Ο Λογαριασμός μου

Δωρεάν αποστολή για αγορές άνω των 30€ | Δωρεάν αντικαταβολή | Έως 24 άτοκες δόσεις | Έως -85% χαμηλότερες τιμές σε πάνω από 300.000 τίτλους

ΙΔΡΥΜΑ ΚΩΣΤΑ ΚΑΙ ΕΛΕΝΗΣ ΟΥΡΑΝΗ

Ταξινόμηση κατά:   
ΤΑ ΠΟΙΗΜΑΤΑ (ΤΡΙΤΟΣ ΤΟΜΟΣ)
Κωδ. Πολιτείας: 1998-0070

Ξεύρεις τα πράσιν' ακρογιάλια, που η λεμονιαίς ανθούνε; Που μέσ' στους ίσκιους πορτοκάλια χρυσά μοσχοβολούνε; Εκεί, εκεί, στην γην του Παραδείσου, να ταξιδεύσω 'πιθυμώ μαζί σου! [Από την έκδοση]...
Διαβάστε περισσότερα...
ΠΟΙΗΜΑΤΑ
Κωδ. Πολιτείας: 1998-0002

Η ζωή του Γεράσιμου Μαρκορά (1826-1911) δεν είναι ιδιαίτερα πλούσια σε αλλαγές και περιπέτειες. Αν εξαιρέσουμε τα τρία έτη των σπουδών του στην Ιταλία (1849-1852) και ένα σύντομο ταξίδι -προς το τέλος της ζωής του- στην Αθήνα, έζησε ως επί το πλείστον στην Κέρκυρα, τόσο όταν αυτή βρισκόταν στο κέντρο ενός εθνικού και πολιτικού αγώνα, όσο και όταν περιήλθε στην κατάσταση μιας επαρχιακής πόλης, χωρίς την παλιά της σημασία. Ή ζωή του, λοιπόν, ως ένα σημείο, μας δίνει και το στίγμα της ποίησης του, όσον άφορα το ύφος, την θεματολογία και την τ...
Διαβάστε περισσότερα...
28Η ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 1940 - ΠΑΝΗΓΥΡΙΚΟΙ ΛΟΓΟΙ ΑΚΑΔΗΜΑΙΚΩΝ
Κωδ. Πολιτείας: 1998-0031

Προλεγόμενα στον τόμο τούτον δεν χρειάζονται. Απαραίτητη μόνο η αναφορά στα Προλεγόμενα του προηγούμενου τόμου, αριθ. 4 της Βιβλιοθήκης του "Ιδρύματος Κώστα και Ελένης Ουράνη", και η εξήγηση ότι ο όγκος των πανηγυρικών λόγων Ακαδημαικών για την 25η Μαρτίου 1821, -σελ. 1024, - μας υποχρέωσε να συγκεντρώσουμε σε χωριστό τόμο τους πανηγυρικούς λόγους για την 28η Οκτωβρίου 1940. (ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ)...
Διαβάστε περισσότερα...
Η ΦΛΟΓΕΡΑ ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΙΑ
Κωδ. Πολιτείας: 1998-0005

[...] Η πίστη στην αντοχή και διάρκεια του Ελληνισμού δεν έχει καμιά σχέση με κανενός είδους σωβινισμό, ιδεολογία άλλωστε που απέρριπτε με αποτροπιασμό ο Παλαμάς. Το έργο είναι βαθιά ρωμαντικό -όχι με την τρέχουσα σημασία, του όρου- άλλα γιατί ενσαρκώνει τη χαρακτηριστικότερη ιδέα του ρωμαντικού ιστορισμού, που είναι η ενότητα και η διάρκεια του Ελληνισμού. Παρ' όλ' αυτά η Φλογέρα του Βασιλιά δεν είναι ιστορικό ποίημα, υποβαστάζεται όμως από την ελληνική ιστορία τεσσάρων χιλιάδων χρόνων. Πραγματικά, πρόκειται για μιαν από τις σπουδαιότερες...
Διαβάστε περισσότερα...
ΛΟΥΚΗΣ ΛΑΡΑΣ ΚΑΙ ΔΙΗΓΗΜΑΤΑ
Κωδ. Πολιτείας: 1998-0049

Η σταδιοδρομία του Βικέλα (1835-1908) είναι δυνατόν να διακριθεί σε 3 κύριες φάσεις. Στην πρώτη κυριαρχεί η εμπορική του ιδιότητα. Πρόκειται για την περίοδο 1852 έως το 1876 κατά την οποία εργάζεται -πρώτα ως μαθητευόμενος μετά ως υπάλληλος και τελικά ως συνέταιρος- κοντά στους θείους του Λέοντα και Βασίλειο Μελά που επιδίδονται με επιτυχία σε εμπορικές επιχειρήσεις. Στα χρόνια αυτά βάζει τις βάσεις της οικονομικής τoυ ανεξαρτησίας που θα του δώσει την δυνατότητα να ικανοποιήσει την αγάπη του για τα γράμματα, η οποία είχε ήδη εκδηλωθεί με ...
Διαβάστε περισσότερα...
Το χειρόγραφο "Λυρικά" των γενικών αρχείων του κράτους
Κωδ. Πολιτείας: 1998-0122

Σύμφωνα με τη μαρτυρία του πατέρα του Μιχαήλου, ο Γεώργις γεννήθηκε στις 8 Μαρτίου 1849, στην κωμόπολη Βιζύη της Ανατολικής Θράκης. Όμως ο Μιχαήλος έφυγε από τη ζωή λίγα χρόνια αργότερα και ο γιός του υποχρεώθηκε να αναζητήσει οικονομική προστασία προκειμένου να επιβιώσει και να σπουδάσει. Περίπου δωδεκαετής, βρέθηκε μαθητευόμενος ράπτης στην Κωνσταντινούπολη, ενώ αργότερα (1867) μετέβη στην Κύπρο και διέμεινε για ένα διάστημα στη Λευκωσία ως προστατευόμενος του Αρχιεπισκόπου Κύπρου Σωφρονίου Γ'. Το καλοκαίρι του 1872 επέστρεψε στην Κωνστα...
Διαβάστε περισσότερα...
Το ελληνικό θέατρο (τρίτος τόμος)
1941-1944
Κωδ. Πολιτείας: 1998-0124

Σήμερα που όλο το Έθνος, ενωμένο και σύμφωνο όσο ποτέ άλλοτε, έχει, μόνο μια σκέψη κι έναν πόθο, να διαφυλάξει την ελευθερία του, την κύρια αξία της ζωής, σήμερα που όλοι παλεύουν και εργάζονται για να εξελιχθεί ο αγώνας που άρχισε αμυντικός σε έναν ολοκληρωτικό θρίαμβο της ελληνικής ψυχής, οφείλει και η Τέχνη να υπηρετήσει την κοινή, τεράστια προσπάθεια. Είναι γνωστό πως έδωσα πάντα πρωταρχική σημασία στην Τέχνη, πως υποστήριξα πάντα ότι η Τέχνη πρέπει να είναι ανεξάρτητη, ότι η Τέχνη πρέπει ν' αναζητεί τις νέες κατευθύνσεις και να καθοδη...
Διαβάστε περισσότερα...
Το ελληνικό θέατρο (τέταρτος τόμος)
1945-1948
Κωδ. Πολιτείας: 1998-0125

Ο νεοσύστατος Θίασος Μανωλίδου-Αρώνη-Χορν φιλοδόξησε, κι αυτό τον τιμά και προδιαγράφει ευοίωνα τη σταδιοδρομία του, ν' αρχίσει την εργασία του με μια παράσταση πρώτης ποιότητας, να μεταδώσει μιαν έντονη πνευματική και αισθητική συγκίνηση, την οποία τα θέατρα, που συχνά παραμελούν το καθήκον τους... και το συμφέρον τους (η συρροή του κοινού στο "Πάνθεον" υπήρξε μοναδική και πολύ διαφωτιστική με τις αξιώσεις που έχει πια διαμορφώσει), δεν προσφέρουν παρά σ' αραιότατα διαστήματα. Ο Θίασος Μανωλίδου-Αρώνη-Χορν μετέφερε το κοινό στους κόσμους ...
Διαβάστε περισσότερα...
Το ελληνικό θέατρο (πέμπτος τόμος)
1949-1951
Κωδ. Πολιτείας: 1998-0126

Διάβασα αρκετά από τα θεατρικά γαλλικά έργα της τελευταίας παραγωγής. Είτε το θέλω είτε δεν το θέλω (κι ασφαλώς δεν το θέλω, γιατί δεν είναι ποτέ ευχάριστο να διαπιστώνει κανένας έκλειψη του πνεύματος), πρέπει να αναγνωρίσω ότι η εντύπωση που αποκόμισα ήταν μιας κατακόρυφης πτώσης και παρακμής. Όχι τόσο γιατί τα έργα που κάπως ξεχωρίζουν, που σταματούν τον αναγνώστη, είναι ελάχιστα· τα αριστουργήματα πάντα σπανίζουν, και η στάθμη δεν υπολογίζεται με την παρουσία ή απουσία τους. Εκείνο που έχει σημασία είναι το χαμηλότατο επίπεδο στο οποίο ...
Διαβάστε περισσότερα...
Το ελληνικό θέατρο (όγδοος τόμος)
1959-1961
Κωδ. Πολιτείας: 1998-0127

Είναι αρκετή η καλή ερμηνεία για να επιβάλει ένα έργο; Μπορεί μια εξαίρετη ερμηνεία να προσελκύσει το κοινό έτσι, ώστε να παραβλέψει ότι το έργο, για κάποιο λόγο, δικαιολογημένα ή όχι, δεν του αρέσει και δεν το κατακτά; Σ' αυτό το ερώτημα, το οποίο, καθώς καθένας το καταλαβαίνει, έχει βασική σημασία για τη θεατρική ζωή, δυο παραστάσεις τελευταία έδωσαν κατηγορηματικά αρνητική απάντηση. Ο ηθοποιός μόνος του, χωρίς τη βοήθεια, χωρίς τη συμπαράσταση του έργου, του συγγραφέα, είναι απάνω στη σκηνή αδύναμος· το ίδιο άλλωστε ισχύει και για το άλ...
Διαβάστε περισσότερα...
Το ελληνικό θέατρο (έκτος τόμος)
1952-1955
Κωδ. Πολιτείας: 1998-0128

Το "Καίσαρ και Κλεοπάτρα" είχε παιχθεί τον καιρό της Κατοχής από το Θίασο Κατερίνας. Αυτό δε σημαίνει ότι το "Εθνικό Θέατρο" παρουσίασε μιάν επανάληψη. Η παράσταση του "Καίσαρ και Κλεοπάτρα" ήταν, ανάμεσα σε πολλές καλές ερμηνείες του Θιάσου Κατερίνας, μια κατηγορηματική αποτυχία του. Έτσι το έργο παρέμενε άγνωστο σε όσους δεν το έχουν διαβάσει. Το "Εθνικό Θέατρο" τουναντίον, με την εξαίρετή του παράσταση -ίσως ποτέ έως τώρα να μην είχε φθάσει σε μια τέτοια αρτιότητα- το αξιοποίησε όσο είναι δυνατό περισσότερο. [...] (Από την έκδοση)...
Διαβάστε περισσότερα...
Το ελληνικό θέατρο (δέκατος τόμος)
1964-1966
Κωδ. Πολιτείας: 1998-0129

Πολύ γρήγορα υποχρεώνονται τα θέατρα, σχεδόν όλα τα θέατρα, ν' αλλάξουν πρόγραμμα, να παρουσιάσουν ένα δεύτερο έργο. Το ότι ο βεντετισμός, που είχε για επακόλουθο το σχηματισμό πάρα πολλών θιάσων (οι οποίοι δεν ήταν δυνατό ούτε να βρουν και να παρουσιάσουν μόνο καλά έργα, ούτε να συμπεριλάβουν στα στελέχη τους μόνο δυναμικούς ηθοποιούς), ήταν επικίνδυνος για το Θέατρο, όσοι το αγαπούμε, το είχαμε από καιρό επισημάνει. Κτυπήσαμε τον κώδωνα του κινδύνου. Δεν εισακουσθήκαμε. Εν τούτοις, και οι πιο απαισιόδοξοι δεν είχαμε φανταστεί ότι η κρίση...
Διαβάστε περισσότερα...
ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ (ΕΒΔΟΜΟΣ ΤΟΜΟΣ)
1956-1958
Κωδ. Πολιτείας: 1998-0113

Η Διοικούσα Ειδική Επιτροπή τον υπό την αιγίδα της Ακαδημίας Αθηνών "Ιδρύματος Κώστα και Ελένης Ουράνη" αποφάσισε να εκδώσει σε δύο τόμους τη σειρά των θεατρικών κριτικών τον Άλκή Θρύλου-φιλολογικό ψευδώνυμο, όπως είναι γνωστό, της αείμνηστης Ελένης Ουράνη. Η υψηλοστόχαστη και μεγαλόδωρη δημιουργός του Ιδρύματος περαιώνει τη διαθήκη της (15 Ιουνίου 1969) με την εξής τελευταία παράγραφο: " Ίσως μια έκδοση των κριτικών μου που αφορούν το θέατρο και παρουσιάζουν την ελληνική θεατρική ζωή πολλών ετών να μπορούσε να είναι εξυπηρετική και ωφέλι...
Διαβάστε περισσότερα...
ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ (ΕΝΔΕΚΑΤΟΣ ΤΟΜΟΣ)
1967-1969
Κωδ. Πολιτείας: 1998-0116

1 Ιανουαρίου 1967 Θέατρο-Θίασος Βεργή: Μάρ. Σίγκαλ, «Ο τίγρης». Π. Σάφφερ, «Μαύρη κωμωδία». - Θέατρο «Όρβο» (Θίασος Κατερίνας): Φρ. Μάρκους, «Ο σκοτωμός της αδελφής Τζωρτζ». - Θέατρο Μπουρνέλλη (Θίασος Β. Διαμαντόπουλου-Μ. Αλκαίου): Αλ. Πάρνη, «Λευκή κηλίδα». - Θέατρο Δήμου Καλλιθέας (Θίασος «Νέα Αττική Σκηνή»): Κ. Γούντερχάουζ, «Έρχεται ο ψεύτης». - Θέατρο «Διάνα» (Θίασος Λ. Κωνσταντάρα-Μ. Κοντού-Ν. Ρίζου): Α. Γιαλαμά-Κ. Πρετεντέρη, «Κάτι κουρασμένα παλικάρια». - Θέατρο «Διονύσια» (Θίασος Έλλης Λαμπέτη): Π. Μπρυνό, «Μαμζέλ Πέπσυ». - Θέατρ...
Διαβάστε περισσότερα...
ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ (ΔΕΥΤΕΡΟΣ ΤΟΜΟΣ)
1934-1940
Κωδ. Πολιτείας: 1998-0115

1 Ιανουαρίου 1934 Εθνικό Θέατρο: Γ. Ντανούντσιο, "Η κόρη του Γιόριου". - Π. Χορν, "Το Φιντανάκι" 1 Φεβρουαρίου 1934 Εθνικό Θέατρο: Γκολντόνι, "Η Λοκαντιέρα" 15 Φεβρουαρίου 1934 Εθνικό Θέατρο: Ίψεν, "Βρυκόλακες" 1 Μαρτίου 1934 Εθνικό Θέατρο: Μπέρναρντ Σω, "Ο άνθρωπος του Διαβόλου" 15 Μαρτίου 1934 Θέατρο Κοτοπούλη: Steve Passeur, "Η παλιογυναίκα" 1 Απριλίου 1934 Εθνικό Θέατρο: Αλ. Λιδωρίκη, "Λόρδος Βύρων" 1 Μαΐου 1934 Εθνικό Θέατρο: Ντοστογέβσκι, διασκευή Βεάκη, "Ταπεινοί και καταφρονεμένοι". - Θέατρο Κοτοπούλη: Ντοστογέβσκι, διασκευή Μπατύ,...
Διαβάστε περισσότερα...
ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ (ΠΡΩΤΟΣ ΤΟΜΟΣ)
1927-1933
Κωδ. Πολιτείας: 1998-0085

Η Διοικούσα Ειδική Επιτροπή τον υπό την αιγίδα της Ακαδημίας Αθηνών "Ιδρύματος Κώστα και Ελένης Ουράνη" αποφάσισε να εκδώσει σε δύο τόμους τη σειρά των θεατρικών κριτικών τον Άλκή Θρύλου-φιλολογικό ψευδώνυμο, όπως είναι γνωστό, της αείμνηστης Ελένης Ουράνη. Η υψηλοστόχαστη και μεγαλόδωρη δημιουργός του Ιδρύματος περαιώνει τη διαθήκη της (15 Ιουνίου 1969) με την εξής τελευταία παράγραφο: " Ίσως μια έκδοση των κριτικών μου που αφορούν το θέατρο και παρουσιάζουν την ελληνική θεατρική ζωή πολλών ετών να μπορούσε να είναι εξυπηρετική και ωφέλι...
Διαβάστε περισσότερα...
ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ (ΔΩΔΕΚΑΤΟΣ ΤΟΜΟΣ)
1970-1971
Κωδ. Πολιτείας: 1998-0121
ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ (ΕΝΑΤΟΣ ΤΟΜΟΣ)
1962-1963
Κωδ. Πολιτείας: 1998-0114

1 Ιανουαρίου 1962 «Θέατρο Αθηνών» (Θίασος Δ. Μυράτ): Λ. Πιραντέλλο, «Απόψε αυτοσχεδιάζουμε». - «Θέατρο Τέχνης» (Θίασος Κ. Κουν): Μπ. Μπρεχτ, «Η άνοδος του Αρτούρο Ούι». - «Νέο Θέατρο» (Θίασος Β. Διαμαντόπουλου): Μπ. Μπρεχτ, «Γαλιλαίος». - Ίρβιν Σώου, «Όμορφος κόσμος». - Θέατρο Καλουτά (Θίασος «Ελληνικό Λαϊκό Θέατρο» Μ. Κατράκη): Μ. Σκουλούδη, «Οδύσσεια». - Μιούρα, «Η Μιραμπέλ και η παράξενη οικογένεια». - Θέατρο Κοτοπούλη (Θίασος Ντ. Ηλιόπουλου-Άν. Φόνσου): Δ. Ευαγγελίδη και Γ. Μαρή, «Ο Κύριος 5%». - Θέατρο «Αμιράλ» (Θίασος Μ. Φωτόπουλου-...
Διαβάστε περισσότερα...
ΟΧΤΡΟΙ ΚΑΙ ΦΙΛΟΙ ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΔΙΗΓΗΜΑΤΑ
Κωδ. Πολιτείας: 1998-0029

Το σύνολο έργο του Καμπύση φανερώνει μια προικισμένη ιδιοσυγκρασία και ένα ταλέντο που βαδίζει προς την ωριμότητα. Την ωρίμανσή του εμπόδισαν αφενός ο θάνατος, αφετέρου το ιδιάζον στοιχείο που πάντοτε τον χαρακτήριζε: η τάση του πνεύματός του να ανταποκρίνεται άμεσα στις κάθε λογής συγγραφικές "προκλήσεις" των ποικίλων λογοτεχνικών ρευμάτων, τα οποία συνυπήρχαν ή διαδέχονταν το ένα το άλλο με καταπληκτική ταχύτητα στα τέλη του 19ου αιώνα. [...] (Από την έκδοση)...
Διαβάστε περισσότερα...
ΑΦΗΓΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΤΑΞΙΔΙΩΤΙΚΕΣ ΕΝΤΥΠΩΣΕΙΣ (ΠΡΩΤΟΣ ΤΟΜΟΣ)
Κωδ. Πολιτείας: 1998-0074

Αντί επιλόγου: ο τολμητίας, ο πρωτοπόρος, ο "μελλοντολόγος" Σε μια αρτισύστατη χώρα, οικονομικά υπανάπτυκτη μέχρι το 1870, με υπολείμματα ηθών και πρακτικών προτέρου εθνικού βίου σε πολλούς ακόμη τομείς, με μια επίπλαστη προσοικείωση ευρωπαϊκών προτύπων, με αδιαμόρφωτη φιλολογική ζωή, με ποίηση που ενισχύει τα ρομαντικά ψεύδη μέχρι και το 1880, σε μια εποχή που οι ιδέες, οι μιμήσεις και οι αντιγραφές διασταυρώνονται και συγκρούονται από παντού ο Μ.Μ. φάνηκε "εκτός του γενικού κλίματος": τολμητίας, πρωτότυπος, ριζοσπάστης, ασυμβίβαστος, ευθ...
Διαβάστε περισσότερα...

Πλοήγηση

Θεματική ενότητα
Θεματική κατηγορία
Υποκατηγορία

Φίλτρα

Ελληνικές / Ξένες Εκδόσεις
Ημερομηνία Έκδοσης
Διαθεσιμότητα
Περιοχή Τιμών
Συγγραφέας / Δημιουργός
Εκδότης / Κατασκευαστής

Podcast – Βίος και Πολιτεία

Προσφορές ΒιβλίωνΠερισσότερα

ΓΕΛΙΟ ΣΤΟ ΣΚΟΤΑΔΙ
NABOKOV VLADIMIR
€15.90 €7.95
(-50%)
Κερδίζετε €7.95
ΚΑΡΟΛ
HIGHSMITH PATRICIA
€13.30 €6.65
(-50%)
Κερδίζετε €6.65

Βρείτε μας στο...

X
Verisign Eurobank EFG
Paypal IRIS