GOGOL NIKOLAI
ΤΟ ΠΑΛΤΟ - ΛΟΧΑΓΟΣ ΚΟΠΕΙΚΙΝ
Εκδότης: ΚΟΡΟΝΤΖΗΣ Κωδ. Πολιτείας: 2378-0064
Κανείς δεν θυμόταν πότε είχε μπει στο υπουργείο ο Ακάκι Ακάκιεβιτς και ποιος τον είχε συστήσει. Όσο κι αν άλλαζαν οι διευθυντές, οι τμηματάρχες, οι προϊστάμενοι, αυτόν τον έβλεπες πάντα καθισμένο στην θέση του, στην ίδια στάση, απασχολημένο στην ίδια δουλειά του διεκπεραιωτή, έτσι που αργότερα μερικοί είπανε πως είχε έρθει στον κόσμο με στολή και με φαλάκρα. Κανείς δεν τον είχε σε υπόληψη. Οι κλητήρες, όχι απλώς δεν σηκώνονταν όταν περνούσε, αλλά και δεν έδιναν περισσότερη προσοχή στην παρουσία του απ' όση στο πέταγμα μιας μύγας. Οι ανώτερ... Διαβάστε περισσότερα... |
||||||
ΤΑΡΑΣ ΜΠΟΥΛΜΠΑ
Εκδότης: ΖΑΧΑΡΟΠΟΥΛΟΣ Σ.Ι. Κωδ. Πολιτείας: 1780-0160
Η νουβέλα του Νικολάι Γκόγκολ «Ταράς Μπούλμπα» έγινε δεχτή με μεγάλο ενθουσιασμό στη Ρωσία από την πρώτη κιόλας έκδοσή της. Ο Μπελίνσκη τη χαρακτήρισε «κολοσσιαίο έργο». Ήταν για την εποχή του συγγραφέα ένα τολμηρό, νεωτεριστικό έργο που για πρώτη φορά με τέτοια ποιητικότητα, με τέτοια καλλιτεχνική τελειότητα παρουσίασε στη ρωσική λογοτεχνία την ηρωική ατμόσφαιρα της εθνικής ζωής, τη δύναμη και τη γοητεία των λαϊκών χαρακτήρων. Τέτοιο βιβλίο δεν είχε γνωρίσει η Ιστορία ακόμη και της παγκόσμιας λογοτεχνίας. Και η νεωτεριστική σημασία της νο... Διαβάστε περισσότερα... |
||||||
ΤΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΕΝΟΣ ΤΡΕΛΟΥ
ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΝΟΥΒΕΛΕΣ
Εκδότης: ΖΑΧΑΡΟΠΟΥΛΟΣ Σ.Ι. Κωδ. Πολιτείας: 1780-0508
Έξι νουβέλες του μεγάλου Ρώσου συγγραφέα, άλλες πασίγνωστες, όπως Το ημερολόγιο ενός τρελού και Το παλτό, και άλλες άγνωστες, όπως Ο Βίι και Το πορτρέτο. Ωστόσο, όλες είναι αντιπροσωπευτικές της ιδιοφυΐας του. Ιστορίες αστείες, όπως Η άμαξα, όπου ο Γκόγκολ ειρωνεύεται τους επαρχιώτες τσιφλικάδες, και Η μύτη, όπου παρουσιάζει μια παράλογη κατάσταση στην Πετρούπολη εκείνης της εποχής. Ιστορίες φανταστικές και αλλόκοτες, που φτάνουν στα όρια του τρομαχτικού, όπως συμβαίνει με το ανατριχιαστικό πορτρέτο του τοκογλύφου που βγαίνει από την κορνί... Διαβάστε περισσότερα... |
||||||
Η ΜΥΤΗ
Εκδότης: ΚΟΡΟΝΤΖΗΣ Κωδ. Πολιτείας: 2378-0074
Όλα στο έργο του αιωρούνται, κινούνται, είναι πολυδιάστατα και παρ' όλα αυτά τόσο πραγματικά! Ο Γκόγκολ είναι ο πρώτος που έδειξε πως παίζοντας ανάμεσα στο φανταστικό και στο εξωπραγματικό μπορεί ωστόσο ένα έργο να είναι απόλυτα ρεαλιστικό, και αντίστροφα, ένα έργο με φαινομενική αντανάκλαση της πραγματικότητας να στερείται ρεαλιστικού πνεύματος. Από την άποψη αυτή ο Γκόγκολ ήταν ένας πρωτοπόρος του ρεαλιστικού μυθιστορήματος. (ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ)... Διαβάστε περισσότερα... |
||||||
ΤΟ ΠΟΡΤΡΕΤΟ
Εκδότης: ΡΟΕΣ Κωδ. Πολιτείας: 3690-0452
Πόσο "ζωντανή" θα πρέπει να είναι μια αναπαράσταση σ' ένα έργο τέχνης; Πόσο πιστά θα πρέπει ν' αποδίδει ο ζωγράφος τη φύση και ποιους κινδύνους μπορεί ν' αντιμετωπίσει; Ο Γκόγκολ, πότε με σατιρική και πότε μ' εξομολογητική διάθεση, δίνει απάντηση σ' αυτά τα ερωτήματα πλέκοντας μια ιστορία μυστηρίου γύρω από ένα αινιγματικό πορτρέτο, που αλλάζει διαρκώς χέρια, ξυπνώντας στους κατόχους του αλλόκοτα συναισθήματα... (Από την παρουσίαση στο οπισθόφυλλο του βιβλίου)... Διαβάστε περισσότερα... |
||||||
ΤΟ ΠΑΛΤΟ ΚΑΙ ΤΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΕΝΟΣ ΤΡΕΛΟΥ
Εκδότης: ΠΑΤΑΚΗΣ Κωδ. Πολιτείας: 3330-5451
Πατέρας του χρυσού αιώνα του ρωσικού πεζογραφικού ρεαλισμού, ο Νικολάι Βασίλιεβιτς Γκόγκολ όρισε πρώτος το περίγραμμα του λογοτεχνικού τοπίου της πατρίδας του. Οι συγγραφείς του ύστερου 19ου αιώνα έγραψαν στη σκιά του θεματικού και αισθητικού του οράματος· οι μοντερνιστές του 20ού αναγνωρίζουν αμέριστα την επίδρασή του. Τον Γκόγκολ τον ενδιέφερε πολύ το θέμα της τρέλας, των έμμονων ιδεών, το πώς ένας άνθρωπος μπορεί να εκλογικεύει και να ερμηνεύει τον κόσμο γύρω του σύμφωνα με ένα δικό του σύστημα, τελείως "λογικά" για τον ίδιο και ταυτόχρ... Διαβάστε περισσότερα... |
||||||
ΤΟ ΠΑΛΤΟ
ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΗΣΗ: ΝΟΕΜΙ ΒΙΓΙΑΜΟΥΣΑ
Εκδότης: ΠΑΤΑΚΗΣ Κωδ. Πολιτείας: 3330-8640
Το Παλτό, το οποίο γράφτηκε από τον Νικολάι Γκόγκολ μεταξύ 1839 και 1841 και δημοσιεύθηκε το 1842, μας παρουσιάζει έναν από τους πιο συγκινητικούς χαρακτήρες στη λογοτεχνία: τον Ακάκιο Ακακίεβιτς Τσαρουχόφ, υπάλληλο στη χαμηλότερη κλίμακα της πολιτικής διοίκησης, ο οποίος είναι εξοργισμένος με την κοινωνική αδικία και την εγωιστική αδιαφορία των ισχυρών και πλουσίων και του οποίου το πεπρωμένο είναι να είναι ένας "ασήμαντος άνθρωπος". Ο Ακάκιος, για να προστατευτεί από τον παγερό χειμώνα της Αγίας Πετρούπολης, χρειάζεται ένα νέο παλτό, αλλ... Διαβάστε περισσότερα... |
||||||
ΤΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΕΝΟΣ ΤΡΕΛΟΥ
Εκδότης: ΕΡΑΤΩ Κωδ. Πολιτείας: 1610-0288
"Το Ημερολόγιο ενός τρελού" είναι το μόνο έργο του Γκόγκολ που είναι γραμμένο σε πρώτο πρόσωπο, τονίζοντας έτσι την επιθυμία του συγγραφέα να έχει ο αναγνώστης την εμπειρία της ψυχικής αποδιοργάνωσης του ήρωα της ιστορίας από πρώτο χέρι, χωρίς την απάλυνση της σκληρής πραγματικότητας μέσω του λόγου ενός εξωτερικού αφηγητή. Η μορφή αυτή επιτρέπει στον αναγνώστη να δει την ψυχική κατάρρευση βήμα προς βήμα και όχι την προβολή του από το εξωτερικό. Το τοπίο της αφήγησης της ιστορίας είναι πλήρως ελεγχόμενο από τη σχιζοφρενική φωνή του ήρωα της... Διαβάστε περισσότερα... |
||||||
Η ΝΥΧΤΑ ΤΩΝ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ
Εκδότης: ΕΡΑΤΩ Κωδ. Πολιτείας: 1610-0361
Μια μοναδική, τρυφερή Χριστουγεννιάτικη ιστορία όπου ο σιδεράς Βακούλα στην αγωνιώδη προσπάθειά του να κερδίσει την καρδιά της πανέμορφης Οξάνα, πολεμά με τον διάβολο, τους δαίμονες και την κακιά μάγισσα, φτάνει μέχρι την Αγία Πετρούπολη, στο μυθικό παλάτι της Μεγάλης Αικατερίνης, και γοητεύοντας την τρομερή τσαρίνα, δέχεται, από τα ίδια της τα χέρια, το δώρο που τη νύχτα των Χριστουγέννων θα χαρίσει στην αγαπημένη του. Ένα από τα πιο όμορφα παραμύθια που σύμφωνα με τον Βλαντιμίρ Ναμπόκωφ θα έπρεπε να διαβάζουν οι άνθρωποι τη νύχτα των Χρι... Διαβάστε περισσότερα... |
||||||
ΟΙ ΠΑΙΧΤΕΣ
Εκδότης: ΚΑΠΑ ΕΚΔΟΤΙΚΗ Κωδ. Πολιτείας: 7308-0257
Ο Νικολάι Βασίλιεβιτς Γκόγκολ έγραψε το μεγαλύτερο μέρος του έργου μεταξύ των ετών 1832 και 1837. Το 1842 μαζεύει τις παλιές και δυσανάγνωστες, όπως παραδέχεται ο ίδιος, σημειώσεις, τις οργανώνει, και έτσι εκδίδεται για πρώτη φόρα η μονόπρακτη αυτή κωμωδία. Το κείμενο που έχετε στα χέρια σας είναι μια όσο το δυνατόν πιστή στο ρωσικό πρωτότυπο μετάφραση. Ως σκηνοθέτης, αυτό το πρώτο στάδιο, της μετάφρασης του πρωτότυπου έργου, λειτούργησε για μένα ως ο καλύτερος τρόπος προεργασίας για την επικείμενη παράσταση. Αν και στην πορεία για τη σκην... Διαβάστε περισσότερα... |
||||||
Η ΛΕΩΦΟΡΟΣ ΝΙΕΦΣΚΙ
Εκδότης: ΟΡΟΠΕΔΙΟ Κωδ. Πολιτείας: 8121-0019
Σε μια από τις πιο διάσημες λεωφόρους της παγκόσμιας λογοτεχνίας, τη λεωφόρο Νιέφσκι, εκτυλίσσονται παράλληλα δύο φαινομενικά ερωτικές ιστορίες και ο Νικολάι Γκόγκολ βρίσκει την ευκαιρία να μας μιλήσει για τον ιδανικό έρωτα ενός ρομαντικού ζωγράφου και τον σαρκικό πόθο ενός ρεαλιστή υπολοχαγού. Όμως, στη στοιχειωμένη από θρύλους και μυστικά Πετρούπολη, ο αναγνώστης σταδιακά ανακαλύπτει ότι τίποτα δεν είναι αυτό που φαίνεται: μέσα σε μια ατμόσφαιρα μυστηριακή, που γίνεται ακόμα πιο σκοτεινή όταν ανάβουν τα φώτα στους δρόμους και πάνω από τη... Διαβάστε περισσότερα... |
||||||
ΠΑΝΤΡΟΛΟΓΗΜΑΤΑ
Εκδότης: ΔΩΔΩΝΗ Κωδ. Πολιτείας: 1250-0002
Με τα "Παντρολογήματα" ο Γκόγκολ σατυρίζει την καινούργια τάξη των μικροαστών - τους μικρέμπορους και δημόσιους υπαλλήλους - που μόλις είχε αρχίσει να διαμορφώνεται, ύστερ' από τις φειδωλές μεταρρυθμίσεις του τσάρου Αλέξανδρου Α΄. Κυρίαρχα στοιχεία της νεοσύστατης αυτής τάξης, η μικροψυχία, το συμφέρον κι ένας στενοκέφαλος συντηρητισμός. Σ' αυτήν τη γκροτέσκα διακωμώδηση των ηθών της μικροαστικής ζωής, στα "Παντρολογήματα", παρουσιάζονται τύποι αλλόκοτοι, μονομανείς με παράδοξες παρορμήσεις, που κινούνται σ' ένα χώρο παράλογο, σχεδόν μεταφ... Διαβάστε περισσότερα... |
||||||
ΝΕΚΡΕΣ ΨΥΧΕΣ
Εκδότης: ΖΑΧΑΡΟΠΟΥΛΟΣ Σ.Ι. Κωδ. Πολιτείας: 1780-0128
Στο έργο του Νεκρές Ψυχές ο Γκόγκολ σατιρίζει ανελέητα τους τσιφλικάδες και τους δημόσιους λειτουργούς του τσαρικού καθεστώτος της εποχής του. Με πρόσχημα μια σατανική ιδέα του κεντρικού ήρωα Τσίτσικοφ, την αγορά νεκρών ψυχών, ο συγγραφέας βρίσκει πολλές ευκαιρίες να ξεσκεπάσει το βούρκο της δουλοπαροικίας, για να αναδυθεί από εκεί η δύναμη και το δημιουργικό πνεύμα του Ρώσου μουζίκου. (Από την παρουσίαση στο οπισθόφυλλο του βιβλίου)... Διαβάστε περισσότερα... |
||||||
Ο ΚΑΥΓΑΣ ΤΩΝ ΔΥΟ ΙΒΑΝ
Εκδότης: ΕΡΑΤΩ Κωδ. Πολιτείας: 1610-0337
Ο Ιβάν Ιβάνοβιτς και ο Ιβάν Νικηφόροβιτς, δύο γείτονες, γαιοχτήμονες, κάτοικοι της αγροτικής πόλης του Μίργκοροντ και ταυτόχρονα φίλοι, είναι οι «πρωταγωνιστές» της πρωτόγνωρης ιστορίας μας. Ο Ιβάν Ιβάνοβιτς, ψηλός, λεπτός, με ευχέρεια λόγου και γοητευτικούς τρόπους, είναι το ακριβώς αντίθετο στην εμφάνιση και τους τρόπους, με αυτήν του κοντού, χοντρού και αγροίκου Ιβάν Νικηφόροβιτς, γεγονός, όμως, που δεν τους εμποδίζει να είναι καλοί φίλοι, μέχρι τη στιγμή που μια ασήμαντη μεταξύ τους παρεξήγηση, τους μετατρέπει σε ορκισμένους εχθρούς, ε... Διαβάστε περισσότερα... |
||||||
Ο ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΗΣ
Εκδότης: ΗΡΙΔΑΝΟΣ Κωδ. Πολιτείας: 1890-0290
Το κλασικό αριστούργημα του κορυφαίου Ρώσου δραματουργού Νικολάϊ Γκογκόλ, που πρωτοπαίχτηκε στην Αγία Πετρούπολη το 1836. Είναι στην ουσία μια αττική κωμωδία του Βορρά, όπου η ιδιωτική ίντριγκα του Μένανδρου σμίγει με τη δημόσια κριτική του Αριστοφάνη. Σε μια επαρχιακή πόλη στα βάθη της Ρωσίας, οι αρχές του τόπου νομίζουν από παρεξήγηση πως ο νεαρός Χλιεστακόφ είναι ο αναμενόμενος κρατικός Επιθεωρητής από την πρωτεύουσα. Όταν τον επισκέπτονται αρχίζουν να επιδίδονται σε ένα πρωτοφανές πανδαιμόνιο από κολακείες, αλληλοκατηγορίες και αυτοε... Διαβάστε περισσότερα... |
||||||
ΤΟ ΚΟΚΚΙΝΟ ΠΟΥΚΑΜΙΣΟ
Εκδότης: ΣΕΛΙΔΕΣ Κωδ. Πολιτείας: 3789-0036
"...Κάτι παράδοξο συνέβη στο παζάρι: διαδόθηκε πως το κόκκινο πουκάμισο έκανε την εμφάνισή του ανάμεσα στα εμπορεύματα. Η γριά, που πουλούσε κουλούρια είδε λέει με τα μάτια της τον οξαποδώ σε μορφή χοίρου να περιφέρεται και να σκύβει πάνω απ' τα φορτωμένα κάρα σα ν' αποζητούσε κάτι. Η είδηση αυτή διαδόθηκε αστραπιαία σ' όλο το παζάρι κι ο κόσμος θεωρούσε έγκλημα να μην την πιστέψει μολονότι κείνη που την έβγαλε, καθώς είχε το μαγαζάκι της πλάι στο καπηλειό, ήταν διαρκώς στουπί στο μεθύσι. Σ' αυτό προστέθηκε ακόμα μεγαλοποιημένη η διάδοση γ... Διαβάστε περισσότερα... |
||||||
ΠΑΝΤΡΟΛΟΓΗΜΑΤΑ
Εκδότης: ΗΡΙΔΑΝΟΣ Κωδ. Πολιτείας: 1890-0283
Ο Νικολάι Γκόγκολ,γνωστός από τον ,τοκαι τον είναι ο συγγγραφέας που θαυμάζει ο Τσέχωφ και τον θεωρεί τον οξυδερκέστερο κοινωνικό συγγραφέα στη Ρωσία των αρχών του 19ου αιώνα. Τα «Παντρολογήματα» είναι μια ευφυής, γρήγορη και ξεκαρδιστική κωμωδία με έντονα ηθογραφικά στοιχεία, που ο συγγραφέας δεν τόλμησε να παρουσιάσει φοβούμενος τη λογοκρισία. Μερικοί μικροαστοί καταφεύγουν στα προξενιά για να βρουν συντρόφους και, κατά έναν απίστευτο τρόπο, βρίσκονται όλοι χαμένοι. (Από την παρουσίαση στο οπισθόφυλλο του βιβλίου)... Διαβάστε περισσότερα... |
||||||
ΝΕΚΡΕΣ ΨΥΧΕΣ
Εκδότης: ΗΡΙΔΑΝΟΣ Κωδ. Πολιτείας: 1890-0156
Όταν οι λέξεις έχουν τη δύναμη να αποκαλύπτουν πληγές και να ξεσκεπάζουν κρυμμένες αρρώστιες, εκεί που η αθωότητα λιθοβολείται και η κακία θριαμβεύει... Τότε ακριβώς ο Γκόγκολ νιώθει να πνίγεται και να φωνάζει στη γη που τόσο αγάπησε, τη Ρωσία: "Δεν είσαι τάχα προορισμένη να γεννήσεις ήρωες, εσύ που τους προσφέρεις τόση έκταση για να δράσουν;" Πρόκειται από τις ωραιότερες πινελιές του διάσημου Ρώσου συγγραφέα. Οι "Νεκρές Ψυχές" τρομάζουν τη χώρα στην οποία αναφέρονται, ακριβώς επειδή είναι ο καθρέφτης της. Κάτι που έκανε τον σπουδαίο τότε ... Διαβάστε περισσότερα... |
||||||
ΤΟ ΠΑΛΤΟ
Εκδότης: ΟΞΥ Κωδ. Πολιτείας: 0160-0630
Βαθμοί και αξιώματα: σ' ένα δαιδαλώδες σύστημα δημόσιας διοίκησης, τίτλος και προσωπικότητα ταυτίζονται. Ο βαθμός διαπλάθει χαρακτήρες και ορίζει σχέσεις και συμπεριφορές. Πόσο διαφέρει η προεπαναστατική Ρωσία του Γκόγκολ από τα ιεραρχικά συστήματα του σήμερα; Ποια είναι η θέση και η μοίρα ενός ανθρώπου χωρίς φιλοδοξία σ' ένα τέτοιο σύστημα; Ο Νικολάι Γκόγκολ εισχωρεί στη λειτουργία των διαχρονικών κοινωνικών δομών και στην επίδρασή τους στον ψυχισμό του ατόμου, δίνοντας μας ένα κλασικό έργο με όλη την αδιόρατη ισορροπία των στοιχείων της ... Διαβάστε περισσότερα... |
||||||
Η ΜΥΤΗ
Εκδότης: ARS BREVIS Κωδ. Πολιτείας: 0574-0023
Είναι μια νουβέλα απολαυστική, μια σάτιρα που σαρκάζει και διακωμωδεί τους μηχανισμούς του κράτους, και ο παραλογισμός της συναγωνίζεται τους παραλογισμούς της ίδιας της κοινωνίας. Ο Γκόγκολ παντρεύει την πραγματικότητα με τη φαντασία. Η πραγματικότητα αποδομείται, γίνεται αντικείμενο σάτιρας και χλευασμού και τελικά αποδυναμώνεται τελείως, θυμίζοντάς μας την πραγματική, παράλογη, ζωή που ζούμε. Μέσα από το αδιανόητο, γίνεται φανερό το γεγονός πως το παράλογο οποιαδήποτε στιγμή μπορεί να μας χτυπήσει την πόρτα, κι όλοι θα είναι εκεί να το... Διαβάστε περισσότερα... |
Πλοήγηση
Φίλτρα
Ελληνικές / Ξένες Εκδόσεις
Ημερομηνία Έκδοσης
Διαθεσιμότητα
Περιοχή Τιμών
Συγγραφέας / Δημιουργός
Εκδότης / Κατασκευαστής