Ο Λογαριασμός μου

Δωρεάν αποστολή για αγορές άνω των 30€ | Δωρεάν αντικαταβολή | Έως 24 άτοκες δόσεις | Έως -85% χαμηλότερες τιμές σε πάνω από 300.000 τίτλους

Μελετώντας για το Θέατρο

 Alexiadis

    από τον Τάσο Αλεξιάδη
   Τμήμα Θεάτρου της Πολιτείας

Η ΓΗ ΤΗΣ ΣΤΑΧΤΗΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΔΙΑΜΑΝΤΙΩΝ
Εκδότης: ΓΑΒΡΙΗΛΙΔΗΣ
Κωδ. Πολιτείας: 0770-1153

Τον Απρίλιο του 1994, στο ακριανό ράφι της βιβλιοθήκης μου, βρήκα 26 γράμματα που μου έστειλε ο Γιέρζι Γκροτόφσκι από τον Ιούλιο του 1963 έως και τον Αύγουστο του 1969. Το πρώτο απ' αυτά μου το έστειλε όταν ήμουν στην Ινδία και το τελευταίο μου το έστειλε όταν πήγε για πρώτη φορά στην Ινδία. Η Ινδία ήταν σημείο συνάντησης για μας. Ποτέ δεν πήγαμε εκεί μαζί. Όμως, ο πολιτισμός της, τα παράδοξά της και οι αντιθέσεις της μας βοήθησαν να δημιουργήσουμε έναν κοινό τρόπο σκέψης. Τα περισσότερα γράμματα χρονολογούνται από το 1964 έως το 1966. Για...
Διαβάστε περισσότερα...
ΘΕΑΤΡΟ
Εκδότης: ΠΑΤΑΚΗΣ
Κωδ. Πολιτείας: 3330-6716

"Αν το θέατρο ήταν θρησκεία" γράφει ο Ντέιβιντ Μάμετ "πολλές από τις παρατηρήσεις και τις προτάσεις αυτού του βιβλίου θα μπορούσαν να θεωρηθούν αιρετικές". Όπως πάντα, ο Μάμετ δε μασά τα λόγια του: στο βιβλίο αυτό, ο καταξιωμένος θεατρικός συγγραφέας, σεναριογράφος και δοκιμιογράφος διακηρύσσει ούτε λίγο ούτε πολύ το τέλος της παντοδυναμίας του σκηνοθέτη και των θεωριών περί υποκριτικής. Για τον Μάμετ, οι ηθοποιοί είτε είναι καλοί είτε δεν είναι ηθοποιοί, και οι καλοί ηθοποιοί γενικά λειτουργούν καλύτερα χωρίς την παρέμβαση κάποιου σκηνοθέ...
Διαβάστε περισσότερα...
ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΗΘΟΠΟΙΟ
ΑΛΗΘΕΙΕΣ ΚΑΙ ΨΕΜΑΤΑ, ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΚΑΙ ΑΠΟΤΡΟΠΕΣ
Εκδότης: ΠΑΤΑΚΗΣ
Κωδ. Πολιτείας: 3330-2821

Ο βραβευμένος δραματουργός, σκηνοθέτης και δάσκαλος Ντέιβιντ Μάμετ έχει συγκεντρώσει σ' αυτό το βιβλίο χρήσιμες συμβουλές για όσους ενδιαφέρονται να ασχοληθούν με την υποκριτική. Χωρίς να κρύβει τίποτα, με αμεσότητα και ειλικρίνεια ο συγγραφέας αποκρούει τις καθιερωμένες αντιλήψεις και πληροφορεί το νέο ηθοποιό για όλα όσα οφείλει να γνωρίζει: πώς να προσεγγίζει το ρόλο, πώς να συνδιαλέγεται με το κείμενο, πώς να αντιμετωπίζει τις οντισιόν και τις πρόβες, πώς να αντιλαμβάνεται την κάθε σκηνή, πώς να αντιμετωπίζει την επαγγελματική πλευρά τ...
Διαβάστε περισσότερα...
ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΚΑΙ ΤΟ ΕΙΔΩΛΟ ΤΟΥ
Εκδότης: ΔΩΔΩΝΗ
Κωδ. Πολιτείας: 1250-0146

Οι θεατές των κινηματογραφικών λεσχών μπορούν να δουν σήμερα τον Αρτώ στο φιλμ Fait-Divers του Ωτάν - Λαρά (1922). Μια ευαίσθητη, σεραφική εφηβική μορφή. Ο Αντονέν Αρτώ γεννήθηκε στη Μασαλία στα 1896, και πέθανε στο Παρίσι στα 1948. Ύστερα από μια εφηβεία που την έσκιαζαν συμπτώματα σοβαρών νευρικών διαταραχών (αργότερα θα εκδηλωθούν αγριώτερα και με άγρια αποτελέσματα), ο Αρτώ φτάνει στα 1920 στο Παρίσι, όπου γνωρίζεται με το Θέατρο, τον Κινηματογράφο και τον κόσμο τους. Είχε την τύχη να συνεργαστεί με μεγάλα ονόματα: τον Ντυλλέν, τους Πι...
Διαβάστε περισσότερα...
ΓΙΑ ΕΝΑ ΦΤΩΧΟ ΘΕΑΤΡΟ
ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΑΙΣΘΗΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΣΗΜΕΙΩΤΙΚΗΣ
Εκδότης: ΚΟΡΟΝΤΖΗΣ
Κωδ. Πολιτείας: 2378-0085

Γιατί κάνουμε τέχνη; Για να παραβιάσουμε τα όριά μας, να επεκτείνουμε τα όριά μας, να καλύψουμε το κενό μας, να ολοκληρωθούμε. Αυτό δεν αποτελεί συνθήκη, αλλά συνιστά μια πορεία, όπου, εκείνο που είναι σκοτεινό μέσα μας, φωτίζεται σιγά σιγά. Σε αυτό τον αγώνα με τις προσωπικές μας αλήθειες, σ' αυτή την προσπάθεια να ξεφλουδιστεί κομμάτι κομμάτι η μάσκα της ζωής, το θέατρο, με την πληρότητα της έρευνάς του, μου φαινόταν πάντα σαν ένας χώρος πρόκλησης. Έχει την ικανότητα να προκαλεί την ίδια του τη φύση, καθώς και το ακροατήριό του, παραβιάζ...
Διαβάστε περισσότερα...
NO ACTING PLEASE
ΝΑ ΕΙΣΑΙ Ο ΡΟΛΟΣ ΣΟΥ - ΜΕΘΟΔΟΣ ΥΠΟΚΡΙΤΙΚΗΣ
Εκδότης: ΚΕΔΡΟΣ
Κωδ. Πολιτείας: 2300-4481

Όταν ρώτησαν τον Άντονι Χόπκινς με ποια μέθοδο ερμηνεύει ένα ρόλο, απάντησε: «Με καμία. Φαντάζομαι το ρόλο και τον παίζω». Αυτό που δεν μας είπε, ούτε αυτός ούτε κανένας άλλος από τους μεγάλους, είναι «με ποιον τρόπο και με ποια μέθοδο» έφτασαν στο σημείο απλώς να φαντάζονται και ως διά μαγείας να γίνονται ο ρόλος. Με αυτό το γρίφο καταπιάνεται το «No acting please». Ο Μόρις εντοπίζει όλους τους «δαίμονες» που οδηγούν τους ηθοποιούς στο σημείο να παίζουν τους ρόλους αντί να είναι ο ρόλος. Το «μην το παίζεις!», στους νέους - κυρίως - ηθοποι...
Διαβάστε περισσότερα...
Η ΜΥΣΤΙΚΗ ΤΕΧΝΗ ΤΟΥ ΗΘΟΠΟΙΟΥ
ΑΡΧΕΣ ΘΕΑΤΡΙΚΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΑΣ
Εκδότης: ΚΟΑΝ
Κωδ. Πολιτείας: 2360-0119

Η μυστική τέχνη του ηθοποιού προσφέρει στον αναγνώστη τη δυνατότητα να γνωρίσει και να συγκρίνει τις τεχνικές και τα συστήματα ερμηνευτών του παγκοσμίου θεάτρου και του χορού μέσα από δοκίμια αλλά και πλούσιο φωτογραφικό υλικό, προερχόμενο από αυθεντικές πηγές. Δεν είναι απλώς ένα βιβλίο για όσους ασχολούνται με το θέατρο, επαγγελματικά ή ερασιτεχνικά, είναι κυρίως ένας οδηγός για τη διαπολιτισμική ανάγνωση της παγκόσμιας τέχνης του ηθοποιού και του χορευτή, ένα έργο που απευθύνεται σε όλους όσους αγαπούν το θέατρο και τις παραστατικές τέχ...
Διαβάστε περισσότερα...
ΙΣΤΟΡΙΑ ΕΥΡΩΠΑΙΚΟΥ ΔΡΑΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΘΕΑΤΡΟΥ
1. ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ ΣΤΟΥΣ ΓΕΡΜΑΝΟΥΣ ΚΛΑΣΙΚΟΥΣ
Εκδότης: ΠΛΕΘΡΟΝ
Κωδ. Πολιτείας: 3490-0309

Στην Ιστορία Ευρωπαϊκού Δράματος και Θεάτρου η Έρικα Φίσερ-Λίχτε αναδομεί την ευρωπαϊκή θεατρική ιστορία από την εποχή της ελληνικής τραγωδίας μέχρι τον Χάινερ Μίλλερ. Κάθε κεφάλαιο αναδεικνύει και ένα μέρος της ανάπτυξης, της κατάστασης και των λειτουργιών του θεάτρου στο κοινωνικό πλαίσιο της αντίστοιχης εποχής. Η μελέτη της συνοδεύεται από παραδειγματικές αναλύσεις έργων αντιπροσωπευτικών συγγραφέων. Εμπλουτισμένος με καινούριο πρόλογο, ο πρώτος τόμος καλύπτει την περίοδο από το θρησκευτικό θέατρο μέχρι τις δραματικές μορφές της κλασική...
Διαβάστε περισσότερα...
ΙΣΤΟΡΙΑ ΕΥΡΩΠΑΙΚΟΥ ΔΡΑΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΘΕΑΤΡΟΥ
2. ΑΠΟ ΤΟΝ ΡΟΜΑΝΤΙΣΜΟ ΜΕΧΡΙ ΣΗΜΕΡΑ
Εκδότης: ΠΛΕΘΡΟΝ
Κωδ. Πολιτείας: 3490-0311

Στην "Ιστορία Ευρωπαϊκού Δράματος και Θεάτρου" η Έρικα Φίσερ-Λίχτε αναδομεί την ευρωπαϊκή θεατρική ιστορία από την εποχή της ελληνικής τραγωδίας μέχρι τον Χάινερ Μίλλερ. Κάθε κεφάλαιο αναδεικνύει και ένα μέρος της ανάπτυξης, της κατάστασης και των λειτουργιών του θεάτρου στο κοινωνικό πλαίσιο της αντίστοιχης εποχής. Η μελέτη της συνοδεύεται από παραδειγματικές αναλύσεις έργων αντιπροσωπευτικών συγγραφέων. Εμπλουτισμένος με καινούριο πρόλογο, ο πρώτος τόμος καλύπτει την περίοδο από το θρησκευτικό θέατρο μέχρι τις δραματικές μορφές της κλασι...
Διαβάστε περισσότερα...
IMPRO
Ο ΑΥΤΟΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΣΤΟ ΘΕΑΤΡΟ
Κωδ. Πολιτείας: 1418-0017

Χωρισμένο σε τέσσερα μέρη -"Στάτους", "Αυθορμητισμός", "Αφηγηματικές δεξιότητες", "Μάσκες και έκσταση"- που παρουσιάζονται περίπου στη σειρά με την οποία θα μπορούσε να τα προσεγγίσει μια θεατρική ομάδα, το βιβλίο εκθέτει τις τεχνικές και τις ασκήσεις που ο ίδιος ο Κιθ Τζόνστοουν θεώρησε ως τις πιο χρήσιμες και ενδιαφέρουσες. Το αποτέλεσμα είναι ένα βιβλίο ιδεών και συγχρόνως μια συναρπαστική εξερεύνηση της φύσης της αυθόρμητης δημιουργίας. Το βιβλίο είναι καρπός είκοσι χρόνων υπομονετικής και πρωτότυπης εργασίας. Πρόκειται για ένα σοφό, ...
Διαβάστε περισσότερα...
ΕΝΑΣ ΗΘΟΠΟΙΟΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙΤΑΙ
Εκδότης: ΓΚΟΝΗ
Κωδ. Πολιτείας: 0915-0008

Ο Κονσταντίν Σεργκιέγεβιτς Αλεξέγιεφ (Στανισλάβσκι), ιδρυτής και διευθυντής, μαζί με τον Νεμίροβιτς-Νταντσένκο, του Θεάτρου Τέχνης της Μόσχας, έχει αναγνωριστεί ως ένας από τους μεγάλους ηθοποιούς, σκηνοθέτες και θεωρητικούς της θεατρικής τέχνης. Από την ίδρυση του Θεάτρου Τέχνης το 1898, ο Στανισλάβσκι επηρέασε ζωτικά και ριζικά το θέατρο στη Ρωσία, ενώ άσκησε μεγάλη επιρροή στο διεθνές θεατρικό δραματολόγιο, κυρίως μετά το θάνατό του. Στο αναγνωρισμένο ως μεγάλη προσφορά στο θέατρο βιβλίο Ένας Ηθοποιός Δημιουργείται, ο Στανισλάβσκι περιγ...
Διαβάστε περισσότερα...
ΤΟ ΠΑΡΑΔΟΞΟ ΜΕ ΤΟΝ ΗΘΟΠΟΙΟ
Εκδότης: ΠΟΛΙΣ
Κωδ. Πολιτείας: 3520-0047

Το «Παράδοξο...» θεωρείται (και είναι) ένα από τα κυριότερα κείμενα της θεατρικής αισθητικής. Της αισθητικής εν γένει. Αποτελεί, επιπλέον, μια από τις συστηματικότερες απόπειρες προσέγγισης του μυστηρίου της ηθοποιίας. Γι ' αυτό και τίθεται κατά καιρούς υπό την κριτική βάσανο των πρακτικών της σκηνής - καλή ώρα -, οι οποίοι καλούνται να απαντήσουν στο ευθέως ή εμμέσως διατυπούμενο ερώτημα: «Είναι έτσι όπως τα λέει ο Diderot; Τι λέτε εσείς που ζείτε τα πράγματα από πρώτο χέρι;». Νομίζω ότι μια τέτοια πρακτική χωλαίνει σε δύο τουλάχιστον σημ...
Διαβάστε περισσότερα...
Ο ΑΟΡΑΤΟΣ ΗΘΟΠΟΙΟΣ
Εκδότης: ΚΟΑΝ
Κωδ. Πολιτείας: 2360-0071

Ένας Γιαπωνέζος ηθοποιός και σκηνοθέτης που έχει δουλέψει κυρίως στη Δύση ως μέλος της θεατρικής ομάδας του Πήτερ Μπρουκ με έδρα το Παρίσι συνθέτει με μοναδικό τρόπο την παράδοση της Ανατολής, που επιζητεί τον ανώτατου βαθμού έλεγχο και ακρίβεια, με την ανάγκη του δυτικού ερμηνευτή - περφόρμερ να δημιουργεί χαρακτήρες και να εκφράζει έντονα και βαθιά συναισθήματα. Σ’ αυτή την πρακτική και συναρπαστική μελέτη για την τέχνη του ηθοποιού, γραμμένη μαζί με τη Λόρνα Μάρσαλ, ο Γιόσι Όιντα προσφέρει σε κάθε ερμηνευτή όλα τα βασικά εργαλεία που χρ...
Διαβάστε περισσότερα...
ΕΝΑ ΠΡΑΚΤΙΚΟ ΕΓΧΕΙΡΙΔΙΟ ΓΙΑ ΤΟΝ ΗΘΟΠΟΙΟ
Εκδότης: ΙΔΙΩΤΙΚΗ
Κωδ. Πολιτείας: 1985-2225

Το "Πρακτικό Εγχειρίδιο για τον Ηθοποιό" είναι ένα απλό και ουσιώδες βιβλίο για την τέχνη της υποκριτικής, που περιγράφει μια τεχνική η οποία αναπτύχθηκε και βελτιώθηκε από τους συγγραφείς, όλοι τους νέοι ηθοποιοί, κατά τη διάρκεια της δουλειάς τους με τον βραβευμένο με Πούλιτζερ συγγραφέα David Mamet, τον ηθοποιό William H. Macy και τον σκηνοθέτη Gregory Mosher. Είναι γραμμένο για κάθε ηθοποιό που έχει κάποια στιγμή νιώσει απογοητευμένος από τα μαθήματα υποκριτικής που είχαν έλλειψη σαφήνειας και αντικειμενικότητας και που απέτυχαν να δώσ...
Διαβάστε περισσότερα...
Η ΑΝΟΙΧΤΗ ΠΟΡΤΑ
ΣΚΕΨΕΙΣ ΠΑΝΩ ΣΤΗΝ ΤΕΧΝΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΤΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ
Εκδότης: ΚΟΑΝ
Κωδ. Πολιτείας: 2360-0042

"Το θέατρο δεν πρέπει να είναι ανιαρό. Δεν πρέπει να είναι συμβατικό. Πρέπει να είναι απρόβλεπτο. Το θέατρο μας οδηγεί στην αλήθεια μέσα από την έκπληξη, μέσα από τη συγκίνηση, μέσα από το παιχνίδι, μέσα από τη χαρά. Κάνει το παρελθόν και το μέλλον μέρος του παρόντος, μας απομακρύνει από αυτό που συνήθως μας περικυκλώνει ασφυκτικά και μας φέρνει κοντά σε αυτό που συνήθως είναι πολύ μακριά μας. Μία ιστορία από τον ημερήσιο τύπο μπορεί να φανεί ξαφνικά πολύ λιγότερο αληθινή, λιγότερο δική μας από κάτι που ανήκει σε άλλη εποχή, σε άλλο τόπο. ...
Διαβάστε περισσότερα...

Θεματικές Κατηγορίες

Βρείτε μας στο...

Verisign Eurobank EFG
Paypal IRIS