Ο Λογαριασμός μου

Δωρεάν αποστολή για αγορές άνω των 30€ | Δωρεάν αντικαταβολή | Έως 24 άτοκες δόσεις | Έως -85% χαμηλότερες τιμές σε πάνω από 300.000 τίτλους

ΔΩΔΩΝΗ

Ταξινόμηση κατά:    Εκδόσεις:
ΠΟΙΗΤΙΚΗ ΑΝΘΟΛΟΓΙΑ (ΔΕΥΤΕΡΟΣ ΤΟΜΟΣ)
ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΑΛΩΣΗ, 15ος ΚΑΙ 16ος ΑΙΩΝΑΣ
Εκδότης: ΔΩΔΩΝΗ
Κωδ. Πολιτείας: 1250-0208

Το πέσιμο της Πόλης ήταν μια εθνική συμφορά η χιλιόχρονη ελληνική μεσαιωνική αυτοκρατορία δεν υπήρχε πια, και ο Έλληνισμός έμενε χωρίς συγκρότηση κρατική και χωρίς πολιτική ηγεσία. Ο λαός θρήνησε τη συμφορά με το δικό του μέσο, με το δημοτικό τραγούδι, που είχε πάρει κιόλας την πλήρη του έκφραση. Πανελλήνιο είναι το τραγούδι "της Άγια - Σοφιάς", που τελειώνει με την παρηγοριά "Πάλι με χρόνια με καιρούς...". Δίπλα στο λαό λογιότεροι στιχουργοί γράφουν "Θρήνους" σε στίχους πολύ μετριότερους."Ξεχωρίζει το "Ανακάλημα της Κωνσταντινόπολης", ίσ...
Διαβάστε περισσότερα...
ΑΜΕΡΙΚΑΝΟΙ ΙΕΡΑΠΟΣΤΟΛΟΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ 1820-1850
Εκδότης: ΔΩΔΩΝΗ
Κωδ. Πολιτείας: 1250-0641

Στις δεκαετίες του 1820 - 1830 - 1840 ιεραπόστολοι από την Αμερική, μέλη διαφόρων εταιρειών, ήρθαν να εργαστούν στη Μεσόγειο. Ο σκοπός τους ήταν να εκχριστιανίσουν τους Οθωμανούς της Ασίας, αφού όμως πρώτα θα αναμόρφωναν τους Χριστιανούς της γύρω περιοχής, ανάμεσα σ' αυτούς και τους Έλληνες. Τα μέσα που θα διέθεταν για την αναμόρφωση του λαού θα ήταν η ίδρυση σχολείων και η εκτύπωση και διαμοίραση βιβλίων από δικά τους τυπογραφεία. Το μεγαλόπνοο αυτό σχέδιο που τους έφερε τόσο μακριά από τη δική τους χώρα στην άλλη άκρη του Ατλαντικού και ...
Διαβάστε περισσότερα...
ΦΑΙΝΟΜΕΝΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ (ΔΕΥΤΕΡΟΣ ΤΟΜΟΣ)
Εκδότης: ΔΩΔΩΝΗ
Κωδ. Πολιτείας: 1250-0178

Στο έργο μου «Φαινομενολογία του πνεύματος» που κατά την έκδοσή του χαρακτηρίστηκε ως το πρώτο μέρος του συστήματος της επιστήμης, υιοθέτησα τη μέθοδο να ξεκινήσω από την πρώτη, απλούστατη εμφάνιση του πνεύματος, από την άμεση συνείδηση, και να αναπτύξω τη διαλεκτική αυτής της ίδιας ως το επίπεδο της φιλοσοφικής επιστήμης, η αναγκαιότητα του οποίου καταδείχνεται μέσα από τούτη την πρόοδο. (. . .) (ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΣΤΟ ΟΠΙΣΘΟΦΥΛΛΟ ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ)...
Διαβάστε περισσότερα...
ΤΟ ΦΑΝΤΑΣΙΑΚΟ ΤΟΥ ΘΑΝΑΤΟΥ ΣΤΗ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΕΛΛΑΔΑ
ΜΝΗΜΕΙΑ ΚΑΙ ΝΕΚΡΟΙ (ΜΙΑ ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΚΗ ΚΑΙ ΣΗΜΕΙΟΛΟΓΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΤΩΝ ΑΣΤΙΚΩΝ ΝΕΚΡΟΤΑΦΕΙΩΝ)
Εκδότης: ΔΩΔΩΝΗ
Κωδ. Πολιτείας: 1250-0810

Ο θάνατος αποτελεί ίσως το μοναδικό φυσικό γεγονός το οποίο αντιμετωπίζεται με τόση σφοδρότητα και άρνηση. Το να μιλούμε για τη διαχείριση του θανάτου αποτελεί μια απόπειρα αντικειμενοποίησης της Ανυπαρξίας, έναν τρόπο εξορκισμού του μέσα από τελετουργίες, κατασκευές, λόγους και εικόνες. Η μελέτη αυτή επιχειρεί να ερευνήσει την αντίληψη για το θάνατο, την κατασκευή ενός φαντασιακού κόσμου μέσα από τον οποίο οι νεκροί έχουν πρόσβαση στην ύπαρξη σύμφωνα με την επιθυμία των ζωντανών. (Από την παρουσίαση στο οπισθόφυλλο του βιβλίου)...
Διαβάστε περισσότερα...
ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΕΣ ΤΟΥ ΣΥΓΧΡΟΝΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ
Εκδότης: ΔΩΔΩΝΗ
Κωδ. Πολιτείας: 1250-0147

(...) «Η γνωριμίας μας με τα κείμενα είναι ένα είδος παρήγορης συντροφιάς: συλλογισμοί και προβλήματα που καμαρώνουμε πως τ' ανακαλύψαμε εμείς σήμερα, ο καθένας μόνος του, διαπιστώνουμε πως έχουν ανακινηθεί δεκαετίες ολόκληρες πριν γεννηθούμε. Πράγμα που ίσως μας κάνει να πειραχτούμε για μία στιγμή, επειδή κάποιος άλλος σφετερίστηκε τις ανακαλύψεις μας ή βασανίστηκε με τα ίδια προβλήματα που κι εμείς έχουμε άλυτα ακόμη. Ταυτόχρονα, όμως, η γνωριμία μας μαζί τους επιβεβαιώνει την ορθότητα της σκέψης μας και της πορεία μας, και μας βοηθάει ν...
Διαβάστε περισσότερα...
ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΧΡΟΝΟΣ (ΔΕΥΤΕΡΟΣ ΤΟΜΟΣ)
Εκδότης: ΔΩΔΩΝΗ
Κωδ. Πολιτείας: 1250-0151

Στο δεύτερο μέρος του «Είναι και χρόνος» ο Martin Heidegger εμπλουτίζει και προεκτείνει την ανακάλυψη η οποία υπήρξε το κορυφαίο επίτευγμα του πρώτου μέρους: ότι το «Είναι» του ανθρώπου είναι η μέριμνα. Κατά πόσο χαρακτηρίζει αυτή η έννοια ολόκληρο τον άνθρωπο, από την αρχή έως το τέλος του; Για να απαντήσει σ’ αυτή την ερώτηση ο Χάιντεγκερ καταπιάνεται με το «τέλος» του ανθρώπου, που είναι ο θάνατος. Μέσα στον καθημερινό τρόπο διαβίωσης οι άνθρωποι ζουν κατά το πλείστο αναυθεντικά. Ξεχνούν τον επικείμενο θάνατό τους και αδιαφορούν για μι...
Διαβάστε περισσότερα...
ΕΤΣΙ ΜΙΛΗΣΕΝ Ο ΖΑΡΑΤΟΥΣΤΡΑ (ΤΑΔΕ ΕΦΗ ΖΑΡΑΤΟΥΣΤΡΑ)
ΕΝΑ ΒΙΒΛΙΟ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΚΑΙ ΓΙΑ ΚΑΝΕΝΑΝ
Εκδότης: ΔΩΔΩΝΗ
Κωδ. Πολιτείας: 1250-0188

Ένα από τα φιλοσοφικά αριστουργήματα του περασμένου αιώνα, που εξάσκησαν τη μεγαλύτερη επίδραση στο νεότερο πνεύμα, στην ίδια τη ζωή ακόμα, και που αληθινά πρόσθεσαν νέα κριτήρια στα προηγούμενα και νέες αξίες, ακόμα και νέα συναισθήματα, στάθηκε το "Έτσι μίλησεν ο Ζαρατούστρα" του Φρειδερίκου Νίτσε. Ο ίδιος ο Νίτσε, με το έργο του, την προσωπικότητά του, την ακτινοβολία των ιδεών του, την τόλμη και τον πλούτο των συνθημάτων του, συνοψίζει ένα από τα σπουδαιότερα κεφάλαια της ανθρώπινης παρουσίας πάνω στη γη. Γι' αυτό, η μετάφραση του "Ζαρ...
Διαβάστε περισσότερα...
ΠΟΙΗΤΙΚΗ ΑΝΘΟΛΟΓΙΑ (ΠΡΩΤΟΣ ΤΟΜΟΣ)
ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΛΩΣΗ
Εκδότης: ΔΩΔΩΝΗ
Κωδ. Πολιτείας: 1250-0207

Η αρχή της νέας ελληνικής λογοτεχνίας δεν υπάρχει αμφιβολία πως πρέπει να τεθή σε χρόνια πολύ μακρινά, όταν αρχίζη για πρώτη φορά να χρησιμοποιήται σαν όργανο φιλολογικό η νέα ελληνική γλώσσα, ενώ παράλληλα, στους θρύλους, στα τραγούδια, αλλού, αρχίζουν να φανερώνονται τα πρώτα αναδέματα της νεοελληνικής συνείδησης. Το πρώτο γραπτό μνημείο της νέας ελληνικής φιλολογίας -όπως και της αρχαίας και των νεώτερων φιλολογιών- είναι ένα έπος, το έπος του Βασίλειου Διγενή Ακρίτα. Βασισμένο στα ακριτικά τραγούδια, αλλά και σε λόγιες πηγές, θα γράφτη...
Διαβάστε περισσότερα...
ΠΟΙΗΤΙΚΗ ΑΝΘΟΛΟΓΙΑ (ΤΡΙΤΟΣ ΤΟΜΟΣ)
ΚΡΗΤΙΚΗ ΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΔΕΚΑΤΟΥ ΕΒΔΟΜΟΥ ΑΙΩΝΑ
Εκδότης: ΔΩΔΩΝΗ
Κωδ. Πολιτείας: 1250-0209

Η «Ποιητική Ανθολογία» του Λίνου Πολίτη είναι διαρθρωμένη ιστορικά. Ακολουθώντας την πορεία της νεοελληνικής λογοτεχνίας και της ποίησης ειδικότερα, μοιράζει το υλικό σε 8 βιβλία, που το καθένα αποτελεί έναν κύκλο αυτοτελή. Τα 3 πρώτα αντιπροσωπεύουν την πρώτη φάση της νεοελληνικής ποίησης, που, ξεκινώντας από το επικό ποίημα του Διγενή Ακρίτα και περνώντας από τα λυρικότερα μυθιστορήματα του 14ου και 15ου αιώνα, καταλήγει στην ακμή του κρητικού θεάτρου και στον «Ερωτόκριτο». Τα υπόλοιπα βιβλία (αφήνοντας έξω τον αντιποιητικό 18ο αιώνα) κα...
Διαβάστε περισσότερα...
ΠΟΙΗΤΙΚΗ ΑΝΘΟΛΟΓΙΑ (ΕΚΤΟΣ ΤΟΜΟΣ)
Ο ΠΑΛΑΜΑΣ ΚΑΙ ΟΙ ΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΤΟΥ
Εκδότης: ΔΩΔΩΝΗ
Κωδ. Πολιτείας: 1250-0212

Η Ποιητική Ανθολογία του Λίνου Πολίτη είναι διαρθρωμένη ιστορικά. Ακολουθώντας την πορεία της νεοελληνικής λογοτεχνίας και της ποίησης ειδικότερα, μοιράζει το υλικό σε οχτώ βιβλία, που το καθένα τους αποτελεί έναν κύκλο αυτοτελή. Τα τρία πρώτα αντιπροσωπεύουν την πρώτη φάση της νεοελληνικής ποίησης, που ξεκινώντας από το επικό ποίημα του Διγενή Ακρίτα και περνώντας από τα λυρικότερα μυθιστορήματα του 14ου και του 15ου αιώνα καταλήγει στην ακμή του κρητικού θεάτρου και στον Ερωτόκριτο. Τα υπόλοιπα βιβλία (αφήνοντας έξω τον αντιποιητικό 18ο...
Διαβάστε περισσότερα...
ΠΟΙΗΤΙΚΗ ΑΝΘΟΛΟΓΙΑ (ΕΒΔΟΜΟΣ ΤΟΜΟΣ)
ΚΑΒΑΦΗΣ, ΣΙΚΕΛΙΑΝΟΣ ΚΑΙ Η ΠΟΙΗΣΗ ΩΣ 1930
Εκδότης: ΔΩΔΩΝΗ
Κωδ. Πολιτείας: 1250-0213

Τα ίδια χρόνια που κυριαρχούσε στη νεοελληνική ποίηση ο Παλαμάς, σε μια άλλη περιοχή του Ελληνισμού, στην Αλεξάνδρεια, ο Καβάφης, σύγχρονός του σχεδόν (τέσσερα μόνο χρόνια νεώτερος) δημιουργούσε μια ποίηση ολότελα διαφορετική. Σπάζοντας τα καθιερωμένα σχήματα, στη γλώσσα, στο στίχο, στα θέματα, με μια λιτότητα σχεδόν αποσιωπητική, έφτανε σε μια προσωπική ολότελα έκφραση, δημιουργώντας μια ιδιαίτερη υποβολή και γοητεία. Η φωνή του, αινιγματική για τους συγχρόνους, αρχίζει να βρίσκη ανταπόκριση κυρίως ύστερ' από το 1930 και επηρεάζει από τότ...
Διαβάστε περισσότερα...
ΠΟΙΗΤΙΚΗ ΑΝΘΟΛΟΓΙΑ (ΟΓΔΟΟΣ ΤΟΜΟΣ)
Η ΓΕΝΙΑ ΤΟΥ 1930 ΚΑΙ Ο ΣΕΦΕΡΗΣ
Εκδότης: ΔΩΔΩΝΗ
Κωδ. Πολιτείας: 1250-0214

Η Ποιητική Ανθολογία του Λίνου Πολίτη είναι διαρθρωμένη ιστορικά. Ακολουθώντας την πορεία της νεοελληνικής λογοτεχνίας και της ποίησης ειδικότερα, μοιράζει το υλικό σε οχτώ βιβλία, που το καθένα τους αποτελεί έναν κύκλο αυτοτελή. Τα τρία πρώτα αντιπροσωπεύουν την πρώτη φάση της νεοελληνικής ποίησης, που ξεκινώντας από το επικό ποίημα του Διγενή Ακρίτα και περνώντας από τα λυρικότερα μυθιστορήματα του 14ου και του 15ου αιώνα καταλήγει στην ακμή του κρητικού θεάτρου και στον Ερωτόκριτο. Τα υπόλοιπα βιβλία (αφήνοντας έξω τον αντιποιητικό 18ο...
Διαβάστε περισσότερα...
ΜΙΑ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ ΝΟ
Εκδότης: ΔΩΔΩΝΗ
Κωδ. Πολιτείας: 1250-0932

Η λέξη "ΝΟ" σημαίνει ταλέντο και, σε τελευταία ανάλυση, παράσταση και είναι χαρακτηριστική για το είδος του θεάτρου που κλήθηκε να ονοματίσει γιατί η ουσία του έγκειται στο συνδυασμό τραγουδιού, χορού, μουσικής και μιμικής, ενοποιημένων στο πλαίσιο μιας αινιγματικής πλοκής. Τα κείμενα του Θεάτρου Νο είναι σύντομα, σαν μια πράξη δικού μας έργου, με το χορό, όμως, το τραγούδι και τη μιμική είναι δυνατόν να διαρκέσουν έως μία ώρα. Πολλά από τα εμφανιζόμενα στη σκηνή διαδραματίζονται στο μυαλό του πρωταγωνιστή και αποδίδονται από αυτόν με παν...
Διαβάστε περισσότερα...
ΠΟΙΗΤΙΚΗ ΑΝΘΟΛΟΓΙΑ (ΤΕΤΑΡΤΟΣ ΤΟΜΟΣ)
ΟΙ ΦΑΝΑΡΙΩΤΕΣ ΚΑΙ Η ΑΘΗΝΑΙΚΗ ΣΧΟΛΗ
Εκδότης: ΔΩΔΩΝΗ
Κωδ. Πολιτείας: 1250-0210

Η ελληνική ποίηση, ύστερ' από τη λάμψη της κρητικής ακμής στον 17ο αιώνα, δεν θα ξαναγεννηθή παρά στις αρχές του 19ου. Ο 18ος αιώνας (κι αυτό είναι φαινόμενο γενικότερα ευρωπαϊκό) είναι αντιποιητικός. Τα "Άνθη ευλαβείας" στην αρχή του αιώνα είναι μια μεμονωμένη εμφάνιση στο δεύτερο μισό, στον ένα χώρο του Ελληνισμού, στα Εφτάνησα, μια πλειάδα ζακυθινών στιχουργών θα δώση είτε παραλλαγές του κοινού και τετριμμένου "ανακρεόντειου" θέματος, είτε θα πολωθή γύρω από τα πολιτικά και κοινωνικά γεγονότα που συγκλονίζουν τα νησιά με τις νίκες του Β...
Διαβάστε περισσότερα...
ΜΑΝΙΦΕΣΤΑ ΤΟΥ ΣΟΥΡΡΕΑΛΙΣΜΟΥ
Εκδότης: ΔΩΔΩΝΗ
Κωδ. Πολιτείας: 1250-0218

[...] Σε πείσμα των ιδιαίτερων διαβημάτων καθενός απ’ αυτούς που διαμαρτυρήθηκαν ή διαμαρτύρονται, θα καταλήξουν όλοι να δεχθούν ότι ο σουρεαλισμός δεν έτεινε σε τίποτε τόσο πολύ όσο στο να προκαλέσει, από άποψη πνευματική και ηθική, μια «κρίση συνείδησης» γενικότατη και σοβαρότατη και ότι η απόκτηση ή μη του αποτελέσματος αυτού είναι η μόνη που μπορεί να αποφασίσει για την ιστορική επιτυχία ή αποτυχία του. [...] (Από την παρουσίαση στο οπισθόφυλλο του βιβλίου)...
Διαβάστε περισσότερα...
ΤΟ ΧΑΡΤΙΝΟ ΚΑΝΟ
ΕΝΑΣ ΟΔΗΓΟΣ ΠΡΟΣ ΤΗ ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΑ
Εκδότης: ΔΩΔΩΝΗ
Κωδ. Πολιτείας: 1250-0800

Ο Εουτζένιο Μπάρμπα, σκηνοθέτης, θεωρητικός, ιδρυτής του Θεάτρου Όντιν και της Διεθνούς Σχολής Θεατρικής Ανθρωπολογίας (International School of Theatre Anthropology, ISTA), είναι ένα από τα μείζονα σημεία αναφοράς του σύγχρονου θεάτρου. Το "Χάρτινο Κανό" είναι η πρώτη μείζων μελέτη της θεατρικής ανθρωπολογίας. Αποστάζει όλη την έρευνα της ISTA και εστιάζει στο προ-εκφραστικό επίπεδο της τέχνης του ηθοποιού. Ο Μπάρμπα το ορίζει ως τη βασική τεχνική, η οποία δημιουργεί σκηνική παρουσία. Ένα διευρυμένο και αποτελεσματικό σώμα, το οποίο μπορεί...
Διαβάστε περισσότερα...
ΔΙΣΚΟΓΡΑΦΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΚΛΑΣΙΚΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ
Εκδότης: ΔΩΔΩΝΗ
Κωδ. Πολιτείας: 1250-0292

Αντικείμενο του ανά χείρας βοηθήματος είναι τα φωνογραφήματα, δηλαδή οι δίσκοι, επαφής ή αχτίνας, καί οι κασέτες, πού περιέχουν έργα ελληνικής κλασικής μουσικής της περιόδου από το τέλος του δεκάτου ογδόου αιώνα ως σήμερα, μάλιστα όλα τα φωνογραφήματα οπουδήποτε και αν έχουν εκδοθή δεν πρόκειται επομένως περί επιλογής, αλλά εξαντλητικής, τουλάχιστον εν δυνάμει, καταγραφής. Κατά την σύνταξη των λημμάτων και την προηγηθείσα έρευνα ελληνική εθεώρησα την μουσική, πού εδημιούργησαν Έλληνες ή ελληνικής καταγωγής συνθέτες, ενώ κλασική την αποσκ...
Διαβάστε περισσότερα...
ΟΙ ΑΛΥΣΙΔΕΣ
Εκδότης: ΔΩΔΩΝΗ
Κωδ. Πολιτείας: 1250-0372

Ο Δήμος Στρωτός είναι υποψήφιος βουλευτής που μετέχει στον εκλογικό αγώνα με το σύνθημα: "Για την Αλήθεια. Με την Αλήθεια". Η Αστρούλα γοητευμένη από τις ιδέες και την προσωπικότητά του τον ερωτεύεται και τον προτρέπει, ακόμα περισσότερο, στην προσπάθειά του για έντιμη εκλογική αναμέτρηση. Αυτό ανησυχεί τους άλλους υποψηφίους βουλευτές του κόμματος, γιατί θεωρούν επισφαλή τη διαφορετικά σίγουρη εκλογική νίκη. Την προσπάθεια να πειστεί ο Δήμος και ν' αφαιρέσει κάποιες επίμαχες φράσεις από τον προεκλογικό του λόγο, αναλαμβάνει η Ρωξάνη, ερω...
Διαβάστε περισσότερα...
ΤΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ ΣΤΗΝ ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ (1880-1930)
Εκδότης: ΔΩΔΩΝΗ
Κωδ. Πολιτείας: 1250-0454

Στη σειρά των μονογραφιών του Ιδρύματός μας για τις Στάσεις και Αντιλήψεις της Ελληνικής Κοινωνίας απέναντι στο Παιδί από την ίδρυση του Ελληνικού Κράτους ως σήμερα έρχεται τώρα να προστεθεί και το έργο της Βίκυς Πάτσιου. Η Λογοτεχνία συχνά προηγείται της Επιστήμης στην διερεύνηση και κατανόηση του πώς βλέπουν οι ενήλικοι ως άτομα και ως κοινωνικό σύνολο το παιδί, την ζωή του, την θέση του στην κοινωνία και τις υποχρεώσεις των ενηλίκων προς αυτό. Και στην μονογραφία λοιπόν αυτήν η εικόνα του παιδιού στην πεζογραφία του 19ου αιώνα και των α...
Διαβάστε περισσότερα...
ΕΡΩΤΑΣ ΚΑΙ ΡΑΔΙΟΥΡΓΙΑ
Εκδότης: ΔΩΔΩΝΗ
Κωδ. Πολιτείας: 1250-0281

Το δράμα "Έρωτας και Ραδιουργία" έχει τον υπότιτλο «Μια αστική Τραγωδία» (eine burgerliche Tragodie), όπου το επίθετο «αστική» τίθεται κατ' αντιδιαστολή με το «αριστοκρατική» και, φυσικά, στην προ-μαρξιστική του παρασημαντική. Όπως όλα τα πρώτα δράματά του είναι και αυτό γραμμένο σε πεζό (το πρώτο έμμετρο δράμα είναι ο Δον Κάρλος) και αυτό του δίνει την τάση για κάποιο πλατειασμό: έκδηλη είναι άλλωστε και μια κάποια σκηνική απειρία ενός πολύ νέου και πολύ νεόκοπου θεατρικού συγγραφέα. Αλλά αυτά τα μικρά ελαττώματα υπερκαλύπτονται από το χε...
Διαβάστε περισσότερα...
ΤΟ ΧΡΟΝΙΚΟ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΤΙΣ ΙΝΔΙΕΣ 1750-1950 (ΔΙΓΛΩΣΣΗ ΕΚΔΟΣΗ)
Εκδότης: ΔΩΔΩΝΗ
Κωδ. Πολιτείας: 1250-0603

Οι πρώτοι Έλληνες έμποροι έφτασαν στη Βεγγάλη τον 18ο αιώνα αναζητώντας την τύχη τους στην Ανατολή από τον Οθωμανικό ζυγό. Έναν αιώνα αργότερα οι Χιώτες μετανάστες ιδρύσαν οίκους στην Καλκούτα στελεχώνοντάς τους με σημαντικό αριθμό Ελλήνων. Η πιο ακμάζουσα απ’ αυτές ήταν των «Αδελφών Ράλλη» η οποία από τις τελευταίες δεκαετίες του 19ου και μέχρι τα μέσα του 20ού αιώνα άνοιξε παραρτήματα στις μεγάλες πόλεις και πρακτορεία σε όλη την ενδοχώρα, προσλαμβάνοντας εκατοντάδες ελλήνων για τη λειτουργία της τεραστίας επιχείρησή τους. Στο σημαντικ...
Διαβάστε περισσότερα...
ΠΑΡΤΥ ΓΕΝΕΘΛΙΩΝ
Εκδότης: ΔΩΔΩΝΗ
Κωδ. Πολιτείας: 1250-0256
ΟΙ ΚΟΥΡΔΟΙ - ΤΟ ΔΑΧΤΥΛΙΔΙ ΤΗΣ ΜΑΝΑΣ
Εκδότης: ΔΩΔΩΝΗ
Κωδ. Πολιτείας: 1250-0087

«ΟΙ ΚΟΥΡΔΟΙ»: Ο Πέτρος, επηρεασμένος από τις "σοσιαλιστικές" ιδέες, αρνείται να ενταχθεί στο σύστημα. Οι απόψεις του αυτές αναθεωρούνται, όταν συνειδητοποιεί τον έρωτά του για την Αννέτα. Είναι όμως αργά, γιατί ο Βάσος, πλούσιος ξάδερφός του, έχει αποπλανήσει τη φτωχή μοδιστρούλα. Αδυνατώντας ν' αποφασίσει για τη στάση που πρέπει να κρατήσει απέναντί της, ζητά τη γνώμη της Σόνιας και του Αντζανιάν, που απευλαύνονται από τη χώρα εξαιτίας της επαναστατικής τους δράσης. «ΤΟ ΔΑΧΤΥΛΙΔΙ ΤΗΣ ΜΑΝΑΣ»: Παραμονή Χριστουγέννων. Ο Γιαννάκης, μεγάλος γι...
Διαβάστε περισσότερα...
ΑΝΤΙΓΟΝΗ
Εκδότης: ΔΩΔΩΝΗ
Κωδ. Πολιτείας: 1250-0243

Ήταν ένα χιονισμένο πανεπιστήμιο κάτω απ' τα Βραχώδη Όρη. Μόλις είχα τελειώσει μια ομιλία μου για την αρχαία ελληνική τραγωδία, όταν μια φοιτήτρια σήκωσε το μολύβι της. "Μας λέτε ποιο είναι το μήνυμα της Αντιγόνης;" Το "παρακαλώ", φυσικά, ήταν άγνωστο στη συγχρονισμένη αυτή εκπρόσωπο της σπουδάζουσας νεολαίας, μα η ερώτησή της την εξιλέωνε και με το παραπάνω. Τώρα εγώ, σαν φλύαρος Έλληνας, μη όντας συνηθισμένος στη μανία των Αμερικανών για τις επιγραμματικές συνταγές, έμεινα για μια στιγμή άναυδος. Σίγουρα, πιο εύκολο θα μου ήταν να ρητορε...
Διαβάστε περισσότερα...
Ο ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΣ ΑΓΩΝΑΣ
ΜΕ ΕΝΑ ΧΑΡΤΗ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΤΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΚΑΙ ΕΙΚΟΝΕΣ ΕΚΤΟΣ ΚΕΙΜΕΝΟΥ
Εκδότης: ΔΩΔΩΝΗ
Κωδ. Πολιτείας: 1250-0524

«Η Μακεδονία τις παραμονές του αγώνα»: Από την ίδρυση της Εξαρχίας το 1870 είχε δοθεί το δικαίωμα στους Βουλγάρους να επεκταθούν, με τη μορφή εκκλησιαστικής δικαιοδοσίας, σε αρκετά μεγάλη περιοχή. Την περίοδο αυτή η προσοχή της βουλγαρικής κυβερνήσεως συγκεντρώνεται στην Ανατολική Ρωμυλία κυρίως, ενώ στη Μακεδονία και στη Θράκη εργάζεται η Εξαρχία, όχι μόνο στο εκκλησιαστικό, αλλά και στο εθνικό-πολιτικό πεδίο. Η εγκατάσταση μητροπόλεων της Εξαρχίας, και η αποστολή αντιπροσώπων της σε όλα τα κέντρα, αποτέλεσε τη βάση για μια ισχυρή οργάν...
Διαβάστε περισσότερα...
ΕΥΡΥΔΙΚΗ
Εκδότης: ΔΩΔΩΝΗ
Κωδ. Πολιτείας: 1250-0121

Τα χρόνια της Κατοχής, ο Ζαν Ανουίγ στρέφεται ξαφνικά στους αρχαίους ελληνικούς μύθους. Οχτώ έργα του είχαν κιόλας παιχτεί στην παρισινή σκηνή, με θέματα ζοφερά ή ρόδινα, όλα όμως παρμένα από τον σύγχρονο κόσμο. (. . .) Όπως ο αρχαίος μύθος του Ορφέα, έτσι και η Ευρυδίκη του Ανουίγ είναι η τραγωδία του Έρωτα και του Θανάτου. Μόνο που η Ευρυδίκη του γάλλου δραματουργού δεν είναι Δρυμαία Νύμφη, αλλά ηθοποιός σ' ένα θλιβερό "μπουλούκι". (. . .) Έτσι κι αλλιώς, σε κανένα του άλλο έργο ο Ανουίγ δε δείχνεται τόσο λυρικός, ποιητικά απελπισμένος, ...
Διαβάστε περισσότερα...
ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΚΙΝΕΖΙΚΗΣ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΣ (ΔΙΤΟΜΟ)
Α' ΤΟΜΟΣ: 11ος - 2ος π.Χ. ΑΙΩΝΑΣ - Β' ΤΟΜΟΣ : 2ος. π.Χ. ΑΙΩΝΑΣ - 1911
Εκδότης: ΔΩΔΩΝΗ
Κωδ. Πολιτείας: 1250-0167

Με την ιστορία της Κινέζικης φιλοσοφίας ολοκληρώνεται η προσπάθεια του συγγραφέα Δημήτρη Κ. Βελισσαρόπουλου, που είχε στόχο να δώσει στους έλληνες αναγνώστες μια συστηματική εικόνα της γένεσης και της εξέλιξης του ανατολικού στοχασμού από τα αρχαιότερα χρόνια ως σήμερα. Ήδη πριν από έξι χρόνια κυκλοφόρησε η Ιστορία της Ινδικής φιλοσοφίας που συνάντησε πραγματικά μεγάλο ενδιαφέρον εκ μέρους του αναγνωστικού κοινού και ήδη κυκλοφόρησε σε δεύτερη έκδοση. Η Ινδία και η Κίνα θεωρούνται το λίκνο του στοχασμού της Άπω Ανατολής, όπως ακριβώς και η...
Διαβάστε περισσότερα...
Η ΜΑΝΑ ΜΟΥ, Η ΚΡΗΤΗ
ΑΠΟ ΤΑ ΒΗΜΑΤΑ ΤΩΝ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΩΝ
Εκδότης: ΔΩΔΩΝΗ
Κωδ. Πολιτείας: 1250-0883

Η "λογοτεχνική αδεία" χρησιμοποίηση της δήθεν παρέμβασης του αδελφού μου Κώστα στο κείμενό μου (σελ. ...) από εμένα, το 1979 που πρωτογράφτηκε το βιβλίο μου αυτό, είχε τότε σαν σκοπό αφ' ενός το σπάσιμο ενδεχόμενης μονοτονίας της μακράς αφήγησής μου, όσο και την εσωτερική ίσως πρόθεσή μου να καταστήσω εκείνον συμμέτοχο στο πόνημά μου αυτό, σαν μοναδικό επιζώντα της πατρικής μας οικογένειας. Σήμερα, το 2003, που ξαναπαρουσιάζω το κείμενο αυτό με ελάχιστες προσθαφαιρέσεις διορθωτικές καθώς το ξαναδιαβάζω και το ξαναζώ, ξεκινώντας από τον τίτ...
Διαβάστε περισσότερα...
ΜΠΑΓΚΑΒΑΤ ΓΚΙΤΑ
ΤΟ ΘΕΙΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ
Εκδότης: ΔΩΔΩΝΗ
Κωδ. Πολιτείας: 1250-0191

Η «Μπαγκαβάτ Γκίτα» είναι ένα κείμενο με παγκόσμια ακτινοβολία που έχει μεταφρασθεί σε πολλές ευρωπαϊκές γλώσσες και η βιβλιογραφία που αναφέρεται στην ερμηνεία του, είναι πλουσιότατη. Στην ελληνική, έχουμε δύο μεταφράσεις. Η μία, του Δημητρίου Γαλανού (1848), και δυσεύρετη είναι και δυσνόητη. Η άλλη, του Τ. Βρατσάνου, που κυκλοφόρησε πριν από αρκετά χρόνια, έχει κι' αυτή εξαντληθεί. Έτσι, ήταν πια επιτακτική ανάγκη να προσφέρουμε στο Ελληνικό κοινό, μια νέα μετάφραση, σε αντιπαραβολή με τη μετάφραση του Δ. Γαλανού. Μια εκτενέστατη εισαγωγ...
Διαβάστε περισσότερα...
ΜΟΝΟΠΡΑΚΤΑ
Η ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΦΥΣΗ - ΤΟ ΦΑΝΤΑΣΜΑ ΤΗΣ ΜΑΣΣΑΛΙΑΣ - Η ΨΕΥΤΡΑ - ΤΗΝ ΕΧΑΣΑ
Εκδότης: ΔΩΔΩΝΗ
Κωδ. Πολιτείας: 1250-0227

Η ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΦΩΝΗ (La Voix humaine) πρωτοπαίχτηκε στην Comedie Francaise από την Berthe Bovy. Γυρίστηκε σε ταινία από τον Roberto Rossellini με την Anna Magnani. To ΦΑΝΤΑΣΜΑ ΤΗΣ ΜΑΣΣΑΛΙΑΣ (Le Fantome de Marseille) γράφτηκε για την Edith Piaf. Ο ΨΕΥΤΗΣ (Le Menteur - που έγινε, εδώ ΨΕΥΤΡΑ και το ΤΗΝ ΕΧΑΣΑ (Je l'ai perdue) γράφτηκαν για τον Jean Marais, που τα έπαιξε στο ραδιόφωνο, με μουσική του Jean Wiener. [...] (Από την έκδοση)...
Διαβάστε περισσότερα...
ΑΦΗΓΗΣΕΙΣ ΖΩΗΣ ΑΠΟ ΤΟ ΟΘΟΣ ΚΑΡΠΑΘΟΥ
ΛΑΟΓΡΑΦΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ
Εκδότης: ΔΩΔΩΝΗ
Κωδ. Πολιτείας: 1250-0521

Πέρασαν πολλά χρόνια από τότε, που ως φοιτήτρια του Φιλολογικού Τμήματος της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών εκπόνησα εργασία με τον τίτλο "Συλλογή λαογραφικής ύλης εκ του χωρίου Όθους Καρπάθου". Κι αποφάσισα τώρα -πριν περάσουν κι άλλα χρόνια- να εκδώσω αυτά που μόνο ως χειρόγραφά μου υπάρχουν, γιατί τα χρόνια φέρνουν ξεθώριασμα σε μας, στους γύρω μας, στον τόπο μας, στις μνήμες μας και τα παρασύρουν όλα στο πέρασμά τους σαν "υγρές πατημασιές σε ασταθή εδάφη". Εξάλλου αυτά, για τα οποία αφιέρωσα το χρόνο μου, τον ενθουσιασμό ...
Διαβάστε περισσότερα...
ΟΙ ΟΙΚΟΔΟΜΟΙ ΤΗΣ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑΣ
Εκδότης: ΔΩΔΩΝΗ
Κωδ. Πολιτείας: 1250-0072

Πρόκειται για ένα έργο αφηρημένο. Ο Βιάν πέθανε δίχως να προφτάσει να μας δώσει τη λύση του. Εμείς λόγω της μορφής του έργου μπορούμε να δώσουμε τη δική μας. Και επιδέχεται, πολλές, πάρα πολλές τούτο το έργο. Παρακολουθούμε τη συνεχή μετακόμιση μιας τριμελούς οικογένειας: του πατέρα, της μητέρας και της κόρης. Τούτες οι συνεχείς και τελείως κουτές μετακομίσεις από πάτωμα σε πάτωμα στο άκουσμα του θορύβου, δε θα μπορούσαμε να τις παρομοιάσουμε με την αγωνία του καρδιακού, που ήταν κι η περίπτωση του ίδιου του συγγραφέα. Ο Βιάν που ήξερε πως...
Διαβάστε περισσότερα...
ΤΟ ΠΕΙΡΑΜΑ
Εκδότης: ΔΩΔΩΝΗ
Κωδ. Πολιτείας: 1250-0974

Το ΠΕΙΡΑΜΑ, ένα θεατρικό έργο που αγάπησα. Είμαι ευτυχής που συνεργάστηκα με όλους αυτούς τους υπέροχους ανθρώπους που μέσα σε μιαν ώρα παράστασης λένε τόσα πολλά και τόσο καθαρά όσα εγώ δεν θα μπορούσα να πω ούτε σε χρόνια. Η τέχνη πολλές φορές μπορεί να μιλήσει πιο πειστικά στους ανθρώπους από εμάς τους φυσικούς. Ένα Θεατρικό έργο που θα ήθελα όλοι να δουν όχι μόνο με τα μάτια, αλλά με την ψυχή του παιδιού που κρύβουμε μέσα μας... (Μάνος Δανέζης, από την παρουσίαση στο οπισθόφυλλο του βιβλίου)...
Διαβάστε περισσότερα...
Η ΚΡΙΣΗ ΤΟΥ ΣΥΓΧΡΟΝΟΥ ΚΟΣΜΟΥ (ΧΑΡΤΟΔΕΤΗ ΕΚΔΟΣΗ)
Εκδότης: ΔΩΔΩΝΗ
Κωδ. Πολιτείας: 1250-0893

Όταν λένε πως ο σύγχρονος κόσμος υφίσταται κρίση, αυτό που συνήθως εννοούν είναι ότι έφτασε σε ένα κρίσιμο σημείο, ή, με άλλα λόγια, ότι επίκειται μια μεταμόρφωση λίγο ή πολύ βαθειά, ότι μια αλλαγή προσανατολισμού οφείλει αναπόφευκτα να συμβεί πολύ σύντομα, εκούσια ή ακούσια, με έναν τρόπο λίγο ή πολύ απότομο, με ή χωρίς καταστροφή. Όμως, μέσα στην ίδια τη λέξη κρίση περιέχονται και άλλες σημασίες, που την καθιστούν ακόμη πιο κατάλληλη να εκφράσει αυτό που θέλουμε να πούμε. Η φάση που μπορεί να ειπωθεί αληθινά κρίσιμη, για την οποιαδήποτε ...
Διαβάστε περισσότερα...
Ο ΓΛΑΡΟΣ - ΘΕΙΟΣ ΒΑΝΙΑΣ - ΠΡΟΤΑΣΗ ΓΑΜΟΥ - Η ΑΡΚΟΥΔΑ
ΘΕΑΤΡΟ (ΠΡΩΤΟΣ ΤΟΜΟΣ)
Εκδότης: ΔΩΔΩΝΗ
Κωδ. Πολιτείας: 1250-0316

Πέρασαν σχεδόν ενενήντα χρόνια από τότε που το περίφημο Θέατρο Τέχνης της Μόσχας, που ιδρύθηκε το 1898, ανέβασε σαν τρίτο έργο, από την έναρξη της λειτουργίας του, το Γλάρο του Τσέχωφ. Με το έργο αυτό -το τρίτο στη σειρά πολύπραχτο έργο του συγγραφέα- εγκαινιάστηκε η ολοκληρωμένη, αυτούσια μορφή της τσεχωφικής δραματουργίας. Τα αποθεωτικά χειροκροτήματα του κοινού το βράδυ εκείνο της ιστορικής πρεμιέρας, το Δεκέμβρη του 1898, επισφράγισαν όχι μόνο τη θριαμβευτική επιτυχία ενός θεατρικού έργου και μιας παράστασης, αλλά σημάδεψαν και μια νέα...
Διαβάστε περισσότερα...
ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΑΔΕΛΦΕΣ - Ο ΒΥΣΣΙΝΟΚΗΠΟΣ - Ο ΓΑΜΟΣ - ΤΟ ΚΥΚΝΕΙΟ ΑΣΜΑ
ΘΕΑΤΡΟ (ΔΕΥΤΕΡΟΣ ΤΟΜΟΣ)
Εκδότης: ΔΩΔΩΝΗ
Κωδ. Πολιτείας: 1250-0317

"ΑΝΤΟΝ ΠΑΥΛΟΒΙΤΣ ΤΣΕΧΩΦ, Ο συγγραφέας και το έργο του" - ΜΙΑ ΣΚΙΑΓΡΑΦΙΑ: Πέρασαν σχεδόν ενενήντα χρόνια από τότε που το περίφημο Θέατρο Τέχνης της Μόσχας, που ιδρύθηκε το 1898, ανέβασε σαν τρίτο έργο, από την έναρξη της λειτουργίας του, το Γλάρο του Τσέχωφ. Με το έργο αυτό - το τρίτο στη σειρά πολύπραχτο έργο του συγγραφέα - εγκαινιάστηκε η ολοκληρωμένη, αυτούσια μορφή της τσεχωφικής δραματουργίας. Τα αποθεωτικά χειροκροτήματα του κοινού το βράδυ εκείνο της ιστορικής πρεμιέρας, το Δεκέμβρη του 1898, επισφράγισαν όχι μόνο τη θριαμβευτική επ...
Διαβάστε περισσότερα...
Η ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΛΟΓΙΚΗΣ
(ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΓΚΥΚΛΟΠΑΙΔΕΙΑ ΤΩΝ ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ, 1-244)
Εκδότης: ΔΩΔΩΝΗ
Κωδ. Πολιτείας: 1250-0162

Ο γερμανός φιλόσοφος Georg Hegel (1770 - 1831) γεννήθηκε στη Στουττγάρδη και δίδαξε στα Πανεπιστήμια της Ιένας, της Χαϊδελβέργης και του Βερολίνου. Πιεζόμενος από την ανάγκη, να εκθέσει στους φοιτητές του με απλό και περιεκτικό τρόπο τα βασικά στοιχεία του φιλοσοφικού του συστήματος, εξέδωσε την Εγκυκλοπαίδεια των φιλοσοφικών επιστημών σε επιτομή. Οι πρώτες 244 παράγραφοι της γ' έκδοσης (1830) αυτού του βιβλίου, αφιερωμένες στην "επιστήμη της Λογικής", αποτελούν το κείμενο όπου βασίστηκε η παρούσα ελληνική μετάφραση. Το κείμενο προσφέρεται...
Διαβάστε περισσότερα...
Η ΟΠΕΡΑ ΤΗΣ ΠΕΝΤΑΡΑΣ
Εκδότης: ΔΩΔΩΝΗ
Κωδ. Πολιτείας: 1250-0242

"Η όπερα της πεντάρας" γράφει ο Brecht εκείνη την εποχή "είναι κάτι σαν διάλεξη πάνω στη ζωή όπως ο θεατής θέλει να την βλέπει στο θέατρο. Επειδή όμως, βλέπει και μερικά πράγματα που δεν θα ήθελε να δει, δηλαδή τις επιθυμίες του, που όχι μόνο θα πραγματοποιούνται, αλλά θα γίνονται αντικείμενο κριτικής, θα είναι σε θέση, θεωρητικά τουλάχιστον, να αναγνωρίσει στο θέατρο έναν καινούριο ρόλο..." [...] Η ειρωνεία και η αντίφαση είναι ενσωματωμένα σε κάθε πράξη του έργου, με αποτέλεσμα της απεριόριστης χρήσης τους, τα πάντα να μοιάζουν διφορούμε...
Διαβάστε περισσότερα...
ΑΥΤΟΣ ΠΟΥ ΛΕΕΙ ΝΑΙ ΚΑΙ ΑΥΤΟΣ ΠΟΥ ΛΕΕΙ ΟΧΙ
Εκδότης: ΔΩΔΩΝΗ
Κωδ. Πολιτείας: 1250-0028
Η ΠΡΟΕΛΕΥΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΕΧΝΗΣ
Εκδότης: ΔΩΔΩΝΗ
Κωδ. Πολιτείας: 1250-0174

«Η προέλευση του έργου τέχνης» είναι το κείμενο που περιέχει τις κύριες αντιλήψεις του Martin Heidegger (1889-1976) σχετικά με τη φιλοσοφία της τέχνης. Εδώ διατυπώνεται η άποψη ότι μέσα στο καλλιτέχνημα αποκαλύπτεται η αλήθεια, και άρα η τέχνη δεν έχει να κάνει κυρίως με το ωραίο και την ομορφιά. Διατυπώνεται επίσης η πεποίθηση ότι «κάθε τέχνη είναι κατ’ ουσίαν ποίηση» αυτό δεν μειώνει τα άλλα είδη τέχνης, π.χ. την μουσική, την αρχιτεκτονική ή την γλυπτική, αλλά αντίθετα αναδείχνει το βαθύτερο νόημά τους. Συνάμα ο Χάιντεγκερ βρίσκει ευκαι...
Διαβάστε περισσότερα...
ΜΠΡΕΧΤ - Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΚΑΙ ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ
Εκδότης: ΔΩΔΩΝΗ
Κωδ. Πολιτείας: 1250-0709

Το βιβλίο τούτο, που εκδόθηκε αρχικά το 1959, ήταν το πρώτο που έκανε την απόπειρα να δει εποπτικά τον Μπρεχτ, «τον άνθρωπο και τον καλλιτέχνη, το θεωρητικό του Θεάτρου και την πολιτική φυσιογνωμία». Στη δεκαετία που μεσολάβησε, το βιβλίο καθιερώθηκε σαν μια απ' τις πιο διεισδυτικές και σημαντικές μελέτες που γράφτηκαν ποτέ για τον Μπρεχτ. Στο μεταξύ, είδαν το φως της δημοσιότητας πολλές επιπρόσθετες πληροφορίες γύρω απ' τη ζωή του, κι απ' τις συνθήκες στις οποίες έζησε, καθώς κι ένας μεγάλος αριθμός απ' τα προγενέστερα, αδημοσίευτα έργα τ...
Διαβάστε περισσότερα...
Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΗΣ ΑΓΩΝΙΑΣ
ΑΠΛΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΗ ΜΕΛΕΤΗ ΜΕ ΑΝΑΦΟΡΑ ΣΤΟ ΔΟΓΜΑΤΙΚΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΤΟΥ ΠΡΟΠΑΤΟΡΙΚΟΥ ΑΜΑΡΤΗΜΑΤΟΣ
Εκδότης: ΔΩΔΩΝΗ
Κωδ. Πολιτείας: 1250-0165

Αυτή εδώ η μελέτη έχει σκοπό να πραγματευτεί την έννοια «αγωνία» ψυχολογικά, έχοντας πάντα in mente [κατά νου] και κατάντικρύ της το δόγμα του προπατορικού αμαρτήματος. Κατά κάποιον τρόπο θα την απασχολήσει, αν και σιωπηλά, η έννοια «αμαρτία». Κι όμως η αμαρτία δεν προσφέρεται για ψυχολογικό ενδιαφέρον, κι αυτό θα μπορούσε να σημαίνει πως αυτός που θέλει να την πραγματευτεί έτσι, αφήνεται να υπηρετεί έναν παρανοημένο αισθητισμό. Η αμαρτία έχει την καθορισμένη της θέση, ή μάλλον δεν έχει καμία θέση, γιατί αυτό ακριβώς είναι και ο ορισμός τη...
Διαβάστε περισσότερα...
ΛΟΚΑΝΤΙΕΡΑ
Εκδότης: ΔΩΔΩΝΗ
Κωδ. Πολιτείας: 1250-0312

"Λοκάντα" είναι το ξενοδοχείο ύπνου και φαγητού, κάτι σαν τις δικιές μας "πανσιόν". Σε μια τέτοια λοκάντα παίζεται η κωμωδία : σκηνικό που μας θυμίζει τη "Βαβυλωνία" του Βυζαντίου. Μόνο που εδώ το κύριο πρόσωπο είναι γυναίκα, η γεμάτη τσαχπινιά και χάρες Μιραντολίνα (τ' όνομά της σημαίνει: ή "θαυμαστούτσικη") και γύρω απ' το πρόσωπό της πλέκεται όλη η δράση. Όλα σχεδόν τ' ανδρικά πρόσωπα της κωμωδίας (Ιππότης, Μαρκήσιος, Κόμης, Φαβρίκης, Υπηρέτης του Ιππότη) μ' αυτήν έχουν να κάνουν, ενώ οι δυο θεατρίνες μπαίνουν για να διευκολύνουν τη δρά...
Διαβάστε περισσότερα...
Η ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΗΘΟΠΟΙΟΥ ΚΑΙ Η ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ
Εκδότης: ΔΩΔΩΝΗ
Κωδ. Πολιτείας: 1250-0093

Το σύνολο του περιεχομένου αποτελείται από τέσσερα κυρίως μέρη. Το πρώτο αναφέρεται στην ψυχολογία γενικά και περιλαμβάνει ενημερωτική κατατόπιση του αναγνώστη, για ό,τι συνδέεται με τον όρο ψυχολογία, ώστε να υπάρχει κάποια, από την αρχή πρόσβαση στο θέμα. Το δεύτερο μέρος περιλαμβάνει συνοπτικά και ενδεικτικά τις διάφορες φάσεις του θεατρικού παιχνιδιού, την παράσταση, και επίσης, ό,τι ουσιώδες και κύριο μπορεί να συνδέεται με την ψυχολογία του ηθοποιού στη διαδρομή της, και παραπέρα στην κοινωνική του ζωή. (. . .) Το τρίτο μέρος περιλαμ...
Διαβάστε περισσότερα...
ΣΤΟ ΒΥΘΟ
Εκδότης: ΔΩΔΩΝΗ
Κωδ. Πολιτείας: 1250-0268
ΤΟ ΟΝΕΙΡΟΔΡΑΜΑ
Εκδότης: ΔΩΔΩΝΗ
Κωδ. Πολιτείας: 1250-0286

Το σκηνικό παρουσιάζει ένα τοπίο στα σύννεφα. Μοιάζουν με απόγκρεμνα βράχια που κρατάν στην κορφή τους ερειπωμένα κάστρα. Διακρίνονται οι αστερισμοί του Λέοντος, της Παρθένου και του Ζυγού. Στο κέντρο ο πλανήτης Ζευς λαμποκοπάει. Η Αγνή, η κόρη του Θεού Ίντρα, στέκεται στο πιο ψηλό σύννεφο. (Από τον πρόλογο της έκδοσης)...
Διαβάστε περισσότερα...
Ο ΘΑΝΑΤΟΣ ΤΗΣ ΤΡΑΓΩΔΙΑΣ
Εκδότης: ΔΩΔΩΝΗ
Κωδ. Πολιτείας: 1250-0304

Το τραγικό δράμα μάς διδάσκει ότι οι σφαίρες του λογικού, της τάξης και της δικαιοσύνης είναι τρομακτικά πεπερασμένες κι ότι καμία πρόοδος στην επιστήμη μας ή στα τεχνικά μας μέσα δεν κατορθώνει να μεταθέσει τα περιορισμένα όριά τους. Έξω και μέσα από τον άνθρωπο υπάρχει το "άλλο" του κόσμου. Δώστε του όποιο όνομα σας αρέσει: αόρατο ή κακόβουλο θεό, τυφλή μοίρα, επιταγές της κόλασης ή ωμή λύσσα του κτηνώδους αίματός μας. Αυτό το "άλλο" μάς στήνει καρτέρι στα σταυροδρόμια. Μας περιγελά και μας αφανίζει. Σε ορισμένες σπάνιες περιπτώσεις, μετ...
Διαβάστε περισσότερα...
Η ΔΟΚΙΜΑΣΙΑ ( ΟΙ ΜΑΓΙΣΣΕΣ ΤΟΥ ΣΑΛΕΜ )
Εκδότης: ΔΩΔΩΝΗ
Κωδ. Πολιτείας: 1250-0004

Δωμάτιο στο σπίτι του Αιδεσιμώτατου Σαμουήλ Πάρρις στο Σάλεμ της Μασαχουσέτης, την άνοιξη της χρονιάς 1962. Ο Πάρρις είναι γονατισμένος κοντά στο κρεβάτι όπου βρίσκεται ξαπλωμένη ντυμένη και αναίσθητη η κόρη του, Μπέττη, 10 χρονώ. Την κοιτάζει με αγωνία, μουρμουρίζοντας κάποια προσευχή. Η μαύρη σκλάβα Τιτούμπα, 50 χρονώ, μπαίνει φοβισμένη. ΤΙΤΟΥΜΠΑ: Κυρ Αιδεσιμώτατε, η Μπέττη μας θα γίνει γρήγορα καλά; ΠΑΡΡΙΣ: Φύγε από δω. ΤΙΤΟΥΜΠΑ, οπισθοχωρώντας: Η Μπέττη μας δε θα πεθάνει;... Δε θα πεθάνει;... ΠΑΡΡΙΣ, σηκώνεται έξω φρενών: Φεύγα από μπρ...
Διαβάστε περισσότερα...
Ο ΤΑΡΤΟΥΦΟΣ
Εκδότης: ΔΩΔΩΝΗ
Κωδ. Πολιτείας: 1250-0237

[...] Ο Ταρτούφος δεν είναι μόνο το πιο πολυπαιγμένο έργο του Μολιέρου. Έχει γίνει αντικείμενο τόσων συζητήσεων, μελετών και αμφισβητήσεων, που όχι μόνο η υπόθεση και η πλοκή του είναι γνωστές, αλλά και το κείμενό του. Εκτός από το όνομα του κεντρικού ήρωα που έχει γίνει επίθετο, συνώνυμο του «υποκριτής», υπάρχουν και φράσεις και στίχοι του έργου που έχουν περάσει στον καθημερινό λόγο. Δύο τρεις σκηνές του έχουν αναχθεί σε αυτοτελή κομμάτια με δικό τους τίτλο (η Σκηνή του ερωτικού καβγά, η Σκηνή της εξομολόγησης...) Τέλος, υπάρχουν αποσπάσ...
Διαβάστε περισσότερα...
Η ΣΥΛΛΟΓΗ - Ο ΕΡΑΣΤΗΣ
Εκδότης: ΔΩΔΩΝΗ
Κωδ. Πολιτείας: 1250-0254

Πλοήγηση

Θεματική ενότητα
Θεματική κατηγορία
Υποκατηγορία

Προσφορές ΒιβλίωνΠερισσότερα

ΤΑ ΜΗΛΑ ΤΟΥ ΜΑΓΕΙΡΑ
ΨΑΡΡΟΥ ΠΑΟΛΑ
€20.00 €10.00
(-50%)
Κερδίζετε €10.00
ΣΟΥΛΙ ΚΑΙ ΣΟΥΛΙΩΤΕΣ
ΨΙΜΟΥΛΗ Δ. ΒΑΣΩ
€22.82 €11.41
(-50%)
Κερδίζετε €11.41

ΣελιδοδείκτηςΠερισσότερα

Οι ήρωες της λατινοαμερικανικής ανεξαρτησίας είχαν την εξής κατάληξη ... Οι ήρωες της λατινοαμερικανικής ανεξαρτησίας είχαν την εξής κατάληξη: Οι Μιγκέλ Ιδάλγο, Χοσέ Μαρία Μορέλος, Χοσέ Μιγκέλ Καρέρα και Φρανσίσκο ντε Μορα...

Βρείτε μας στο...

Verisign Eurobank EFG
Paypal IRIS