ΜΠΑΜΠΑΣΑΚΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ-ΙΚΑΡΟΣ
AU REVOIR
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΣΤΗ ΣΚΙΑ ΜΙΑΣ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗΣ
Εκδότης: ΝΕΦΕΛΗ Κωδ. Πολιτείας: 2990-0781
Ένα ταξίδι στην εφηβεία και τη μέθη της, μια ερωτική περιπλάνηση από συγκίνηση σε συγκίνηση, μια παθιασμένη κατάδυση στη μνήμη, μια ανατομία της απώλειας. Οδόσημα, κάποιες βραδιές με φίλους, η Πατησίων, ένα μπαρ που την ορίζει δεκαετίες τώρα, και πάνω απ' όλα δυο μάτια - τα μάτια της Μάρθας. Ο χαμένος χρόνος του ήρωα, έτσι όπως αναδύεται μέσα από θραύσματα, υπαινιγμούς ο ξανακερδισμένος, έτσι όπως αποκαλύπτεται μέσα από τον παραληρηματικό διάλογο με τον εαυτό του. Ένα βιβλίο που μιλάει για τον τρυφερό σπαραγμό της νιότης, αλλά και για το ... Διαβάστε περισσότερα... |
||||||
Η ΦΥΛΗ ΤΩΝ HAPPY FEW
ΣΠΟΝΔΥΛΩΤΟ ΑΦΗΓΗΜΑ
Εκδότης: ΗΛΕΚΤΡΑ Κωδ. Πολιτείας: 1831-0014
"...Ήμασταν από τότε οι λίγοι ευτυχείς, οι happy few, και παραμένουμε και τώρα οι λίγοι ευτυχείς, οι happy few. Δεν είναι πάντα εύκολος ο δρόμος, δεν είναι πάντα απών ο τρόμος. Αλλά ο τρόπος μας ήταν και παρέμεινε τρόπος ευγενικός, ανθοφορία αισθημάτων εξαιρετικών και συγκινήσεων μοναδικών, πώς να τ' αφήσεις όλ' αυτά, με τι να τ' ανταλλάξεις, γιατί ν' αλλάξεις; Μας ψέγουν ότι παίζουμε τη Διαλεκτική στα δάχτυλα - ποιο το κακό; Μας επιπλήττουν ότι δεν κατεβαίνουμε στους δρόμους - μα που αλλού είμαστε τόσα χρόνια; Μας είπαν και εστέτ - από πό... Διαβάστε περισσότερα... |
||||||
ΙΧΝΗ ΚΑΙ ΧΝΟΤΑ
Εκδότης: ΓΑΒΡΙΗΛΙΔΗΣ Κωδ. Πολιτείας: 0770-1985
ΝΩΡΙΣ ΠΟΡΕΙΑ ΡΗΞΗΣ Χάνονται οι σημασίες όταν τα δευτερόλεπτα φλέγονται Ρίχνονται σακάτηδες στο κενό οι ουλαμοί των εννοιών Πάλλονται τα νεύματα μέσα στο σκότος της λήθης Μεθυσμένοι έρχονται και μεθυσμένοι πάνε Εκείνοι που εμόχθησαν τον πόνο μας να γιάνουν Είμαστε πιο υγιείς κι από ελάφια Φύγαμε προτού μας διώξουν Θα έρθουμε όταν δεν θα μας περιμένουν Πολλά είδαν τα μάτια μας [Από την έκδοση]... Διαβάστε περισσότερα... |
||||||
ΒΟΡΕΙΟΔΥΤΙΚΟ ΠΕΡΑΣΜΑ
ΠΡΩΤΟΠΟΡΙΕΣ ΚΑΙ ΚΙΝΗΜΑΤΑ
Εκδότης: ΚΡΙΤΙΚΗ Κωδ. Πολιτείας: 2410-0713
Στο βιβλίο παρουσιάζονται κινήματα της πρωτοπορίας που άρχισαν να συγκροτούνται και να δρουν μετά τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο. Η ιστορία τους έμεινε μια κρυφή υποσημείωση, ένας θαμπός αστερίσκος, στο βιβλίο της ανησυχίας του εικοστού αιώνα. Κι όμως, αν ο αιώνας μας κοχλάζει, συνέβαλαν αυτά ακριβώς τα κινήματα στην αύξηση της θερμοκρασίας -αυτά πυροδότησαν τους μηχανισμούς που οδήγησαν σε εκρήξεις, αυτά οργάνωσαν τον πυροκροτητή. Και τούτο, επειδή έτσι αποφάσισαν, έτσι θέλησαν, κι έτσι έδρασαν. (Από την παρουσίαση της έκδοσης)... Διαβάστε περισσότερα... |
||||||
ΑΓΑΠΗ / LOVE
Εκδότης: ΕΣΤΙΑ Κωδ. Πολιτείας: 1710-2011
«Ο Φοίβος ήπιε μια γουλιά, άφησε το τσιγάρο να καίγεται στο σταχτοδοχείο, σηκώθηκε από τον μαύρο καναπέ, τράβηξε τις κουρτίνες, έβαλε στο πικάπ τα ταξίμια του Ιορδάνη Τσομίδη. Ετοίμασε το απογευματινό ούζο της Έλλης, έκοψε την ντομάτα τριαντάφυλλο, έβαλε τις ελιές στο μικρό πιάτο, μούσκεψε τον ντάκο, άπλωσε ρίγανη και χοντρό αλάτι. Έγειρε από πάνω της, χώρισε τα μαλλιά της, φανέρωσε τον αυχένα της, φίλησε απαλά το χνούδι της, την ένιωσε να αναρριγεί. Η Έλλη γύρισε, του χαμογέλασε. Ο κόσμος εξακολουθούσε να υπάρχει.» Σε μια Αθήνα που τρεκλί... Διαβάστε περισσότερα... |
||||||
HIDDEN TRACK / ΟΙ ΚΟΓΧΕΣ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ
Εκδότης: ΓΑΒΡΙΗΛΙΔΗΣ Κωδ. Πολιτείας: 0770-1644
Η φωτογραφία, ακόμα και όταν διαπραγματεύεται το πιο χαρούμενο, εύθυμο θέμα του κόσμου, ή μάλλον τότε ακριβώς, λειτουργεί σταθερά ως ελεγείο θανάτου. Οι επαγγελματίες της θεωρίας μιλώντας γι' αυτό το μέσο επιμένουν πως η ιδιαίτερή της γλώσσα οφείλεται στην δράση του φωτός και τη λειτουργία της σκιάς. Όμως, ουσιαστικά στη φωτογραφία κατατίθεται πάνω απ' όλα η δράση του χρόνου, η λειτουργία της συγκίνησης και η μεθυστική, απορρύθμιση των συναισθημάτων. "Φωτογραφίζω" είναι αφελές να ισχυριζόμαστε ότι σημαίνει απλά "βλέπω". Πάνω απ' όλα σημαίν... Διαβάστε περισσότερα... |
||||||
GUY DEBORD
ΟΥΡΛΙΑΧΤΑ ΓΙΑ ΧΑΡΗ ΤΟΥ ΣΑΝΤ
Εκδότης: ΓΑΒΡΙΗΛΙΔΗΣ Κωδ. Πολιτείας: 0770-1436
Τα "Ουρλιαχτά για χάρη του Σαντ" είναι η ταινία εκείνη που εισάγει, με βία και σφοδρότητα, τη σιωπή στον κινηματογράφο. Οι άδειες μάζες σιωπής, που κορυφώνονται σε ένα εκρηκτικό κρεσέντο είκοσι τεσσάρων λεπτών απόλυτης και εκκωφαντικής βουβαμάρας, είναι το σημείο εκκίνησης μιας πορείας γεμάτης σημασίες και όχι, όπως στην περίπτωση του Αρτύρ Ρεμπώ ή του Μαρσέλ Ντυσάν, το πέρας της διαδρομής. [...] (Από την έκδοση)... Διαβάστε περισσότερα... |
||||||
GUY DEBORD
ΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ
Εκδότης: ΚΡΙΤΙΚΗ Κωδ. Πολιτείας: 2410-0721
Ο Guy Debord (1931-1994) ήταν ένα από τα μεγαλύτερα ανατρεπτικά πνεύματα του περασμένου αιώνα. Υπήρξε μια προσωπικότητα γοητευτική, ένας άνθρωπος της περιπέτειας, ένας λαμπρός θεωρητικός, ένας απόλυτα πρωτότυπος δημιουργός. Ήταν ποιητής, αλλά ποιητής του αρνητικού. Όλες του οι δραστηριότητες ήσαν οργανωμένες αυστηρά από τον ίδιο και δημοσιοποιημένες αυστηρά από τον ίδιο. Εξέδωσε πειραματικά βιβλία σε ελάχιστα αντίτυπα, που άσκησαν σχεδόν αμέσως μετά την κυκλοφορία τους τεράστια επίδραση στην τέχνη της τυπογραφίας. Δημιούργησε εφτά κινηματο... Διαβάστε περισσότερα... |
||||||
ΠΑΡΚΟ
Εκδότης: ΕΣΤΙΑ Κωδ. Πολιτείας: 1710-2129
"ΘΥΜΗΣΟΥ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΠΟΥ ΕΓΙΝΑΝ ΜΑΝΙΦΕΣΤΑ, ΕΘΝΙΚΟΙ ΥΜΝΟΙ, τρόπος ζωής, σύνθημα και παρασύνθημα, θυμήσου: "Gimme Shelter", "Ωδή στον Γεώργιο Καραϊσκάκη", "While my Guitar gently weeps", "Αγάπη που 'γινες δίκοπο μαχαίρι", "Δημοσθένους λέξις", "Let it Bleed", "Famous Blue Raincoat", θυμήσου βιβλία, σελίδες, ποιήματα, διηγήματα, φράσεις, γραπτό λόγο, θυμήσου: Το Πάλι, όλος ο τόμος, το Ιδεοδρόμιο, Η χαμένη άνοιξη, Το μεγάλο παζάρι του Daniel Cohn-Bendit, Η κοινωνία του θεάματος του Guy Debord, το θρυλικό En αγκαλιά de Κρισγιαούρτι y otros ταχυδρά... Διαβάστε περισσότερα... |
||||||
ΤΟ ΙΛΙΓΓΙΩΔΕΣ ΚΑΛΕΙΔΟΣΚΟΠΙΟ
WILLIAM S. BURROUGHS
Εκδότης: ΚΡΙΤΙΚΗ Κωδ. Πολιτείας: 2410-0745
Υπάρχουν επαναστάτες που από μόνοι τους αποτέλεσαν μια ολόκληρη Κεντρική Επιτροπή (κλασικό παράδειγμα: ο Γκυ Ντεμπόρ). Υπάρχουν συγγραφείς που από μόνοι τους αποτέλεσαν μια ολόκληρη σχολή (κλασικό παράδειγμα ο Μπόρχες). Υπάρχουν καλλιτέχνες που από μόνοι τους αποτέλεσαν ένα ολόκληρο κίνημα (κλασικό παράδειγμα: ο Μαρσέλ Ντυσάν). Υπάρχει μια προσωπικότητα, μια εμβληματική μορφή του εικοστού αιώνα που υπήρξε και τα τρία, και όχι μόνο στο συμβολικό επίπεδο: επαναστάτης, συγγραφέας, καλλιτέχνης, και, συνάμα, κεντρική επιτροπή, σχολή, κίνημα. Άκ... Διαβάστε περισσότερα... |
||||||
ΤΟ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΑ ΒΛΕΦΑΡΑ ΜΑΣ
Εκδότης: BIBLIOTHEQUE Κωδ. Πολιτείας: 5340-0033
Όσο ξέρουμε να μοιραζόμαστε το ψωμί και το κρασί μας, όσο ξέρουμε να αγαπάμε την μουσική που μας αγάπησε, όσο ξέρουμε να μιλάμε για τους Φίλους που από έρωτα εξέπεσαν και να τους δωρίζουμε δευτερόλεπτα και δεκαετίες, όσο ξέρουμε να φωτογραφίζουμε τη Φιλία στη Μεγάλη Πόλη, τόσο θα ζούμε τη ζωή που ξέρουμε να ζούμε. Το Μυθιστόρημα ξέρει να γίνεται Χαμόγελο. (Από την παρουσίαση στο οπισθόφυλλο του βιβλίου)... Διαβάστε περισσότερα... |
||||||
ΟΥΖΟΜΑΥΣΩΛΕΙΟΝ ΚΑΠΕΤΑΝ ΜΙΧΑΛΗΣ
Εκδότης: ΓΑΒΡΙΗΛΙΔΗΣ Κωδ. Πολιτείας: 0770-1198
"... Από την εφηβεία, από τις αρχές της Μεταπολίτευσης, χαθήκαμε στα καπηλειά. Χαθήκαμε και βρεθήκαμε. Η Κυψέλη είχε πάνω από εκατόν πενήντα ταβέρνες. Συχνάζαμε στου Σαμπάνη στην Πλατεία Καραμανλάκη, από το 1976. Όταν η Κυψέλη καταστράφηκε, μετατοπιστήκαμε στα θαλερά ουζομεζεδοπωλεία του κέντρου. Αφού περάσαμε πάντως από το Άμα Λάχει της Καλλιδρομίου. Ο Καπετάν Μιχάλης, στη Φειδίου, έγινε Ουζομεζεδοπωλείο. Ο Τάσος Γουδέλης είναι ο αδιαφιλονίκητος chairman μιας παλιοπαρέας που συναζόμαστε για να τα πούμε και να τα πιούμε. Θραύσματα των συνά... Διαβάστε περισσότερα... |
||||||
ΔΩΔΕΚΑ ΦΥΣΙΟΓΝΩΜΙΕΣ
Εκδότης: ΓΑΒΡΙΗΛΙΔΗΣ Κωδ. Πολιτείας: 0770-1220
2013 / Σταθόπουλος: Θα μπορούσα να ισχυριστώ ότι υπήρξε κάποια εποχή, μια περίοδος, έστω μια στιγμή, κατά την οποία, μπορούσα να προβλέψω τι θα επακολουθούσε; 2003 / Λάγιος: Περί τα συμβεβηκότα τυρβάζει, επωφελώς. Το ταβλαρισμένο μυαλό του εργάζεται σαν μικροσκόπιο, εμπειρικώς διακριβώνει. 1993 / Αρανίτσης: Απ' αυτών των γιασεμιών το άρωμα αντλούσε τη σιγουριά ότι ο θάνατος δεν είναι παρά ένας ελιγμός της ζωής για ν' αντέξει την Ομορφιά όταν γίνεται εξουθενωτική. 1983 / Τζώρτζης: Σκέφτηκα πως θα 'ταν οι ίδιοι πάλι χθεσινοί - αρχαία ψάρια τ... Διαβάστε περισσότερα... |
||||||
ΔΙΑΣΥΡΜΟΣ
Εκδότης: ΕΣΤΙΑ Κωδ. Πολιτείας: 1710-1952
ΕΚΑΝΑ ΤΟ ΒΛΕΜΜΑ ΜΟΥ ΑΥΤΙ ΚΑΙ ΤΟΥ 'ΛΕΓΑ ΝΑ ΚΑΤΣΕΙ ΚΑΛΑ ΚΑΙ ν' ακούσει το "Σαν Μαγεμένο Το Μυαλό Μου Φτερουγίζει", ν' ακούσει το θρόισμα των φύλλων σ' ένα κακομεταφρασμένο ποίημα του Πεσσόα, ν' ακούσει το τρίξιμο των ξύλων της πυράς σε μια προσκοπική κατασκήνωση, ν' ακούσει το Adagio του Αλμπινόνι χωρίς να βγάζει κιχ, ν' ακούσει τη βραχνή φωνή της Μάρθας να ψιθυρίζει, ν' ακούσει τα γέλια και τα κλάματα μιας δεκαετίας, ν' ακούσει τον ορυμαγδό των πρώτων οδομαχιών, ν' ακούσει ξανά το "It's what I am doing when I miss you" με τον Michel Petrucc... Διαβάστε περισσότερα... |
||||||
LA VIE EST BELLE, ET FACILE
Εκδότης: ΕΡΑΤΩ Κωδ. Πολιτείας: 1610-0221
|
||||||
ΒΟΡΕΙΟΔΥΤΙΚΟ ΠΕΡΑΣΜΑ
COBRA - ΛΕΤΤΡΙΣΤΕΣ - ΚΑΤΑΣΤΑΣΙΑΚΟΙ
Εκδότης: ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ Κωδ. Πολιτείας: 1430-0043
Στο βιβλίο αυτό παρουσιάζονται ορισμένα πρωτοποριακά κινήματα που άρχισαν να συγκροτούνται και να δρουν μετά τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο. Η ιστορία τους έμεινε μια κρυφή υποσημείωση, ένας θαμπός αστερίσκος, στο βιβλίο της ανησυχίας του εικοστού αιώνα. Κι όμως, αν ο αιώνας μας κοχλάζει, συνέβαλαν αυτά ακριβώς τα κινήματα στην αύξηση της θερμοκρασίας - αυτά πυροδότησαν τους μηχανισμούς που οδήγησαν σε εκρήξεις, αυτά οργάνωσαν τον πυροκροτητή. Και τούτο, επειδή έτσι αποφάσισαν, έτσι θέλησαν, κι έτσι έδρασαν. Αν και σήμερα πολλοί επιχειρούν έ... Διαβάστε περισσότερα... |
||||||
ΤΟ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ BOB DYLAN
Εκδότης: ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ Κωδ. Πολιτείας: 2760-3412
Ο Bob Dylan τραγούδησε και τραγουδάει στη γλώσσα του Μεγάλου Βάρδου, του Ουίλιαμ Σαίξπηρ, και του Χένρι Μίλερ, και του Άλεν Γκίνσμπεργκ, και όσων αγαπήσαμε μες στα ερείπια μιας εποχής. Ο Dylan, τραγουδώντας και δημιουργώντας στη γλώσσα του Μεγάλου Βάρδου, άλλαξε τη ζωή μας, άλλαξε τη ζωή χιλιάδων αντρών και γυναικών. Είναι κάτι περισσότερο από εκφραστής της εποχής μας, και φυσικά είναι κάτι πολύ περισσότερο από τραγουδοποιός: ο Dylan είναι ποιητής, είναι ένας από τους σπουδαιότερους χρονικογράφους του δεύτερου ημίσεος του εικοστού αιώνα. Η... Διαβάστε περισσότερα... |
||||||
Ω!...
Εκδότης: ΟΞΥ Κωδ. Πολιτείας: 0160-0288 ". . . Μα κι όταν άφριζαν τα σύννεφα και ξέβραζαν οι ώρες απειλές ξέραμε εμείς πως ν' αποδράσουμε στου Ίμερου τους λειμώνες ξέραμε καλοκαίρια να κάνουμε χειμώνες σε κάμαρες υγρές με την άδολη μπουγάδα στην απλώστρα με τον έρωτα να κλαίει στα σεντόνια με των χειλιών το σμίξιμο να καίει τις πεποιθήσεις." (Από την έκδοση)... Διαβάστε περισσότερα... |
||||||
ΕΝΟΙΚΟΣ
[ΜΙΑ ΘΗΤΕΙΑ]
Εκδότης: ΓΑΒΡΙΗΛΙΔΗΣ Κωδ. Πολιτείας: 0770-1352
"Ένοικος, II": Πολλοί τους είχανε δει με τα μάτια τους τα ίδια, με τα ίδια τους τ' αφτιά τους είχανε ακούσει. Πολλοί έχουν να πουν πολλά για δαύτους. Και πολλές. Ανοίγει η πόρτα, μπαίνει ο Οδυσσέας Γεωργίου. Συνήθως έφτανε πρώτος, σμπαράλια μέσα του από μια σχέση που είχε αρχίσει να σωριάζεται σε ερείπια, μια βομβαρδισμένη σχέση, μια Δουνκέρκη, μια Βαρσοβία φαιή και δίχως τούνελ. Ο Ένοικος ήταν το καταφύγιο του, το θάλπος. Έμπαινε ήδη πιωμένος και ύστερα από κάμποση δουλειά - δούλευε για να μη διαλυθεί, δούλευε για να μη διαλύσει κάναν άλλ... Διαβάστε περισσότερα... |
||||||
Η ΛΕΓΕΩΝΑ ΤΩΝ ΦΙΛΩΝ
Εκδότης: ΠΕΡΙΣΠΩΜΕΝΗ Κωδ. Πολιτείας: 3369-0005
α΄ Η Φιλία είναι το Βαρύ Πυροβολικό που γκρεμίζει τα απανταχού Σινικά Τείχη της ανοησίας. β΄ Φίλε Φέρε Φίλους Φάγε Φύγε. γ΄ Η Λεγεώνα των Φίλων (και μάλιστα των ηττημένων φίλων) είναι, φυσικά, αήττητη! δ΄ Η Φιλία είναι ο σεβασμός της ιδιοφυίας του φίλου. (Από την έκδοση)... Διαβάστε περισσότερα... |
Πλοήγηση
ΠροσφορέςΠερισσότερα
Επιτραπέζια ΠαιχνίδιαΠερισσότερα
ΣελιδοδείκτηςΠερισσότερα
Boris Pasternak: Η ομορφιά της ζωής
Νομίζω πως δεν θα σε αγαπούσα τόσο πολύ αν δεν είχες κάτι για να παραπονεθείς και κάτι για να μετανιώσεις. Δεν μου αρέσουν εκείνοι που δεν έχουν πέσει...
