηγήσεις του, σύντομες και γοργές, πυκνές σε γνωμικό περιεχόμενο. Γύρω απ' αυτές και το βίο του σχηματίστηκε από γενιά σε γενιά η παράδοση, και συσσωρεύτηκε το πλούσιο υλικό των "Μύθων το... Διαβάστε περισσότερα... |
||||||
ΓΟΥΙΛΙΑΜΣ: ΜΟΝΟΠΡΑΚΤΑ
Εκδότης: ΗΡΙΔΑΝΟΣ Κωδ. Πολιτείας: 1890-0363
Τα μονόπρακτα του Τεννεσσή Ουίλλιαμς αποτελούν αντικείμενο μελέτης σε θεατρικές σχολές, όπου παρουσιάζονται ως σπουδή στον συμπυκνωμένο θεατρικό λόγο. Ο Ουίλλιαμς, όπως ο Πιραντέλλο, ο Μίλλερ και άλλοι, πλάθουν χαρακτήρες και μέσω αυτών μεταδίδουν τα μηνύματά τους με έμμεσο τρόπο. Ειδικότερα ο Ουίλλιαμς προσφέρεται για μελέτη και ανάλυση, αφού στα μονόπρακτά του οι ήρωες ξεκινούν από μια αφετηρία του παρελθόντος γνωρίζοντας πως η πορεία τους δεν έχει τέρμα, ή, αν έχει, το τέρμα αυτό είναι αδιέξοδο. Οι περισσότεροι ήρωές του προσπαθούν να β... Διαβάστε περισσότερα... |
||||||
Ένα φεγγάρι για τους καταραμένους
Εκδότης: ΗΡΙΔΑΝΟΣ Κωδ. Πολιτείας: 1890-0592
Το Ένα φεγγάρι για τους καταραμένους έχει αναγνωριστεί ως ένα από τα μεγαλύτερα θεατρικά επιτεύγματα του Ο'Νηλ -μια μοναδική σύμμειξη κωμωδίας, τραγωδίας, αυτοβιογραφίας και φαντασίας- γι' αυτό και παραμένει μια ενδιαφέρουσα μελέτη τόσο για τη ματαιότητα όσο και για τη συγχώρεση, όπου οι αντιπαθητικοί χαρακτήρες του -οι αντιήρωες- παρουσιάζονται υπό συμπαθητικό πρίσμα και η κατάστασή τους είναι αρκετά οικεία σε όποιον έχει εγκαταλείψει τα όνειρά του. Είναι ένα αστείο και τραγικό πορτρέτο απελπισμένων ανθρώπων σε δύσκολες συνθήκες και των τ... Διαβάστε περισσότερα... |
Πλοήγηση
Φίλτρα
Ελληνικές / Ξένες Εκδόσεις
Ημερομηνία Έκδοσης
Διαθεσιμότητα
Περιοχή Τιμών
Συγγραφέας / Δημιουργός
Εκδότης / Κατασκευαστής