Ο Λογαριασμός μου

Δωρεάν αποστολή για αγορές άνω των 30€ | Δωρεάν αντικαταβολή | Έως 24 άτοκες δόσεις | Έως -85% χαμηλότερες τιμές σε πάνω από 300.000 τίτλους

ΠΕΤΡΟΠΟΥΛΟΣ ΗΛΙΑΣ

Ταξινόμηση κατά:   
ΥΠΟΚΟΣΜΟΣ ΚΑΙ ΚΑΡΑΓΚΙΟΖΗΣ
Εκδότης: ΝΕΦΕΛΗ
Κωδ. Πολιτείας: 2990-0585

«Οι απόψεις που εκθέτω στην παράγραφο 28 προήρχοντο από όσα είχα διαβάσει, ως τότε, για το ελληνικό θέατρο σκιών. Στην Ελλάδα έχουν δημοσιευτεί πολλές σχετικές μελέτες. Δεν έχω άμεσα ενδιαφέροντα γι' αυτό το αντικείμενο. Διερευνώ τα προβλήματα του ελληνικού υποκόσμου. Μια από τις σημαντικότερες φιγούρες του ελληνικού θεάτρου σκιών είναι ο Σταύρακας - πρόκειται για μια τυποποιημένη συμπύκνωση ενός ανθρώπου του υποκόσμου. Ακολουθόντας την φιγούρα του Σταύρακα έπεσα μέσα σε μιαν ανεξερεύνητη περιοχή του ελληνικού θεάτρου σκιών. Γρήγορα κατάλα...
Διαβάστε περισσότερα...
SALONIQUE L' INCENDIE DE 1917
Εκδότης: ΜΠΑΡΜΠΟΥΝΑΚΗ
Κωδ. Πολιτείας: 2830-0113
ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΒΡΑΙΟΥΣ ΤΗΣ ΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Εκδότης: ΚΑΠΟΝ
Κωδ. Πολιτείας: 2195-0217

Ήταν επόμενο ότι η βιωματική παρακαταθήκη του Ηλία Πετρόπουλου από τη Θεσσαλονίκη και το πάθος του να ασχοληθεί με όσα απέρριψε η εθνική ιστοριογραφία για δεκαετίες, θα τον οδηγούσε να ασχοληθεί με τους Εβραίους της Σαλονίκης. Αυτό που τον "έσπρωξε" όμως να καταπιαστεί με τα επώδυνα της μνήμης ήταν η αναβίωση του αντισημιτισμού στην Ελλάδα της Μεταπολίτευσης. Αυτό είναι το ιστορικό πλαίσιο των γραπτών του Πετρόπουλου που παρουσιάζονται σε αυτό το βιβλίο. Τα άρθρα του αποτέλεσαν τις κραυγές μιας ειλικρινούς αγωνίας ενός ενεργού -ίσως του μο...
Διαβάστε περισσότερα...
ΡΕΜΠΕΤΟΛΟΓΙΑ
ΕΙΚΟΣΙΤΕΣΣΕΡΙΣ ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΙ ΜΟΝΟΤΟΝΗΣ ΦΛΥΑΡΙΑΣ
Εκδότης: ΚΕΔΡΟΣ
Κωδ. Πολιτείας: 2300-1591

Το βιβλίο του Πετρόπουλου βρίσκεται πιο κοντά στη βαθύτερη ουσία της ρεμπέτικης κουλτούρας, χωρίς να επιχειρεί καθόλου να την αναλύσει και πολύ περισσότερο να την εξιδανικεύσει. Χρειάστηκε να περάσει καιρός για να καταλάβω που οφείλεται αυτή η υπεροχή του Πετρόπουλου. Σήμερα νομίζω ότι ξέρω την απάντηση. Αλλά δεν είμαι σίγουρος σε ποια γλώσσα πρέπει να την εκφράσω. Γιατί το βιβλίο του Πετρόπουλου είναι μια από εκείνες τις σπανιότατες περιπτώσεις, όπου η εμπειρική έρευνα και η ποίηση συναντιούνται διατρέχοντας μια terra nova σχεδόν απρόσιτη...
Διαβάστε περισσότερα...
ΠΤΩΜΑΤΑ, ΠΤΩΜΑΤΑ, ΠΤΩΜΑΤΑ...
Εκδότης: ΝΕΦΕΛΗ
Κωδ. Πολιτείας: 2990-0557

Πεθαμένους βλέπαμε συχνά, από την πιο τρυφερή μας ηλικία, άλλως τε το Νεκροταφείο του Πύργου βρισκόταν δίπλα μας, αρκετές φορές παίζαμε κρυφτό ανάμεσα σε περικαλλείς τάφους, εξαίσια ταφικά μνημεία με την υπογραφή του γλύπτη, Αρμακόλας εποίει κ.ά., για να μην θυμηθώ έναν μικρό λαγό, στην Κατοχή, που τελικά τον στριμώξαμε μέσα σε ένα ρημαγμένο κενοτάφιο. Οι κηδείες ήσαν συχνότατες, και απ' ό,τι θυμάμαι τότε άρχισαν να σκεπάζουν συστηματικά το φέρετρο (οι νεκροί από πείνα πρήζονταν και τουμπάνιαζαν αγρίως), ενώ προπολεμικά το φέρετρο με τον ν...
Διαβάστε περισσότερα...
ΠΑΡΟΙΜΙΕΣ ΤΟΥ ΥΠΟΚΟΣΜΟΥ
Εκδότης: ΝΕΦΕΛΗ
Κωδ. Πολιτείας: 2990-0914

Ο Ηλίας Πετρόπουλος - μετά τα ρεμπέτικα τραγούδια, τα μικρά ρεμπέτικα, την ρεμπετολογία, το άγιο χασισάκι, τον υπόκοσμο και καραγκιόζη, το μπουρδέλο, τους καπανταήδες και μαχαιροβγάλτες, και διάφορα σχετικά άρθρα - συνεχίζει μ' αυτό το βιβλιαράκι τη ρεμπετολογική του έρευνα....
Διαβάστε περισσότερα...
ΚΑΠΑΝΤΑΗΔΕΣ ΚΑΙ ΜΑΧΑΙΡΟΒΓΑΛΤΕΣ
ΜΙΑ ΕΠΙΛΟΓΗ ΚΕΙΜΕΝΩΝ
Εκδότης: ΝΕΦΕΛΗ
Κωδ. Πολιτείας: 2990-0882

Πολλοί αναγνώστες δεν θα καταλάβουν τι το κοινό έχουν τα φαινομενικώς αλλοπρόσαλλα άρθρα αυτού του βιβλίου. Η απάντηση είναι απλή: όλα ετούτα τα κείμενα ανάγονται στην, ως τώρα, αόρατη Ρεμπετολογία. Το 1990 παρουσίασα το συνοπτικό βιβλιαράκι ρεμπετολογία (πρώτη δημοσίευση στο Lettre International του Βερολίνου), όπου μιλάω για την προβληματική του ρεμπέτικου τραγουδιού. Δεν είμαι ο εφευρέτης του όρου ρεμπετολογία. Αυτή η τιμή ανήκει στο Μάνο Χατζιδάκι, ο οποίος, το Μάιο του 1978, υπόγραψε το άρθρο ρεμπετολογία στο Ραδιοπρόγραμμα [...] Με...
Διαβάστε περισσότερα...
ΕΓΧΕΙΡΙΔΙΟΝ ΤΟΥ ΚΑΛΟΥ ΚΛΕΦΤΗ
Εκδότης: ΝΕΦΕΛΗ
Κωδ. Πολιτείας: 2990-0556

«Το "Εγχειρίδιον του Καλού Κλέφτη" αυτοχαρακτηρίζεται χάρη στον υπότιτλο Λαϊκόν και Μακάβριον Ευθυμογράφημα που, φρονώ ότι, εμπεριέχει τρεις δείκτες για την κατανόηση του βιβλίου μου. Υποψιάζομαι πως έκανα αρκετή ζημιά με την δημοσίευσή του. Αν, όντως, είναι έτσι, τότε ζητώ συγνώμη από τους αναγνώστες. Όσο για την (ενίοτε) αθυρόστομη προκλητικότητα του Εγχειριδίου θα προτιμούσα να ανατρέξω σε κάποιες συνεντεύξεις μου, όπου επιμένω πως η προκλητικότητα δεν είναι παρά ένα όπλο, μια μέθοδος - και ποτέ ένας στόχος». (Από την έκδοση)...
Διαβάστε περισσότερα...
ΡΕΜΠΕΤΙΚΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ
Εκδότης: ΚΕΔΡΟΣ
Κωδ. Πολιτείας: 2300-1588

Για να έχω μια πρόσβαση στο ρεμπέτικο τραγούδι (ή, γενικότερα, στον υπόκοσμο) έπρεπε να ξέρω την αργκό. Δεν διαθέτουμε ένα αργκοτικό λεξικό. Ήμουν υποχρεωμένος να γράψω ένα λεξικό της αργκό. Δεν ξέρουμε σχεδόν τίποτα για τους καπανταήδες της Ισταμπούλ ούτε καν το γλωσσικό τους ιδίωμα. Ήμουν υποχρεωμένος να σπουδάσω τουρκολογία. Δεν υπάρχουν βιβλία για την ανάπτυξη των πολιτειών μας. Αναγκάστηκα να καταρτίσω ένα ντοσιέ περί της κοινωνικής τοπογραφίας και πολεοδομίας της χώρας μας. Μπορώ να συνεχίσω έτσι επ' άπειρον. Τα Προλεγόμενα δεν σηκώ...
Διαβάστε περισσότερα...
ΑΡΘΡΑ ΣΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ
Εκδότης: ΠΑΤΑΚΗΣ
Κωδ. Πολιτείας: 3330-0361

"Εμείς μια ιδέα ρίχνουμε: η αφήγηση του Λάκη Σάντα, όπως δημοσιεύτηκε στην "Ελευθεροτυπία" από το αρχείο του Ηλία Πετρόπουλου για τη νύχτα της 30.5.41, όταν μαζί με τον Μ. Γλέζο κατέβασαν τη γερμανική σημαία από την Ακρόπολη, να διδάσκεται από φέτος σε όλα τα σχολεία! Συμφωνείτε;" ("Το Ποντίκι", Πέμπτη 3 Ιουνίου 1993) "Ο Ηλίας Πετρόπουλος είναι ίσως ο μεγαλύτερος στιλίστας που διαθέτει αυτή τη στιγμή η ελληνική γλώσσα. Η άνεση και η ελευθερία με τις οποίες συνυφαίνει λαϊκά και λόγια γλωσσικά στοιχεία σ' έναν εναργή, μουσικό λόγο, η πρωτοτ...
Διαβάστε περισσότερα...
ΤΕΣΣΕΡΕΙΣ ΖΩΓΡΑΦΟΙ
ΑΝΤΩΝΗΣ - ΒΙΤΑΣΤΑΛΗ - ΔΟΥΡΑΛΗ - ΣΟΥΛΙΩΤΗΣ
Εκδότης: ΝΕΦΕΛΗ
Κωδ. Πολιτείας: 2990-0732

Αντώνης (Anton), Αριάδνη Βιτάσταλη, Έρικα Δουραλή, Δημήτρης Σουλιώτης: Ποιητικά κείμενα και ερωτικά για αγαπημένους καλλιτέχνες...
Διαβάστε περισσότερα...
Η ΕΘΝΙΚΗ ΦΑΣΟΥΛΑΔΑ ΚΑΙ Η ΟΜΕΛΕΤΑ
Εκδότης: ΝΕΦΕΛΗ
Κωδ. Πολιτείας: 2990-0579

[...] Θεωρούμε την φασουλάδα σαν το κατ' εξοχήν ελληνικό φαγητό. Στην χώρα μας γίνεται τόσο μεγάλη κατάχρηση του τριγενούς και τρικατάληκτου επιθέτου εθνικός-εθνική-εθνικόν, ώστε ανέτως το κόλλησα και στην φασουλάδα. Έτσι, η Εθνική Φασουλάδα θα βρει μια θεσούλα πλάι στον Εθνικό Στρατό. Προσωπικώς, αγαπώ περισσότερο την φασουλάδα από τον στρατό. [...] (Από την παρουσίαση της έκδοσης)...
Διαβάστε περισσότερα...
ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΚΑΠΟΤΑΣ
ΗΜΙΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΜΟΝΟΓΡΑΦΙΑ, ΜΕΤ' ΟΛΙΓΩΝ ΣΧΕΔΙΩΝ ΤΟΥ Α. ΚΑΝΑΒΑΚΗ, ΣΥΝΟΔΕΥΟΜΕΝΗ ΑΠΟ ΕΠΙΜΕΤΡΟΝ ΣΥΓΓΕΝΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ, ΔΑΨΙΛΩΣ ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΗΜΕΝΩΝ ΥΠΕΒΛΗΘΗ ΠΡΟΣ ΒΡΑΒΕΥΣΙΝ ΕΙΣ ΤΗΝ ΑΚΑΔΗΜΙΑΝ ΑΘΗΝΩΝ
Εκδότης: ΝΕΦΕΛΗ
Κωδ. Πολιτείας: 2990-0747

Περικαυλίδος λακωνική ιστορία με εικονογράφηση εντός κειμένου Καποτολογική επιστολογραφία με σχετική εικονογράφηση Επίμετρο με παράλληλα θέματα Χαριτωνίδου εγκώμιον Φαλλοκρατική ετυμολογία Τα τρία τινά Συνέντευξη περί πορνογραφίας Λογοκρισία, αυτολογοκρισία και αγραμματοσύνη Ένα ομοσεξουαλικό ποίημα του Τερτσέτη Η ζώνη αγνότητος Τα αφροδισιακά Ο Ολισβος Ο κόκκινος βουβώνας Η γυναίκα του καπετάνιου Δείγματα από την λογοτεχνία Στο σπίτι του Ατ Βέλντχουν Τα αναπαψώλια Το χασίσι και οι ντρόγκες Δανεικός επίλογος Εικονογράφηση γενική...
Διαβάστε περισσότερα...
ΙΩΑΝΝΟΥ ΑΠΟΚΑΛΥΨΙΣ
Εκδότης: ΝΕΦΕΛΗ
Κωδ. Πολιτείας: 2990-0559

Ανέκαθεν η Αποκάλυψη του Ιωάννη μου έκανε μεγάλην εντύπωση. Την εδιάβασα πλειστάκις. Ακόμα δεν έχω καταλάβει τι διάβολο ζητάει αυτό το κείμενο μες στην Καινή Διαθήκη. Και πάντα η διαίσθησή μου επιμένει πως η Αποκάλυψη είναι κάποιο σουρεαλιστικό παραμύθι. Πρόκειται για μιαν εντελώς υποκειμενικήν άποψη. Τα εξ αντικειμένου δεδομένα έχουν κάποια αρενωπή σκληράδα: εδώ τοποθετώ την ουσία των περιγραφομένων στην Αποκάλυψη και την ιδιάζουσα γλώσσα της Αποκαλύψεως, όπου, ίσως, βρίσκεται η ουσία της ουσίας. [...] (Από την έκδοση)...
Διαβάστε περισσότερα...
ΤΟ ΤΑΝΤΟΥΡΙ ΚΑΙ ΤΟ ΜΑΓΚΑΛΙ
Εκδότης: ΝΕΦΕΛΗ
Κωδ. Πολιτείας: 2990-0582

Πάνε τριάντα-σαράντα χρόνια που το καλοριφέρ (λέξη σχεδόν άγνωστη στη Γαλλία) εξοστράκισε οριστικά όλους τους παλιούς τρόπους θέρμανσης του σπιτιού. Οι νέοι μας ίσως να έχουν δει καμιά σόμπα, ή, ίσως νάχουν ακούσει την έκφραση "της πουτάνας το μαγκάλι", αλλά κανείς τους δεν ξέρει τι ήτο το ταντούρι. Το τζάκι, σαν παράσταση και σαν λέξη, διατηρήθηκε γιατί πολλά σπίτια (είτε νεοκλασικά, είτε χωριάτικα, είτε μοντέρνα) το κρατήσανε, ή, το αποχτήσανε λόγω μόδας. Φυσικά, εκτός από το τζάκι και το ταντούρι και το μαγκάλι, χρησιμοποιούσαν σαν μέσα...
Διαβάστε περισσότερα...
ΚΑΡΕΚΛΕΣ ΚΑΙ ΣΚΑΜΝΙΑ
Εκδότης: ΝΕΦΕΛΗ
Κωδ. Πολιτείας: 2990-0583

Κατά τα φαινόμενα, η λέξη σκαμνί είναι αρχαιότερη από την λέξη καρέκλα. Στην Νεότερη Ελλάδα το σκαμνί (ως αντικείμενο) εμφανίζεται πριν την καρέκλα. Ωστόσο, ο λαός ήξερε τη λέξη θρόνος, που την κόλλαγε στους βασιλιάδες και στους δεσποτάδες. Ο Μακρυγιάννης εχρησιμοποίησε την λέξη θρόνος, αλλά στα κείμενά του δεν βρίσκονται οι λέξεις σκαμνί/ κάθισμα/ καρέκλα/ πολυθρόνα. Ο Μακρυγιάννης προτίμησε (και έγραψεν άπαξ) την σπανιότερη φόρμα καθέκλα. Την ιστορική 3η Σεπτεμβρίου οι επαναστάτες κατατσάκισαν τον θρόνο του Όθωνα - τα κομμάτια του βρίσκο...
Διαβάστε περισσότερα...
ΨΕΙΡΟΛΟΓΙΑ
Εκδότης: ΝΕΦΕΛΗ
Κωδ. Πολιτείας: 2990-0560

Οι ψείρες κι οι κοριοί έχουνε το δικό τους φολκλόρ. Για την λαογραφία δεν υφίστανται αντικείμενα περιφρονητέα, είτε χυδαία, είτε ανήθικα. Η λαογραφία - άθελά της με τον καιρό - αποβαίνει μια αναιδεστάτη επιστήμη. Ίσως. Αλλ' αυτό δεν μπορεί να αποτελέσει λόγον ανασχέσεως της έρευνας. Θα ψάξουμε, λοιπόν. Ήρθε η ώρα ν' αποχτήσει και η ψείρα το βιβλίο της. Στην μελετούλα αυτή θα μιλήσω για τις ψείρες, τους ψύλλους, τους κοριούς, τις μύγες, τα κουνούπια, τις σκνίπες, τις κατσαρίδες, τις ψαλίδες, τις σαρανταποδαρούσες, τους σκόρους, τα τσιμπούρι...
Διαβάστε περισσότερα...
ΜΠΑΙΝΩ ΣΤΟ 151
Εκδότης: ΤΟΠΟΒΟΡΟΣ
Κωδ. Πολιτείας: 9212-0032

"Το 151 δεν είναι παιχνίδι της τράπουλας, όπως η πρέφα και το μπεζίκι. Το 151 ήτο ένας εβρέικος φτωχοσυνοικισμός της Σαλονίκης. Κάποτε ζούσαν, εκεί, πέντε χιλιάδες εβραίοι [...] Θέλησα να παγιδεύσω τον αναγνώστη μου μέσα στο 151. Οι νέοι μας πρέπει (επιβάλλεται) να μάθουν την στάση που έδειξαν οι γονείς τους απέναντι στους εβραίους της Θεσσαλονίκης." Ο Ηλίας Πετρόπουλος έδειξε ένα ιδιαίτερο και σταθερό ενδιαφέρον για την ιστορία των Εβραίων της Ελλάδας και έδρασε ποικιλοτρόπως ενάντια στην αποσιώπηση της εβραϊκής γενοκτονίας. Η παρούσα συλ...
Διαβάστε περισσότερα...
Ο ΤΟΥΡΚΙΚΟΣ ΚΑΦΕΣ ΕΝ ΕΛΛΑΔΙ
Εκδότης: ΝΕΦΕΛΗ
Κωδ. Πολιτείας: 2990-0561

Αναγνώστη μου, εδώ μην περιμένεις να διαβάσεις την ιστορία του τούρκικου καφέ. Οι παραδόσεις για την ανακάλυψη του τούρκικου καφέ, οι αγώνες για την ελεύθερη επικράτησή του και η εξέλιξή του μέχρι τις σύγχρονες ευρωπαϊκές ποικιλίες του -όλα αυτά, τέλοσπάντων- είναι δεόντως καταγραμένα, χρυσοίς γράμμασιν, στα σχετικά εγχειρίδια, αλλά και στις εγκυκλοπαίδειες. Σ' αυτό το άρθρο επιθυμώ να μιλήσω για τον τούρκικο καφέ, όπως τον ξέρουμε εν Ελλάδι. Μπαίνω ευθέως στο θέμα. Οι τούρκοι, όπου δέον να θεωρούνται πατεράδες των νεοελλήνων, μεταξύ άλλων...
Διαβάστε περισσότερα...
TOPOR: ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΕΠΟΧΕΣ (ΔΙΓΛΩΣΣΗ ΕΚΔΟΣΗ)
Εκδότης: ΝΕΦΕΛΗ
Κωδ. Πολιτείας: 2990-0574

"Topor Χειμώνας": Σαββατόβραδο. Διασχίζω την rue de Seine βιαστικά (η αγορά είναι ακόμη ανοιχτή) και καταλήγω, όπως συνήθως, στην Palette - και μπαίνω ο Abram κάθεται, ήδη, στην θέση του. Σας διαβεβαιώ, επί λόγω τιμής, πως αυτό που έπιασα να γράφω είναι ένα ποίημα σοβαρό ποίημα για την Τέχνη του Topor, αλλά τώρα, πίνοντας μια ξανθιά μπίρα, γουστάρω να σκαρώσω ένα γελοίο τραγουδάκι Γιατί τρως κι άλλη ντομάτα αφού είσαι χοντρός σαν πατάτα. Ο Topor, διαβάζοντας πίσω απ' τον ώμο μου, με διακόπτει: - Μα, δεν μπορείς να μιλήσεις για τα Υψηλά μο...
Διαβάστε περισσότερα...

Πλοήγηση

Θεματική ενότητα
Θεματική κατηγορία
Υποκατηγορία

Φίλτρα

Ελληνικές / Ξένες Εκδόσεις
Ημερομηνία Έκδοσης
Διαθεσιμότητα
Περιοχή Τιμών
Συγγραφέας / Δημιουργός
Εκδότης / Κατασκευαστής

Προσφορές ΒιβλίωνΠερισσότερα

ΟΙ ΒΥΖΑΝΤΙΝΕΣ ΔΕΣΠΟΣΥΝΕΣ
NICOL M. DONALD
€15.90 €7.16
(-55%)
Κερδίζετε €8.74
ΤΟ ΦΑΝΤΑΣΜΑ ΤΗΣ ΟΠΕΡΑΣ (ΣΚΛΗΡΟΔΕΤΗ ΕΚΔΟΣΗ)
LEROUX GASTON
€14.00 €7.00
(-50%)
Κερδίζετε €7.00

Βρείτε μας στο...

Verisign Eurobank EFG
Paypal IRIS